Flacăra, ianuarie-martie 1961 (Anul 10, nr. 1-12)

1961-02-25 / nr. 8

în zilele de 16 şi 17 februarie tovarăşii Gheorghe Gheorghiu- Dej, Petre Gorilă, Nicolae Ceauşescu, Mihai Florescu, ministrul Industriei Petrolului şi Chimiei, Constantin Tuzu, ministrul Industriei Grele, Nicolae Bădescu, preşedintele Comitetului de stat pentru arhitectură, construcţii şi sistematizare, au vizitat regiunea Argeş, în cursul vizitei ei au fost însoţiţi de tovarăşii Ştefan Matei, prim-secretar al Comitetului regional al P.M.R. Argeş, Constantin Sandu, preşedintele Sfatului popular regional Argeş, şi de alţi activişti de partid şi de stat. Cu prilejul vizitei a fost examinată pe teren amplasarea pe malul Oltului, în apropiere de Slatina, a unei uzine de aluminiu, cu o capacitate anuală de 50.000 tone, care, potrivit hotărîrilor Congresului al IH-lea al P.M.R., urmează să fie construită pînă în anul 1964. Se va construi totodată şi o termocentrală care va alimenta uzina cu energie electrică. Conducătorii de partid şi de stat au vizitat apoi valea Argeşului şi au examinat pe acest traseu amplasamentul şi schema de amenajare ale hidrocentralei de pe Argeşul superior. Puterea instalată a acestei hidrocentrale va fi de 220 M.W., cu o producţie anuală de energie de 400 milioane kWh. Barajul care va zăgăzui apele va avea o înălţime de 165 metri şi va crea un lac de acumulare cu un volum de aproape jumătate de miliard metri cubi. Lacul format va da posibilitatea irigării unei suprafeţe agricole de circa 100.000 hectare din bazinul Argeşului şi va reduce viiturile pe râul Argeş, ferind de inundaţii sate şi suprafeţe importante de teren agricol. La Piteşti a fost examinată construirea unui nou şi modern combinat de industrializarea lemnului, precum şi a unei noi filaturi la întreprinderea „Textila“ din oraş. Construirea acestor noi obiective vine să se adauge şirului de realizări înfăptuite pe meleagurile acestei regiuni în anii puterii populare. Prin construirea noilor obiective prevăzute în planul de şase ani, dezvoltarea economică a regiunii va cunoaşte un şi mai mare avînt. în timpul vizitării regiunii a fost examinat proiectul schiţei planului de sistematizare a oraşului Piteşti. Pretutindeni pe unde au trecut conducătorii de partid şi de stat au fost întîmpinaţi cu o deosebită căldură de populaţie. Conducătorii de partid şi de stat s-au întreţinut cu cetăţenii. Cei prezenţi au aclamat îndelung în cinstea partidului, a Comitetului său Central, în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Vizita conducătorilor de partid şi de stat a prilejuit pretutindeni în regiune o puternică manifestare a ataşamentului oamenilor muncii faţă de partid, a hotărîrii lor de a munci cu elan pentru înfăptuirea măreţului program de înflorire a patriei trasat de Congresul al IlI-Iea al partidului. Riurile Argeş, Doamnei, Cernat, Vilsan, Topologu vor fi Imblîn* zite: «Uncile dure se vor sfărtma sub voinţa şi mai dură a oamenilor... O nouă măreaţă operă a socialismului se va înălţa: hidrocentrala de pe ± 1 ■ •V Nd "