Fejér Megyei Hírlap, 2007. március (52. évfolyam, 51-76. szám)
2007-03-01 / 51. szám
4 • FEJÉR MEGYEI HÍRLAP RÖVIDEN Mindenhol elismerik Székesfehérvár (bp)Városunk tiszeletbeli polgára, a schwäbisch gmündi Albert Scherrenbacher vasárnap átvehette a Német Szövetségi Köztársaság Érdemkeresztjét. A jeles eseményre a testvérvárosok közül egyedüliként Wanasovszky Tihamért, Fehérvár polgármesterét hívták meg, aki köszöntésre felkért vendégként méltatta a jeles és tevékeny személyiség munkásságát. KRÓNIKA Mekkora a haszon? Valószínűleg módosítani kell a gázmotoros megállapodást Székesfehérvár (bp) A független szakértő cég szerint jogos a gázmotort építő cég kérése a várossal kötött befektetési megállapodás módosítására, mert a gázártámogatás változásával új helyzet állt elő. Hamarosan a végső verziója is elkészül a KPMG jelentésének, melynek állásáról tegnap tartott a cég tájékoztatót. Pénzes Mihály alpolgármester röviden úgy foglalta össze a lényeget, hogy a tanulmány szerint jogos a gázmotort építő befektető igénye a befektetési megállapodás módosítására, ugyanis jelentősen megváltozott a gázártámogatási háttér. Ha ezt nem módosítja az önkormányzat, a szakértők szerint valószínűleg jogosan kereshetné igazát a bíróságon a gázmotorok építője. - Nehezményezzük, hogy a fogyasztóvédők kérdéseiket nem tehették fel a KPMG- nek. Továbbra is állítjuk, a Széphőnek kellett volna a beruházást, akár hitelből, elvégeznie, így az ebből termelődő haszon - ami Győrben évi egymilliárd forint - a város pénzügyi gondjain segíthetne. Most inkább azzal kell foglalkozni, hogy fűtőerőmű és a projektcég összeolvadása minél hamarabb megtörténjen, mert így végre a város is részesedne a gázmotorok nyereségéből - mondta az ügyben Cser-Palkovics András, a Fidesz frakcióvezetője. A befektetők nevében nyilatkozó Pomázi Csaba kérdésünkre elmondta: 6,7 milliárdos beruházásról van szó, melyből 750 millió egyszeri befizetést Fehérvár kapott, s 300 millióért vették meg a várostól azt a területet, ahol az erőmű felépült. Kalkulációik szerint nyolc év alatt tudják a felvett hitelt letörleszteni, az addig termelődő haszon egy része ezt fedezi, kisebb része pedig a fehérvári távfűtésbe bekapcsolt lakóknak adott kedvezményre megy el. A civilek természetesen választ kapnak a kérdéseikre, melyek közül azonban többre inkább a hivatal tud érdemi választ adni. A KPMG vizsgálatából kiderül, 1,9 milliárd önrész kellett a gázmotorok építéséhez, ennyit nem tudott volna előteremteni a Széphő - tette hozzá az alpolgármester. Hirdetés Friss szeletelt sertéskaraj Debreceni Töltött káposzta • kg Friss Pulyka alsócomb ____ _ _________ T-tel keresse bo It jóinkban'kulonséges 'íwsveti' límalatonicat! mwwwmmmmwwwmmwmv. március 1. csütörtöktől Milbona Szeletelt sajt mix • Edami/tilsiti/ementáli • 250g Freeway Narancs üdítőital • Szénsavas • 21, 60/ 1196/kg Wt'n Twinner Kolozsvári szalonna • 300g, 997Ag 413 's Fin, Carre Ostyaszeletek • 400g, 748/kg Mini növényház • 3 szintes stabil fémcső váz • UV-álló és víztaszító takarófólia cipzárral • Mérete kb. 129x69x49an 443 Érvényes: 03.01 -től 03.07-ig vagy a készlet erejéig! Mérkai út, Sárbogárd Ady Endre u , Székesfehérvár Balatoni út, Mártírok útja MVM • maximálisan vásárolható mennyiség Az akciós termék esetében előfordulhat, hogy a gondosan tervezett készlet ellenére már az első akciós napon elfogy üzletünkből. Kérjük megértését. Nyomtatási hibákért, beleértve az árral kapcsolatos tévedéseket is, nem vállalunk felelősséget. Áraink tartalmazzák az áfát és forintban értendők. www.lidl.hu Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. 1027 Budapest, TUHfa u. 1-3. (székhely), (1)346-6510 2007. MÁRCIUS 1., CSÜTÖRTÖK Melyik marad, melyik nem? Az iskolákat érintő terveket is véleményezik Bokros Judit kutatja@fmh.pk.hu Székesfehérvár - Az óvodák, a középiskolák és a Vízivárosi iskola átszervezésére irányuló tervet megszavazta az oktatási bizottság. A Vörösmartynál két javaslatot lehet véleményezni. Nehezen jutott döntésre a város oktatási bizottsága keddi ülésén, amelyen a 2007- 2012 közötti oktatási és fejlesztési tervet vitatták meg. Ennek egyik pontja az óvodai intézményrendszer átalakítására vonatkozó javaslat, amelyet megszavazott a bizottság. Eszerint a huszonkét önálló óvoda helyett hét székhelyintézmény lenne, hét óvodavezetővel. Ezek a Napsugár, a Maroshegyi, a Felsővárosi, a Rákóczi, a Gyöngyvirág, a Szárazréti és a Tolnai úti óvodák, a többi tagintézménnyé válna. Az általános iskolák átszervezésénél a bizottság megszavazta a javaslat azon pontját, amely szerint a Vízivárosi Általános Iskola a Németh László Általános Iskola tagintézményévé válna. Az alsó tagozatot helyeznék át a Németh Lászlóba, a felső tagozat pedig a Vízivárosiban maradna, amíg kifutó rendszerben meg nem szűnik. A Palotavárosi és a Szedreskerti lakónegyedet érintő két javaslat közül egyik sem kapott szavazati többséget, így a bizottság úgy döntött: mindegyiket véleményezésre küldi. Az önkormányzat terve, hogy a Vörösmarty Mihály Általános Iskola szűnne meg jogutód nélkül, diákjait a Tolnai úti, a Vasvári és az István király általános iskolák fogadnák. Egy másik javaslat szerint a Vörösmarty megmaradna, és annak Ligetsori épületébe költözne át a Vasvári Pál Általános Iskola egy része. A középiskolákat érintő tervek közül az egyik az, hogy a Hunyadi Mátyás Közgazdasági Szakközépiskola jogutóddal szűnne meg, ez az 1. István Kereskedelmi és Köz-Vagy a Vörösmarty szűnne meg, vagy a Vasvári költözne gazdasági Szakközépiskola lenne. Telephelyül a Hunyadi szolgálna. Ezt a javaslatot elfogadta a bizottság, mint ahogy azt is, hogy a szakképzés átalakításának vizsgálatát szintén meg kell kezdeni a következő tanévben. Az említett javaslatokat a bizottság véleményeztetésre küldi a többi között az intézményezetőkhöz, az OKÉV szakembereihez, a szülői fórumokra. A végső döntést a márciusi közgyűlés hozza majd meg. Még nem tudni, melyik iskola szűnne meg, vagy alakulna át SMS-vel»ményvonal , SZÓLJON HOZZÁ ÍRÁSUNKHOZ! Új útsarc kamionra? (Folytatás az 1. oldalról) Kovács Kázmér úgy látja: azzal, hogy sokan elkerülték a fizetős autópályát és a nemfizetős közutakat vették igénybe, károsították a környezetet. Adatai szerint ugyanis egy tíztonnás kamion egy egytonnás személygépkocsihoz képest nem tízszeres, hanem negyvenezerszeres (!) igénybevételt jelent az utaknak. Vélekedések szerint a minisztérium elképzeléseinek hátterében az a szándék állhat, hogy az autópályákra tereljék a kamionforgalmat, s azokat az utakat tennék fizetőssé, melyeket tönkretesznek a kamionok. Az pedig anyagi kérdést jelent, hogy a matrica meglétének ellenőrzéséhez, az ellenőrző rendszer kiépítéséhez fejlesztések kellenek.