Fejér Megyei Hírlap, 2013. október (58. évfolyam, 229-254. szám)

2013-10-01 / 229. szám

2013. OKTÓBER 1., KEDDKRÓNIKA Közel hárommilliárd az ára FŰTŐERŐMŰ Ennyiért veheti meg a város a távfűtést biztosító vagyonelemeket (Folytatás az 1. oldalról) A távfűtés elindítását 48 órás határidővel vállalja a Széphő, ugyanakkor Szau­­ter Ákos elmondása szerint ennél jellemzően sokkal gyor­sabban, akár már a megrende­lés estéjén elindul a szolgálta­tás. Mindenesetre jelenleg hu­szonnégy olyan épület van a megyeszékhelyen, ahol a re­­adiátorokban keringő víz kar­bantartás vagy javítás miatt le van engedve. Ilyen esetekben a ház képviselőjének kell kér­nie a rendszer feltöltését, csak ezután indulhat a fűtés! A távfűtés zavartalanságát egyébként nem befolyásolja, hogy immár több mint egy éve, 2012. szeptember 14. óta zajlik a többszáz millió forin­tos tartozást felhalmozott fe­hérvári Fűtőerőmű Kft. fel­számolása. (Mint többször megírtuk, 2004-ben, amikor külső befektető építette meg a gázmotorokat, került a cég irányítása a beruházást finan­szírozó befektetők kezébe.) A felszámolási folyamat most egy fontos mérföldkőhöz ér­kezett, kiderült, mennyiért is lehet megvenni az erőmű va­gyonelemeit. A fehérvári ön­­kormányzat szeptember 19-én kapta kézhez a Fűtőerőmű Kft. vagyoni eszközeinek ér­tékesítésére kiírt zártkörű pá­lyázaton történő részvételre szóló meghívást. H­árom független érték­becslő mérte fel az erőmű ér­tékét, a törvény szerint a fel­számoló ezen összegek szám­tani közepénél, ami jelen esetben 2,75 milliárd forint, nem adhatja „olcsóbban” az erőművet. A felszámolóbiz­tos, Kissné Agics Ilona koráb­ban lapunknak kijelentette, csak Fehérvár önkormányza­tát hívja meg a pályázatra, csak így látja biztosítottnak a közszolgáltatás zavartalan­ságát. Mindez azt jelenti, hogy a város ekkora összegért veheti meg a vagyont, azt a Fűtőerőművet, ami egyéb­ként 2000-ben, hosszas peres­kedés után egyszer már visszakerült a város tulajdo­nába. A pályázat beadására egyébként hatvan napja van az önkormányzatnak, a vétel­árat a szerződést követően 90 napon belül kell kifizetni. Az augusztusi fehérvári kormányülésen szó volt a Fű­tőerőműről, akkor Orbán Vik­tor miniszterelnök úgy fogal­mazott, óva intik a várost at­tól, hogy hitelt vegyen fel a visszavásárláshoz, amihez a kormány felajánlotta a se­gítségét. A kérdés tehát most az, mekkora összegű központi A kormány korábban már felajánlotta segítségét a visszavételhez segítséget kap Fehérvár a vá­sárláshoz és hogy ehhez mek­kora önrészt kell hozzátennie. A város közleménye szerint a pályázat benyújtásával kap­csolatos döntést és annak részleteit Székesfehérvár köz­gyűlése hozza meg a nagyon közeli jövőben. Az önkormányzat a Fűtőe­rőmű sorsának mielőbbi, min­denki számára megnyugtató rendezését kiemelt jelentősé­gű ügyként kezeli. további képek, információk Fotó: Koppán Viktor A fehérvári fűtőerőmű felszámolása egy éve zajlik, a munkában és a távfűtésben ez azonban nem okoz gondot. Képünkön Bors Attila ellenőrzi az egyik nagy gázkazán működését Riadalom a déli végeken Az így elpusztult halak fogyasztásából még baj is származhat Cece (tt) - Az oxigén csök­kenése okozhatta a hal­­pusztulást a Kapos folyó­ban, amely belefolyik a Sióba: lapunkat onnan értesítették a bajról. Több hatóság vizsgálta a hely­színt és felhívták a lakos­ság figyelmét a haltete­mek jelentette veszélyre. „A szokásos sárosbarna helyett vörös a víz a Simon­­tornya és Pálfa közötti szaka­szon. A víz tetején hemzseg­nek a kábult és döglött halak. A helyi horgászok és halá­szok egy része menti a hala­kat, de sajnos sokan kihasz­nálják a helyzetet és tartá­lyokban, valamint zsákokban hordják a kábult halakat. A vízparton szúrós, idegen szagot érezni. Harminc, hat­van kilós harcsákat kel­lett kimenteni” írta ne­künk Vadász Károly. A halak pusztulását először szombaton ki­lenc órakor észlelték, amikor sok bódult és elpusztult halat vettek észre a Kapos vízfelszí­nén. A víz színe megváltozott, vörös színű lett. A Tolna Me­gyei Katasztrófavédelmi Igaz­gatóság helyszíni szemlét hí­vott össze Pincehely telepü­lésre, a Kapos közúti hídjá­­hoz. A műveleti szolgálat a társhatóságokkal együtt pol­gári védelmi szemlét hajtott végre a helyszínen, a mobil labor többször vett mintát a folyóból, amit az állategész­ségügyi hatóság laboratóriu­mi vizsgálatra vett át. A hatóságok szakemberei a helyszínen azt állapították meg, hogy a folyó medrében mintegy 5-10 kilométer hosszú szennyezett vízdugó vonul végig, amely vöröses-barna színű, és a szaga erősen az égetett cukoréra emlékez­tet. A vízben több vegyes fajú haltetem és az életükért még küzdő halak úsztak. A kör­nyezetvédelmi és állategész­ségügyi hatóság gyorsvizsgá­lata azt is kimutatta, hogy a víz ph-értéke ugyan semle­ges, de a vízben oldott oxigén mindössze 0,45 mg, per liter, amely az élő szervezetek szá­mára nem elegendő a fenn­maradáshoz. Az állategész­ségügyi és vízügyi hatóság véleménye alapján ez lehet a halpusztulás elsődleges oka. A további eredmények a kör­nyezetvédelmi és állategész­ségügyi laborvizsgálatok után várhatóak. A Közép- Dunántúli Környezet­védelmi, Természet­védelmi és Vízügyi Felügyelőség feljelen­tést tett ismeretlen tet­tes ellen a környezet­ben okozott kár miatt. A Tolna Megyei Kormányhivatal utasította a háziorvosokat, hogy foko­zottan figyeljenek a rosszul­­léttel járó megbetegedésekre, és ha elpusztult halak fo­gyasztásából eredő rosszullét gyanúja merül fel, kötelesek azt azonnal jelenteni. Olvasónk a Sió vize mellől értesített minket a minap történt pusztulásról­ Fotó: Az olvasó felvétele A Sió vize elszíneződött, aztán megjelentek a haltetemek is FEJÉR MEGYEI HÍRLAP • 3 RÖVIDEN Értéktárat hoznak létre Csákvár (kn)­­ A helyi (települési) és tájegysé­gi értéktár létrehozásá­nak lehetőségével kap­csolatos jogszabály ki­indulópontja, hogy a legkisebb közösség­nek is vannak értékei, melyeket köteles megő­rizni, és senki sem szól­hat bele a helyi közössé­gen kívül, hogy mit te­kint az adott közösség értéknek. Csákváron a képviselő-testület Hu­mán Erőforrás Bizottsá­ga kapja meg az értéktár gondozásával kapcsola­tos feladatokat. A város képviselői egyúttal kez­deményezik - több kör­nyékbeli önkormányzat bevonásával- egy tá­jegységi értéktár létre­hozását is. MNB-devizaárfolyam 2013. szeptember 30.____________ pénznem egység érték (Ft) Bolgár leva 1 152,61 ▼ Svájci frank 1 244,21 ▼ Cseh korona 1 11,62 v Euro 1 298,48 ▼ Horvátkuna 1 39,19 ▼ lapán jen 100 225,82 a Új román lej 1 66,91 t Szerb dinár 1 2,6 ▼ Orosz rubel 1 6,8 ▼ Angol font 1 357,21 a USA dollár ___1 221,06 v AT Változás az előző naphoz képest ani» \vi\ ' *1 litatHirdetés Közép- és kisvállalkozások Emelt szintű egykapus szolgáltatás az E.ON-tól Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. kis- és középvállalkozói (kkv) szegmensében átalakult az ügyfélkezelés módja: a versenypiaci ügyfelek számára pluszszolgáltatásként egykapus ügyintézést vezettek be. Ez része annak a stratégiának, amely mentén az E.ON közvetle­nebb kapcsolatot épít ki ügyfeleivel, ezáltal is még jobban megértve ügyfelei igényeit, még inkább testre szabottan kielégíteni azok elvárásait. Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. (EHUES) számára a közép- és kisvállalkozások jelentik az egyik legfontosabb ügyfélkört, így különösen fontos, hogy mi­lyen szolgáltatási színvonallal igyekszik az E.ON hosszú tá­von megtartani őket. Koráb­ban a lakossági szegmenshez hasonlóan kezelték a kkv ügy­feleket: a telefonos ügyfélszol­gálattal való kapcsolatfelvétel­kor a feladat típusa határozta meg, mely ügyintézőhöz kerül­tek az ügyfelek. Idén április óta az E.ON kkv versenypiaci ügy­felei egykapus rendszerben intézhetik ügyeiket. „Az ügyféligény vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a versenypiaci ügyfeleink gyorsan és hatékonyan kíván­ják intézni ügyeiket. Egy vál­lalkozó számára az idő pénz, és fontos tényező a bizalom, a megbízhatóság is. Ezeket az igényeket figyelembe véve alakítottuk át az ügyfélkezelé­si rendszerünket"- mutatott rá az új rendszer kiépítésnek oka­ira Pál Norbert, az E.ON Ener­giaszolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója. Premium és private ügyfélkör A kiemelt üzleti partnereknek már korábban is személyes ügyintézője volt, aki egymaga kézben tartja ügyfele ügyeinek intézését, megköti szerződése­iket, és igény esetén személye­sen is találkozik partnerével. De április óta a versenypiaci kkv ügyfélkör többi tagja is sokkal személyesebb kiszolgá­lást kap. Ők dedikált telefonos ügyintézőt kaptak, akik szin­tén egy személyben intézik ügyfélkörük minden igényét. „Iparági szempontok szerint soroltuk be ügyfeleinket a kü­lönböző szolgáltatási szinttel járó ügyfélkategóriákba. En­nek során számos szempontot figyelembe vettünk, melyek közül a legfontosabb mégis az volt, milyen szolgáltatásokat vesz tőlünk igénybe és mek­kora mértékben. De bármelyik kategóriába is került egy ügy­fél, a közös jellemzője minden kategóriának a megkülönböz­tetett bánásmód és a közvet­len, egykapus ügyfélkezelés biztosítása volt­­" - avat be az ügyfél-szegmentáció műhely­titkaiba Pál Norbert. Az ügyfélkör folyamatosan bővül, a jelenleg egyetemes szolgáltatásban lévő és/vagy jelenleg más energiaszol­gáltatótól vételező, értékes kkv-partnereket arra biztatjuk, hogy szerződjenek az E.ON-nal a versenypiacon, mert így - a nagyon kedvező energiaárak és szerződési konstrukció mel­lett - számukra is biztosítani tudják a dedikált ügyintézőt. Az E.ON mint szakértő partner Az új rendszer bevezetésé­nek célja, hogy a versenypiaci ügyfelek az E.ON-t elsősorban szakértő partnernek tekintsék. „Partnereink mostantól majd azt érzik, hogy az ügyeiknek van gazdája és azok nem vesz­nek el egy nagy, bürokratikus szervezetben. A személyes ügyintézők révén arcot kap az E.ON az ügyfelek felé is. A sze­mélyesség élményének fontos szerepe van az E.ON megíté­lésében, a saját ügyintézői rendszer felállítása pedig egy ügyfélmegtartó kampány részeként is értelmezhető" - mondta el az ügyvezető. Erősítsük a bizalmi viszonyt! Az új rendszer bevezetése óta eltelt néhány hónap eredmé­nyeiből még nem lehet mesz­­szemenő következtetéseket levonni, de az első számok nagyon biztatóak. „Az üzleti életben mindig is központi tényező volt a bizalom, a bü­rokratikus ügyintézés pedig sokszor számszerűsíthető idő- vagy pénzveszteséggel jár az ügyfél számára. Mi az árháború helyett ezt a bizal­mi viszonyt kívánjuk erősíteni, szakértő partnerséget kínálva a versenypiaci ügyfélkörünk­nek" - zárja beszélgetésünket Pál Norbert.

Next