Evenimentul Zilei, martie 2018 (Anul 27, nr. 8190-8211)

2018-03-26 / nr. 8207

Acuzațiile Marii Britanii că Moscova s-ar afla în cazul Skripal sunt la granița cu banditismul. " Purtator de cuvant al Kremlinulu TRAGEREA LOTO din 25.03.201S ULd SG loker 5/4C ! Declarați zilei 1 SFÂNTUL ZILEI îngerul vestitor A doua zi după Buna Vestire este prăznuit Soborul Sfântului Arhanghel Gavriil. Arhanghelul Gavriil este cel care i-a adus Fecioarei Maria vestea că îl va naște pe Fiul lui Dumnezeu și Mântuitorul. Gavriil este unul dintre cei șapte îngeri de mare sfat care stau înaintea Tronului lui Dumnezeu. El este cel care transmite oamenilor veștile divine. Gavriil i s-a înfățișat de pildă lui Zaharia, tatăl lui Ioan Botezătorul, vestindu-i că va avea un prunc la bătrânețe; tot Gavriil îi anunțase pe Sfinții Părinți Ioachim și Ana că vor avea o fată, pe Fecioara Maria, și tot el îi va aduce Maicii Domnului vestea Adormirii. De asemenea, potrivit tradiției, Arhanghelul Gavriil l-a însoțit pe Moise în pustiu, când a scris Cartea Facerii. (A.P.) 4,6651 E 4,6655 4,6651 4,6659 3,7841 E 3,7891 3,8002 3,7891 Actualitate 26.03 Evenimentul zilei, Luni, 26 martie 2018 Rolls Royce Phantom 2018, vedeta de un milion de euro a Salonului Internațional Auto București » . Considerat, fără excepție, atât de amatorii de limuzine de lux cât și de exegeți ai fenomenului auto, ca fiind vedeta incontestabilă a actualei ediții a SIAB, ultimul model al cunoscutei mărci auto Rolls Royce, Phantom 2018, a atras toate privirile vizitatorilor încă din prima zi a târgului auto. Cu un preț de pornire de 375.000 de euro pentru varianta standard a limuzinei, Phantom-ul 2018 poate ajunge, în funcție de preferințele clienților în materie de personalizare, la peste un million de euro. Prevăzut cu o tehnologie de ultimă generație, Rollsul, care a avut prezentarea în premieră mondială la sfârșitul anului 2017 în Germania, este construit în întregime pe o caroserie cu structură de aluminiu după un concept „The architecture luxury“. „Este prevăzut cu faruri tip laser - cel mai fiabil și mai performant sistem de iluminare. Opțiunile de personalizare a limuzinei sunt, practic, nelimitate. Clienții pot opta, de pildă, pentru una din cele 44.000 de nuanțe pe care le au la dispoziție sau își pot crea propria lor culoare apelând, pentru decorare, la cristale de diamante sau pulbere de aur“, a declarat, pentru EVZ, Cristian Păsărică (37 de ani), reprezentantul Automobile Bavaria România. Prevăzut cu un motor puternic, în 6 cilindri, cu un cuplu de 900 Nm, Rolls Royce Phantom 2018 atinge 100 km/oră în doar 5 secunde. Cât despre interior, limuzina te lasă cu gura căscată. „Plafonul are un design special, fiind decorat cu peste 1.400 de stele care îți creează impresia că te afli sub cerul liber“ a mai adăugat Cristian Păsărică. SIAB și-a deschis porțile, în incinta Romexpo, pe data de 24 martie și va putea fi vizitat până pe 1 aprilie 2018. (Emil Simionescu) Sebastian Ghiță îl așteaptă cu surprize, în Serbia, pe Tudorel Toader Surse evz.ro au declarat că Sebastian Ghiță va merge, și el, odată cu ministrul român, Tudorel Toader (foto), la Ministerul Justiției din Serbia. Ghiță intenționează să depună un memoriu prin care să solicite suspendarea procedurilor de extrădare din cauză că acestea se bazează pe probe falsificate de procurorii de la DNA Ploiești. Ghiță intenționează să depună și raportul Ministrului Justiției prin care a cerut revocarea Codruței Kovesi. Reamintim că în acest raport, la punctele 17 și 20, Tudorel Toader descrie pe larg situația de la DNA Ploiești precum și a procurorilor care i-au făcut dosarele lui Ghiță. Dacă această strategie a lui Ghiță va reuși, ministrul Tudorel Toader se va afla într-o postură extrem de dificilă, trebuind să explice în Serbia de ce dorește extrădarea unui cetățean pe baza unor probe false. Este evident că autoritățile din Serbia au deja informații despre ilegalitățile comise de către DNA Ploiești în dosarele lui Ghiță și că au cerut date suplimentare. Foarte probabil și Victor Ponta, consilierul președintelui Vucic, a explicat autorităților sârbe natura politică a acuzațiilor aduse lui Sebastian Ghiță. Rămâne de văzut dacă strategia lui Tudorel Toader va fi una care să-l încurce pe Ghiță sau una care să-l ajute pe acesta, însă este evident că turnura complicată pe care au evoluat lucrurile după raportul Ministrului Justiției și după verificările Inspecției Judiciare reprezintă un avantaj pentru Sebastian Ghită. (Andrei Dumitru) După 22 de furturi, în trei luni, sătenii din Șcheia vor să-și facă singuri dreptate Locuitorii din Șcheia, județul Suceava, vor patrula prin comună sperând că vor stopa seria interminabilă de furturi comise în comună de romii minori. începând de astăzi, la sediul Primăriei se va întocmi o listă cu voluntari. Oamenii s-au întâlnit cu autoritățile și polițiștii locali pentru a găsi o soluție în ceea ce privește furturile din locuințe, mașini și curți comise de rromii minori din familiile aciuate pe dealul din localitate. „Acum două zile am făcut un așa-zis recensământ printre cetățenii de etnie romă, împreună cu reprezentanți ai Poliției și cei de la Protecția Copilului și vom încerca să le monitorizăm activitatea, mai ales a copiilor”, a declarat primarul comunei Vasile Andriciuc. Din datele polițiștilor în perioada ianuarie-martie 2017 au fost raportate 47 de furturi, iar anul acesta 22. (Petre Tache) Decizia definitivă în dosarul „baronului” de Prahova Mircea Cosma, așteptată azi Magistrații Completului de 5 judecători al Instanței supreme sunt așteptați să pronunțe, astăzi, o decizie definitivă în dosarul de corupție în care fostul șef al Consiliului Județean (CJ) Prahova, Mircea Cosma, a fost condamnat pe fond la 8 ani de închisoare, iar fiul său, fostul deputat Vlad Cosma a primit o pedeapsă de 5 ani de închisoare, în acest caz judecătorii au amânat deja pronunțarea de trei ori. Vlad Cosma este acuzat de trafic de influență, Răzvan Alexe este cercetat pentru trafic de influență și dare de mită iar Mircea Cosma și Daniel Alexandrescu sunt judecați pentru luare de mită și abuz în serviciu. Recent, când dosarul a intrat pe ultima „sută de metri” în faza apelului, Vlad Cosma a dat publicității o serie de înregistrări, acuzând abuzuri ale procurorului de caz, Mircea Negulescu. DNA i-a trimis în judecată pe Vlad și Mircea Cosma pentru atribuirea „cu dedicație” a unor contracte de deszăpezire. (Ionut Mureșan)