Flacăra Iaşului, septembrie 1969 (Anul 25, nr. 7144-7168)

1969-09-19 / nr. 7159

FLACĂRA IAȘULUI PAGINA 2 *. Bibliografie pedagogică locală "Astăzi se pune cu deosebită acuitate problema sporirii, volumului şi eficienţei modalităţilor informaţionale aflatre la dispoziţia profesorullui. Informarea ştiinţifică a corpului didactic constituie o necesitate absolută în condiţiile învăţămîntului nostru de astăzi şi reprezintă o componentă obligatorie a profilului intelectual al profesorului. Căutind să răspundă acestor cerinţe şi sa pună în valoare experienţa obţinută în oraşul şi judeţul Iaşi — vechi centru ştiinţific şi pedagogic românesc — Biblioteca municipală Iaşi şi Biblioteca centrală universitară ,Mihail Eminescu* au editat recent bibliografia .DEZVOLTAREA ŞTIINŢEI ŞI A INVAŢĂMINTULUI. 1944—1968“ 1). Lucrarea continuă seria de bibliografie locală iniţiată de Biblioteca municipală Iaşi, în anul 1964, serie care cuprinde pină acum volume dedicate dezvoltării agriculturii, artei, culturii, literaturii, incadrîndu-se de altfel în seria de tipărituri menite să prezinte sintetic dezvoltarea judeţului Iaşi in anii care au trecut de la eliberarea patriei. Materialul bibliografiait a fost grupat in trei părţi principale. Un capitol introductiv prezintă materiale referitoare la conducerea de către partid şi stat a procesului de învăţământ şi a activităţii ştiinţifice. Partea Întitulată ,Viaţa ştiinţifică“ urmăreşte activitatea desfăşurată de către Filiala Iaşi a Academiei Republicii Socialiste România şi de principalele societăţi şi institute ştiinţifice (Societatea de medici şi naturalist Societatea de ştiinţe filologice ş.a.). Pedagogiei şi ialnvăţămintului i s-a acordat un spaţiu larg 1) Iaşi, 1969, 262p. În intenţia de a se înfăţişa activitatea şi drumul parcurs din 1944 şi pină astăzi de instituţiile şcolare de toate gradele. Activitatea acestora este prezentată în următoarele aspecte : istoria invăţămintului, organizare şi administraţie, metodică şi didactică generală, baza materială a invăţămîntului, viaţa şi educaţia tinerei generaţii. In acelaşi timp, bibliografia prezintă monografic principalele instituţii şcolare ieşene , şcoli generale, şcoli pedagogice, licee de toate tipurile. Tot monografic sunt prezentate şi Universitatea „Al. I. Cuza“, Institutul politehnic, Institutul de medicină şi farmacie etc. Atrage atenţia faptul că referitor la fiecare institut de învăţămînt superior se separă cursurile şi manualele editate şi alcătuite de către cadrele didactice ale respectivei instituţii. Alături de aceasta găsim informaţii despre sesiunile ştiinţifice organizate de-a lungul anilor. Pentru a se uşura munca cititorului, întregul material a fost organizat conform unei scheme adaptate după clasificarea zecimală, instrument folosit curent în biblioteci. Pentru efectuarea lucrării au fost bibliografiate analitic 70 de publicaţii periodice ca şi principalele cărţi, anuare, ghiduri, publicaţii seriale apărute în domeniul pedagogiei şi a invăţămîntului. Interesantă prin noutatea ei (este prima bibliografie pedagogică locală), lucrarea editată de către bibliotecile ieşene invită, aşa după cum subliniază in cuvîntul introductiv prof. dr. docent Ştefan Bîrsănescu, la lectură, devenind un mijloc de lucru şi un important ajutor pentru eventualele cercetări ştiinţifice. C. CONSTANTIN I C.R.L. „ALIMENTARA“ IAȘI str. Dobrogeanu-Gherea nr. 15 " recrutează absolvenți ai liceelor de cultură generală, cu saau fără examen de bacalaureat, pentru Şcoala de specializare postliceala, cu durata de şcolarizare de 2 ani, pentru specialităţile : — vitrinieri decoratori — cursuri de zi. Examenul de admitere va avea loc în Bucureşti,, la Grupul şcolar „N. Kreţulescu", între 23 -30 septembrie 1969, conducători de unităţi comerciale. Examenul de admitere va avea loc la Grupul şcolar comercial Iaşi, între 23-30 septembrie 1969. Cei Interesaţi se vor adresa la sediul organizaţiei - serviciul personal, zilnic, între orele 8-12 AH Noi construcții zootehnice la C.A.P. Totoești. SPORT „Contactele sportive contribuie la cunoaşterea dintre popoare“ Cu prilejul prezenţei la Iaşi a scrimerilor de la S.C. REI Koblenz (R.F. a Germaniei), am solicitat un interviu conducătorului delegaţiei, d-l Jupp Mönch, personalitate marcantă în lumea scrimei, preşedinte al Federaţiei de scrimă a landului Mittelrhein, membru al Asociaţiei internaţionale a bariştilor sportivi. D-le Mönch, probabil că imaginile concursului de la Iaşi vă sunt încă proaspete. Am dori să împărtăşiţi şi cititorilor noştri impresiile dv. — Cu plăcere, ştiind mai ales că ziarul dv. este citit de foarte mulţi oameni şi că a acordat o atenţie ■■nm* deosebită concursului nostru. Intilnirea a fost excelent organizată. Echipele ieșene s-au dovedit un adversar foarte puternic. La----------sabie de exemplu in loc de acel 10-6, putea fi chiar 12-4. Irimiduc şi Popescu au renume Internaţional şi, fiind încă foarte tineri, au vreme să devină cei mai buni soli ai scrimei româneşti pentru J.O. de la München. Echipa noastră este fragedă şi mai are multe de învăţat. La floretă băieţi, am fost profund impresionat de combativitatea ieşenilor în partea a doua a meciului și acel 9—7 favorabil nouă putea fi tot atît de bine favorabil echipei dv. De data aceasta insă norocul a fost de partea noastră. Spada este de ani de zile,‘‘pentru noi, o „specialitate a casei". Echipa a fost de 8 ori vicecampioană națională, avînd mulţi trăgători de prim rang. Rezultatul de 12-4 pentru oaspeţi nu trebuie considerat drept un rezultat mai slab al Politehnicii. Echipa din Koblenz a reuşit să obţină cu puţin timp Înainte „Marele premiu al Luxemburgului", intr-o competiţie în care au fost angrenate redutabile echipe din Olanda, Belgia, Suedia, Norvegia, Anglia, Franţa, Italia, Portugalia, Luxemburg etc. Cum apreciaţi scrimaţi scrimerii ieşeni ? — Echipa din Iaşi este puternică şi îmi place că este bine susţinută de conducerea Institutului politehnic. Scrimerii sunt simpatici, disciplinaţi, ştiu să învingă şi ştiu să şi piardă. La Koblenz, în ţara Rinului, ei au lăsat o impresie excelentă. Ce şanse pronosticaţi la C.M. de scrimă de la Havana reprezentanţilor României ? — La floretă fete şi băieţi - medalii sigure. La sabie, o medalie de bronz ar fi un succes deosebit. Insă, personal, cred că reprezentativa de sabie va obţine un loc 4-5; este încă tînără. Consideraţi utile contactele acestea sportive ? ■■■■'. — Da. Ele contri buie la o legătură de la popor la popor mult mai uşoară, mai directă. Şi de ce să nu contribuim şi noi, cel din Iaşi şi Koblenz, prin contactele noastre, la adîncirea şi întărirea acestor legături de prietenie dintre ţări, popoare, oraşe ? întotdeauna te întorci dintr-o călătorie cu impresii pe care le împărtăşeşti şi altor semeni. Cunoşti oameni noi, realizări noi. Prin importanţa ce se dă sportului, astăzi nu se poate trece peste aceasta. Cu ce impresii plecaţi în România ? — Ţara dumneavoastră au succese deosebite. Asta nu este numai impresia mea, ci şi a întregii echipe. Trecînd prin oraşele României, am putut să ne dăm seama de aceste uluitoare realizări şi transformări, felul cum sunt promovate cultura, arta. Am rămas surprinşi de valoarea înaltă a ziarelor şi revistelor din România tipărite în limba germană. Iar românii sunt oameni veseli, ospitalieri, cu mintea sănătoasă, ce ştiu să lucreze pentru binele întregii omeniri. Interviu realizat de SERGIU BANU - coreto. Interviul nostru Poşta redacţiei UN GRUP DE LOCUITORI din Gîşteşti — Paşcani. Pină la această dată, din sumele încasate de la cetăţeni, conform hotăririi adunării locuitorilor privind electrificarea localităţii dv., s-au executat traseul de înaltă tensiune, montarea postului trafo şl peste 1,5 km, reţea de joasă tensiune. Lucrările de electrificare continuă ca volum şi intensitate in funcţie de sumele ce se încasează pină la limita stabilită pentru fiecare gospodărie de către adunarea amintită. Anul acesta, din fondurile încasate se va extinde reţeaua de joasă tensiune pe o distanţă de Încă 1,5 km. (in care vor intra şi localurile noii scoli si ale cooperativei de consum). Comitetul executiv al Consiliului popular orăşenesc ne Informează că a luat măsurile necesare pentru efectuarea lucrărilor In cursul trimestrului IV s.c. DURAN MIHAI, Dîmboviţa nr. 2. Pentru soluţionarea cererii dv. Consiliul popular municipal va trece la Întocmirea planului de situaţie, după care prin munca voluntară a locuitorilor din str. Dîmboviţa, Vămeşoaia, Lotru şi Cerna se va proceda la curăţirea şi refacerea şanţurilor, a podeţelor de scurgere. In acest fel se va permite scurgerea apelor in şesul Bahluiului UN GRUP DE CETĂŢENI din Iaşi. Vă satisfacem rugămintea. Conducerea I.A.C.G.R. a stabilit următorul program de audienţe: tov. director primeşte miercuri de la orele 17—19; tov. inginer şef, luni de la orele 12—14, iar tov. ing. şef adjunct vineri intre orele 8—10. Acest program este afişat şi in cabina de la poarta Întreprinderii şi poate fi consultat de orica persoană. R. H„ str. Sf. Sava—Iaşi. Se pare că nu au reţinut complet numărul autobuzului spre a putea fi depistat şoferul vinovat de întîmplarea pe care aui relatat-o. Conducerea I.T.I. ne informează că nu a putut stabili, In asemenea condiţii, nici vina, nici vinovatul. Dacă puteţi să ne redaţi, eventual cu ajutorul unor martori, numărul corect şi complet al autobuzului in cauză, scrieti-ne din nou. MIHAILA ALEXANDRU, şoseaua Albineţ nr. 19. Consiliul popular municipal nu şi-a putut respecta angajamentul cunoscut şi de dv. fiindcă Întreaga forţă de muncă calificată (dulgheri) a I.C.R.S., în perioada respectivă, a fost angrenată in terminarea principalelor obiective din oraş: alimentări cu apă, canalizări, poduri, pavaje , străzi etc. Zilele acestea (dacă nu cumva lucrările au şi pornit) se va trece la execuţia punţii şi refacerea trotuarului, lucrări solicitate de dv. După cum suntem Informaţi însă, nici locuitorii din zonă nu şi-au realizat angajamentul luat privind executarea săpăturilor la fundaţia punţii, care au fost trasate în luna mai a.c. Aşa că, avem impresia, trebuie luate ceva măsuri şi mobilizate forţele. Vă urăm spor la muncă şi succes ! UN GRUP DE CETĂŢENI din cartierele Socola —Nicolina (micro V). Problema circulaţiei pietonale în locurile descrise de dv. poate fi rezolvată numai prin construirea unei noi pasarele. Consiliul popular municipal a făcut intervenţiile necesare pentru acordarea fondurilor şi execuţia lucrării în anul 1970. MAI MULŢI „VIITORI LOCATARI" AI BLOCULUI L. 1 proprietate personală, din cartierul Socola-Nicolina (str. Republicii, complex Galata). Este adevărat că in cursul lunii iulie lucrările de construcţie la blocul în discuţie s-au desfăşurat intr-un ritm lent, recunoaşte Trustul de construcţii Iaşi, prin tov. Ing. Mircea Dumitraşcu, directorul său. In prezent, însă, s-au luat toate măsurile pentru ca acest bloc să fie terminat la roşu la finele acestei luni şi să fie dat In folosinţă, conform graficului, la data de 31 decembrie a.c., ne asigură constructorul. CANTEMIR I. MIHAI, comuna Bivolari, MORARU CONSTANTIN, satul Bădeni, comuna Scobinţi, RAUTU IOAN, str. 30 Decembrie nr. 30, Hîrlău, MOLDOVEANU NECULAI, str. Ciurchi nr. 109, bloc B.2, sc. A, etaj IV, ap. 1 , MANOLACHE N. CONSTANTIN, comuna Vinători — Pașcani, POPA VIOLETA, str. Rufeni nr. 29, BURLACIUC IOAN, lăcătuş mecanic, Uzina de fibre sintetice Iaşi , CIOBANU GH. APOSTOL, str. Eternitatea nr. 67, Hirlău, ASOFIEI VASILE, satul Cozmeşti, comuna Stolniceni-Prăjescu, LUPU I. ION, comuna Grozeşti, ZEGAN ŞTEFAN, Şoseaua Naţională nr. 33. Vi s-a răspuns prin poştă: Radu BALTAG str. ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////JS PE SCURT MADRID 18 (Agerpres). Peste 50.000 de spectatori au urmărit la Madrid meciul Internaţional amical de fotbal dintre formaţie locală Atletico şi cunoscuta echipă braziliană F. C. Santos. Victoria a revenit fotbaliştilor brazilieni cu scorul de 3—1 (3—1) prin golurile marcate de Lima (min. 30 şi 39) şi Marcal (min. 10). Pentru gazde a Înscris Luis in minutul 44. ★ MÜNCHEN 18 (Agerpres). La München a avut loc tragerea la sorţi a jocurilor primului tur din cadrul competiţiilor europene de baschet. In „Cupa campionilor europeni* (masculin), campioana României, echipa Dinamo Bucureşti, va Intîlni formaţia Partizan Tirana. In caz de victorie, Dinamo Bucureşti va juca în turul doi cu învingătoarea Intilnirii Boroughmuir Edimburg-Racing Marines. In competiţia similară rezervată formaţiilor feminine, Rapid Bucureşti are ca adversară în primul tur echipa Hapoel Tel Aviv, urmînd să întilnească în turul următor pe cîştigătoarea meciului Academica Coimbra— Clermont Ferrand. In sfîrşit, in „Cupa Cupelor*, cîştigătoarea „Cupei României* va juca cu formaţia vest-germană Giessen 1846. ★ Astăzi Încep la Sofia Întrecerile celei de-a 14-a ediţii a campionatelor europene de lupte libere, la care participă sportivi din 18 ţări printre care U.R.S.S., Turcia, România, Ungaria, Iugoslavia şi Bulgaria. (Agerpres) A început campionatul municipal de fotbal la sfârşitul săptămnni trecute, s-au disputat primele jocuri din cadrul ediţiei 1969 —1970 a campionatului municipiului Iaşi la fotbal S-au prezentat la start opt formaţii : Poligrafia, Textila, Victoria, Panificaţia, Montajul, A.C.G.B., Tăcerea și Viitorul I.G.L.L. In prima etapă au fost consemnate următoarele rezultate : Panificație — Viitorul 6—2, Victoria — Tăcerea 3—0, A.C.G.B. — Textila 3—0 (meciul Poligrafie — Montajul a fost amînat). In cea de a doua etapă a campionatului, sint programate următoarele întîlniri : A.C.G.B — Poligrafia, Tăcerea — Textila, Viitorul — Victoria, Montajul — Panificația. In curind, la Iaşi Circul Kludski în turneu In cadrul turneului întreprins în ţara noastră, circul de stat Kludski din R. S. Cehoslovacă va prezenta, începînd de la 23 septembrie, şi în oraşul Iaşi o suită de spectacole cu contribuţia eminenţilor săi artişti care au obţinuut remarcabile succese în Japonia, India, Birmania, Anglia, S.U.A., Franţa şi în alte ţări. Programul va cuprinde şi numere de dresaj, executate de lei, tigri, cămile, zebre, cai, lame, cimpanzei etc. Spectatorii vor asista la adevărate performanţe care justifică faima acestei instituţii, continuatoare a unei arte şi vechi tradiţii, cunoscute şi apreciate pe plan mondial. IN CLIŞEU: aspect spectacolul circului. din Mîine se deschide la Iaşi Expoziţia de aparate electrice şi electronice de măsură şi control întreprinderea poloneză de comerţ exterior „Metronex* organizează în oraşul nostru o expoziţie de aparate electrice şi electronice de măsură şi control. Expoziţia este deschisă o singură zi — 20 septembrie a.c. — între orele 10—14, la Uzina metalurgică. Unde duce lipsa de umanitate (urmare din pag. 1) fapt nu are nici o valoare juridică. Nu ne-am propus să analizăm cauzele care au determinat despărţirea în fapt a soţilor Ioan şi Elena Harabara, ci doar motivele pentru care E.H. apărăsit“, ca să folosim termenul care-i convine lui I.H., domiciliul. ★ In urmă cu trei ani I.H. s-a recăsătorit (prima soţie a divorţat de el în 1960). Din declaraţiile unor cetăţeni care au trăit mai mult în preajma acestei familii rezultă că timp de doi ani de la încheierea căsătoriei cei doi soţi s-au înţeles bine, erau fericiţi. De mai bine de un an, însă I.H. a început să-şi maltrateze soţia. Venea acasă în stare de ebrietate, o insulta, o lovea, o ameninţa împreună cu cele două surori ale sale Evdochia şi Tatiana Harabara. Alteori o dădea afară din casă, soţia fiind nevoită să ceară adăpost pentru noapte vecinelor. — Toate acestea sint calomnii, a intervenit I.H. Vinovată e sofia mea care,' eînd pleca pe teren, stătea cite două sau trei zile. Cheltuia banii pentru lux. Surorile mele n-au nici un amestec ! Oare așa să fie ? Anumite probe existente nu ne permit să dăm dreptate lui I.H. De la comisia de împăciuire nr. 1 am intrat în posesia unui proces-verbal din care rezultă că atît Evdochia cit şi Tatiana s-au adresat soţiei lui I.H. cu injurii şi ameninţări, ba, mai mult, au şi lovit-o. Var a mai prezentat şi alte probe. Dar nimic nu reuşeşte să-l „convingă“ pe I.H. că vinovat de plecarea soţiei este In primul rînd el. Şi in această situaţie am fost nevoiţi să solicităm şi părerea unor salariaţi de la cooperativa „Tehnica confecţiei* (unde lucrează soţia) şi de la U.J.C.O (unde lucrează I.H.). Atît tovarăşa Elena Claudia Senchea, şefa biroului personal-învăţămînt de la cooperativa „Tehnica confecţiei“, cit şi tov. Isac Froimovici, şeful serviciului de achiziţii de la U.J.C.C. (la acest serviciu lucrează I.H.), ne-au relatat unele fapte care întăresc acuzaţiile ce i se aduc lui I.H. Toate acestea ne-au condus la concluzia că părăsirea căminului conjugal de către Elena Harabara are la bază tocmai purtarea cu totul şi cu totul necorespunzătoare a lui LH. Intr-o asemenea situaţie e lesne de înţeles că nu e vorba la mijloc de o părăsire de domiciliu, aşa cum susţine I.H. — îmi vine foarte greu, ne-a declarat E.H. La cetăţeana unde locuiesc, plătesc chirie mare. îmi lipsesc multe lucruri trebuincioase. — Aţi încercat să vă întoarceţi acasă ? — Nu are ce căuta ! N-o primesc! ne-a răspuns I.H. — Dar cine vă dă dreptul să locuiţi singur in trei camere ? — Nu locuiesc singur. Stau împreună cu mama mea ! Din nou sîntem nevoiţi să consemnăm lipsa de sinceritate de care a dat dovadă I.H. Menţionăm că părinţii lui I.H. au locuinţă (două camere şi dependinţe) în Iaşi, str. Tudor Nicolae nr. 21. Faptele lui Ioan Harabara sunt deosebit de grave. Legea noastră le pedepseşte cu asprime. In legătură cu acest caz am solicitat părerea tovarăşului Romulus Vonica, preşedintele Tribunalului judeţean. — I.H. a procedat nedrept, neuman. In situaţia de faţă legea prevede că numai un caz de divorţ şi numai Instanţa judecătorească este aceea care se pronunță asupra celui care urmează să fie beneficiarul contractului de locuinţă. — Cum sancţionează legea acest abuz săvirşit de I. H., fiindcă e vorba de un abuz ? — Codul nostru penal precizează că cel care părăseşte, alungă sau lasă fără ajutor expunind la suferinţe fizice sau morale pe unul dintre sei, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani. Alte comentarii sunt de prisos. Spectacol de gală Sâmbătă, 20 septembrie, la orele 19:30, Consiliul judeţean al sindicatelor organizează, in sala Casei de cultură a sindicatelor, un spectacol de gală cu concursul formaţiilor artistice sindicale premiate la faza finală a celui de al IX-lea Concurs al artiştilor amatori. Cu acest prilej, vor fi înmânate premiile obţinute la Întrecerile ce au avut loc la Bucureşti. Simpozion In cadrul acţiunilor organizate de Comisia judeţeană de Cruce roşie Iaşi, în perioada premergătoare Săptămînii Crucii roşii, la I.T.S. Iaşi a avut loc simpozionul „Cosătoria şi viaţa de familie“ la care au participat psihologul Veronica Bîlbîie şi dr. Maria Zamfir. De asemenea, la căminul Trustului de construcţii, dr. Călin Boişteanu, medic primar, a participat la o consfătuire cu tinerii constructori privind „Problemele adolescenţei“. Ambele acţiuni s-au bucurat de o largă participare. JOCURIMari și mici ORIZONTAL I 1. Mare — Foarte mare I ; 2. Mic — Foarte mic II 3. O mare mare I — Mineral in ternă ; 4. Parte dintr-o fabrică — Cel mai mare fluviu din lume ; 5. Pronume — Azot îl visează... mare I — Argeș; 6. Se zice în glumă că este un lucru foarte mare! — Lingă el; 7. Odată cu apă; 8. Verbul celor mici — Vasile Ene — Mic vas de lut; 9. Pronume — Mare, foarte mare; 10. Bucăţică mică ruptă dintr-una mare — Multe sute. VERTICAL: 1. A veni de pe mare la ţărm — Mai marele cuiva , ■ 2. Şcoală pentru cei mărişori — Sală mare într-o şcoală mare; 3. Trăsură mică — Frig mare; 4. Structura unei fiinţe ! 5. Măsoară vîrsta celor micii — In temă ; 6. Do (înv.) — Mare sîrguinţă ; 7. Prefix pentru pămînt ! 8. Suman mare (înv.) — La urmă I ,• 9. In acest loc — Corpuscul infinit de mic (pl.); 10. Unul din marile teatre de operă al lumii — Mulţime mare. M. IORDACHE J 4 : 5 6 7 9 . ffl ore Radio Iaşi EDIŢIA DE PRINZ (19 SEPTEMBRIE). 12.00 Revista presei) 12.10 Solişti de muzici populară) 12.30 Voci din fonoteca de aur( 12.40 Melodii de muzică uşoară) 13.00 Buletin de ştirii 13.10 Album muzical) 13.30 Drumuri şi popasuri turisticei 13.45 Din canţonetele Interpretate de Nicolae Herlea. PROGRAMUL DE SEARAi 16.00 Buletin de ştirii 16.10 Itinerar culturel-artistici 16.30 Piese coralei 17.00 Emisiune economicăi 17.15 Arii şl duete dia operei 17.30 Odă limbii române» 18.00 Cîntecul care mi-e drag» 18.30 Radiojurnal şl buletin meteorologici 18.45 Pe portativul undelor, melodia preferată) 19.15 Colocviu radiofonici 19.30 Jurnal literari 20.00 Seară pentru Iubitorii muzicii simfonice. In pauză. Meridiane lirice» 21.45 Album de romanţe» 22.15 Muzică de dans. PROGRAMUL DE DIMINEATA (20 SEPTEMBRIE): 5.30 Buletin de ştirii 5.40 Cîntece populare româneşti» 6.00 Cronica agrară» 6.10 Muzică uşoară» 6.40 Itinerar cultural-artistic» 7.00 Muzică uşoară executată la acordeon» 7.10 Vă invităm să notaţi In agenda dv. Televiziune 10.00 Limba rusă (reluare) i 10.25 Limba spaniolă (reluare) i 17.00 Campionatele europene de atletism, 19.45 Tineri Interpreţi de muzică populară, 19.30 Telejurnalul de seară, 19.45 Ediţie specială — actualitatea In agricultură, 20.00 Film artistic» .Ape limpezi“ — o producţie a studiourilor sovietice, 21.25 Dialog muzical cu Luiza Costache şi Dorin Anastasiu, 21.45 Reflector, 22.00 Mult e dulce şi frumoasă, 22.25 Telejurnalul de noapte şi buletin meteorologic, 22 40 Publicitate, 22.45 Cîntă sextetul vocal polonez ,,Ali Babki“. Cinematografe VICTORIA : „Omul, orgoliul, vendetta“ (cinemascop), orelo 9, 11.05, 14.45) 16.50) 18.55, 21. REPUBLICA: „încotro, omule"! (seria I si II), orele 9. 15) 19.10) COPOU : „Tigrul" orele: 9, 11.05) 14.45) 16.50, 18.55) 21) ARTA: „Feldmaresala", orele 9.15) 11.15) 14.45, 16.45: „Totul da vinzare* orele: 18.45, 20.45, TATARASI) „Aruncat! banca în aer", orele 16, 18. 20, NICOLINA: „La est de Eden“, orele 16, 18,10, 20.15 I PAŞCANI: „Comedianţii“ (cinemascop), TG. FRUMOS) „Vremuri minunate la Spessart“ (cinemascop) I HIRLAU : „Contemporanul tău", ambele serii, cinemascop, PODU ILOAIEI: „A tril pentru a trăi“. Teatrul Naţional La ora 19.30 va avea loc, în premieră, un spectacol cu comedia muzicală „Lumpatius Vagabondul“. ★ In atenţia abonaţilor TEATRULUI NAŢIONAL Iaşi, pentru spectacolele cu piesa LUMPATIUS VAGABONDUS sunt valabile abonamentele din stagiunea 1068/1960. Teatrul de păpuşi la ora 11, un spectacol cu piesele: „Lie“ şi „O razi da soare". Teatrul de vară La ora 10 Ansamblul folcloric „Periniţa" va prezenta un spectacol intitulat: „Perinita Agenţia O. N. T. Agenţia Judeţeană O.N.T. Iaşi asigură prin unităţile sale hoteliere cazarea turiştilor individuali şi in grupuri la următoarele categorii: HOTEL UNIREA: 1 apartament , 2 locuri, 125 lei, 1 loc in cameră cu 2 locuri, 37,50 lei. MOTEL BUCIUM: 1 loc în cameră cu 2 locuri, 32,50 lei, 1 loc in cameră a 3 locuri, 25 lei. Informaţii suplimentare pentru Hotel Unirea, telefon 11220, şi Motel Bucium, telefon 16699. Timpul probabil Vremea se răreşte uşor, iar cerul va fi noros la temporar acoperit. Se vor semnala ploi temporare. Local averse însoţite de descărcări electrice. Temperatura aerului în scădere , minimele vor oscila între 5 şi 8 grade, iar maximele Intra 10 și 15 grade.