Evenimentul Zilei, februarie 2019 (Anul 28, nr. 8419-8438)

2019-02-26 / nr. 8436

Nu pot să deleg atribuții unor persoane certate cu legea", IDeclaratia zefl Pilonul II de pensii, pus pe butuci de o Ordonanță de Urgență Valentin Lazea, economist-șef al BNR, a declarat luni, în cadrul Romanian Stock Market Summit, că este posibil ca marea majoritate, dacă nu toate cele 7 societăți de administrare ale Pilonului II, să se retragă din România. Potrivit lui Valentin Lazea, vina o poartă prevederile OUG 114, care „cer administratorilor de fonduri de pensii din Pilonul II să aducă pe parcursul unui singur an 2019 la majorări de capital de circa 800 milioane euro, o sumă de 11 ori mai mare decât capitalul existent în prezent. Suma este de 2 ori mai mare decât suma tuturor comisioanelor brute încasate în 11 ani”, a explicat reprezentantul BNR. (Emil Simionescu] □nc SFÂNTUL ZILEI Curăjitorul Gazei Sfântul Porfirie se naște în 347 la Tesalonic dintr-o familie înstărită și rămâne în orașul natal până la vârsta de 25 de ani. Pleacă în Egipt și se călugărește povățuit de Macarie cel Mare. Rămâne aici cinci ani, vreme în care îl cunoaște pe Fericitul Ieronim. Merge apoi la Ierusalim, unde este hirotonit preot , devine Custode al Lemnulu Sfintei Cruci. în 395 este ales episcop de Gaza, un oraș ostil dintotdeauna creștinilor. Localnicii încearcă zadarnic să împiedice venirea sa, punând spini în drum, săpând gropi, aprinzând gunoaie urât mirositoare, pentru a-l întoarce. La insistențele sale primește ajutor de la împăratul Arcadie, pentru a pune capăt persecuțiilor păgânilor ocazie cu care sunt distruse opt temple idolești. După 25 de ani ca episcop, trece la cele veșnice în 420. Moaștele sale se află și acum în Gaza. (A.P.) El Wartel B Ir 4,7576 4,7559 4,7619 4,1876 E 4,1938 4,1941 4,1989 Actualitate 26.02. Evenimentul zilei, Marți, 26 februarie 2019 ultima Ordonanță aromMer a transformat justitia într-un viespii Ionuț Mureșan Ionut.mureșansi " Ordonanța de Urgența 7 /2019 - prin care au fost aduse importante modificări legilor Justiției - a generat un val de reacții din partea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), a DIICOT, a magistraților precum și a nucleului dur al mișcării #rezist. Plenul CSM a hotărât, ieri, transmiterea unei solicitări către Guvern pentru abrogarea OUG 7/2019, cu excepția dispozițiilor care au fost adoptate ca urmare a sesizării depuse pe masa Consiliului de către Tudorel Toader pe data de 18 februarie. Este vorba despre proiectul de OUG transmis de ministrul Justiției care prevede aplicarea de către România a regulamentului privind instituirea Parchetului European. Săptămâna trecută, Plenul CSM a dat un aviz favorabil, în sensul că a fost de acord ca pentru funcția de procuror european să se înscrie și judecători. Tot atunci au fost aduse clarificări cu privire la dispozițiile legale referitoare la admiterea la Institutul Național al Magistraturii (INM). Numai că în OUG 7/2019 adoptată de Guvern la inițiativa lui Tudorel Toader s-au strecurat și prevederi care, pe de-o parte, scot Secția de Investigare a Infracțiunilor din Justiție de sub autoritatea procurorului general și nu permit delegarea procurorilor pe unele funcții de conducere, pe de altă parte. „Avem o ordonanță de urgență în care pornind de la un pretext întemeiat - admiterea la INM - au apărut peste noapte tot felul de balauri juridici. Cum ar fi: instituții prin care se blochează efectiv activitatea Ministerului Public și în special la structurile specializate, avem norme prin care apare un Parchet paralel, total decuplat de sub autoritatea procurorului general”, a declarat în Plen Cristian Ban, membru CSM. n Ministerul Justiției, „pictat” cu ouă, ketchup și muștar ieri după amiază, șefa CSM Lia Savona a mers la Palatul Victoria pentru discuții cu premierul Viorica Dăncilă pe tema ultimei OUG. Premierul a lansat o invitație la discuții către asociațiile magistraților, însă nu toți judecătorii sau procurorii s-au simțit reprezentați. Astfel, procurorii constănțeni au cerut excluderea de la dezbateri a Asociației Procurorilor din România, Asociației Magistraților din România ori a Uniunii Naționale a Judecătorilor din România. Tot ieri, DIICOT a decis suspendarea activității în perioada 26 februarie - 8 martie, între orele 8:00 -12:00, în semn de protest față de adoptarea OUG 7/2019. Totodată, sediul Ministerului Justiției a fost vandalizat a treia oară în ultima săptămână de protestatarii #rezist în frunte cu Marian „Ceaușescu” Moroșanu care au aruncat cu ouă în clădire, după ce anterior o „pictaseră” cu ketchup și cu muștar Fiscul îți trage de limbă vecinii pentru a afla ce venituri ai ANAF a început verificarea veniturilor și averilor persoanelor fizice. Inspectorii Fiscului se concentrează pe aflarea situației fiscale reale a fiecărui român despre care are indicii că ar încălca obligațiile fiscale care îi revin față de statul român. Astfel, oamenii ANAF pot cere informații de la terți (vecini, prieteni), atât din țară, cât și din străinătate pentru strângerea de informații relevante. Veniturile estimate în cadrul analizei de risc realizată de Fisc vor fi comparate cu cele declarate de persoana fizică sau de plătitori, pentru aceeași perioadă impozabilă. (Emil Simionescu) ZOO Bârlad vinde animale la licitație . Conducerea Grădinii Zoologice din Bârlad a decis să scoată la vânzare, prin licitație publică trei măgari, doi cai, un bivol indian, cinci capre pitice, patru ponei și cincisprezece fazani argintii. Lista înaintată spre votul consilierilor bârlădeni cuprinde următoarele prețuri de pornire: 3 asini -100 lei/exemplar; 2 cai -150 lei/exemplar; 1 bivol indian - 300 lei; 5 capre pitice -100 lei/exemplar; 1 ponei - 500 lei; 3 ponei -150 lei/ exemplar; 15 fazani argintii - 20 lei/exemplar. Tipul licitației va fi „licitație publică cu strigare”. în cazul în care la licitație se înscrie un singur ofertant, se poate adjudeca de către acesta dacă oferă prețul de pornire. Taxa de participare la licitație și garanție de participare vor fi valoare de 100 lei. (Petre Țache) nnc De la 1 martie se scumpește curentul electric. Dar nu pentru populație Comitetul de Reglementare din cadrul ANRE s-a întrunit pentru a aproba un proiect de ordin care prevede majorarea cu circa 2,5% a tarifelor de distribuție a energiei electrice. Pe de altă parte, tarifele finale pentru populație nu se vor majora. „Având în vedere creșterea valorii prognozate a «Costurilor rezultate cu plata impozitelor, redevențelor, taxelor și vărsămintelor (...)» cauzate de modificarea procentului aplicat la cifra de afaceri realizată în anul 2018 de la 0,1% la 2%, considerăm necesară (...) corectarea tarifelor de distribuție valabile de la 1 martie 2019”, se arată în nota de fundamentare a proiectului. Pe 29 ianuarie, ANRE a anunțat că „prețul energiei și al gazelor naturale pentru consumatorii casnici în regim reglementat nu va crește până în anul 2022”. (Petre Țachennc încă o condamnare răsunătoare a unui ministru, trimisă la rejudecare înalta Curte a pronunțat, ieri, o a doua decizie de desființare a unei sentințe definitive de condamnare la închisoare, ca urmare a hotărârii Curții Constituționale, de data aceasta fiind vorba de pedeapsa de 4 ani a lui Constantin Niță (foto) , care a fost anulată. Procesul se va rejudeca. Hotărârea magistraților a fost luată în baza deciziei Curții Constituționale potrivit căreia compunerea completurilor de 5 judecători de la înalta Curte de Casație și Justiție a fost făcută ilegal. Astfel, apelul declarat de Constantin Niță contra deciziei de condamnare se va rejudeca începând cu 15 aprilie 2019, dată la care a fost citat și fostul ministru. O primă decizie de acest fel a fost pronunțată săptămâna trecută, când judecătorii ICCJ au admis contestația în anulare depusă de Dan Șova împotriva deciziei completului de 5 de la aceeași instanță, cauza primind termen pentru rejudecare tot pe data de 15 aprilie. (Ionut Muresa)