Evenimentul Zilei, octombrie 2017 (Anul 26, nr. 8086-8107)

2017-10-09 / nr. 8091

Declarația zilei . Faptul de a rămâne Inspecția Judiciară la CSM e cel mai puțin probabil, dat fiind că (...) am văzut cu toții ce s-a petrecut în ultima perioadă/ Ministrul Justiție TRAGEREA LOTO din OS.10.201/ [ÎJLv iHnr .1LK ijris] [41J «7 oker SFÂNTUL ZILEI Celălalt lacob Pe 8 octombrie este prăznuit Sfântul Apostol lacob, fiul lui Alfeu și fratele Sfântului Apostol Matei, vameșul și evanghelistul, care a făcut parte din grupul celor doisprezece. I se mai spune și „cel Tânăr”, pentru a fi deosebit de celălalt apostol lacob, fiul lui Zevedeu, fratele Sfântului Ioan Botezătorul, căruia i se spunea „cel Bătrân” sau „Fiul Tunetului”. Sfântul Apostol lacob al lui Alfeu a propovăduit în sudul Palestinei și în Egipt și, după ce a convertit la creștism o mulțime de oameni, a hirotonit preoți și episcopi și a ridicat multe biserici, a murit răstignit pe cruce. (A.P.) 4,5775 C 4,5991 4,5871 4,5782 3,9107 C 3,8977 3,9086 3,8904 Actualitate 09.10. Evenimentul zilei, Luni, 9 octombrie 2017 Legăturile cu România ale celui mai prolific falsificator de dolari Un fost acționar al cazinoului Phoenicia din București a fost condamnat în SUA la 15 ani de închisoare după ce a falsificat 70 de milioane de dolari Ionuț Mureșan Ionut.muresanpevz.ro Itzhak Lot, un israelian care a avut afaceri și în România a fost artizanul „celui mai prolific caz de falsificare de bancnote“ din Statele Unite, așa cum a fost caracterizat procurorul districtual Dana J. Boente, citată într-un comunicat al Departamentului american de Justiție. Anchetatoriii federali s-au adresat instanțelor din România pentru a recupera cât mai mult din prejudiciul produs de Itzhak Lot și filiera lui israelo-rusă. Israelianul este cercetat din 2014 și în România pentru evaziune fiscală, iar procurorii i-au pus sechestru pe suma de 1.031.899 dolari, provenită din vânzarea unui pachet de acțiuni pe care le avea la Cazinoul Phoenicia. Israelianul s-a plâns Curții Constituționale că măsura intră în conflict legea fundamentală, însă Curtea a respins-o. Recent, Curtea de Apel București a confirmat o decizie a instanței ierarhic inferioare care a decis să trimită „Fabrică” de bani în mijlocul orașului Itzhak Loz a fost prins de US Secret Service împreună cu întreaga lui rețea de falsificatori, condusă de frații Arkadiy și Edward Bangyev. Rolul lui Loz în grupare era acela de maestru falsificator, într-un depozit din Westbury, Long Island, cu ajutorul unui echipament industrial acesta a reușit să reproducă cu fidelitate până și cea mai recentă versiune a bancnotei de 100 de dolari, care se presupunea a fi imposibil de reprodus. La percheziții anchetatorii au găsit în depozitul închiriat de Loz copiatoare performante, mașini de gravat, de reproducere a timbrelor, până și o presă industrială din gama celor folosite la tipărit ziare, cu ajutorul cărora Itzhak Lot transforma hârtie de calitate inferioară în dolari. Peste 2,5 milioane de dolari au găsit anchetatorii în depozit. Potrivit estimărilor US Secret Service, în activitatea lui de peste un deceniu, Lot a falsificat peste 70 de milioane de dolari. Falsurile erau aproape de perfecțiune, încât o astfel de bancnotă ar fi trecut fără probleme de orice vânzător, nu însă și de un funcționar bancar.  Echipamentul cu ajutorul căruia Itzhak Lot rf pus pe piața din SUA ^jeste 70 de milioane WfX de dolari falsi ^i UG SEfffiJSfeV# autorităților din SUA suma aflată sub sechestru în România. □ Cum se ascultă in SUA Pentru a-l prinde pe Itzhak Lot, ofițerii US Secret Service au avut nevoie de un mandat de interceptare. în motivarea deciziei, un judecător american a arătat cum se „ascultă” în SUA: „Din cauza naturii intruzive a interceptărilor, acestea nu vor fi autorizate în cazurile în care tehnicile tradiționale de anchetă sunt suficiente pentru a proba infracțiunea. (...) Dificultatea strângerii de probe, așa cum a fost descrisă de agenți, a fost probată în prezenta cauză”, notează Liam O' Grady, judecător districtual. Fifor, la loc comanda! Conflict cu Agerpres din cauza unei traduceri greșite Ministrul Apărării Naționale, Mihai Fifor, a intrat în conflict cu Agerpres și a transmis, pe Facebook și prin intermediul unui comunicat emis de Secția presă a MApN, că informațiile prezentate de agenția națională de presă referitoare la un „Schengen militar“ sunt eronate. MApN a transmis că „infirmă categoric ideea lansată în spațiul public potrivit căreia, în cadrul Guvernului României, s-a luat în discuție ideea de formare a unui spațiu Schengen militar”. La rândul ei, Agerpres a transmis că a preluat traducerea oficială făcută de organizatori, în timpul lucrărilor celei de-a 63-a sesiuni anuale a Adunării Parlamentare a NATO, desfășurată la Palatul Parlamentului. „Traducerea nu aparține Agenției Naționale de Presă AGERPRES, fiind asigurată prin căști de organizatori“, a transmis agenția de presă care a anulat știrea; între precizările MApN și cele prezentate de Agerpres se face referire la o formulare. Agerpres arată că „s-a vorbit în Guvernul nostru” despre un Schengen militar, în timp ce Fifor susține că a spus că discută „în numele Guvernului nostru” despre un Schengen militar. , Suntem foarte conștienți de procedurile birocratice de la granițele României, de aceea am insistat și am vorbit și în Guvernul nostru, am discutat despre un așa-numit Schengen militar, fără a vorbi de Schengen-ul însuși“, a precizat Agerpres în știrea inițială. în replică, MApN precizează că ministrul Fifor a spus : „ Suntem conștienți despre birocrația de la frontierele României. Acesta este motivul pentru care insistăm, și fac asta și în numele Guvernului, nu putem discuta despre un spațiu Schengen militar fără a vorbi despre spațiul Schengen propriu-zis“. (Petrișor Oană)