Evenimentul Zilei, martie 2019 (Anul 28, nr. 8439-8459)

2019-03-26 / nr. 8456

învățăm în școală cantitatea de precipitații din Sahara, poate câte soții a avut Henric al V-lea dar mai puțin sa ne gestionăm proprii bani sau să rezolvăm probleme financiare." UI Ol Declarat zilei I Angajate DSP, reținute în cazul falsului medic Italian Trei angajate ale DSP București, Ana Daniela Deatcu, Cristina Neferu și Anamaria Margareta Dumitru au fost reținute, aseară, de procurorul de caz de la Parchetul Sectorului 1, în cadrul anchetei penale în care a fost arestat falsul medic plastician, Matteo Politi. Alături de cele trei, a fost reținută și Florentina Laura Feldrican, falsul avocat care îl reprezenta pe italian. Polițiștii DICE au efectuat 4 percheziții la domiciliile femeilor și la sediul DSP, într-un dosar în care sunt acuzate de fals în legătură cu modul în care au fost eliberate codurile de parafă pentru doi cetățeni italieni, fără ca aceștia să dețină calitatea de medic. Cel de-al doilea Italian, martor în dosar, este Francesco Tamminello. (Petrișor Oană) □an SFÂNTUL ZILEI Sfântul vestitor A doua zi după Buna Vestire este prăznuit Soborul Sfântului Arhanghel Gavriil. Arhanghelul Gavriil este cel care i-a adus Fecioarei Maria vestea că îl va naște pe Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul. Gavriil este unul dintre cei șapte îngeri de mare sfat care stau înaintea Tronului lui Dumnezeu. El este cel care transmite oamenilor veștile divine. Gavriil i s-a înfățișat de pildă lui Zaharia, tatăl lui Ioan Botezătorul, vestindu-i că va avea un prunc la bătrânețe; tot Gavriil îi anunțase pe Sfinții Părinți Ioachim și Ana că vor avea o fată, pe Fecioara Maria, și tot el îi va aduce Maicii Domnului vestea Adormirii. De asemenea, potrivit tradiției, Arhanghelul Gavriil l-a însoțit pe Moise în pustiu, când a scris Cartea Facerii. (A.P.) 4,7538 4,7607 4,7558 4,7505 4,2013 C Actualitate 26.03. Evenimentul zilei, marți, 16 martie 2019 Explozie de tuberculoză! Zeci de mii de bolnavi în evidente, sute de mii in realitate! ! " Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta“ a derulat, împreună cu Ministerul Sănătății, un program de depistare precoce a tuberculozei. Proiectul are o perioadă de derulare de cinci ani (martie 2018 - 2023) și este axat pe prevenirea, screeningul și diagnosticul tuberculozei (TB), inclusiv al tuberculozei latente, într-un grup țintă de 75.010 persoane la nivel național. Se dorește identificarea bolnavilor în special din grupurile vulnerabile, persoane din comunități rurale, persoane fără adăpost, persoane care suferă de dependență de alcool, droguri sau alte substanțe toxice, respectiv persoane private de libertate sau aflate sub control judiciar. In acest context, managerul spitalului „Marius Nasta“ doctor Beatrice Mahler, a declarat pentru EVZ: „Tuberculoza se tratează! Diagnosticul este relativ ușor, dar condiția esențială este prezentarea din timp în fața medicului pneumolog pentru efectuarea unui examen radiologic și totodată a examenului de spută. Acestea sunt gratuite în România”. România este pe primul loc în topul țărilor europene în ceea ce privește numărul cazurilor de tuberculoza. „Doar în anul 2018, au fost diagnosticați cu tuberculoză aproximativ 11.000 de pacienți adulți. Anul acesta, estimăm că numărul noilor pacienți va ajunge la 15.000“, a conchis dr. Beatrice Mahler, subliniind faptul că an de an se adaugă peste zece mii de noi diagnosticați. Foarte important, noi vorbim doar despre vârful icebergului, doar de bolnavii aflați în evidență. Un raport european întocmit anul trecut arăta că majoritatea bolnavilor de tuberculoză nu merg la medic pentru diagnostic și tratament, deși boala este contagioasă; în România, numărul real al bolnavilor nediagnosticați este de ordinul sutelor de mii. (Oana Nicolae) Trenuri noi de metrou pentru secțiunea Drumul Taberei - Eroilor Metrorex va cumpăra 13 trenuri noi de metrou care vor opera pe Magistrala 5, mai exact pe secțiunea Drumul Taberei - Eroilor. Valoarea estimată la momentul actual pentru această achiziție depășește 100 milioane euro. „După verificarea și validarea de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a documentației de atribuire, anunțul de participare la licitație a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)”, a transmis Metrorex. Totodată, aceștia și-au rezervat dreptul de a cumpăra încă 17 trenuri noi de același tip, dar care să opereze pe secțiunea Eroilor Iancului. în total, cele 30 de trenuri vor avea o valoare de aproximativ 1.200.353.027,5 lei. (Oana Nicolae) Sute de mii de români cer scoaterea ideologiei de gen din școli Platforma civică împreună, compusă din 506 ONG-uri și 130.000 membri susținători persoane fizice, a strâns, în cadrul campaniei naționale „Apărăm copiii României și identitatea lor” 300.000 de semnături de la românii care refuză orice ingerință a ideologiei de gen, inclusiv sub forma educației sexuale pentru diversitate, în procesul educațional din țara noastră. Semnatarii au cerut Ministerului Educației Naționale și Institutului de Științe ale Educației să elimine „de urgență” din manualele școlare elementele „de propagandă ale ideologiei de gen”, având în vedere că egalitatea de gen „nu se referă la egalitatea femeii cu bărbatul, ci la activismul LGBT”. în școlile din România există materiale didactice care „îi învață pe copii ori pe profesori că o persoană este genul în care se identifica și nu genul „ care s-a născut“ că identitatea de gen și orientarea sexuală „sunt două lucruri distincte“, că „ o fetiță poate avea nume de băiat și poate deveni tată“ au reamintit reprezentanții Platformei, ieri, într-o conferință de presă. Ei au punctat că scopul școlii este obținerea de rezultate cât mai bune de către elevi și nu „reeducarea lor în sensul că pot fi orice gen“ indiferent de datul biologic în care s-au născut. Mai mult, aceștia au precizat că prin „intruziunea ideologiei de gen“ în educația copiilor sunt „încălcate grav“ dispozițiile legale și constituționale, deoarece, potrivit articolului 26 alineatul 1 din Constituție, autoritățile publice sunt obligate să respecte și să ocrotească viața intimă, familială și privată. (Cătălin Pena) Cum va fi vremea în următoarele două săptămâni Următoarele două săptămâni vor aduce în România un aspect mohorât al vremii, atrage atenția Administrația Națională de Meteorologie. Pe lângă temperaturile în scădere, ploile vor fi prezente în toate regiunile, în cantități mari după 3 aprilie. Astfel se va manifesta natura până în 7 aprilie, în Banat temperatura minimă a aerului va fi de patru grade, în Crișana chiar mai frig, trei grade, la nivel minim. Atenție în Transilvania, din 26 până în 29 martie, unde minimele vor fi negative, ajungând pe timpul nopților și la cinci grade sub zero. în același interval se va ajunge la minus patru grade și în Maramureș, în Moldova, ceva mai bine. Minime de 3-4 grade, între 4 și 6 grade vor fi în Dobrogea, la nivelul de jos al termometrelor. în Muntenia va fi o medie a temperaturii de 11 grade, deci ne putem aștepta ca și aici nopțile să fie reci. La fel și în Oltenia. La munte vor fi minime de până la minus șapte grade. Până în 3 aprilie vor fi ploi reduse cantitativ, însă după aceea se așteaptă căderi accentuate de precipitații. (V. A.) Minune a naturii la Mănăstirea „Izvorul lui Miron” lăcașului de cult au înflorit înainte de vreme. Și nu cu o săptămână - două înainte de termen, cum ar fi oarecum accepabil, ci cu mai bine de două luni. Credincioșii care vin aici să se roage cred că e un semn de „Buna vestire“, sărbătoare celebrată chiar luni. Specialistul în Floricultură de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului, dr. Maria Băla, a explicat, pentru EVZ, că nuferii ar fi trebuit să înflorească eventual în luna mai, însă au fost temperaturi ridicate zile la rând, iar acest lucru a determinat înflorirea. (Georgeta Petrovici) ••