Figyelő, 2005. július-szeptember (49. évfolyam, 27-39. szám)

2005-07-07 / 27. szám

Figyelő XLIX. ÉVFOLYAM 27. SZÁM • 2800. JÚLIUS 7-13. BI­ZDASÁG+POLITIKA______________ BARÁTH ETELE AZ UNIÓS KÖLTSÉGVETÉSI ALKURÓL Tartani a pozíciókat A versenyképességre helyezi a hangsúlyt az uniós költségvetésről folyó vitában az Európa-ügyi tárca nélküli miniszter..............................12 LONDON ÉS AZ ÚJ TAGORSZÁGOK Angol lecke kezdőknek Blair támogatókra talált piac­barát reformtörekvéseihez - egyben a német-francia hegemónia megtöréséhez - az unió új tagjaiban................14 VÁLTOZÁSOK AZ ADÓKBAN Közteher-mentesítés Átfogó reformnak indult, közérzetjavító korrekció lett a vége - ekképpen sum­mázható a kormány ötéves adócsomagja.........................19 BRÓKERBOTRÁNY Lesz-e politikus gyanúsított? A Kulcsár-ügy büntető­eljárása jócskán áthúzódik a kormányváltás utáni idő­szakra, s jó témaként szolgál a kampányra is....................22 TÁRSADALOM+GAZDASÁG____________ IFJÚSÁG ÉS POLITIKA Lazán a plazán Ellentétben a politikusi reményekkel, a mai harminc év alattiak korosztálya növekvő mértékben fordul el a közélettől..........................................................24 INFOTECH_____________________ ADATTÁROLÁS ÉS BIZTONSÁG Vészhelyzetre A növekvő információtömeggel párhuzamosan a vállalatok biztonság iránti igényei is erősödtek...............................................................................32 Kevesen WAP-oznak Nem vált népszerűvé a mobilra lebutított netes szolgáltatás...............................................33 Szupervékony digitális fényképezők A rekorder vastagsága 1 centiméter körüli.........................................34 MANAGEMENT___________________ MOBILOS MEGOLDÁSOK A MARKETINGBEN Küldetési mánia Az sms és társai a hatékony marketing ígéretes eszközei, alkalmazásukban Magyarország az élen­járók közé tartozik.............................................................36 GÉG+PIAC_____________________ EGÉSZSÉG-ÜZLET Wellness, fitnesz, biznesz Divat lett az egészséges életmód­ra költeni, így nálunk is virágzik a wellness-üzlet. A burjánzás manapság már akkora, hogy a meghatározó cégeknek össze kell fogniuk a piac kordában tartására..............................38 K+F__________________________________________________ Hubble születésnap Tizenöt éves az űrteleszkóp...........26 Ökoautók Egy liter benzinnel elvileg 5134 kilométert haladhatna a rekorder.........................................................26 Okos szemüveg Méri a hosszok számát és a részidőket az úszóknak szánt eszköz....................................................27 Deep Impact Sikeresen becsapódott a Tempel üstökösbe az amerikai szonda...............................................................27 ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK PIACA Tablettafalók Pár év alatt jóformán a semmiből 10-15 mil­liárdosra nőtt az egészségmegőrző készítmények piaca. .. 44 TÉVÉKONCESSZIÓK Adók adója Súlyos állami pénzek múlhatnak a keres­kedelmi tévék koncessziójának meghosszabbítása körüli alkudozáson......................................................................46 EGÉSZSÉG-ÜZLET Nagy divat az egész­­kIÉÉÉÉdaÉÉBK­­séges életmódra köl­teni úgy, hogy az közben szórakozás is legyen. A test és a lélek edzése, illetve kényeztetése iránti vágy évek óta stabil növekedést garantál az erre szakosodott iparágnak Magyarországon is. 4 FIGYELŐ 2005. július 7-13.

Next