Evenimentul Zilei, februarie 2018 (Anul 27, nr. 8170-8189)

2018-02-23 / nr. 8186

Dacă dezvăluirile din aceste zile cu privire la practicile procurorilor DNA se dovedesc a fi adevărate, atunci suntem în prezența unor fapte de o gravitate excepțională. " președintele Uniunii Naționale a Judecătorilor din România Dedal tApî Născut în temniță Policarp s-a născut în temniță la Efes, în jurul anului 70, părinții săi fiind închiși pentru că au refuzat să se lepede de Hristos și vor primi moarte mucenicească. Este botezat Pangratie și este dat în grija Calistei, o femeie bogată și credincioasă. Când crește puțin, împărte săracilor tot ce se afla în hambarele acesteia, apoi se roagă ca mama sa adoptivă să nu se supere. Dumnezeu îi ascultă ruga și umple hambarele la loc. Aflând, Calista schimbă numele copilului din Pangratie în Policarp („cu multe roade”). Este hirotonit, preot și apoi episcop, înainte de a fi martirizat visează că perna sa este arsă și înțelege că va muri, într-adevăr, pentru că refuză să-l blesteme pe Hristos, este aruncat în foc, dar, cum flăcările nu îl ating, este înjughiat cu sabia. Trupul îi este ars la cererea evreilor. (A.P.) TRAGEREA LOTO )ksî ■»isgqnFHs LtmT 4,6539 * 4,6609 4,6623 4,6606 3,7867 C 3,7530 3,7780 3,7828 Actualitate 23.02 Evenimentul zilei, Vineri, 23 februarie 2018 S-a mai dus un os domnesc Prințul Șerban Cantacuzino a murit, la Londra, la vârsta de 90 de ani Mihnea-Petru Pârvu mihnea.parvu0evz.ro Informația a fost făcută publică, de Ambasada României în Marea Britanie, întru-un mesaj postat pe pagina oficială de Facebook: „Cu deosebită tristețe am aflat de trecerea în neființă a Prințului Șerban Cantacuzino, personalitate remarcabilă a exilului românesc, un destin marcat de evenimentele politice ale vremii și de moștenirea istorică”. Descendent al uneia dintre cele mai vechi familii boierești, Șerban Cantacuzino, fiul marelui arhitect George Matei Cantacuzino, a fost recunoscut pentru implicarea sa în restaurarea monumentelor istorice din România. El va fi înmormântat, în acest weekend, în comitatul Kent, din UK. Comandor al Imperiului Britanic Prințul Șerban s-a născut în 1928, la Paris. Pe fondul conflictelor internaționale care au izbucnit în acea perioadă el împreună cu mama sa au plecat în 1939, la Londra, când acesta împlinise vârsta de 11 ani. După război, familia dezrădăcinată avea să se stabilească definitiv în Anglia. Pe tatăl său, George Matei Cantacuzino, care a murit în 1960, la Iași, după ce petrecuse mai mulți ani în închisorile comuniste, nu l-a mai revăzut niciodată. Tânărul Șerban a fost elev la Winchester College, apoi a studiat arhitectura la faimosul Magdalen College, de la Universitatea Cambridge. Urmând pasiunea tatălui său, Șerban Cantacuzino și-a început cariera ca arhitect. Datorită pasiunii pentru scris, a ajuns să lucreze în 1967 în redacția publicației Architectural Review. Așa a ajuns să publice 12 cărți, între 1979 și 1994, Prințul Șerban Cantacuzino a fost secretarul Comisiei Regale de Arte Frumoase. A fost membru al Institutului Regal al Arhitecților Britanici și, după căderea regimului comunist, a devenit membru onorific al Uniunii Arhitecților din România. în 1988, Regina Elisabeta a ll-a i-a acordat titlul de Comandor al Ordinului Imperiului Britanic. Se interzice stripteasul la înmormântări Ministerul Culturii din China a anunțat că interzice „manifestările obscene, pornografice și vulgare“ la înmormântări și nunți. Anunțul vine după ce Global Times a relatat despre mulțimi care râdeau, aplaudau și înjurau femeile care făceau striptease la ceremoniile de înmormântare. Unele comunități rurale din China consideră că dacă angajează striptease vor participa mai mulți oameni, iar prezența numeroasă este considerată o modalitate de a onora persoana decedată. Autoritățile de la Beijing au viza o înmormântare în provincia Hebei, „două femei îmbrăcate sumar au dansat pe o scenă, într-o piață publică dintr-un sat, seara”, a declarat atunci un martor. Autoritățile au arestat șase dansatoare exotice la înmormântarea unui bătrân, în Handan. în 2006, cinci persoane au fost arestate în Jiangsu pentru că au participat „spectacole obscene“ la înmormântarea unui țăran, la care au participat 200 de oameni. (A.S.) terzis pentru prima oară dansul erotic în 2015, după două cazuri în care s-au raportat „spectacole obscene“. n Mare patriot Șerban Cantacuzino a revenit pentru prima dată în țară în 1971. în anul 2000, a fost cofondator al Pro Patrimonio, destinată salvării unor clădirimonumente istorice și situri arheologice amenințate. Printre succesele fundației se numără refacerea și integrarea în circuitul turistic a unor locuințe tradiționale și vile de patrimoniu. Acțiunea cu cel mai mare impact a fost comandarea, în 2013, a unui studiu de evaluare a sitului Roșia Montană în sprijinul înscrierii acestuia în Patrimoniul Mondial UNESCO. Sorina Pintea: „Nu e epidemie de gripă!”. Au murit 47 întrebată dacă există posibilitatea declarării unei epidemii, având în vedere că a crescut numărul celor care au decedat în urma gripei, ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a negat categoric și a spus că cifra morților se încadrează în prognoză. „Din această săptămână, numărul cazurilor va fi în scădere, deci nu putem vorbi de declararea unei epidemii. Abia acum două săptămâni s-a depășit nivelul minim prognozat. Nivelul maxim nu a fost atins niciodată. Este, într-adevăr, trist că au murit totuși 47 de oameni, dar suntem în limitele așteptate“ a spus Pintea. Cei care se opun polițiștilor sau jandarmilor riscă închisoarea Proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice, care întărește autoritatea polițiștilor dar impune și anumite obligații oamenilor legii a fost aprobat de Guvern și va fi înaintat Parlamentului României. Principalele modificări aduse celebrei Legi 61/1991 a ordinii și liniștii publice mărește cuantumul amenzilor pentru anumite fapte, dar prevede și pedeapsa cu închisoarea, de la trei luni la un an, pentru cei care împiedică polițiștii sau jandarmii să legitimize o persoană, să efectueze controlul corporal, al bagajelor și al vehiculului sau dacă se opun conducerii la sediul poliției. în proiectul de lege, polițistul va avea dreptul să legitimeze o persoană, dacă încalcă legea, a fost martoră la o faptă ilegală, a solicită sprijinul poliției, ori nu se poate deplasa, seamănă cu o persoană urmărită etc. De asemenea, polițistul are dreptul să solicite să țină mâinile la vedere, deasupra capului sau paralel cu solul, picioarele depărtate, șezut sau culcat, cu excepția copiilor sau gravidelor. Oamenii trebuie informați despre motivul legitimării sau conducerii la secție. O schimbare importantă: persoanele nu pot fi reținute la secție mai mult de 8 ore, nu 24 cum e în prezent. Cresc amenzile pentru refuzul de se identifica, de la 100 - 500 lei, la 500 -1500 lei. Pentru organizarea de petreceri private în spațiul public, în proximitatea imobilelor cu destinația de locuințe, cresc de la 500 - 1.500 lei, la 2.000 - 3.000 lei. (Petrișor Oană)