Familia, 1865 (Anul 1, nr. 1-21)

1865-10-25 / nr. 15

Faia enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. Cancelaria redactiunei Strat’a arborelui verde Nr. 22, unde sunt a se adresă manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile anonime nu se publica.  Pest’a 25 . Op tom vre 6 Noemvre 1860 Ese in fie-care luna de trei ori adeca in 5. 15. si 25. după c. v. contienendu doue cele. Pretinln pentru Austria pe Opt.—Dec...............................2 fl. — pe Opt.—Jun...............................6 ii. — or. Pentru Homani» pe Opt.—Mart.uri galbenii. r~ Nr. 15. n .cursn anualu. Atenţiunea lumei civilisate adie indreptata spre mormentulu acestui barbatu geniu, care a repausatu in 18-leaal unei curinte, in etate de 80 ani. Britanica plânge perderea celei mai mari capacitati diplomatice a natiunei sale, care in tempu indelungatu a lucratu pentru bunăstarea si marirea Angliei, eserciandutotudeodata influintia mare si asupra sortei mai multor state si națiuni. Noi inca nu implinimu o datorinita cu impartasîrea trasurilor mai esențiale din victima acestui barbatu mare, pe a cărui LORD PALMERSTON, mormenta toate națiunile civilisate deprnu cununia de pietate. Sir Henry John, baronii Temple, lord Palmerston s’a nascutu la 20-lea opt. 1786 in Harrow, studiele si le-a inceputu in loculu nascerei si finindu-le in Cambridge, dupa moartea renumitului Pitt, a fostu representantele universitatei pana candu din causa reformelor pré tempurie a trebuitu se se retraga, dar’curendu incepu a escela prin talentulu seu de administratiune si in an. 1807 a ajunsu se fie lord admiralu. In 1808 a facutu mare sensatiune prin vol- 29 Lord Palmerston.