Evenimentul Zilei, februarie 2018 (Anul 27, nr. 8170-8189)

2018-02-14 / nr. 8179

Credem că atunci când discutăm subiecte care fac referire la documente secrete trebuie sa respectam litera legii" »reședinței Comisiei S Declarația zilei ^ Numărul morților din cauza gripei a ajuns la 27 Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a anunțat, ieri, că numărul persoanelor decedate din cauza gripei a ajuns la 27, însă nu se poate vorbi încă de o epidemie de gripă în țara noastră. „Am început în urmă cu două săptămâni avertismentele vizavi de această situație. Am fost și eu informată în acest moment că avem al 27-lea deces. Am cerut niște rapoarte pe care le am pe masă în acest moment vizavi de situația stocurilor pe regiuni”, a afirmat Pintea. Ea a recomandat respectarea unor măsuri de igienă și vaccinarea antigripală. „Se va prelungi probabil până în luna aprilie acest sezon al gripelor”, a mai spus Sorina Pintea. (V.A.) nnn SFÂNTUL ZILEI Sfântul de la geam Cuviosul Auxențiu a trăit în secolul al V-lea, în timpul împăratului Teodosie cel Mic (403-450) și a fost ostaș în garda acestuia; într-o zi a schimbat haina strălucitoare a gărzii imperiale cu haina călugărească. La început a trăit într-o stâncă din muntele Oxia (la aproximativ 5 km de Constantinopol). Apoi, s-a statornicit în muntele Sinope de lângă Calcedon. Creștinii din satele învecinate au construit o chilie în vârful muntelui, de unde, printr-o fereastră mică, Auxențiu îi povățuia să facă fapte bune și vindeca pe cei bolnavi. Muntele acesta poartă și astăzi numele Sfântului Auxențiu. în anul 451 a participat la Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon, condamnând ereziile lui Eutihie și Nestorie. A trecut la Domnul în anul 470. (A.P.) 4,6423 4,6538 4,6534 3,7738 □ 3,7433 3,7705 3,7919 Actualitate 14.02. Evenimentul zilei, Miercuri, 14 februarie 2018 Criminalul fugit în Suedia ca Bivolaru, să ceară azil politic, a fost arestat Un bistrițean condamnat la 22 de ani de închisoare pentru o crimă feroce a fost adus în țară, duminică seara, după ce fugise, exact ca și „Guru“ Gregorian Bivolaru, în Suedia, unde a cerut azil politic. Simion Zăgrean (foto), în vârstă de 52 de ani, a fost acuzat și condamnat, definitiv, pe 11 octombrie 2017, după 14 ani de procese și eforturi supraomenești depuse de Leontin Leonte, tatăl lui Nicolae Leonte, adolescentul de 17 ani omorât în Spania de criminal. Din datele anchetei reiese că, în anul 2004, Simion Zăgrean, din localitatea Leșu, județul Bistrița Năsăud, ajutat de un consătean, l-a omorât, cu sânge rece, pe Nicolae Leonte, din Ilva Mica. Incidentul a avut loc, chiar la ferma la care munceau cei trei români. Spaniolul care deținea ferma a fost considerat complice, transmite bistriteanul.ro. Adolescentul a pierit în chinuri groaznice, după ce a fost bătut cu bestialitate, cu o rozetă de robinet și o bâtă din lemn, sugrumat și aruncat în bazinul colector de irigații, unde și-a găsit sfârșitul. Totul ar fi pornit de la o presupusă datorie pe care ar fi avut-o Nicolae Leonte. Ucigașul a fost trimis în judecată abia în anul 2010, iar în 2017, Simion Zăgrean a fost condamnat la 22 de ani de închisoare, 20 de ani pentru omor calificat și alți doi ani pentru instigare la fals și uz de fals. în octombrie, a reușit să fugă deoarece autoritățile nu au pus, imediat, în aplicare decizia instanței. Dragotă Leon, complicele lui Zăgrean a primit 6 ani cu suspendare. Zăgrean a fost condamnat și la plata unor daune morale de 300.000 de euro și materiale în valoare de peste 9.000 de euro. (Petrișor Oană) înghețarea unui senzor a provocat prăbușirea avionului din Rusia Anchetatorii ruși au descoperit că prăbușirea avionului Antonov An-148, în apropiere de Moscova, a fost cauzată de înghețarea unui senzor care a determinat defectarea vitezometrului, potrivit agenției Tass. Problemele au început să apară la două minute și 30 de secunde după decolare, la altitudinea de 1.300 de metri și la o viteză de 465-470 de km/h. Potrivit sursei citate, viteza afișată în bordul aeronavei nu corespundea cu realitatea. Investigatorii au mai precizat că, probabil, piloții au uitat să activeze sistemul pentru dezghețarea senzorilor exteriori, aspect ce a cauzat defectarea vitezometrului. Toate cele 71 de persoane aflate duminică la bordul avionului au murit. OZN-ul traficanților de țigări s-a defectat Un zgomot suspect le-a atras atenția, marți seară, polițiștilor din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Iași. Oamenii legii au observat, pe direcția localității de frontieră Podu Jijiei, comuna Golăiești, un obiect zburător neidentificicat care a străbătut granița, în zbor, dinspre Republica Moldova către România. Cu ajutorul aparaturii de noapte, grănicerii români au urmărit „OZN-ul“ până în locul în care a aterizat. La fața locului, a fost depistată o dronă artizanală, cu ajutorul căreia au fost trecute peste frontieră 12.500 țigarete de proveniență moldovenească, ambalate într-un colet de mici dimensiuni. S-a luat măsura informării autorităților de frontieră din țara vecină despre eveniment, iar aparatul de zbor și coletul au fost duse la sediul Poliției de Frontieră. 100 de rute CFR ar putea fi închise Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat marți, referindu-se la eventuala închidere a 100 de rute la CFR Călători, că se va lua o decizie după ce se va face o evaluare. „ Sunt în reevaluare aceste obiective. Am luat legătura cu autoritățile locale care susțin că nu este oportun să fie închise din cauza faptului că există o mare cerere din partea publicului călător, care însă nu se reflectă și în casele de bilete ale CFR Călători. Am organizat supracontroale pentru a vedea exact dacă există flux de călători și eventul doar neplătitori, aceste evaluări le vom face pe perioada cât încă trenurile circulă, în concordanță cu ceea ce vom afla la sfârșitul acestor evaluări vom lua decizii“, a spus Șova la Palatul Parlamentului. El a adăugat că decizia va fi luată în funcție de cât de mulți plătitori de abonamente și bilete simt pe respectivele rute. Plângere penală pe numele unor angajați DNA Horia Georgescu, fostul șef ANI, Ingrid Mocanu, fost director în cadrul Ministerului Justiției, Theodor-Cătălin Nicolescu, fost deputat PNL, Ingrid Zaarour, fostă șefă a ANRP, și Mihnea Iouraș au depus o plângere penală la Parchetul General, împotriva a trei experți din cadrul DNA. Denunțătorii, foști membri în Comisia pentru Stabilirea Despăgubirilor din cadrul ANPR, îi acuză pe experții DNA de ilegalități în efectuarea rapoartelor de evaluare ale unor terenuri, rapoarte pe baza cărora s-a stabilit că beneficiarii despăgubirilor au primit compensații supraevaluate. „Obiectul plângerii noastre este acela că specialiștii DNA (cu intenție directă) au efectuat constatări întemeindu-se pe afirmații neconforme realității, pe fals, pe încălcări ale normelor lor profesionale și chiar pe încălcări ale regulilor elementare ale matematicii“ scrie în plângerea depusă de cei cinci. Experții vizați sunt Cătălin Cucoară, Dorel Postelnicu și Radu Cristian Oltei.(Vlad Alexandru) * rodul r*in TT-The îTrl I y» 111 t B Hermien, o vacă care a reușit să evadeze în timp ce era transportată spre un abator din Olanda și s-a ascuns într-o pădure în ultimele două luni, a devenit o veritabilă vedetă pe rețelele de socializare. Ea a fost, în cele din urmă, capturată și va avea parte de o viață liniștită, într-un refugiu pentru bovine. „Hermien a ajuns în sfârșit acasă, după un drum lung, solitar și stresant către libertate“ au scris, pe site-ul lor, administratorii adăpostului. 11* l W*. B