Evenimentul Zilei, octombrie 2019 (Anul 28, nr. 8588-8610)

2019-10-18 / nr. 8601

Eu am spus de mai multe ori că nu dorim anticipate, dar suntem pregătiți pentru anticipate și mâine dacă se vor organiza, dar nu cred că se va ajunge la alegeri anticipate. Dacă doresc instalarea unui guvern, nu doresc anticipate, deci daci dorești anticipate, nu dorești vot de învestitură pentru că trebuie să faci măcar primul pas către anticipare." președintele UDMF Declară zilei SFÂNTUL ZILEI Primul iconar Sfântul Apostol și Evanghelist Luca se naște în Antiohia Siriei și îl întâlnește pe Hristos în Teba Boeției, unde era medic. Ajunge să se numere printre cei 70 de apostoli, împreună cu Apostolul Cleopa, îl vede pe Iisus înviat pe drumul spre Emaus. După Pogorârea Duhului Sfânt, Luca îl ajută pe Sfântul Apostol Pavel să propovăduiască. Este autorul uneia dintre cele patru Evanghelii (remarcabilă prin stilul său literar și prin numărul mare de pilde - cuprinde 33 de parabole) și al cărții Faptele Apostolilor. După martiriul Apostolului Pavel la Roma, Luca predică Evanghelia în Italia, Dalmația, Macedonia și Grecia. Este patronul iconografiei creștine, fiind autorul primelor icoane ale Maicii Domnului cu Pruncul, dar și al primei icoane cu Apostolii Petru și Pavel. (A.P.) 4,7536 4,7524 4,7537 4,2719 E 4,3072 4,3164 4,3082 Nivel concentrație H2S în aerul ambiental din cartier Bucureștii Noi Medie zilnică concentrație HS 0,00344 mgAn3 pentru ziua de 17.10.2019) Echipament de măsurare: Analizor automat Serinus 51 Limita maximă admisibilă legal: 0,008 mg/m3 Sursa datelor/masuratorilor: IRIDEX GROUF iridi:: Actualitate 18.10. Evenimentul zilei. Vineri, 18 octombrie 2019 POLITICALLY INCORRECT de Ovidiu Drugă Wall Street Journal. Democrații sunt partidul bogătașilor! Moody’s Trump va fi reales! ’ Alegerile prezidențiale din SUA se apropie și toată lumea încearcă să afle din timp cine le va câștiga Cercetările făcute de două instituții extrem de serioase vă vor ajuta să vă faceți o idee despre cum se prezintă situația, cu un an înainte de scrutin. Partidul Democrat din SUA îi reprezintă pe cei mai bogați americani, iar cei din clasa muncitoare au migrat spre Partidul Republican în ultimul deceniu. Acestea sunt concluziile la care a ajuns cercetarea făcută de publicația Wall Street Journal. Republicanii au devenit din ce în ce mai mult partidul clasei muncitoare și al clasei de mijloc a națiunii al celor care locuiesc în circumscripții cu o producție economică mică sau medie; în schimb, democrații reprezintă alegători ale căror venituri medii au crescut cu peste 15% în ultimul deceniu. Pentru alegătorii republicani, majorarea este de numai aproximativ trei procente. Deosebirile sunt clare și atunci când se iau în considerare locurile de muncă ale alegătorilor. De exemplu, democrații reprezintă o majoritate covârșitoare în rândul celor care lucrează în domenii bănoase și care nu sunt amenințate de libertatea comerțului și de importuri. E vorba mai ales de corporații financiare, de asigurări sau tehnologie. în opoziție, republicanii reprezintă din ce în ce mai mulți lucrători din agricultură, minerit și industrie- sectoare care au primit lovituri grele din cauza liberului schimb global și a importurilor la prețuri extrem de scăzute. Printre alegătorii democraților se numără cei mai bogați americani, dar și managementul de top din domenii care au numai de câștigat din liberul schimb și eliminarea tarifelor De altfel, marea majoritate a democraților aflați în luptă pentru nominalizarea candidatului pentru alegerile de anul viitor au declarat că vor elimina taxele impuse de Donald Trump pentru importurile de oțel și aluminiu. Alegătorii republicani - ale căror locuri de muncă sunt amenințate de comerțul liber- sunt grupul cel mai favorabil aplicării de tarife pentru importuri străine și aplicării unor politici protecționiste. Baza electorală a democraților este alcătuită aproape exclusiv din angajați cu venituri mari și manageri bogați care locuiesc în zone metropolitane sau în orașele mari de pe coastă. Toate aceste tendințe s-au văzut de altfel la alegerile din 2016, când Hillary Clinton a câștigat marea majoritate a circumscripțiilor bogate de pe coasta de vest și din Nord-Estul țării. Trump a câștigat alegerile cu voturile obținute în colegiile electorale din inima SUA, obținând victorii în state precum Wisconsin, Pennsylvania, Michigan, Ohio și Virginia de Vest, dar și în alte comunități care au fost lovite de comerțul liber promovat de Washington în ultimele trei decenii Câteva explicații cred că se impun. Aici nu e vorba de o luptă proști contra deștepți, competitivi împotriva celor care nu țin pasul cu globalizarea. Nici geniul să fii, n-ai cum să oferi prețuri mai bune pentru aluminiul pe care-l produci în Statele Uite, comparativ spre exemplu, cu cel produs în China. E vorba de cheltuieli de producție și de nivelul salariilor, așa că americanii pierd din start bătălia. Marea problemă a democraților și a puterii financiare care îi susține este că politica lor duce spre dezindustrializarea Statelor Unite și pierderea statutului de superputere. Războiul dintre democrați și republicani în ceea ce privește politicile economice va duce la realegerea lui Donald Trump, susține agenția Moody ' s. Șomajul din ce în ce mai mic și câștigurile globale de pe bursă îl vor duce pe Trump la victorie, susține agenția, care își întemeiază predicția pe „importanța pe care o are sentimentul economic dominant la nivelul gospodăriei“ Potrivit lui Mark Zandi, economist șef la Moody’s: „Dacă peste un an economia se va prezenta ca în prezent, sau aproximativ la fel, atunci puterea actuală este puternică și șansele electorale ale lui Trump sunt foarte bune, în special dacă democrații nu sunt entuziasmați (de candidatul lor n.r.) și nu ies în număr mare la vot“ Se moare pe capete din cauza poluării în jur de 400.000 de decese premature au fost provocate în Europa din cauza aerului poluat, doar în anul 2016. Fiecare oraș european locuit este expus la niveluri de poluare care le depășesc pe cele considerate sănătoase, arată cele mai recente date disponibile. „Poluarea aerului este în prezent cel mai important risc de mediu la adresa sănătății umane“, se arată într-un raport al Agenției Europene de Mediu a Uniunii Europene. Limitele UE sunt stabilite pe poluant, iar în 2017, 16 din cele 28 de state membre au raportat cel puțin un caz în care nivelurile de dioxid de azot, un gaz otrăvitor rezultat în urma funcționării motoarelor mașinilor, depășeau concentrația medie anuală legală prevăzută. Pe această listă se află Franța, Belgia, Olanda, Spania, Germania și Marea Britanie. Unele stații din Londra, de exemplu, au raportat niveluri de peste 50 micrograme de dioxid de azot pe metru cub față de concentrația medie anuală legală a UE de 40 de micrograme, potrivit Reuters. Transportul rutier este una dintre principalele surse de poluare a aerului în Europa. în privința României, poluarea a cauzat 25.400 de decese premature în anul 2015. (Oana Nicolae) Elevii navetiști își pot deconta și biletele Curtea Constituțională a României a decis, ieri, că elevii care nu pot urma cursurile unei școli din localitatea în care trăiesc își pot deconta cheltuielile de transport și în baza biletelor, nu doar a abonamentelor. Magistrații de la CCR au dezbătut legea potrivit căreia „elevilor care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educației Naționale, prin unitățile de învățământ la care sunt școlarizați, pe bază de abonament, în limita a 50 km, sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă“. în urma deliberărilor, CCR a decis că sintagma „pe bază de abonament“ este neconstituțională. (Dan Coravu) Regina Elena ajunge acasă La 37 de ani de la deces, rămășițele pământești ale Reginei-Mamă Elena sunt repatriate. Acestea vor fi reînhumate la Curtea de Argeș, alături de fiul ei, Regele Mihai I. Sicriul cu rămășițele pământești ale Reginei vor ajunge astăzi la Aeroportul Otopeni, la ora 11:00, cu o aeronavă a Forțelor Aeriene Române, din Elveția. La ora 16:45 va fi depus sicriul în Catedrala Istorică Episcopală și Regală din Curtea de Argeș, iar de la 17:15, publicul se va putea închina și reculege la catafalc. Sâmbătă, în intervalul 08:00 - 10:00, publicul îi va putea aduce un omagiu Reginei, slujba de înmormântare va fi oficiată începând cu ora 12:00 la catedrală, iar la ora 13:00 va avea loc ceremonia de reînhumare. Majestatea Sa Margareta îi roagă pe cei care vor aduce flori, să opteze exclusiv pentru flori albe. (Andi Miron)