Flamura, aprilie 1970 (Anul 18, nr. 1697-1700)

1970-04-04 / nr. 1697

Proletari din toate țarile, uniți-vă! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P. C. R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XVIII, Nr. 1697 SIMBATA, 4 APRILIE 1970 12 pagini. 50 bani Un atribut esențial al activității economice eficiente CALITATEA SUPERIOARĂ A PRODUSELOR TVevotarea și modernizarea economiei țării noastre în concordanță cu realizările științei și tehncii contemporane impune, așa cum s-a subliniat la Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român, ridicarea necontenită a calității producției, ca o condiție esențială a creșterii eficienței întregii activități economice, a valorificării superioare a muncii. Această sarcină trebuie să preocupe cu atit mai mult societatea noastră, întregul popor, cu cît dezvoltarea diviziunii internaționale a muncii conduce la o competitivitate tot mai susținută pe piața externă. Măsurile cuprinse în noua Leee privind asigurarea și controlul calității produselor, dezbătută în recenta Plenară a Comitetului Central și aprobată în sesiunea M.A.N., oglindesc preocuparea constantă a conducerii de partid și de stat, personal a tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru ridicarea întregii activități economice în țara noastră pe o treaptă calitativ superioară. În procesul de industrializare socialistă a țării, partidul a luat un complex de măsuri pentru crearea unei industrii moderne, cu întreprinderi profilate și specializate, dotate cu utilaje și linii tehnologice de înaltă tehnicitate, capabile să realizeze produse la un nivel calitativ ridicat. Și în județul nostru prin alocarea de la an la an a unor importante fonduri de investiții, s-a creat o puternică industrie siderurgică, minieră, constructoare de mașini și de prelucrare a lemnului, care valorifică într-un grad tot mai înalt, materiile prime și materialele, prin realizarea unor produse de înaltă tehnicitate într-o gamă largă sortimentală, atît pentru satisfacerea nevoilor interne, cit și pentru export. Măsurile luate, în ultima perioadă pe linia organizării superioare a producției și a muncii, activitatea permanentă a organelor și organizațiilor de partid de mobilizare a colectivelor pentru însușirea experienței înaintate, pentru ridicarea calificării profesionale, au permis nu numai îndeplinirea volumului global al producției, ci și realizarea acesteia la un nivel calitativ superior. Oțelul, laminatele, motoarele Diesel, turbo și hidroagregatele, utilajele pentru industria metalurgică și chimică, construcțiile metalice, echipamentul hidromecanic, produsele industriei lemnului, precum și ale altor ramuri, și-au cîștigat un renume în interiorul țării bun și sînt solicitate în măsură tot mai mare pe piața externă. stealizarea altor produse cu carastetistici superioare. prim-secretar al Comitetului județean de partid contructive și funcționale a fost posibilă ca urmare a intensificării preocupărilor în direcția îmbunătățirii tehnologiilor de fabricație, perfecționării activității de proiectare, dezvoltării cercetării științifice, asimilării de noi produse și ridicării continue a gradului de calificare profesională. In unitățile siderurgice folosirea de procedee tehnologice noi, colaborarea cu institutele de cercetări, preocuparea permanentă pentru aplicarea imediată în producție a cercetărilor proprii, conjugate cu ridicarea calificării întregului personal, a dus la îmbunătățirea sistematică a proprietăților fizico-mecanice ale metalului, la creșterea ponderii oțelurilor aliate, de calitate superioară. Concomitent cu aceasta, siderurgiștii reșițeni și-au sporit preocuparea pentru extinderea laminării oțelurilor aliate, asimilarea de noi mărci de oțel și profile laminate, laminarea la toleranțe negative și livrarea la dimensiuni fixe și multiple. Astăzi, prin diversificarea și lărgirea sortimentului de fabricație siderurgiștii duc pete 120 mărci de preoțel și 300 de tipodimensiuni laminate, aducîndu-și o contribuție importantă la satisfacerea cerințelor de metal ale economiei naționale. Este meritorie și preocuparea pe care o manifestă colectivele întreprinderilor constructoare de mașini din județ pentru ridicarea parametrilor funcționali, reducerea gabaritelor și a greutății (Continuare în pag. a 3-a) ILIE FĂSUI Magistrala feroviară electrică Cariova — Reșița se apropie de stația de tracțiune Caransebeș unde electricienii lucrează intens la echiparea instalațiilor de înaltă tensiune. Foto- M. POPESCU In trimestrul întîi toate întreprinderile republicane din județ și-au îndeplinit sarcinile de plan 80 MILIOANE DE DEPĂȘIRE LA PRODUCȚIA MARFA VÎNDUTĂ ȘI ÎNCASATĂ Primul pătrar din ultimul an al cincinalului a fost bogat în succese, întrecerea pentru realizarea și depășirea angajamentelor a stimulat toate colectivele din întreprinderi să pună în valoare rezervele de care dispun. Munca avîntată din fabrici și uzine, din secții și sectoare a determinat, ca în această perioadă toate întreprinderile republicane să-și realizeze principalii indicatori de plan. Din datele centralizate de Direcția județeană de statistică rezultă că unitățile industriale de stat din județ au depășit planul producției globale industriale cu 41,3 milioane lei, iar planul producției marfă vîndută și încasată, cu aproape 80 de milioane lei. Producția primului trimestru reprezintă 24,4 la sută din planul anual și este cu 5,6 la sută mai mare decit în perioada corespunzătoare a anului trecut. Concretizing aceste valori în produse, rezultă că au fost date suplimentar 3334 tone fontă, 3363 tone oțel, 3654 tone laminate, 966 tone cărbune, 24 tone cupru în concentrate, 5698 KW motoare electrice, 11 tone construcții metalice pentru construcții industriale, 434 tone mașini și utilaje pentru industria metalurgică, 3 poduri rulante, 32 tone echipament hidromecanic, două macarale turn, peste 800 metri cubi de cherestea, mobilă în valoare de peste 1 milion de lei și alte produse. Dintre unitățile care și-au onorat toți indicatorii de plan amintim Centrala siderurgică, U.C.M.R. și U.C.M.M.R. Bocșa. Iată, așadar, succese, succese care au la bază munca avuntată a muncitorilor, preocuparea sistematică a inginerilor și tehnicienilor pentru promovarea tehnologiilor moderne, a metodelor înaintate de organizare. -------------------------------------------------------------------------------------------- In Interiorul gazetei ■ Căutări pentru creșterea eficienței economice ■ Asociațiile de locatari II Literatură — Artă — Cultură Ü 0 viață în slujba tehnicii ___.________________________________________________ (pag. a 2-a) (pag. a 5-a) (pag. 6-7) (pag. a 11-a) La Ateneul Tineretului Recent, Consiliul județean Caraș-Severin pentru educație fizică și sport, în colaborare cu Comitetul județean U.T.C. și Comitetul județean pentru cultură și artă, a organizat două manifestări cultural-sportive care s-au bucurat de mult succes, ceea ce confirmă — dacă mai era nevoie — că activitatea de educație fizică se îmbină astăzi într-o simbioză organică cu activitatea cultural e- Continuare în pag. a 9-aj Omagiu sportului? omagiu tinereții ducativă, se întrepătrund și se condiționează reciproc. Iată, bunăoară, cu prilejul inaugurării „Ateneului Tineretului“, asistența numeroasă prezentă in sala „23 August“, alcătuită în exclusivitate din tineri muncitori și intelectuali, din elevi ai liceelor și școlilor profesionale — băieți și fete — au participat la un interesant și, în același timp, instructiv colocviu cultural-sportiv, avînd ca oaspeți pe antrenorul emerit, de atletism. Petre Zimbreșteanu, maestra sportului Cornelia Popescu — cîștigătoarea medaliei de argint la săritura in înălțime din cadrul recentelor campionate europene pe CVK