Flacăra Iaşului, februarie 1971 (Anul 27, nr. 7580-7603)

1971-02-25 / nr. 7600

Rezoluţia Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a analizat activitatea desfăşurată de organizaţiile de tineret de la ultimul Congres şi a stabilit obiectivele şi sarcinile ce revin Uniunii Tineretului Comunist în perioada viitoare. Desfăşurîndu-şi lucrările în preajma gloriosului jubileu — aniversarea a 50 de ani de la urearea Partidului Comunist Român, conducătorul încercat al poporului în lupta pentru realizarea idealurilor de libertate naţională şi socială, pentru înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste — Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a constituit un nou prilej de afirmare a adeziunii unanime a tinerei generaţii la politica internă şi externă a partidului. . R — Aprobînd activitatea desfăşurată de Comitetul Central în perioada la care se referă Raportul, Congresul apreciază că îndeplinirea măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembriedecembrie 1967 şi Consfătuirea pe ţară a U.T.C. au avut ca rezultat îmbunătăţirea generală a activităţii politicoeducative în rîndul tineretului, îmbogăţirea şi diversificarea formelor şi metodelor de muncă, creşterea iniţiativei tinerilor, a organizaţiilor U.T.C., sporirea eficienţei muncii acestora. Investirea Uniunii Tineretului Comunist cu o sferă largă de preocupări, atribuţii şi răspunderi nemijlocite, în organizarea unor activităţi cultural-educative, sportive, turistice, de pregătire a tinerilor pentru apărarea patriei, participarea reprezentanţilor tineretului în consiliile de conducere ale unităţilor economice şi ale instituţiilor de învăţămînt, ale organismelor economice şi ale administraţiei de stat a dus la îmbogăţirea vieţii şi activităţii organizaţiilor U.T.C., la creşterea influenţei şi prestigiului lor în rîndurile tineretului. Experienţa ultimilor trei ani, rezultatele obţinute confirmă pe deplin justeţea orientării date de partid muncii Uniunii Tineretului Comunist, conducerea nemijlocită şi îndrumarea permanentă a întregii activităţi de către partidul comunist constituind chezăşia succeselor viitoare ale organizaţiei revoluţionare a tineretului din România. Congresul constată însă existenţa unor deficienţe în munca organelor şi organi-,zaţiilor U.T.C., în generalizarea experienţei pozitive, în colaborarea cu ceilalţi factori educativi, în concepereaşi desfăşurarea acţiunilor proprii. II. — Congresul stabileşte ca sarcină politică fundamentală a activităţii de viitor a Uniunii Tineretului Comunist participarea întregului tineret, de la oraşe şi sate, la activitatea economică, socială, politică şi culturală a ţării, la opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltau. Dezvoltarea într-un ritm susţinut a industriei şi agriculturii noastre socialiste impun sporirea contribuţiei tuturor organizaţiilor U.T.C. la înfăptuirea planurilor de dezvoltare economică, la activitatea productivă. Totodată, o preocupare mai susţinută vor trebui să manifeste organizaţiile U.T.C. faţă de rezolvarea problemelor de muncă şi viaţă ale tinerilor. Modernizare® şi perfecţionarea continuă a industriei necesită intensificarea activităţii organizaţiilor U.T.C. pentru dezvoltarea la tineri a spiritului de răspundere faţă de pregătirea profesională, însuşirea cunoştinţelor teoretice şi practice de specialitate. Se va extinde experienţa pozitivă a organizării concursurilor şi olimpiadelor pe meserii şi profesii ale tinerilor din industrie, transporturi, construcţii, comerţ şi cooperaţie. Organizaţiilor U.T.C. din cooperativele agricole de producţie şi întreprinderile agricole de stat, din unităţile de mecanizare le revin îndatoriri deosebit de importante în mobilizarea tinerilor la realizarea sarcinilor de producţie ale unităţilor agricole, înstimularea şi dezvoltarea spiritului de muncă în comun, a simţului gospodăresc. O atenţie mare se va acorda pregătirii tinerilor pentru meseriile şi profesiile noi ale satului. Se impune ca organizaţiile U.T.C. din mediul rural, alături de ceilalţi factori, să dea dovadă de solicitudine în asigurarea condiţiilor necesare manifestării plenare a capacităţii, priceperii şi hărniciei tinerilor, pentru găsirea unor forme şi modalităţi specifice de activitate, în mod deosebit cu tinerele fete, contribuind astfel la formarea unor buni şi pricepuţi gospodari, care îndrăgesc satul şi munca pămîntului — cadre de nădejde ale agriculturii noastre moderne. Congresul consideră necesară creşterea eficienţei muncii Uniunii Tineretului Comunist în şcoli şi facultăţi, pentru aprofundarea cunoştinţelor şi dezvoltarea deprinderilor de studiu individual, de gîndire independentă, pentru asigurarea unei mai strînse legături a procesului de învăţămînt cu viaţa, cu instruirea practică. Se va acorda o atenţie mai mare dezvoltării concursurilor pe obiecte şi cercurilor pe meserii, cercurilor practice şi atelierelor de fooduerl«peopietăţile» termico-ştiinţifice, extinderii cercetării aplicative, a atelierelor de proiectare şi unităţilor lucrative studenţeşti. Un accent deosebit se va pune pe asigurarea unor condiţii optime de desfăşurare a practicii în producţie în toate formele de învăţămînt. Se va urmări pregătirea fiecărui elev în vederea asimilării unei meserii. Congresul apreciază că este necesar ca organizaţiile U.T.C. să dezvolte în rîndul tinerilor intelectuali din unităţile de producţie, institutele de cercetări şi proiectări interesul şi pasiunea pentru cercetările fundamentale şi aplicative, orientate spre aspectele şi necesităţile actuale ale producţiei. Organizaţiile U.T.C. vor depune şi în continuare eforturi pentru antrenarea unor mase largi de tineri muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi la acţiunile de muncă patriotică destinate înfăptuirii obiectivelor de investiţii ale noului plan cincinal, executării la timp şi în bune condiţii a lucrărilor agricole, a unor construcţii agrozootehnice, sisteme de irigaţii, de îmbunătăţiri funciare şi de apărare contra inundaţiilor, a unor baze sportive şi turistice simple, amenajarea unor cluburi şi spaţii pentru activităţi educative, înfrumuseţarea comunelor şi oraşelor patriei. Totodată, Uniunea Tineretului Comunist va extinde experienţa pozitivă a organizării unor şantiere naţionale şi locale ale tineretului. Congresul trasează Comitetului Central sarcina iniţierii unei largi mişcări de masă pentru însuşirea realizărilor ştiinţei şi tehnicii care să cuprindă tineri din toate categoriile. III. — Viaţa social-politică a României contemporane, importanţa şi complexitatea evenimentelor politice, sarcinile majore la înfăptuirea cărora partidul, poporul cheamă tînăra generaţie, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătăiţirea activităţii educative, perfecţionarea continuă a mijloacelor şi modalităţilor de acţiune care contribuie la formarea conştiinţei socialiste, a idealului de viaţă comunist. Obiectivul principal al activităţii politico-ideologice desfăşurate de Uniunea Tineretului Comunist îl va constitui cunoaşterea şi aprofundarea de către tineri a politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcţia socialistă în ţara noastră —dezvoltarea economiei naţionale, perfecţionarea conducerii vieţii social-politice, dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului şi culturii ca factori de bază ai progresului şi civilizaţiei — precum şi a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru şi a principiilor promovate de ţara noastră în relaţiile internaţionale. în acest scop se impune o mai largă diversificare şi adaptare a formelor şi metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului, în spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiţii de muncă şi luptă ale poporului nostru, ale mişcării muncitoreşti, comuniste şi de tineret din România, în spiritul dragostei şi devotamentului neţărmurit faţă de patrie şi partid. Cunoaşterea de către tineri a eforturilor şi realizărilor construcţiei socialiste, a perspectivelor de dezvoltare social-politică şi economică, cultivarea sentimentului de demnitate şi mîndrie naţională, combaterea influenţelor ideologiei şi apologeticii capitaliste trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizaţiilor U.T.C. Organizaţia noastră va dezvolta şi în viitor sentimentul frăţiei dintre tinerii români şi cei aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare. O atenţie permanentă vor acorda organizaţiile U.T.C. educării tineretului în spiritul principiilor internaţionalismului socialist, al solidarităţii şi prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social şi pace. Una din preocupările esenţiale ale activităţii Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea ştiinţifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoaşterea cuceririlor ştiinţei şi tehnicii contemporane, a valorilor gîndirii şi practicii umane. Organizaţiile U.T.C. vor promova cu consecvenţă atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăţilor şi concepţiilor retrograde, mistice, în scopul formării şi dezvoltării unor puternice convingeri ştiinţifice, materialist-dialectice despre natură şi societate. Un obiectiv principal al muncii politico-ideologice a Uniunii Tineretului Comunist îl reprezintă cultivarea la toţi tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor şi principiilor moralei comuniste, a responsabilităţii faţă de muncă şi sarcinile profesionale, a angajării social-politice, a respectării legilor şi legalităţii socialiste. Ţinînd seama de cerinţele şi exigenţele actuale, de particularităţile de vîrstă, preocupări, nivel de cunoştinţe şi sfera de interese ale tinerilor, Gontigresul apreciază că organizaţiile U.T.C. trebuie să-şi perfecţioneze necontenit formele şi modalităţile de propagandă şi informare politică, să realizeze un dialog cît mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient în activitatea lor mijloacele de comunicare în masă, literatura social-politică şi ştiinţifică, alte mijloace prin care pot influenţa conştiinţa tinerilor, întreaga muncă politico-ideologică în rîndul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să ţină pasul cu dinamica vieţii sociale, să fie mai strîns legată de problemele cu care tinerii se confruntă în muncă şi viaţă, înlăturînduse astfel caracterul abstract, didacticist, formal sau schematic al multor acţiuni. Corespunzător actualelor cerinţe şi exigenţe pe care le formulează activitatea generală de educaţie, se impune promovarea în rîndul tineretului a preocupărilor multiple pentru cultură şi artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acţiuni destinate informării elevilor şi studenţilor cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural-artistic şi ştiinţific, pe extinderea activităţii Cercurilor, a societăţilor literare şi ştiinţifice, a cenaclurilor, ca şi al altor modalităţi proprii cunoaşterii şi însuşirii culturii, pe îmbunătăţirea conţinutului revistelor şcolare şi universitare. Organizaţiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activităţi a caselor de cultură, căminelor culturale şi celelalte aşezăminte culturale, vor înfiinţa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum şi alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă şi de recreere a tineretului, iniţiind în acest scop manifestări şi acţiuni de masă cît mai atractive. Publicaţiile pentru tineret vor trebui, în perioada care urmează, să-şi adîncească şi diferenţieze mai pregnant profilul, să-şi îmbunătăţească substanţial conţinutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul şi organizaţia sa. IV. Obiectivul principal al activităţii organizaţiilor U.T.C. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acţiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de a practica individual exerciţii fizice. Biroul de turism pentru tineret, organizaţiile U. T. C. vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cît mai mare de tineri la activităţile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotărârii de a contribui la consolidarea, dezvoltarea şi apărarea cuceririlor revoluţionare ale poporului nostru. Organizaţiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ şi eficient cu unităţile militare şi gărzile patriotice, să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extinderea caracterului practic, aplicativ al acestora, prezenţa detaşamentelor de tineri la paza şi apărarea avutului obştesc, la acţiunile de sprijinire a miliţiei, pompierilor etc. Organizaţiile U.T.C. din cadrul forţelor armate au datoria să desfăşoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostaşi în vederea însuşirii măiestriei militare şi a dezvoltării unor trăsături politico-morale înaintate. V. — Congresul relevă că în perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie-decembrie 1967 şi Consfătuirea pe ţară a U.T.C. au fost obţinute rezultate pozitive în îmbunătăţirea structurii organizatorice, în întărirea rîndurilor Uniunii Tineretului Comunist şi lărgirea democraţiei interne de organizaţie. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti, tuturor organizaţiilor U.T.C. ca obiectiv central al activităţii lor consolidarea politică şi organizatorică, creşterea capacităţii de mobilizare şi acţiune a fiecărei organizaţii U.T.C., dezvoltarea spiritului de iniţiativă şi autonomiei acestora, participarea activă a tuturor uteciştilor la întreaga viaţă şi activitate a organizaţiei. O atenţie deosebită se va acorda pregătirii, tinerilor pentru a deveni membri ai organizaţiei U.T.C., precum şi pregătirii celor mai buni utecişti pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizaţiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenţie sporită lărgirii şi dezvoltării continue a democraţiei de organizaţie, asigurînd în mai mare măsură preponderenţa în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv în organismele executive, a tinerilor care-şi desfăşoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unităţi agricole, instituţii, şcoli şi facultăţi. In scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată a problemelor specifice diferitelor categorii de tineri şi adoptarea de fideciste în diferite domenii, se constituie în cadrul C. G. şi al comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor şi ale tinerelor fete. Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România, formă specifică de organizare a activităţii U.T.C. în rîndurile studenţilor, va trebui să-şi îmbunătăţească în continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, educativă şi obştească, corespunzător cerinţelor şi exigenţelor actuale, funcţiilor şi atribuţiilor specifice ale asociaţiilor studenţeşti. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-şi intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuţiile ce i-au fost încredinţate de către partid în rezolvarea problemelor de viaţă şi de muncă ale tinerilor, în participarea reprezentanţilor uteciştilor în comitetele de direcţie şi consiliile de administraţie, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producţie, senatele universitare şi consiliile profesorale, precum şi în alte organisme colective de conducere. In vederea creşterii competenţei cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogăţirii permanente a cunoştinţelor politice, de cultură generală şi de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti sarcina îmbunătăţirii muncii de selecţionare, promovare şi pregătire a cadrelor, îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la perfecţionarea continuă a pregătirii cadrelor de partid şi ale organizaţiilor de masă şi obşteşti. Congresul aprobă noul statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite în viaţa organizaţiei, creşterii rolului şi atribuţiilor sale, perfecţionării formelor şi metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viaţa economică, socială şi politică, culturală şi ştiinţifică a ţării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui să acorde o atenţie deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, fundamentării soluţiilor în vederea îmbunătăţirii activităţii educative, a metodologiei muncii politice de masă desfăşurate de organizaţiile U.T.C. in rîndul tineretului. VI. — Dînd glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanţii la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă ataşamentul şi profunda lor adeziune faţă de politica externă a partidului şi Statului nostru, care promovează cu consecvenţă prietenia, alianţa şi cooperarea cu toate ţările socialiste, colaborarea cu celelalte ţări ale lumii, pe baza principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului in treburile interne, respectării stricte a dreptului fiecărui popor, mare sau mic, de a-şi hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară. Congresul aprobă, în deplină unanimitate, activitatea internaţională desfăşurată de U.T.C. şi U.A.S.R. Condamnînd cu hotărîre agresiunea americană împotriva popoarelor din Vietnam, Laos şi Cambodgia, acţiunile de escaladare a războiului. Congresul îşi manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului şi popoarelor din Indochina, pere încetarea războiului şi retragerea necondiţionată a trupelor americane şi ale sateliţilor lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-şi hotărî singure destinele, potrivit voinţei şi aspiraţiilor lor. Congresul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului şi popoarelor din ţările arabe împotriva imperialismului, pentru libertate, democraţie şi progres social, sprijină deplin poziţia partidului şi statului nostru privind soluţionarea pe cale politică a conflictului din Orientul Apropiat, in spiritul rezoluţiei Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmînd solidaritatea militantă cu organizaţiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale şi rasiste, pentru drepturi şi libertăţi democratice, participanţii la Congres îşi exprimă sentimentele de solidaritate revoluţionară, sprijină lupta dîrză a tineretului din Angola, Mozambic şi Guineea Bissau, precum şi cu forţele revoluţionare şi democratice ale tineretului din Grecia, Spania şi Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internationalistă a tineretului român cu tineretul din ţările America Latine în lupta dusă, alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominaţiei imperialismului american, pentru securitate şi progres social. Totodată, Congresul îşi exprimă solidaritatea internaţională cu popoarele, cu tineretul din ţările Asiei şi Africii care luptă împotriva colonialismului şi neocolonialismului, pentru dezvoltare economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita în continuare pentru a promova dialogul, înţelegerea şi buna cunoaştere cu organizaţiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din ţările europene de a căuta modalităţile prin care tineretul Europei poate să-şi aducă o contribuţie sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state şi la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanţia dezvoltării sale libere, independente şi suverane. Congresul consideră că U.T.C. şi U.A.S.R. trebuie, să aibă în continuare un rol activ, constructiv in , cadrul F.M.T.D. şi U.I.S., aducindu-şi aportul la lărgirea şi dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele şi cooperarea cu diferite organizaţii internaţionale de tineret şi studenţeşti penntru întărirea solidarităţii şi unităţii de acţiune a tinerei generaţii, pe baza obiectivelor şi aspiraţiilor fundamentale comune. Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de partidul comunist de-a lungul existenţei sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne şi externe, exprimindu-şi mulţumirile şi satisfacţia profundă ce o nutreşte pentru condiţiile de muncă şi viaţă care-i sunt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniştilor, să dezvolte virtuţile democratice, revoluţionare ale înaintaşilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămîntul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor ţării, o înflăcărată chemare, de a-şi consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia şi eforturile, elanul lor creator pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propăşirii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Text prescurtat) Sunteţi gata pentru începerea lucrărilor agricole Anul acesta, s-ar părea că primăvara se grăbeşte să se instaleze definitiv pe meleagurile noastre mai devreme ca de obicei. De aceea, încheierea ultimelor pregătiri în vederea apropiatei campanii agricole stă acum în centrul preocupărilor lucrătorilor de pe ogoare. La C.A.P. Mirceşti, de exemplu, ne informează tovarăşul Călin Grigore, secretarul comitetului comunal de partid, pe cele 600 de hectare ce urmează a fi însămînţate în primăvară s-au administrat pînă în prezent peste 800 tone gunoi de grajd şi 60 tone îngrăşăminte chimice, creindu-se astfel condiţii pentru obţinerea unor recolte bogate. O grijă deosebită au acordat cooperatorii procurării şi condiţionării seminţelor pentru semănăturile de primăvară care, la ora actuală, cu excepţia celor de trifoi trimise la descusculat, aşteaptă în magazii declanşarea campaniei de insămînţări. In această perioadă se desfăşoară o muncă susţinută şi la grădina de legume, unde se pregătesc răsadniţele ce vor produce materialul săditor pentru cele 105 hectare de legume. Tot aici, o altă echipă de 15 oameni lucrează intens la reamenajarea sistemului de irigaţie şi pregătirea instalaţiilor necesare- Nu acelaşi lucru, insă, se poate spune despre membrii secţiei de mecanizare care deservesc cooperativa din Răchiteni- Aici, lucrările de reparaţii la maşinile agricole şi tractoare sunt executate doar in proporţie de 80 la sută. Dacă pentru tractoare lipsa unor piese de schimb justifică parţial răminerea în urmă, în schimb pentru întîrzierile înregistrate la repararea semănătorilor nu există motive. Se impune, deci, accelerarea ritmului de executare a reparaţiilor la semănători şi la tractoare din partea secţiei de mecanizare şi o preocupare mai atentă din partea conducerii C.A.P.-ului pentru procurarea seminţelor care mai lipsesc încă din unitate. Ne-am interesat de pregătirile făcute in întimpinarea primăverii şi la C.A.P. Stolniceni-Prujescu. „ Din iniţiativa consiliului de conducere al C.A.P.-ului, ne spune tovarăşul Gh. Huţanu, secretarul comitetului comunal de partid, în ferestrele iernii s-au inceput unele lucrări de îmbunătăţiri funciare. Prin construirea unui canal de drenaj lung de 820 m.l. şi transportarea a 2.300 m.c. pămînt, s-a scos de sub pericolul inundaţiilor o suprafaţă de 23 hectare teren agricol. Concomitent, s-au luat şi alte măsuri în vederea asigurării unor recolte bogate. Trebuie să spunem însă că in unele direcţii, factorii de conducere de aici n-au manifestat destulă atenţie. Aşa se face că din cauza unor neglijenţe a fost nevoie să se repete condiţionarea seminţelor de mazăre. Din păcate, cazuri asemănătoare au fost constatate şi la C.A.P.urile Movileni, Deleni, Mogoşeşti-Siret, Victoria, Şipote. La C.A.P. Deieni, delegaţii Laboratorului pentru controlul seminţelor au găsit cele 8,4 tone de ovăz de sămînţă pe podul unui grajd aşa cum au fost depozitate din vară, cu multe corpuri străine, iar de la C.A.P.-urile Andrieşeni, Bulbucani, Forăşti, Fîntînele, Ipatele n-au putut fi ridicate probele pentru control, din acelaşi motiv, al necondiţionării seminţelor respective. Iată cu cită uşurinţă privesc conducerile acestor C.A.P.uri pregătirile pentru campania de primăvară, asigurarea condiţiilor pentru recolte bogate in acest an. La C.A.P. Tg. Frumos, tovarășul ing. Stelian Pruteanu, președintele C.A.P.-ului, ne-a informat că pînă acum au fost arate 130 de hectare din cele 230 de hectare rămase din toamnă. Există deci o rămînere în urmă la acest capitol care trebuie lichidată cît mai urgent. Cu atelajele cooperativei şi cu mijloacele de transport ale secţiei de mecanizare s-au administrat pînă în prezent peste 2.600 tone gunoi de grajd, precum şi îngrăşăminte chimice faziale pe 970 de hectare cu grîu. Se poate spune deci că dacă în majoritatea unităţilor există o preocupare atentă pentru pregătirea amănunţită a campaniei de primăvară, în altele, unele aspecte, de loc lipsite de importanţă, au fost scăpate din vedere. lată de ce se impune ca în întreg judeţul să nu se neglijeze nici un amănunt, făcîndu-se tot ce este necesar pentru ca din prima zi bună de lucru, campania de primăvară să se desfășoare cu succes. Adrian BARTIC Primara « la orizont ÎN DEZBATERE PUBLICĂ Proiectele stemelor judeţului şi municipiului Iaşi Pe adresa redacţiei ziarului nostru au sosit, în ultimele zile, numeroase scrisori prin care oameni ai muncii, de cele mai diferite profesii, îşi exprimă aprobarea faţă de elementele tradiţionale şi cele ce simbolizează realităţile contemporane ale judeţului şi municipiului Iaşi, elemente care compun proiectele stemelor supuse dezbaterii publice. Totodată, unele scrisori conţin noi propuneri şi sugestii la proiectele stemelor. Spicuim cîteva din părerile şi propunerile exprimate pe calea scrisului .Apreciind că stema judeţului Iaşi este foarte reuşită din toate punctele de vedere, adresez din toată inima mulţumiri realizatorilor ei. In ce priveşte stema municipiului Iaşi, consider că în locul din dreapta jos, unde sunt ilustrate cele trei turnuri de apărare — care nu spun mai nimic — să fie reprezentat grafic turnul Goliei — unul din monumentele istorice cu care Iaşul nostru contemporan se mîndreşte“ (Popa Tudorel, sudor la întreprinderea 14 montajinstalaţii Iaşi). După ce susţine cu noi argumente necesitatea reprezentării în stema judeţului Iaşi a calului, ca vechi simbol , prof. dr. Aurel C. Oprescu, medic veterinar, actualmente pensionar, ne scrie: „Relativ la stema municipiului Iaşi, eu cred că ar trebui să fie şi unele elemente pare să ilustreze ANUL 1859 ŞI UNIREA- Nu ştiu de ce, dar nu pot concepe o stemă a oraşului Iaşi fără aceasta. Ar putea fi pus undeva, pe unul din sferturile stemei, anul 1859 sau, simbolic reprezentată, statuia din Piaţa Unirii". Considerez că proiectul stemei municipiului Iaşi — prin elementele ce le conţine — este destul de sugestiv, simplu şi vizibil la reproducere, cititorul nostru M. Ciobanu apreciază că ar trebui revăzut de către graficieni capul de bour care seamănă cu orice altă vită cornută numai cu ceea ce trebuie realmente să reprezinte, nu. In acest sens, ne scriei „E nimerit să vă urcaţi pe terasa hotelului „Unirea" şi să priviţi de acolo zimbrul imortalizat pe marmura din Piaţa Unirii, unde e redat într-o formă mai acceptabilă". Evident, invitaţia este adresată realizatorilor proiectului care, fără îndoială, vor fi receptivi la sugestiile dumneavoastră, stimate cititor. In ce priveşte celelalte păreri şi sugestii, — însoţite, unele din ele, şi de schiţe şi desene — precum cele trimise de V. B. şi de tehnicianul Ioan Bolocan, din şoseaua Ştefan cel Mare nr. 27 Iaşi — redacţia le va aduce la cunoştinţa consiliilor populare judeţean şi municipal spre a le avea în vedere la definitivarea proiectelor. Vedere generală a Centralei electrice de termoficare Oradea. Foto : AGERPRES SPORT MADRID 24 (Agerpres). Con- ELCHE 24 (Agerpres). Ijitinuîndu-şi turneul în Spania, tr-un meci internaţional artţiechipa pgtogenă de fotbal Gorcal de fotbal disputat la Elrhenik Zabrze a înfiliţit formaţia echipa poloneză Gornik a ter-F. C. Sevilla pe care a învins-o minat la egalitate 10—0) cu cu scorul de 4—0 (1—0). , formația spaniolă Bish*. MACARA IAȘULUI PAGINA 3* Focul din ogradă Cetăţenii din satul Iugani, comuna Mirceşti, sunt cunoscuţi ca buni gospodari. Le place să-şi ţină in orînduială ogrăzile. Numai că sofia lui Mihai P. Herciu, adunind resturile din ogradă le-a dat foc. Nesupravegheate, flăcările au cuprins furajele, apoi acoperişul construcţiilor anexe, intervenţia formaţiei civile de pompieri de la Staţiunea de mecanizarea agriculturii lugani şi a numeroşi locuitori a salvat de la distrugerea totală locuinţa cetăţeanului şi clădirile vecinilor. Profitînd de neatenţie In timp ce privea intr-o vitrină, Victoria Z. s-a trezit cu poşeta deschisă. Patru copii care o înconjuraseră, privind şi ei la vitrină, au reuşit să sustragă din poşetă 375 de lei, după care au dispărut. Cercetările efectuate de către organele de miliţie au dus la depistarea autorului furtului, minorul Vasile Gheorghiu, din str. Argeș nr. 25. S-a luat măsura internării minorului îpr-o școală specială de pe lingă Ministerul Muncii. Oprire obligatorie Un grup de muncitori de la I.L.P.P., stafia de imbuteliere aragaz, ne-a sesizat că unii şoferi de pe cursa specială pentru Fabrica chimică nu opresc in staţiile stabilite prin grafic şi au atitudine necuviincioasă faţă de călători. Cercetind cele semnalate in scrisoare, conducerea I.T.I. l-a sancţionat pe şoferul Gheorghe Boureanu penalizindu-l cu 2 la sută din salar. în stare de ebrietate la volan Autocamionul condus de lordache Gomţaru, aparţinând Autobazei nr. 1 Iaşi, s-a urcat cu roţile pe trotuar (noroc că nu se afla acolo nici un pieton). Ba că s-a delectat bara de direcţie, ba că binele nu-i funcţionează, ba... Cu aceste argumente a încercat lordache Goriţaru să se scuze in fata organelor de miliţie. Buletinul de analiză a singelui a infirmat insă argumentele lui. Şi fiindcă s-a constatat că avea o inhibaţie alcoolică de 2,10 la mie, i s-a interzis pentru totdeauna de a mai conduce vreun autovehicul şi, bineînţeles, a fost condamnat, aşa cum prevede legea, la 2 ani şi şase luni închisoare.