Evenimentul Zilei, aprilie 2019 (Anul 28, nr. 8460-8479)

2019-04-08 / nr. 8465

Dragnea, în război cu propriul avocat, Ministrul #rezisTT. Tudorel schimbă tabăra și se revendică drept Ministru #rezisTT. CEX-ul PSD se gândește să convoace o ședință în stațiunea Euforie, poate așa se inspiră și-l găsesc vinovat pe TT pentru risipa de pachete descoperită pe litoral."1 Declarația zilei A ntplp PMP SFANTUL ZILEI Trei prieteni ai lui Pavel Sfinții Irodion, Agar și Ruf, pomeniți pe 8 aprilie, fac parte dintre cei 70 de apostoli, tustrei fiind pomeniți de Apostolul Pavel în Epistolele sale. Irodion, episcop al Neopartiei, era o rudă a lui Pavel, după cum aflăm din Epistola către Romani. Acesta a pătimit mult de pe urma evreilor, care l-au supus la numeroase torturi, apoi l-a însoțit pe Apostolul Petru la Roma unde a fost decapitat, în aceeași zi în care Petru a fost răstignit. Agar avea darul prorociei, două dintre profeții fiind pomenite în Faptele Apostolilor. Una este marea foamete din vremea împăratului Claudius, a doua, când l-a întâlnit pe Apostolul Pavel, i-a luat brâul, și l-a legat în jurul mâinilor și picioarelor și a zis: „Pe bărbatul al căruia este acest brâu așa îl vor lega iudeii la Ierusalim și-l vor da în mâinile neamurilor”. Ruf a fost episcop al Tebei și este și el pomenit de Pavel în Epistola către Romani. (A.P.) l q Joker nnnnr XiI. 4,7614 4,7585 4,7542 4,2303 E 4,2499 4,2296 4,2354 d ■ JiTH d ■ J JA fîjnj jftïï Actualitate 08.04. Evenimentul zilei, Luni, 8 aprilie 2011 Ce spune fiul lui Andrei Pleșu despre acuzațiile privind drogurile: „Nu mi se pare normal să fiu eu acuzat de așa ceva, în condițiile în care tatăl meu a făcut parte din instituții guvernamentale” „Tunat” de un prieten După o reținere de 24 de ore, Mihai Pleșu a declarat că este nevinovat. „Vreau să ajung să-mi văd familia pentru că și mama și tata sunt cardiaci și nu vreau să-mi imaginez cu ce grijă au stat. Sunt praf și bucăți de oboseală, realmente, și vreau să-mi văd copilul. Este o nedreptate și îmi doresc din tot sufletul să se și dovedească treaba asta, pentru că numele Pleșu n-a fost pătat niciodată. Sunt foarte mându că tatăl meu a participat la atâtea lucruri bune pentru țara asta. Și nu mi se pare normal să fiu eu acuzat de așa ceva, în condițiile în care tatăl meu a făcut parte din atâtea instituții guvernamentale“, a declarat Mihai Pleșu, în fața camerelor de luat vederi, la ieșirea din sala de judecată. „Cum spune vorba aia, nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită în țara asta. (...) din punctul meu de vedere eu mă consider în continuare nevinovat. (...) Au vorbit despre niște lucruri atât de inexistente și de trăznăi... Dacă eram traficant de droguri de atâta amar de vreme, mă gândeam că la București se găsea cineva să mă aresteze, nu trebuia să vină cineva de la Iași să facă treaba asta“ a mai spus fiul filosofului la ieșirea din arest. Mihai Pleșu a fost plasat sub control judiciar în noaptea de sâmbătă spre duminică într-un dosar de trafic de droguri instrumentat de DIICOT; în aceeași cauză, alte patru persoane din București și din Iași au fost plasate în arest la domiciliu. Măsurile preventive dispuse de Tribunalul Iași au fost contestate la instanța ierarhic superioară. In același dosar în care Mihai Pleșu este suspect de consum și de trafic de droguri sunt implicați Simon Mark Perry, cetățean britanic, Victor Foca, Ioan Florin Alupi, Silviu Cătălin Lucaci și Sabina Gosav. Potrivit DIICOT, rețeaua în care ar fi implicat și Mihai Pleșu comercializa cannabis și ecstasy în Iași, la petreceri cu muzică techno. Drogurile ajungeau la Iași din București, susțin anchetatorii. (Ionut Mureșan) Contactată de EVZ, avocata Sandra Grădinaru (n.r. apărătoarea lui Mihai Pleșu) a prezentat o altă versiune: „ L/c v_ai lu a 11 iScpu a cuiv_i 11 ta, o singură persoană a fost prinsă în 7 luni că a făcut patru tranzacții, acea cantitate de 6,43 de grame, o doamnă din Iași care nu se cunoaște cu Mihai Pleșu. O singură persoană îl cunoaște pe domnul Mihai Pleșu și anume domnul Foca. Acesta venea la București și îl vizita pe Mihai Pleșu. Simon Mark Perry nu declară absolut nimic despre domnul Pleșu. Singurul care a dat declarație împotriva domnului Mihai Pleșu este Daniel Bucurescu, față de el (n.r. - Bucurescu) nu s-au formulat acuzații, pe el nu l-am găsit în boxa arestaților, el nu a fost defilat prin fața presei în cătușe, deși la domiciliul lui s-a găsit cultura de plante. A spus că acea cultură îi aparține lui Mihai Pleșu. Dacă era a lui, de ce nu a fost găsită la el acasă?”. Jumătate dintre apelurile efectuate la 112 sunt false Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, însă mai mult de jumătate dintre acestea nu reprezintă urgențe. Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat (foto) a atenționat că un telefon dat abuziv „poate ucide“ și a precizat că aproximativ cinci milioane de cazuri medicale ajung pe an la Unitățile de Primiri Urgențe. „112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolva ambulanța, nu numai urgențe, și consultații și transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU, pe an. La SMURD cifra e mai mare pentru cei ce ajung la UPU, pentru că acolo avem echipaje paramedicale care nu pot lua decizia de lăsa un bolnav acasă. (...) Ambulanțele ajung pe an în jur la două milioane de cazuri, din cele cinci milioane, restul vin cu mașini particulare“, a declarat Raed Arafat. (Cătălin Dumitrescu) Bătălie cu macete și bâte într-un bar din Craiova Imagini terifiante au fost surprinse la intrarea într-un club din Craiova. Un interlop a vrut să facă legea cu maceta. Bodyguarzii au sărit și ei cu bâtele. Au reușit să-l pună pe fugă pe individ, după ce au pulverizat cu spray lacrimogen. întreaga scena a fost filmată cu un telefon mobil, de un martor. Poliția a început o anchetă, după apariția acestor imagini. în urma vizionarii acestor imagini, polițiștii doljeni s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunilor de tulburare a ordinii și liniștii publice și portul fără drept de obiecte periculoase. Din primele verificări, este vorba despre un tânăr de 24 de ani, din Craiova. Cercetările continuă, pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest eveniment. (Petre Tache) Studenții care vor copia vor face pușcărie sau vor plăti sute de mii de dolari! Studenții din Australia care trișează la examene sau care folosesc metode frauduloase pentru redactarea lucrărilor academice riscă doi ani de închisoare sau amenzi de sute de mii de dolari, prevede un proiect de lege propus de ministrul australian al Educației, Dan Tehan. Potrivit legii pe care Tehan intenționează să o introducă în cadrul unei viitoare guvernări, și cei care îi ajută pe studenți să înșele risca sancțiuni drastice, de la amenzi de până la 210.000 dolari la până la doi ani de închisoare. Propunerea vine în contextul în care numărul cazurilor în care studenții apelează la servicii online de redactare a lucrărilor academice contra-cost a crescut în ultimii ani în Australia. Un sondaj recent arată că aproape 70% dintre cadrele universitare din Australia suspectează că studenții lor trișează sau își comandă lucrările de pe site-uri care oferă astfel de servicii. (Cătălin Dumitrescu)