Flacăra Iaşului, ianuarie 1969 (Anul 25, nr. 6938-6962)

1969-01-14 / nr. 6947

Y -h V V  Ml Hi, Nr. bi-47 rumi 14 IANUARIE 1969 4 PAGINI 30 DANI Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean provizoriu li lil uimi iii. iliúslt linii gulii intim de tniill il Frnlilii Müll! Ulislt ti iiniie fi li i mit tuni, Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga ţară propunerile de candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Naţională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaţilor în forul suprem al ţării, precum şi în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor faţă de conducătorul său încercat în opera de construcţie socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste, propuşi în însufleţitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripţii electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al CC. al P.C.R., şi alţi conducători ai partidului şi statului nostru. Totodată, participanţii la adunări au propus drept candidaţi numeroşi muncitori, ţărani, intelectuali, oameni ai muncii din rîndurile naţionalităţilor conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcţia socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid. In cadrul adunărilor de propunere a candidaţilor în diferite circumscripţii electorale, adunări care s-au ţinut în mari întreprinderi industriale, în unităţi socialiste din agricultură, în instituţii, numeroşi participanţi au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcţiei socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei ţări în plin proces de dezvoltare materială şi spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcţiei socialiste, al unităţii moral-politice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanţi la aceste adunări au dat glas voinţei ferme a întregului popor de a-şi consacra capacitatea de muncă şi creaţie realizării măreţelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea şi Conferinţa Naţională a P.C.R., de a sprijini cu toate forţele înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului şi păcii in lume . Tovarăşul Nicolae Ceauşescu propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la Uzinele „23 August“ Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei româneşti. Uzinele „23 August" din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă şi multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însufleţirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5.000 de cetăţeni din circumscripţia electorală nr. 1 „23 August" s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unităţii Socialiste în alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. In noua şi imensa hală de prelucrări mecanice, animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenţi metalurgişti de la Uzinele „23 August", „Republica", Fabrica de maşiniunelte şi agregate, muncitori, ingineri şi tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice şi de industrie uşoară, săteni din comunele îantelimon şi Dobroeşti, cercetători ştiinţifici, medici şi profesori, pensionari, gospodine. In cadrul adunării a luat cuvîntul tovarăşul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., membru al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un, prilej de adînca reflecţie asupra realizărilor obţinute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în faţa poporului nostru pentru înfăptuirea în continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele : Suntem mîndri de succesele pe care le-am obţinut sub conducerea partidului comunist, de faptul că ai reuşit, cu braţele şi mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al ţării, sa sporim avuţia poporului, să asigurăm creşterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independenţa şi suveranitatea patriei noastre. După ce s-a referit la realizările dobîndite în agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul şi pacea umanităţii, vorbitorul a spus: Apropiatele alegeri pentru Marea Adunare Naţională şi consiliile populare sînt întîmpinate cu entuziasm de , întregul nostru popor, îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, să propun drept candidat în circumscripţia dv. pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională pe tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, preşedintele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenţi cu deosebită bucurie. Minute în şir, în uriaşa hală au răsunat puternice aplauze şi ovaţii pentru conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu emoţie, cu bucurie şi mîndrie, numeroşi vorbitori au susţinut călduros candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul căruia este întîmpinat evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la oraşe şi sate îşi află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forţele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naţionale, de perfecţionare a relaţiilor socialiste, de transpunere In fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea şi de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român, Cicerone Gorunescu, directorul general al Uzinelor „23 August", Ion Badea, laminorist la Uzinele „Republica", Ion Dragu, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., Dumitru Săvulescu, maistru la Fabrica de încălţăminte „Progresul“, Marius Stoicovici, strungar la F.M.U.A.B., şi Moise Tudor, turnător la Uzinele „23 August", au relevat importantele succese obţinute în ultimii ani în întreprinderile lor, însufleţirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri au răspuns chemării organizaţiei de partid (continuare in pag a 2-a) Tovarăşi din conducerea de partid şi de stat propuşi candidaţi pentru Marea Adunare Naţională In aceeaşi zi, au avut loc însufleţite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuşi drept, candidaţi ai Frontului Unităţii Socialiste pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională alţi conducători de partid şi de stat. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, a fost desemnat candidat în circumscripţia electorală nr. 1 „Universităţii" din Cluj; Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Galaţi-Est; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 1 Ploieşti- Sud; Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 1 Timişoara-Nord; Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Piteşti-Nord; Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, în circumscripția electorala nr. 2 Hu (Agerpres) (continuare în pag. a 2-a) . _ Tovarăşul Emil Bodnaraş 9 a propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 Iaşi Nord-Vest Deschiderea campaniei electorale pentru alegerile de deputaţi ce vor avea loc la 2 martie a fost marcată ieri la Iaşi de insufleţitoarea adunare cetăţenească organizată de Consiliul judeţean Iaşi al Frontului Unităţii Socialiste, la Casa de cultură a sindicatelor unde, în cursul dimineţii, s-au adunat circa 2.500 de oameni ai muncii, muncitori, tehnicieni şi ingineri, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, pensionari, gospodine şi numeroşi locuitori ai cartierului, pentru a participa la desemnarea candidatului Frontului Unităţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 Iaşi Nord-Vest în alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională. Tovarăşul Miu Dobrescu, membru supleant al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R., preşedintele Consiliului judeţean Iaşi al Frontului Unităţii Socialiste, subliniind în deschiderea adunării evenimentul de mare însemnătate ce-l reprezintă în viaţa politică a ţării alegerile de deputaţi de la 2 martie, a reliefat importantele succese obţinute, în perioada care a trecut de la ultimele alegeri, de poporul nostru, sub conducerea partidului, în construcţia socialismului. Inscriindu-se în progresul întregii economii naţionale, judeţul Iaşi, a spus vorbitorul, cunoaşte în actualul cincinal o dezvoltare susţinută. Fondurile de investiţii alocate în primii 3 ani ai cincinalului însumează peste 4 miliarde de lei, ceea ce a dus la dezvoltarea şi diversificarea industriei judeţului. Producţia industrială a judeţului Iaşi este astăzi de peste 4 ori mai mare faţă de anul 1959 şi de peste 20 de ori mai mare faţă de 1950. Vorbitorul a trecut apoi în revistă succesele obţinute in agricultura judeţului ca şi pe tărîmul ştiinţei, artei, învăţămîntului, al ridicării nivelului de viaţă, material şi cultural al populaţiei. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire, tovarăşul Miu Dobrescu a propus din partea Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, candidat al Frontului Unităţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 Iaşi Nord-Vest pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională pe tovarăşul EMIL BODNARAȘ, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vice- președinte al Consiliului de (continuare în pag. a 2-a) In pagina a 4-a : Divergenţe serioase la reuniunea de la Basel ■ Mari demonstraţii la Londra Dezbaterea sarcinilor de plan pe anul 1969 Dezideratele creaţiei in proiectarea construcţiilor La Direcţia de sistematizare, arhitectură şi proiectarea construcţiilor Iaşi, îndeplinirea sarcinilor pe anul 1968 cu 10 zile mai devreme a imprimat o notă deosebită dezbaterii cifrelor de plan pe anul 1969. Informarea prezentată cu această ocazie de tov. ing. C. Mihăilescu, directorul unităţii, a evidenţiat atît realizările anului expirat cît şi direcţiile în care trebuie să se acţioneze pentru îndeplinirea exemplară a planului pe anul 1969, an hotărîtor al cincinalului. S-au trecut astfel în revistă aspecte din domeniile stadiului asigurării cu documentaţie tehnică pentru planul de investiţii al anului 1969, interdependenţei dintre frumos, util şi eficienţa economică a lucrărilor proiectate, a mijloacelor şi metodelor noi pentru creşterea capacităţii de proiectare şi reducerii costului proiectării, calităţii lucrărilor, cercetării ştiinţifice şi aplicării rezultatelor ei în proiectare, sistematizării localităţilor etc. De asemenea, s-au punctat şi deficienţele existente în munca proiectanţilor pentru a se desprinde cauzele care le generează şi posibilităţile eliminării lor. S-a arătat că proiectanţii ieşeni, la unele lucrări au pus accentul mai mult pe latura arhitecturală, pe latura frumosului, ocazionînd astfel supradimensionări ale unor spaţii sau adoptarea de soluţii costisitoare. De pildă, la atelierul pentru prefabricate de beton Paşcani, depozitele comerţului din Manta Roşie, Spitalul de pediatrie ş.a. In cuvîntul său, tov. arh. Nicolae Vericeanu, şeful atelierului nr. 3, arăta că frumosului în arhitectură trebuie să i se alăture In permanentă și alte deziderate strict necesare: utilul, economicul și rezistenta în timp, iar la realizarea acestora Eugeniu Zidărlța (continuare în pag. a 3-a) " La Naţionalul ieşean Spectacol în premieră Ieri seară, pe scena Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi, a avut loc, în premieră protocolară, spectacolul cu piesa „Travesti", comedie de Aurel Baranga. Regia aparţine lui Geo Berechet, iar scenografia lui Doris Jurgea. La premieră a asistat tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. De asemenea, au participat tovarăşul Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R., secretari şi alţi membri ai biroului Comitetului judeţean de partid Iaşi, precum şi reprezentanţi ai organelor municipale de partid şi de stat. Spectacolul s-a bucurat de un frumos succes. La sfîrşitul spectacolului, artiştilor le-au fost oferite flori. Creşte numărul lucrărilor din credite pentru mica mecanizare Datorită îmbunătăţirii înultimul timp a sistemului de acordare a creditelor lieiltm mica mecanizare, numărul acestor lucrări a crescut mereu. Dacă în 1966 numărul lucrărilor de mică mecanizare în municipiul Iaşi a fost de 118, în limitele unui credit de 7,3 milioane lei, în 1968, lucrările din această categorie s-au ridicat la 182 cu un credit de 16,7 milioane lei. La I.M.A. Codăeşti Cu justificări nu poate fi lichidată intirzierea reparaţiilor După executarea unui important ciclu de lucrări care totalizează pe anul 1968 un volum de 114.000 hantri, tractoarele şi maşinile agricole de la I.M.A. Codăeşti sunt din nou în reparaţii. Acţiunea aceasta, de care depinde în cea mai mare măsură succesul campaniilor agricole pe anul curent, trebuie să se soldeze în final cu realizarea tuturor reparaţiilor, la termenele planificate. De asemenea, calitatea acestora trebuie să fie ireproşabilă. Ce s-a făcut până acum la I.M.A. Codăeşti privind îndeplinirea acestor principali indicatori , înainte de a consemna realizările la zi, o constatare în privinţa modului de organizare a activităţii de reparaţii. Pătrundem în atelierele întreprinderii. Reparaţiile se execută aici după metoda fluxului tehnologic, pe cele două linii principale cunoscute : motor şi şasiu. La fiecare linie de reparaţie, posturile respective, prin filiera cărora trece fiecare tractor, fiecare maşină. Posturile de lucru, de la primul care se ocupă cu spălarea şi demontarea, pînă la ultimul care execută vopsirea, sunt încadrate cu oameni de specialitate. Condiţii de lucru excelente: încălzire centrală, lumină electrică peste tot, masa servită prin cantina locală şi în plus toate piesele şi materialele asigurate. „Avem create toate condiţiile , nu relatează ing. V. Cucu, directorul întreprinderii. Nu ne lipseşte nimic, nu avem nici o greutate". Dar in pofida acestui fapt, care obligă pe mecanizatorii de la I.M.A. Codăeşti să-şi respecte angajamentele asumate prin graficul de reparaţii întocmit şi înaintat Direcţiei agricole judeţene, stadiul reparaţiilor la data de 10 ianuarie nu se face cinste. Din 72 de tractoare care trebuiau reparate pînă la acest termen, au fost recepţionate ca „bune pentru lucrul* numai 35, iar la semănătorile de porumb, în loc de 107 numai 86. Restanţe sunt şi la alte agregate şi maşini agricole. Situația necorespunzătoare a reparaţiilor este motivată de C. Papalii (continuare in pag. a 3-a)