Evenimentul Zilei, noiembrie 2018 (Anul 27, nr. 8359-8380)

2018-11-08 / nr. 8364

„Nu putem decât să salutăm această chestiune [votul din Parlament privind construcția autostrăzii A8 Iași - Târgu Mureș - n.red.J Sper să nu fie la fel de folositoare ca și apa de ploaie" Declarația zilei primarul lasiuli Prima monedă locală din România Sibiul va deveni prima regiune din România care va pune în circulație o monedă locală, silicoi, în pregătirea programului Sibiu-Regiune Gastronomică Europeană, statut pe care îl va deține județul Sibiu în anul 2019. Moneda locală, care va fi folosită în cadrul acestui program, se va numi Silicom și va fi lansată oficial în data de 21 noiembrie, în cadru unui eveniment care va fi organizat la București, a anunțat Consorțiul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019. „Moneda locală nu înlocuiește moneda națională, nu se află în competiție cu aceasta și nu este tranzacționată în sistemul bancar, fiind o monedă complementară”, care „circulă într-o zonă geografică limitată și poate fi folosită doar în cadrul unei rețele locale sau regionale de organizații”, se precizează în anunțul de pe site-ul Consorțiului. (A.V.] □an Poiana Brașov, dotată cu cele mai performante tunuri de zăpadă Pârtiile de ski din Poiana Brașov au fost dotate cu două noi tunuri pentru producerea zăpezii artificiale. Ambele au fost puse la dispoziție gratis de către furnizorul instalației de înzăpezit. „Tunul model TF10 se caracterizează prin producție mare de zăpadă, raza mare de acoperire și în același timp printr-o emisie redusă de zgomot, fiind cel mai puternic tun de zăpadă și în același timp un model de eficiență[...]TR8 este un model revoluționar de tun adus în premieră în România”, a precizat Primăria Brașov. (Dan Coravu) □□□ 4,6617 C 4,6639 4,6621 4,6640 4,0588c 4,0998 4,0733 4,090 Actualitate 8. În. Evenimentul zilei, joi, 8 noiembrie 201 £ înalta Curte, obligată să tragă la sorți toți membrii completurilor de cinci judecători Roland Cătălin Pena catalin,pena.evz.r. Curtea Constituțională a admis, ieri, cu majoritate de voturi, sesizarea premierului Viorica Dăncilă în legătură cu un conflict juridic de natură constituțională între Parlament și înalta Curte de Casație și Justiție pe tema constituirii completurilor de cinci judecători. Președintele CCR, Valer Dorneanu, a explicat la finalul ședinței că Instanța supremă a dat mai multe hotărâri începând cu anul 2014, potrivit cărora erau desemnați prin tragere la sorți doar patru membri ai completelor de cinci. Urmează ca înalta Curte să ia de îndată măsurile necesare pentru constituirea completurilor de 5, în sensul desemnării prin tragere la sorți a tuturor membrilor acestor completuri, a mai spus Dorneanu, potrivit Agerpres, „în data de 2 octombrie 2018, Curtea Constituțională a fost sesizată de către prim-ministru ca o «cerere de soluționare a unui conflict juridic de natură constituțională între Parlamentul României, pe de o parte, și înalta Curte de Casație și Justiție, pe de altă parte, determinat de refuzul explicit al acestei din urmă autorități publice de a aplica o lege adoptată de Parlament și substituirea în acest mod, implicit, autorității legiuitoare». Sesizarea constituie obiectul dosarului nr.1417E/2018”, informa CCR. Președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, afirma, referitor la completul de judecători de la ICCJ care se ocupă de dosarul său privind angajările fictive de la DGASPC Teleorman, că acesta este nelegal și că se va consulta cu avocații pentru a vedea ce demersuri se pot face. Șefa Instanței supreme, Cristina Tarcea, declara pe 25 septembrie că legea care modifică Legea 304/2004 nu are dispoziții tranzitorii, care să impună, pentru anul 2018, tragerea la sorți a completurilor de cinci judecători, ea urmând să fie aplicată din ianuarie 2019. □ Cristina Tarcea, președintele înaltei Curți FOTO, RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU Octavian Hoandră va fi premiat de APTR Realizatorul emisiunii „Realitatea Românească” de la Realitatea TV, scriitorul și publicistul Octavian Hoandră va fi premiat de Asociația Profesioniștilor de Televiziune din România, care va decerna în acest an Premiile APTR Centenar. Juriul APTR, asociație condusă de Iulia Hossu Longin, este prezidat de academicianul Nicolae Breban. Octavian Hoandră și-a început cariera jurnalistică la 30 de ani, având la acea vârstă o comuniune cu scrisul și două cărți publicate. A publicat la mai multe ziare fără a avea vreun angajament, debutul, însă, i-a fost marcat de funcția de redactor la celebra revistă „NU” USR a votat pensii speciale pentru anumiți funcționari Camera Deputaților a votat, ieri, Legea Concurenței, cu amendamentele PSD, prin care se acordă pensii speciale anumitor categorii de funcționari. Anul aceste amendamente prevede asimilarea membrilor plenului Consiliului Concurenței și a funcționarilor la regimul de pensii speciale de la Curtea de Conturi, care e asimilat la cel al magistraților. La votul final, deputații USR au optat pentru proiectul Guvernului, deși, până acum, s-au opus cu vehemență acestor privilegii. Toți deputații PSD au votat „pentru“, iar 42 deputați PNL au votat „împotrivă“, în timp ce unul s-a abținut. Și deputații ADLE, PMP, UDMR și minorităților au votat pentru Legea Concurenței, cu amendamentele social-democraților. (Cătălina Iordache) Specialiștii recomandă prețuri prohibitive la carne roșie și la mezeluri Guvernul Marii Britanii intenționează să pună impozite mai mari pe carnea de vită, miel și porc deoarece s-a constatat că acest aliment, carnea roșie, este la fel de nociv ca zahărul și ucide 2,4 milioane de oameni pe an. De asemenea, s - ar economisi mai mult de 30,7 miliarde de lire sterline, care reprezintă costurile de asistență medicală din întreaga lume în fiecare an. Daily Mail scrie, în ediția de miercuri, că introducerea unui impozit suplimentar pe carnea roșie și pe carnea procesată ar putea determina oamenii să mănânce mai puțin. O taxă propusă în Marea Britanie ar putea crește prețul cârnaților cu 79%. Experții spun ca excluderea cărnii roșii din alimentație ar reduce cancerul și bolile de inimă O taxă pe carne, pe șuncă, burgeri și carne de vită ar putea salva 220.000 de vieți și 30,7 miliarde de lire în jurul lumii în decurs de doi ani, spun experții. „în Marea Britanie, acest lucru ar putea împiedica 6.000 de decese pe an și sa economisească mai mult de 700 milioane de lire sterline, care altfel ar fi fost cheltuite pentru asistență medicală”, susține sursa citată. Cercetătorii de la Oxford spun că scopul lor este să trimită un semnal puternic consumatorilor și să determine guvernele să le spună oamenilor adevărul, să ia măsuri de reducere a consumului prin supraimpozitare. Aceștia susțin că două porții pe săptămână ar fi suficiente pentru țările unde oamenii au venituri mari. (Cora Muntean) Școli fără senzori de fum în urma unui incendiu, profesorii au ajuns la spital In urma unui incendiu, elevii Colegiului Național „Iancu de Huneoara“ au fost evacuați ieri dimineață, iar doi profesori au suferit intoxicații cu monoxid de carbon și au avut nevoie de îngrijiri medicale, fiind transportați la UPU Hunedoara pentru monitorizare și investigație suplimentare. Purtătorul de cuvânt ISU Hunedoara, maior Anemona Doda, a declarat pentru EVZ că „incendiul s-a manifestat în subsolul colegiului, unde erau depozitate materiale ușor inflamabile, mai exact hârtie și deșeuri de cauciuc. A fost un incediu de mici dimensiuni, dar cu o cantitate mare de fum degajată. Vom cerceta dacă această unitate de învățământ are senzori de fum și stingătoare automate, dar în subsol sigur nu aveau”. (Cristian Tănase) :