Evenimentul Zilei, februarie 2019 (Anul 28, nr. 8419-8438)

2019-02-14 / nr. 8428

Am discutat în prealabil cu doamna prim-ministru Viorica Dăncilă în legătură cu Ordonanța 114 [...] Și doamna prim-ministru a consimțit că această taxă este excesivă și trebuie să analizăm și cel mai probabil o să renunțăm la aceasta taxă de 2%" .DON POPESCU-TĂRICEANU, 1 iln Declarația zilei Se anunță vreme frumoasă o zi normală din punct de vedere al temperaturilor, în cea mai mare parte a țării, cu maxime între 0 și 9 grade. Cerul va fi parțial înnorat în sud-vest și predominant înnorat în rest. Vor mai cădea precipitații slabe, mixte, pe arii restrânse, în jumătatea estică a țării și cu totul izolat în vest. La munte, va continua să ningă, cu precădere în Carpații Orientali. Iar vântul va sufla slab și moderat, în Dobrogea și Moldova, mn SFÂNTUL ZILEI Sfântul de la geam Cuviosul Auxențiu a trăit în secolul al V-lea, în timpul împăratului Teodosie cel Mic (403-450) și a fost ostaș în garda acestuia; într-o zi a schimbat haina strălucitoare a gărzii imperiale cu haina călugărească. La început a trăit într-o stâncă din muntele Oxia (la aproximativ 5 km de Constantinopol). Apoi, s-a statornicit în muntele Sinope de lângă Calcedon. Creștinii din satele învecinate au construit o chilie în vârful muntelui, de unde, printr-o fereastră mică, Auxențiu îi povățuia să facă fapte bune și vindeca pe cei bolnavi. Muntele acesta poartă și astăzi numele Sfântului Auxențiu. în anul 451 a participat la Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon, condamnând ereziile lui Eutihie și Nestorie. A trecut la Domnul în anul 470. (A. P.) 4,7435 H 4,7445 4,7437 4,7412 4,1917 n 4,1850 4,1969 4,2023 Actualitate 14. 02. Evenimentul zilei, Joi, 14 februarie 2019 instructorul #Rezist l-a ars de bani pe Prințul Charles Unul dintre inițiatorii #rezist, Tudor Brădățan, a reușit să îl păcălească și pe Prințul Charles. Susținător al unei societăți drepte, Brădățan a uitat să plătească o datorie către o societate a Fundației Mihai Eminescu Trust din Sighișoara, pe atunci patronată de moștenitorul coroanei britanice Cora Muntean Mișcarea #rezist poate părea că a apărut ca un răspuns la nemulțumirile, justificate, ale cetățenilor față de guvernare și mediul politic. Ideea că a devenit o afacere sau că a fost concepută ca o afacere a fost intens vehiculată în spațiul public, cu dovezi concrete legate de finanțarea dubioasă a liderilor și vocalilor mișcării. #rezist este creația comunității Ceclic, care l-a delegat pe clujeanul Tudor Brădățan să fie vector de imagine și sufletul protestelor. Practic, a devenit profesorul de proteste, creator de sloganuri și mobilizatorul maselor. Tudor Brădățan este un protestatar mult mai talentat decât a fost ca om de afaceri. Gazeta de Bistrița a scris, ieri, pe larg despre epopeea în materie de business a acestuia, în 2004, împreună cu alte două persoane, Roxana Pencea și Sorana Zăinescu Olaru, a înființat firma Etno Group SRL, care, după câțiva ani de activitate în Cluj-Napoca, a intrat în faliment la cerere, prin procedura de insolvență. Cei trei au fost acuzați că au înstrăinat active ale firmei înainte de intrarea în insolvență pentru a diminua patrimoniul care urma să fie valorificat la masa credală. □ „Toți pentru Justiție”, mai puținei Caroline Fernolend, care coordonează Fundația înființată de Prințul Charles, a povestit, ieri, pentru Evenimentul zilei cum s-a întâmplat. „Nu au plătit 10.000 de lei pentru sucul de mere pe care l-au cumpărat prin societatea Promed, care este a fundației. Nu este o sumă uriașă. A fost un proces, însă la masa credală am fost printre ultimii, deci nu au fost șanse să recuperăm. Trebuie spus că din 2014 prințul Charles nu mai patronează Fundația deoarece a înființat o alta, dar ne sprijină în continuare”, a spus Caroline Fernolend. Tudor Brădățan și-a asumat multe acțiuni care susțin dreptatea, inclusiv pancartele în formă de palmă pe care scria ,Toți pentru Justiție’ UE alocă 517 milioane de euro pentru Magistrala 6 de Metrou Magistrala 6 de Metrou din București primește de la Uniunea Europeană finanțare pentru o secțiune a sa, de șase kilometri, cuprinsă între stația 1 Mai și complexul comercial Băneasa. Pe această secțiune vor fi construite șase stații. In plus, vor fi achiziționate 12 garnituri de metrou. Toate aceste lucrări vor avea la dispoziție suma de 517 milioane de euro, aprobată de comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu. Este vorba despre cofinanțarea asigurată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, al Guvernului de la București. Prin această alocare de fonduri începe să se contureze proiectul Magistralei 6 de Metrou între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Această nouă linie de metrou va avea lungimea totală de peste 14 kilometri. Comisarul european Corina Crețu a declarat, cu ocazia aprobării sumei de 517 milioane de euro, că secțiunea între 1 Mai și complexul Băneasa va fi gata în 2023. Oficialul speră, totodată, ca autoritățile române să găsească banii necesari în așa fel încât, tot până în 2023, să fie gata întreaga Magistrală 6, iar oamenii să poată circula atunci între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. (Vasile Andrei) Marijuana era să îl omoare. A dat nas în nas cu un tigru Un texan care se pregătea să se relaxeze cu câteva fumuri de marijuana a fost la un pas de moarte, după ce a dat peste un tigru într-o casă abandonată. Amatorul de iarbă a sunat la poliție, însă polițiștii au suspectat inițial că aceasta are halucinații. Ajunși la fața locului, polițiștii au descoperit într-adevăr un tigru, aflat într-o cușcă de mici dimensiuni, plasată în garaj, transmite Agerpres. Câteva pachete de carne fuseseră lăsate în apropiere, însă cu excepția acestora nu părea să fie niciun alt semn că în casă locuia cineva. Poliția a declarat că va in vestiga cum a ajuns felina - aparent binehrănită și într-o stare de sănătate bună în respectivul loc. (A.B.) Cea mai veche felicitare de Sfântul Valentin o felicitare de sărbătoarea Sfântului Valentin, sub formă de manuscris, care se crede că ar fi cea mai veche din lume, va fi scoasă astăzi la o licitație la Derbyshire (Marea Britanie), organizată de Hansons Auctioneers. Potrivit BBC, colecționarul Charles Hanson a găsit felicitarea într-o colecție de cărți poștale din epocile victoriană și georgiană. Valoarea felicitării a fost estimată la 400 de lire sterline. Descriind-o ca fiind „ceva foarte special”, Charles Hanson a declarat că ea datează din 1790, o perioadă încare a trăit scriitoarea romantică Jane Austen. în mesaj se poate citi: „Rămas bun, dulce turturică. Doar ție îți port dragoste. Și dacă nu poți fi a mea, eu numi voi găsi liniștea!”. „Este scrisă pe o hîrtie delicată dar seamănă cu o felicitare tradițională, cu o imagine pe față și versuri în interior. Păcat că a fost deteriorată din cauză că a fost pliată când a fost trimisă destinatarei, în același timp, declarația de dragoste scrisă de mână este sinceră, nealterată și extrem de emoționantă”, a adăugat Hanson. In Marea Britanie, sărbătoarea Sfântul Valentin a început să fie sărbătorită în secolul al XVII-lea.