Fejér Megyei Hírlap, 2007. március (52. évfolyam, 51-76. szám)

2007-03-01 / 51. szám

4 • FEJÉR MEGYEI HÍRLAP RÖVIDEN Mindenhol elismerik Székesfehérvár (bp)­­Városunk tiszeletbeli polgára, a schwäbisch gmündi Albert Scher­­renbacher vasárnap át­vehette a Német Szövet­ségi Köztársaság Ér­demkeresztjét. A jeles eseményre a testvérvá­rosok közül egyedüli­ként Wanasovszky Ti­­hamért, Fehérvár pol­gármesterét hívták meg, aki köszöntésre felkért vendégként méltatta a jeles és tevékeny sze­mélyiség munkásságát. KRÓNIKA Mekkora a haszon? Valószínűleg módosítani kell a gázmotoros megállapodást Székesfehérvár (bp)­­ A független szakértő cég szerint jogos a gázmo­tort építő cég kérése a várossal kötött befekte­tési megállapodás mó­dosítására, mert a gáz­ártámogatás változásá­val új helyzet állt elő. Hamarosan a végső verzió­ja is elkészül a KPMG jelenté­sének, melynek állásáról teg­nap tartott a cég tájékoztatót. Pénzes Mihály alpolgármes­ter röviden úgy foglalta össze a lényeget, hogy a tanulmány szerint jogos a gázmotort épí­tő befektető igénye a befekte­tési megállapodás módosítá­sára, ugyanis jelentősen meg­változott a gázártámogatási háttér. Ha ezt nem módosítja az önkormányzat, a szakértők szerint valószínűleg jogosan kereshetné igazát a bíróságon a gázmotorok építője. - Nehezményezzük, hogy a fogyasztóvédők kérdéseiket nem tehették fel a KPMG- nek. Továbbra is állítjuk, a Széphőnek kellett volna a be­ruházást, akár hitelből, elvé­geznie, így az ebből termelő­dő haszon - ami Győrben évi egymilliárd forint - a város pénzügyi gondjain segíthetne. Most inkább azzal kell foglal­kozni, hogy fűtőerőmű és a projektcég összeolvadása mi­nél hamarabb megtörténjen, mert így végre a város is ré­szesedne a gázmotorok nyere­ségéből - mondta az ügyben Cser-Palkovics András, a Fidesz frakcióvezetője. A befektetők nevében nyi­latkozó Pomázi Csaba kérdé­sünkre elmondta: 6,7 milliár­dos beruházásról van szó, melyből 750 millió egyszeri befizetést Fehérvár kapott, s 300 millióért vették meg a vá­rostól azt a területet, ahol az erőmű felépült. Kalkulációik szerint nyolc év alatt tudják a felvett hitelt letörleszteni, az addig termelődő haszon egy része ezt fedezi, kisebb része pedig a fehérvári távfűtésbe bekapcsolt lakóknak adott kedvezményre megy el.­­ A civilek természetesen választ kapnak a kérdéseikre, melyek közül azonban többre inkább a hivatal tud érdemi választ adni. A KPMG vizs­gálatából kiderül, 1,9 milliárd önrész kellett a gázmotorok építéséhez, ennyit nem tudott volna előteremteni a Széphő - tette hozzá az alpolgármester. Hirdetés Friss szeletelt sertéskaraj Debreceni Töltött káposzta • kg Friss Pulyka alsócomb ____ _ _________ T-tel keresse bo It jóink­ban'kulonséges 'íwsveti' lím­alatonicat! mwwwmmmmwwwmmwmv. március 1. csütörtöktől Milbona Szeletelt sajt mix • Edami/tilsiti/ementáli • 250g Freeway Narancs üdítőital • Szénsavas • 21, 60/­ 1196/kg Wt'n T­winner Kolozsvári szalonna • 300g, 997Ag 413 's Fin, Carre Ostyaszeletek • 400g, 748/kg Mini növényház • 3 szintes stabil fémcső váz • UV-álló és víztaszító takarófólia cipzárral • Mérete kb. 129x69x49an 443 Érvényes: 03.01 -től 03.07-ig vagy a készlet erejéig! Mér­­kai út, Sárbogárd Ady Endre u , Székesfehérvár Balatoni út, Mártírok útja MVM • maximálisan vásárolható mennyiség Az akciós termék esetében előfordulhat, hogy a gondosan tervezett készlet ellenére már az első akciós napon elfogy üzletünkből. Kérjük megértését. Nyomtatási hibákért, beleértve az árral kapcsolatos tévedéseket is, nem vállalunk felelősséget. Áraink tartalmazzák az áfát és forintban értendők. www.lidl.hu Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. 1027 Budapest, T­UHfa u. 1-3. (székhely), (1)346-6510 2007. MÁRCIUS 1., CSÜTÖRTÖK Melyik marad, melyik nem? Az iskolákat érintő terveket is véleményezik Bokros Judit kutatja@fmh.pk­.hu Székesfehérvár - Az óvo­dák, a középiskolák és a Vízivárosi iskola átszer­vezésére irányuló tervet megszavazta az oktatási bizottság. A Vörös­­martynál két javaslatot lehet véleményezni. Nehezen jutott döntésre a város oktatási bizottsága ked­di ülésén, amelyen a 2007- 2012 közötti oktatási és fej­lesztési tervet vitatták meg. Ennek egyik pontja az óvo­dai intézményrendszer átala­kítására vonatkozó javaslat, amelyet megszavazott a bi­zottság. Eszerint a huszonkét önálló óvoda helyett hét szék­helyintézmény lenne, hét óvodavezetővel. Ezek a Nap­sugár, a Maroshegyi, a Felső­városi, a Rákóczi, a Gyöngy­virág, a Szárazréti és a Tolnai úti óvodák, a többi tagintéz­ménnyé válna. Az általános iskolák átszer­vezésénél a bizottság megsza­vazta a javaslat azon pontját, amely szerint a Vízivárosi Általános Iskola a Németh László Általános Iskola tagin­tézményévé válna. Az alsó ta­gozatot helyeznék át a Né­meth Lászlóba, a felső tagozat pedig a Vízivárosiban marad­na, amíg kifutó rendszerben meg nem szűnik. A Palotavá­rosi és a Szedreskerti lakóne­gyedet érintő két javaslat kö­zül egyik sem kapott szava­zati többséget, így a bizottság úgy döntött: mindegyiket vé­leményezésre küldi. Az ön­kormányzat terve, hogy a Vö­rösmarty Mihály Általános Is­kola szűnne meg jogutód nél­kül, diákjait a Tolnai úti, a Vasvári és az István király általános iskolák fogadnák. Egy másik javaslat szerint a Vörösmarty megmaradna, és annak Ligetsori épületébe költözne át a Vasvári Pál Álta­lános Iskola egy része. A középiskolákat érintő tervek közül az egyik az, hogy a Hunyadi Mátyás Közgazda­­sági Szakközépiskola jog­utóddal szűnne meg, ez az 1. István Kereskedelmi és Köz-Vagy a Vörösmarty szűnne meg, vagy a Vasvári költözne gazdasági Szakközépiskola lenne. Telephelyül a Hunyadi szolgálna. Ezt a javaslatot el­fogadta a bizottság, mint ahogy azt is, hogy a szakkép­zés átalakításának vizsgálatát szintén meg kell kezdeni a kö­vetkező tanévben. Az említett javaslatokat a bizottság véleményeztetésre küldi a többi között az intéz­­ményezetőkhöz, az OKÉV szakembereihez, a szülői fó­rumokra. A végső döntést a márciusi közgyűlés hozza majd meg. Még nem tudni, melyik iskola szűnne meg, vagy alakulna át SMS-vel»ményvonal , SZÓLJON HOZZÁ ÍRÁSUNKHOZ! Új útsarc kamionra? (Folytatás az 1. oldalról) Kovács Kázmér úgy látja: azzal, hogy sokan elkerülték a fizetős autópályát és a nemfi­zetős közutakat vették igény­be, károsították a környezetet. Adatai szerint ugyanis egy tíztonnás kamion egy egyton­­nás személygépkocsihoz ké­pest nem tízszeres, hanem negyvenezerszeres (!) igény­­bevételt jelent az utaknak. Vélekedések szerint a mi­nisztérium elképzeléseinek hátterében az a szándék állhat, hogy az autópályákra tereljék a kamionforgalmat, s azokat az utakat tennék fizetőssé, melyeket tönkretesznek a ka­mionok. Az pedig anyagi kér­dést jelent, hogy a matrica meglétének ellenőrzéséhez, az ellenőrző rendszer kiépíté­séhez fejlesztések kellenek.

Next