Făclia, ianuarie-martie 1971 (Anul 25, nr. 7510-7584)

1971-02-23 / 7553. szám

Raportul Consiliului Uniunii Asociațiilor Studențești prezentat de tovarășul TRAIAN ȘTEFANESCU Ne aflăm încă sub puternica impresie produsă asupra întregului tineret, asupra studențimii, de salutul adresat Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și Conferinței noastre de către tovarășul Nicolae Ceaușescu secretarul general al Partidului Comunist Român. Dînd glas sentimentului de profundă recunoștință pentru rolul de mare responsabilitate conferit de partid tineretului — se spune în raport — exprimăm dorința fierbinte a generației amfiteatrelor de a se pregăti la nivelul exigențelor crescînde ale economiei, științei și culturii, de a sluji cu devotament și abnegație cauza Partidului Comunist Român. Mîndria patriotică a Studențimii pentru marile transformări revoluționare înfăptuite de poporul nostru se îmbină firesc cu adeziunea delplină la politica marxist-leninistă, creatoare, a partidului și statului, cu hotărîrea unanimă de a munci neobosit pentru înfăptuirea programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Relevînd că în ansamblul puternicului dinamism al economiei, al vieții noastre social-politice, una din problemele fundamentale, care se înscrie ca o preocupare permanentă a partidului și statului, este dezvoltarea învățămîntului de toate gradele, raportul menționează date privind dezvoltarea bazei materiale a învățămîntului superior în 192 de facultăți din cele 18 centre universitare ale țării, în care învață astăzi peste 150 000 de studenți. În contextul prefacerilor înnoitoare inițiate de partid, al adîncirii democrației socialiste, studențimii i-a fost conferit un rol important în prezentul și viitorul țării. Bucurîndu-se de puterea socială de a participa la dezbaterea și adoptarea deciziilor de importanță majoră pentru societatea noastră, prin prezența în Frontul Unității Socialiste și în organele puterii de stat, avînd posibilitatea de a-și spune părerea cu privire la măsurile de perfecționare a școlii superioare, prin reprezentanții săi în organele de conducere a treburilor universitare, studențimea se afirmă •irle integrantă și detașament activ al tineretului, in lupta pentru traducerea în viață a politicii interne și externe a partidului și statului nostru. Măsurile de îmbunătățire a activității obștești a studențimii, adoptate pe baza hotărîrilor plenarei C.C. al partidului din noiembrie—decembrie 1967 și ale Consfătuirii pe țară a Uniunii Tineretului Comunist, definirea Uniunii noastre ca formă specifică de organizare a Uniunii Tineretului Comunist în învățămîntul superior, lărgirea competențelor și sferei sale de preocupări, au determinat sporirea contribuției asociațiilor la pregătirea studenților, orientarea consecventă a eforturilor noastre spre problemele procesului instructiv-educativ, statornicirea unor raporturi de strînsă colaborare cu organele de învățământ. Uniunea Asociațiilor Studențești din România se prezintă în cel de-al XV-lea an de existență ca organizație revoluționară consolidată politic și organizatoric, ca factor activ în pregătirea profesională și educarea comunistă a tineretului universitar, în perfecționarea continuă a școlii noastre superioare. In continuare, raportul s-a referit la măsurile de modernizare a școlii superioare, concretizate în perfecționarea planurilor de învățămînt și a programelor analitice, a metodelor de predare și seminarizare, în crearea unor facultăți și secții noi, organizarea învățămîntului de subingineri și inițierea sistemului de pregătire pe cicruri în școala de arhitectură, în îmbunătățirea sistemului de repartizare a absolvenților în producție. Marea majoritate a studenților își îndeplinește cu responsabilitate îndatorirea fundamentală de a se pregăti temeinic, obținînd note bune și foarte bune. Un interes crescînd manifestă studenții pentru cercetarea științifică și orientarea ei spre soluționarea unor aspecte concrete ale producției. In centrul activității asociațiilor — relevă raportul — a fost situată pregătirea profesională a studenților. Ele au desfășurat o susținută activitate educativă, menită să explice implicațiile profunde ale Directivelor C.C. al partidului și Legii învățămîntului asupra formării profesionale a studenților, au contribuit la valorificarea noilor posibilități create prin perfecționarea continuă a școlii superioare. Evidențiind rezultatele pozitive, raportul subliniază, totodată, faptul că se mențin încă multe neajunsuri în pregătirea teoretică și practică a studenților, se mai manifestă dezinteres pentru propria pregătire și tendința de limitare a studiului la notițele de curs, participare redusă la cursurile facultative, preocupare insuficientă pentru însușirea limbilor străine, pentru elaborarea proiectelor. Una din cauzele care influențează nerrotul nvAii otîino e»veiiitor-«ol « ub.Ujyl UJ.I0114WUUIO este activitatea sporadică, lipsită de eficiență, desfășurată în rîndul studenților din anul I, pentru integrarea universitară a foștilor elevi. Raportul menționează necesitatea îmbunătățirii sistemului de admitere în Învățămîntul superior. Se relevă, de asemenea, necesitatea unor măsuri de perfecționare a învățămîntului de subingineri. In acest an universitar, Ministerul învățămîntului, în strînsă colaborare cu Consiliul U.R.S.R., a adoptat în continuare măsuri de creștere a ponderii seminariilor, lucrărilor practice și de laborator, a cursurilor facultative și a disciplinelor la alegere. Incepind cu semestrul al IT-lea, se experimentează un nou sistem de notare, care îmbină calificativele de la examene cu aprecierea activității pe parcursul anului universitar. Hotărîtoare pentru realizarea imperativelor pe care societatea noastră le pune în fața studenților rămîn și în viitor studiul individual, ritmic, însușirea temeinică a bibliografiei, interesul de a asimila permanent datele de actualitate, străduința de a-și forma deprinderi practice în domeniul profesiunii pentru care se pregătesc. Raportul apreciază că această conferință va trebui să marcheze un pas hotărîtor pentru eliminarea superficialității în studiu, a delăsării și chiulului, pentru ca fiecare asociație, profund ancorată în realitățile facultății respective, să se preocupe cu deplină răspundere, îndeaproape, concret și sistematic, de modul în care studenții se încadrează în procesul de învățămînt. Formarea viitorului specialist conturează pregnant necesitatea sporirii ponderii activității de cercetare și creație științifică în perioada studiilor universitare. Numărul însemnat al studenților cu rezultate profesionale meritorii, activitatea pozitivă a cercurilor științifice dovedesc posibilitatea și necesitatea participării efective a studenților, in special a celor din anii mari, la munca de cercetare a catedrelor, inclusiv la realizarea temelor contractuale pe bază de remunerare. Relevînd rolul muncii voluntar-patriotice în ansamblul activității educative de asociații, se arată, printre altele, că ultima vacanță de vară a consemnat participarea a peste 13 000 de studenți la lucrările agricole, la șantierele naționale, participarea la campania de recoltare din toamnă a 14 000 de studenți ai institutelor agronomice și pedagogice. In continuare, raportul a abordat unele probleme privind modernizarea școlii superioare, expuse de către studenți în adunările și conferințele de alegeri, menționînd, printre altele, accentuarea preocupării pentru includerea în planurile de învățămînt a matematicilor aplicative, tehnicii moderne de calcul, a organizării științifice a producției și a muncii, pentru creșterea în continuare a numărului disciplinelor la alegere și facultative. Totodată, este necesar să se țină seama și de faptul că se menține un număr relativ mare de discipline cumulate. In legarea mai strînsă a învățămîntului de cerințele producției, o importanță primordială revine practicii profesionale. In spiritul indicațiilor conducerii partidului, este necesar să fie adoptate măsurile corespunzătoare pentru ca fiecare student, în special ln institutele tehnice, să-și însușească o meserie din domeniul de specialitate în care se pregătește. In acest sens, în afara creșterii numărului de ateliereșcoală — concepute ca unități economice proprii, cu planuri de producție și program zilnic de muncă pentru studenți — un rol însemnat revine și în viitor practicii desfășurate în unitățile economice, în atelierele și laboratoarele întreprinderilor, în institutele de cercetare și proiectare. Apreciind că neajunsurile care se mențin încă în organizarea practicii profesionale nu justifică faptul că în perioadele de practică unii studenți nu-și fac datoria, absentează de la program, raportul subliniază că asociațiile trebuie să desfășoare o largă activitate educativă pentru a dezvolta în rîndul studenților interesul și răspunderea pentru însușirea deprinderilor de muncă. In condițiile lărgirii reprezentării asociațiilor în organele de învățămînt, cei aleși prin voința studenților, au datoria să se manifeste în spirit dinamic în cadrul consiliilor și senatelor, să înlesnească cunoașterea și soluționarea problemelor de pregătire, de muncă și viață ridicate în colectivele de ani, facultăți și institute. In perioada care a trecut de la ultima Conferință — se arată în raport — activitatea politico-ideologicâ, desfășurată în climatul efervescent caracteristic societății noastre a fost îndreptată în principal spre dezbaterea cu întreaga masă a studenților a documentelor Congresului al X-lea al P.C.R. Activitatea asociațiilor în acest domeniu relevă preocuparea pentru lărgirea sferei de cuprindere a studenților, pentru inițierea unor forme noi, interesante, cu o eficiență sporită. Trebuie să arătăm însă și faptul că unii studenți vădesc anumite lipsuri în înarmarea lor teoretică, în selectarea cu discernămînt a diverselor idei și concepții, nu se informează suficient asupra problemelor dezvoltării noastre economice și social-politice, asupra proceselor și fenomenelor care au loc în viața internațională. Totodată, în unele grupe și ani de studiu se manifestă o insuficientă combativitate ideologică față de influențele unor mentalități și idei retrograde. In activitatea noastră de pînă acum s-au menținut unele aspecte de formalism și superficialitate, care diminuează menirea educativă a acțiunilor politico-ideologice. In fine, este cazul să recunoaștem deschis că munca noastră politico-ideologică are uneori un caracter abstract, de prezentare a unor teze și principii generale, fără o raportare directă la preocupările actuale ale politicii partidului și statului, la fenomenele concrete, la starea de spirit din colectivele studențești. O datorie esențială a asociațiilor este consolidarea—în rîndul studenților a trăsăturilor politice și morale, caracteristice militantului activ pentru cauza partidului, a spiritului de angajare totală în munca de edificare socialistă a țării. Ca student al României socialiste, a fi tînăr, revoluționar înseamnă să te pregătești la nivelul exigențelor actuale ale științei și culturii, să asimilezi organic adevărurile filozofiei materialist-dialectice, politica partidului nostru, să te identifici cu năzuințele și aspirațiile nobile ale poporului, să-ți faci datoria cu devoțiune, să lupți cu toate forțele pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de partid, pentru progresul și înălțarea patriei, să-ți clădești întreaga activitate pe idealul construirii socialismului și comunismului. Aniversarea semicentenarului partidului constituie un nou prilej pentru a adunei în rândurile studențimii sentimentele de dragoste față de partidul comuniștilor, față de patria socialistă. In toate centrele universitare vor avea loc manifestări consacrate evocării luptei eroice a comuniștilor, evidențierii modului științific în care a acționat și acționează partidul, relevării succeselor noastre istorice, a prestigiului internațional al României. Asociațiile trebuie să asigure o informare mult mai largă și operativă asupra problemelor lumii contemporane, a tot ceea ce este înaintat în creația materială și spirituală a altor popoare, pentru educarea studenților în spiritul internaționalismului, a politicii externe a partidului și statului, pătrunsă de grija pentru interesele fundamentale ale națiunii noastre socialiste, ale mișcării comuniste și muncitorești internaționale, ale socialismului și păcii în lume. Relevînd faptul că angajarea socială a studențimii, pregătirea în vederea îndeplinirii obligațiilor profesionale și obștești se îmbină nemijlocit cu afirmarea virtuților sale civice, cu asimilarea valorilor eticii comuniste, semnalînd totodată unele aspecte de slăbire a combativității față de încălcarea normelor de conduită. raportul subliniază îndatorirea asociațiilor de a organiza dezbateri, discuții operative în cadrul grupelor și anilor de studiu, în cămine, pentru promovarea mai consecventă în rîndul studenților a principiilor și normelor morale ale orînduirii noastre, a conștiinței îndatoririi tinerilor absolvenți de a se încadra în creația întregului popor, acolo unde sînt chemați de interesele generale ale societății. Prezentînd în continuare rezultatele conținute în antrenarea studenților în mișcarea sportivă, vorbitorul a arătat că principalul neajuns în acest domeniu este acela că mulți studenți rămîn în afara acțiunilor organizate. Măsurile adoptate recent privind introducerea diferențiată a educației fizice și pentru anii, II, participarea șefilor de comisii sportive în conducerea cluburilor universitare, sporirea aportului cadrelor didactice la desfășurarea activității sportive de masă, revederea programului campionatelor universitare și a unor reglementări ale C.N.E.F.S. sunt menite să creeze un cadru mai favorabil pentru îmbunătățirea substanțială a activității sportive de masă și de performanță. O parte importantă a raportului, s-a ocupat pe larg de activitatea social-gospodărească a asociațiilor, domeniu în care s-a acumulat o bogată experiență, ele contribuind pe această cale la îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă și viață ale studenților. In perioada următoare, este necesar să stimulăm participarea mai activă a studenților la întreaga activitate de gospodărire și autogospodărire a căminelor și cantinelor, la exercitarea controlului obștesc. De asemenea, pe baza experienței dobândite în aplicarea Hotărârii cu privire la angajarea studenților, este necesar ca, în colaborare cu organismele locale ale Ministerului Muncii, asociațiile să se preocupe de problemele privind încadrarea în muncă pe perioada vacanțelor de vară și pe parcursul anului universitar. Măsurile de perfecționare a structurii și activității Uniunii Asociațiilor Studențești din România, adoptate la ultima conferință — subliniază raportul — au fost primite cu satisfacție de întreaga studențime, dovedindu-se a fi deplin corespunzătoare specificului muncii educative din institute și facultăți. In această perioadă de perfecționare a activității asociațiilor, am beneficiat nemijlocit și susținut de sprijinul organelor și organizațiilor de partid. Conducerea și îndrumarea de către partid constituie garanția că viitorul va aduce noi împliniri muncii obștești a studențimii. Problema fundamentală asupra căreia trebuie să ne concentrăm atenția în viitor este consolidarea politico-organizatorică a grupelor și anilor de studiu. Pe baza dezvoltării autonomiei, fiecare organizație trebuie să se manifeste realmente ca un factor de mobilizare a studenților în realizarea sarcinilor ce îi revin, să devină un cadru deplin favorabil de afirmare a inițiativei și atitudinii combative a colectivelor studențești. In fiecare organizație de an și facultate este necesar să se asigure largi posibilități pentru exprimarea opiniei tuturor studenților, pentru participarea lor efectivă la adoptarea hotărârilor care privesc viața și activitatea colectivelor respective. In continuare, au fost evidențiate o serie de măsuri de perfecționare a cadrului de dezbatere și decizie asupra problemelor activității asociațiilor studențești. Pentru a sintetiza procesele înnoitoare și experiența acumulată, în funcție de proiectul de statut al U.T.C., raportul propune să se aducă unele modificări și completări actualelor prevederi ale Statutului U.R.S.R., menite să contribuie la îmbunătățirea activității desfășurate de asociații, la creșterea rolului lor în viața universitară. In încheiere, raportul a menționat că în activitatea internațională, U.R.S.R. a militat pentru întărirea continuă a unității și lărgirea rîndurilor U.I.S., dezvoltarea multilaterală a colaborării studențești, pentru stabilirea între organizațiile membre a unor relații bazate pe deplina egalitate în drepturi, pe încredere, stimă și respect reciproc. U. R.S.R. va dezvolta și în viitor relații de strînsă solidaritate internațională cu studențimea din toate țările socialiste, cu tineretul universitar de pe toate continentele lumii. Ea își va intensifica, totodată, colaborarea cu organizațiile de eliberare națională, cu organizațiile democratice de studenți de pretutindeni, în lupta împotriva imperialismului, colonialismului și necolonialismului, acționînd cu fermitate, în spiritul politicii externe a partidului și guvernului nostru, pentru realizarea dezideratelor de libertate, progres social și pace ale tuturor popoarelor. Pentru studențimea patriei — se spune în încheierea raportului — aniversarea semicentenarului partidului, perspectiva luminoasă conturată de obiectivele noului cincinal, indicațiile cuprinse în expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în cadrul Congresului U.T.C. constituie rațiunile majore ale afirmării sale, în slujba propășirii materiale și spirituale a națiunii socialiste. Conștienți de înalta misiune de a duce mai departe realizările întregului nostru popor, încredințăm partidul, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, că vom face din pregătirea multilaterală, din aportul creator la edificarea socialistă a țării crezul nostru politic, însăși condiția noastră de a fi. încheierea lucrărilor celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist (Urmare din pag. fa) rații obștești, vechi militanți ai partidului, activiști de partid și de stat, oameni de Știință, cultură și artă, tineri din toate sectoarele de activitate, ziariști români și străini. Erau prezenți delegații organizațiilor de tineret de peste hotare, care au participat la lucrările Congresului. La deschiderea ședinței s-a adus la cunoștința Congresului că în prima sa ședință plenară, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a ales Biroul format din 25 de membri, pe cei 8 membri supleanți, precum și secretarii C.C. al U.T.C. Prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian. Președintele Comisiei Centrale de Cenzori a fost ales tovarășul Nicolae Ungureanu. Luînd cuvîntul, tovarășul Dan Marțian, prim-secretar al G C. al U.T.C., a asigurat pe delegați că noul Comitet Central nu va precupeți nici un efort pentru a îndeplini mandatul încredințat, hotărîrile adoptate de Congres, sarcinile pe care partidul le-a trasat Uniunii Tineretului Comunist. Cu deplină satisfacție și vie emoție — a spus în continuare vorbitorul — participanții la Congres au ascultat cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. In spiritul gândirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerințele vieții, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere tineretului, aportului său profesional și cetățenesc la dezvoltarea economică, culturală și socială a patrieii, a configurat locul și rolul sporit al tinerei generații, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuțiile și răspunderile organizațiilor U.T.C. în mecanismul vieții economice și sociale a țării. Dovadă a grijii statornice a partidului pentru creșterea și formarea multilaterală a tinerei generații, a încrederii în tineret, aceste sarcini și responsabilități noi reprezintă o învestitură socială cu profundă semnificație, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul și dăuuirea tinerească. Exprimînd mulțumiri delegațiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului și statului nostru, tineretul român este hotărît să întărească și să dezvolte continuu legăturile de prietenie și colaborare cu organizațiile de tineret din toate țările socialiste, cu organizațiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizațiile revoluționare, socialiste, democratice de diferite orientări politice și filozofice, să-și afirme și în viitor solidaritatea sa internaționalistă cu mișcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacțiunii și războiului, pentru democrație, pace și progres social. Reamintind că peste puțin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.C. al U.T.C. a spus: Asigurăm «conducerea partidului și statului nostru, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, neobosit militant pentru progresul României și bunăstarea poporului, prieten apropiat și îndrumător atent al tineretului nostru, că toți membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă ,și patos revoluționar pentru înfăptuirea obiectivelor ce «stau în fața organizației noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant ,entuziasm, Congresul a hotărât să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Textul scrisorii este aprobat cu puternice și îndelungate aplauze și urale. Delegații și invitații ovaționează minute în șir pentru Partidul Comunist Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Se scandează „P.C.R., P.C.R.“ „P.C.R. — Ceaușescu“, „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu — tineret“. Lucrările Congresului iau sfîrșit intr-o atmosferă de înălțător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună iiturile „Trei culori“ și „Sub steagul partidului“. Delegații de tineri — muncitori, țărani, elevi, studenți, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtînd drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român și Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezență, timp de cinci zile, reprezentanții celor aproape două milioane și jumătate de uteciști din patria noastră au exprimat, în deplină unanimitate, hotărîrea de nestrămutat a tinerei generații de a participa cu toate forțele, cu tot entuziasmul și capacitatea sa creatoare la înfăptuirea mărețelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună imnul clasei muncitoare — „Internaționala“. Se scandează lozinci pentru triumful socialismului în lume, pentru pace și prietenie între toate popoarele. Minute în șir se ovaționează entuziast pentru Partidul Comunist Român și secretarul său general, pentru patria noastră Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant și elanul tinereții exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxist-leninistă a partidului nostru, politică închinată ridicării României pe culmile Civilizației și progresului. (Agerpres) BIROUL C.C. aL U.T.C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, Ion Comănescu, prim-secretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marțian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica“ din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Feteș, președintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scînteia Tineretului“, Dumitru Gheorghișan, primsecretar al Comitetului municipal București al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, Secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean — Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist la C.C. al U.T.C., Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.C. de la Fabrica „Bucegi“ din Pucioasa, Lucia*, Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. fie la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.fi. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Vicolcioiu, loan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, președintele Consiliului U.R.S.R., Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S. — Căzănești, județul Ialomița, Francisc Töröl?, secretar al Comitetului județean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județean — Prahova al U.T.C., Iosif Walter. ★ Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii: Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter. MEMBRII SUPLEANȚI AI BIROULUI C. C. aL U. T. C. Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr“ din București, Gábor Cseke, redactorșef al ziarului „Ifjúmunkás“, Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din comuna Gîrbovi, județul Ilfov, Celul Neagoe, mecanic agricol, secretar al Comitetului U.T.C. la I.M.A. — Balș, Agneta-Dori Neurohr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii „1 Iunie“ — Timișoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul Organizației de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă“ din București. BUCURII In ianuarie, Fabrica de produse refractare Dej și-a realizat planul lunar, la producția globală și marfă, în proporție de 102,1 la sută. Zilele lunii februarie au adus unității noi bucurii. In bilanțul primei decade a lunii curente a fost consemnată o nouă izbîndă, față de 641 tone cărămizi bazice planificate au fost produse 727 tone. Planul de producție al primei decade a fost realizat în proporție de 38,84 la sută. Realizările atestă că ritmul procesului de producție la Refractara este constant, garantînd succese pentru întregul an. De altfel, acest lucru ni l-a asigurat și ing. Petre Roșu, directorul întreprinderii care ne relata că în urma analizei făcute recent de conducerea întreprinderii, s-a ajuns la concluzia că există toate garanțiile ca procesul productiv să se desfășoare imperturbabil în tot decursul anului acesta, cu atît mai mult cu cît de pe acum e asigurată atit aprovizionarea cu materie primă, cît și desfacerea produselor marfă. Legat de aceasta, consemnăm o nouă bucurie pentru cei de la Refractara, prilejuită de primirea, în una din zilele trecute, a unei scrisori, adresată fabricii dejene de către Ministerul Industriei Metalurgice, și în care, printre altele, se spune: „In urma analizei modului de comportare a cărămizilor cromomagnezitice la cuptorul nr. 6, beneficiarul — Combinatul siderurgic Hunedoara — s-a declarat foarte mulțumit. Datorită acestui lucru, Ministerul Industriei Metalurgice a redus din import cantitatea de 7 000 tone cărămizi cromomagnezitice, urmînd a înlocui această cantitate cu cărămizi produse de Fabrica de produse refractare Dej. Cu această ocazie, vă rugăm ca și pe viitor să livrați cărămizi cromomagnezitice de calitate tot așa de bună și în mod ritmic. Ministerul Industriei Metalurgice mulțumește încă o dată pentru eforturile depuse în realizarea producției și a livrărilor efectuate în anul 1970 și vă asigură același sprijin și pe anul 1971". Comentariile sunt de prisos. Calitatea muncii colectivului de la Refractara se reflectă și în faptul că numai prin plusul de cărămidă livrată în acest an spre cuptoarele siderurgice din Hunedoara, statul va fi scutit de importul din Vest a unor produse. In sfîrșit, o ultimă bucurie a acestor zile, la Refractara au fost înmînate 8 diplome și 171 de insigne de „Fruntaș în întrecerea socialistă“, pentru rezultate deosebite în muncă. Emil LAZAR FĂCLIA PAGINA 3 CONFERINȚA UNIUNII ASOCIAȚILOR STUDENȚEȘTI DIN ROMÂNIA (Urmare din pag la) din Iași, Gheorghe Manea, președintele Consiliului U.R.S. de la Institutul de construcții. In numele Uniunii Internaționale a Studenților, Dușan Ulcan, președintele U.I.S. a transmis un mesaj de salut Conferinței Uniunii Asociațiilor Studențești din România. De asemenea, conferința a fost salutată și a primit mesaje din partea unor colective de studenți străini care învață în România. In încheierea dezbaterilor conferinței, a luat cuvîntul tovarășul Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Vorbitorul a subliniat spiritul constructiv al dezbaterilor și al propunerilor făcute de delegați, a relevat faptul că Uniunea Asociațiilor Studențești din România a devenit o puternică organizație, cu o fructuoasă experiență dobîndită de-a lungul anilor, în mobilizarea tineretului universitar pentru pregătirea la nivelul exigențelor actuale și de perspectivă ale producției materiale și spirituale. Primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat, totodată, importantele îndatoriri ce revin studențimii din țara noastră de a se pregăti cit mai temeinic, astfel ca după absolvire să se poată încadra cît mai rapid și eficient în munca vastă de realizare a sarcinilor mobilizatoare ale noului plan cincinal, în vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Participanții la conferință au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.R.S.R. și rapoartele prezentate. De asemenea, au fost aprobate modificările la Statutul U.A.R. și adoptată Rezoluția Conferinței. In Consiliul U .S.R au fost aleși 97 membri și 28 membri supleanți, iar în Comisia de cenzori a U.R.S.R. 15 membri. In Comitetul Executiv al U.A.S.R. au fost aleși: Ștefănescu Ion Traian — președinte, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicină Timișoara, Șorina Gheorghe, student la Institutul politehnic București, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iași , vicepreședinți, Bîrliba Dan, Costină Constantin, I*va Gheorghe, Ionescu Sorin Mănălă Ana Maria, Puszta Kálmán — secretari. Alecu Siboia, studentă a Institutul poliehnic Galați, Calotă Grigore, student la Institutul de Izine Petroșeni, Cherecheș Dorel, student la Institutul politehnic Brașov. Crețu Gheorghe, președintele Consiliului U . S. Timișoara. Pocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea. Deleanu Ion, președintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitrașcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureș. Kronerberger Mariane, studentă la Universitatea Timișoara, Mateescu Ioana, studentă la Insttutul politehnic Cluj, Modîrcă Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice București, Negrescu Radu student la Institutul de artă teatrală și cinematografică București. Niculescu Nicolae, președintele Consiliului U.A.S. Tasi. Ștefan Angela, studentă la Institutul agronomic Iași. Soare Alexandru, președintele Consiliului U.A S. București,, Stoian Nicolae, redactor șef al revistei „Viața studențească“ — membri. Ca președinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarășul Paul Bran, președintele Consiliului U.R.S. de la Academia de studii economice București. (Agerpres) IPROFIL — Dej, detaliu