Flamura, ianuarie 1970 (Anul 18, nr. 1684-1688)

1970-01-04 / nr. 1684

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P. C. R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN___________ I——naw« !■ [UNK] [UNK]!!'■—mia——!■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]> tf ■ [UNK] ■—iw ■ [UNK]"■UIMI ■raMMSinniT"! «nr—» ANUL XVIII, NR. 1684 DUMINICĂ, 4 IANUARIE 12 pagini, 50 bani Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Peste cîteva minute încheiem un nou an, bogat in evenimente, fapte și împliniri ale poporului român în construirea socialismului. Evenimentul cel mai remarcabil al acestui an, cu profunde consecințe asupra viitorului patriei noastre, a fost Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român, care a elaborat programul de perspectivă al dezvoltării țării, de întărire continuă a bazei tehnico-materiale a noii orânduiri, de perfecționare a relațiilor de producție și a întregii organizări sociale — în vederea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Anul 1969 a fost, totodată, anul împlinirii unui sfert de veac de la eliberarea țării, care a prilejuit trecerea în revistă a transformărilor radicale petrecute în structura societății românești. In modul de viață al poporului, în existența națiunii noastre socialiste, el a marcat jubileul perioadei în care poporul român liber și stăpîn pe destinele sale, a înălțat luminosul edificiu al socialismului. în acest an munca entuziastă, minunata capacitate de creație a clasei noastre muncitoare a țărănimii și intelectualității și-au găsit întruchiparea in noi realizări pe tărîmul producției de materiale și spirituale, in îndeplinirea cu succes a prevederilor planului de stat, în creșterea avuției naționale. Partidul și guvernul au desfășurat o intensă activitate pentru îmbunătățirea organizării economiei și sporirea eficienței acesteia, pentru valorificarea tot mai largă a marilor produse ale orînduirii noastre socialiste. S-au înălțat, pe întreg cuprinsul țării, noi fabrici și uzine, școli și așezăminte de sănătate, lăcașuri de cultură și locuințe. Pe baza succeselor obținute în dezvoltarea economiei, s-au putut asigura noi măsuri pentru creșterea nivelului de trai al poporului, între care un loc important l-a ocupat majorarea salariilor la principalele categorii de salariați. Pentru toate aceste succese de seamă, pentru munca eroică consacrată progresului patriei socialiste, vă adresez, dragi compatrioți, cele mai calde felicitări. Ne îndreptăm acum cu toții privirile spre anul 1970. In fața noastră stă datoria de a pune în valoare la un nivel și mai înalt potențialul material și uman al societății, de a munci și mai intens pentru a duce mai departe opera de construcție socialistă — în interesul creșterii bunăstării poporului, al înfloririi multilaterale a patriei. Mersul nostru înainte pe drumul progresului și civilizației cere eforturi mari din partea fiecărui cetățean. Este însă mai presus de orice îndoială că eroica noastră clasă muncitoare,țărănimea cooperatistă, intelectualitatea, toți oamenii muncii fără deosebire de naționalitate, animați de un profund patriotism, de devotament nețărmurit pentru cauza socialismului vor cuceri noi victorii în măreața operă pe care o întreprind sub conducerea partidului, vor îndeplini și depăși planul pe 1970 — ultimul an al cincinalului — creînd astfel condițiile pentru transpunerea în viață a (Continuare în pag. a 12-a) In interior: Ce satisfacții v-a adus 1989? Ce va propuneți sa realizați în 1970 ? Pag. 5-a Anul nou, 1970, și-a făcut intrarea pe pămîntul românesc pe sub arcadele zăpezii. .,Iarna grea omătu“ mare / Semne bune anu ’ are“ — spune o vorbă din bătrîni. „Semnele“ desigur ni le făurim noi înșine, așa că putem avea deplină încredere în înfăptuirea lor. Le făuresc muncitorii din fabrici și uzine, din mine și de pe șantionul, de care depinde în mod hotărîtor înfăptuirea deplină a mărețului program de înflorire a patriei trasat de Congresul al IX-lea și pregătirea permiselor necesare trecerii la îndeplinirea hotărîrilor Congresului al X-lea al partidului. Sarcinile care ne așteaptă, așa cum au fost aprobate nu sunt simple și nici ușoare. înfăptuirea lor soli- SPOR LA Jt I re, inginerii și alți specialiști de la institutele de cercetări. „Semnele bune de belșug pentru brazda de sub plug“ le făuresc cu puteri îndoite fermierii și cooperatorii, cunoscători azi ai științei obținerii recoltelor bogate. Sentimentul cu care pășim în noul an este un sentiment tonic, de încredere în propriile forțe, în capacitatea de a urca o nouă treaptă pe drumul de progres, pe care mergem neabătut sub conducerea Partidului Comunist Român. Anul 1970 își începe călătoria de-a lungul meridianelor patriei sub semnul nobil al muncii însuflețite, al marii construcții care ne definește perimetrul și ritmul. Este un an de legătură intre actualul și viitorul cinci- MUNCĂ NOUL AN cită o concentrare a eforturilor, o perfecționare a metodelor de lucru, un nou mod de a acționa, de a gîndi. Dispunem insă de condiții pentru a îndeplini ceea ce ne-am propus în privința creșterii producției industriale și agricole. Așa cum a relevat recenta Plenară a C.C. al P.C.R., caracteristica principală a planului pe 1970 este ridicarea eficienței întregii activități economice; va trebui să folosim mai bine cuptoarele de oțel, laminoarele, strungurile și rabotezele, toate capacitățile de producție, să fim mai buni gospodari, mai zgîrciți chiar, măsurînd de zece ori pînă tăiem odată din tabla de metal pe care am primit-o. (Continuare in pagina a 3-a) întilnire la ora zero REVELION '970 șadar, am început un nou an, un nou deceniu. Există undeva clipă de hotar, un poo pas în curgerea timpului. Este clipa pe care o așteptăm înfrigurați, secundă — oglindă ce concretizează în ea amintirile și speranțele. Ne bucurăm pentru succesele fiecăruia dintre noi, pentru cele ale întregii societăți și le dorim tot mai mari. De veacuri, ori poate de milenii, secunda de aur care desparte două cicluri este însoțită cu urări de belșug, ilustrînd optimismul specific poporului nostru. Astăzi plugul, acel plug strămoșesc, folcloric, a rămas doar un simbol: înnoirile anului ce începe se anunță cu claritate specifică proiectelor care au intrat pe deplin în conștiința oamenilor, care s-au transformat de pe acum în efort activ, intr-o concentrată voință colectivă. La ora zero oamenii petrec după datina străbună. In preajma meselor îmbelșugate sau la gura furnalelor, în oțelării și în sălile unde se organizează revelioane, ora zero răsună solemnă și fiecare intră în noul an încărcat de urări de pace, sănătate și belșug. Va fi Un an bun, un an de muncă și de bucurii. Ecouri din voioșia și solemnitatea acestor momente de neuitat au răzbit din sălile Casei de cultură a sindicatelor din Reșița, de la Clubul minerilor din Anina, din sala de festivități a Liceului din Oravița și din numeroase alte locuri. Oamenii, tineri și vîrstnici, au petrecut „ca-n filme“, „ca-n basme“, în care totul, de la podoabele sălilor pînă la momentele vesele, au întreținut starea de veselie, de euforie. (Continuare in pagina 6—7) Cu fețe pline de bucurie, cu mesele încărcate cu bunătăți, în așteptarea noului an.