Flamura, februarie 1971 (Anul 18, nr. 1934-1957)

1971-02-23 / nr. 1952

: TARILE UNITIVE! DIN ANUL XVIII, Nr. 1952 MARȚI, 23 FEBRUARIE 1971 4 PAGINI 30 BANI Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm tineresc, au luat sfîrșit lucrările celui de-al XX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist. Timp de cinci zile, forumul larg democratic al tuturor categoriilor de tineret din patria noastră a făcut bilanțul activității desfășurate de la ultimul Congres, a dezbătut aprofundat obiectivele de viitor, toate laturile muncii și vieții, învățăturii și pregătirii culturale, stabilind căile menite să contribuie la îmbunătățirea stilului de muncă și perfecționarea structurii organizatorice, la adîncirea democrației interne a organizațiilor U.T.C., corespunzător sarcinilor actuale ale construcției în România a societății socialiste multilateral dezvoltate. In ultima zi a lucrărilor, la deschiderea ședinței Congresul a fost informat despre dezbaterile din comisii care au adoptat recomandări privind activitatea de viitor a U.T.C., în domeniul respectiv. Congresul a hotărît ca aceste recomandări să fie transmise noului Comitet Central ca documente ale Congresului, care primește mandat să soluționeze și să concretizeze in activitatea practică propunerile și observațiile făcute în comisii cu privire la îmbunătățirea muncii U.T.C. în rîndul tuturor categoriilor de tineri și în toate domeniile de activitate. Congresul a fost informat despre desfășurarea lucrărilor Conferinței a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești din România și despre hotărîrile adoptate. La deschiderea ședinței S-a anunțat, de asemenea, că pe adresa Congresului a sosit un mare număr de telegrame prin care organizațiile U.T C. din întreprinderi, unități agricole, școli, facultăți și instituții raportează despre rezultatele obținute in muncă în activitatea de organizație în cinstea Congresului și se angajează să aplice în viață hotărîrile pe care le va adopta forumul suprem al organizației de tineret a patriei noastre In cadrul lucrărilor Congresului, la dezbaterile din ședințele plenare au luat cuvîntul 59 de delegați și invitați, iar în cadrul ședințelor pe comisii 194, care, in lumina locului și rolului tinerei generații în ansamblul vieții sociale, politice și economice, au analizat amplu, cu înalt spirit de răspundere, activitatea actuală și de perspectivă a organizației U.T.C. în continuarea grosului, delegații lucrărilor Contineretului au aprobat în unanimitate raportul și activitatea Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, precum și Raportul Comisiei Centrale de revizie. Cu amendamentele propuse, Congresul a adoptat în unanimitate Statutul Uniunii Tineretului Comunist. S-a adoptat apoi, în formularea îmbunătățită, Rezoluția Congresul al IX-lea al U.T.C. Cu puternice aplauze, delegații ai adoptat moțiunile privind situația din Indochina , referitoare (Coutlnuan in Dat a lll-a) Desfășurîndu-și lucrările in preajma glorioasei aniversări a semicentenarului partidului, eveniment cu adine, rezonanțe sn destinul și istoria noastră contemporană. Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și Conferința a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești se fac mesagere ale gîndurilor și sentimentelor nobile care animă tinăra generație și transmit conducerii partidului, dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, expresia dragostei și devotamentului nemărginit, a atașamentului profund al tineretului față de politica marxist-leninistă a partidului, hotărirea fermă de a-și închina întreaga sa capacitate, elanul și cutezanța înfăptuirii obiectivelor Congresului al X-lea al P.C.R., pentru propășirea continuă, multilaterală a patriei socialiste. Nutrim, tovarășe secretar general, un sentiment de profundă mândrie patriotică, de venerație și adine respect pentru activitatea laborioasă desfășurată de Partidul Comunist Român, pentru eforturile și consecvența pilduitoare cu care dumneavoastră înșivă acționați în slujba progresului și civilizației României socialiste, abordînd nu o dată, cu înțelegere și realism, în întreaga lor complexitate, și problemele tineretului, locul și rolul său în dezvoltarea societății contemporane. Cuvintele de caldă apreciere și îndemn ce le-au adresat Congresului, tinerilor din industrie și agricultură, intelectualilor, elevilor și studenților, vor însoți, pururi proaspete, faptele de muncă și viață ale tinerei generații, vor fi un îndreptar al perfecționării generale a întregii activități a Uniunii Tineretului Comunist. Investită cu atribuții și răspunderi sporite, în consens cu procesul de neîntrerupt avânt pe care îl străbate azi întreaga viață social-politică și economică a țării, Uniunea Tineretului Comunist s-a manifestat ca o prezență vie, dinamică, angajind energiile și aptitudinile tinerilor, forța și talentul lor în tot ceea ce s-a înfăptuit in acești ani. Sintetizînd experiența dobîndită, căutările rodnice care au marcat îndeosebi activitatea desfășurată in ultimul timp, Congresul al IX-lea al organizației noastre și Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești au jalonat, totodată, în contextul noilor sarcini și obiective ale actualului plan cincinal, și direcțiile de viitor ale muncii și preocupărilor tineretului, în scopul creșterii responsabilității și angajării sale, a prezenței active, nemijlocite, în toate domeniile vieții materiale și spirituale. Uniți prin aceleași idealuri, gînduri și sentimente, prin munca noastră comună, rodnic înfrățită, tineri români, maghiari, germani și de alte naționalități, ne angajăm solemn să nu precupețim nici un efort pentru a aplica și promova neabătut normele și principiile politicii partidului nostru, să acționăm fără preget, demni și responsabili, pentru triumful spiritului muncii, al dreptății și echității socialiste, al conștiinței militante înaintate, si ÎNCHEIEREA lucrărilor CONGRESULUI AL IX-LEA AL UIC. SCRISOAREA mii AL IX-LEA AL UNIIN IHIULUI COMUNIST ȘI A CONFERINȚEI A VIII-A A UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚEȘTI Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU fim pretutindeni acolo unde patria ne cheamă, in întreprinderi, pe șantierele marilor obiective ale cincinalului, in bătălia pentru recolte bogate, pe băncile școlilor și facultăților, fructificindu-ne pe deplin elanul și virtuțiile creatoare, dăruindu-ne cu patos muncii, progresului multilateral al economiei, științei și culturii românești. Aceasta va fi și dovada cea mai elocventă a capacității moral-politice și sociale a organizației noastre, mărturia fidelă a spiritului în care suntem crescuți și formați ca militanți devotați partidului, tineri revoluționari înarmați cu conștiința responsabilității, a înaltei datorii față de patrie, partid și popor, promotorigenți față de orice consecvenți ai noului, intransiidei străine ideologiei și convingerilor noastre comuniste, științifice despre lume și viață. Exprimîndu-ne adeziunea unanimă la politica externă clarvăzătoare, de destindere și colaborare pe bază de egalitate cu toate statele lumii, susținînd consecvent activitatea fructuoasă pe care o desfășoară conducerea partidului pentru lărgirea colaborării frățești cu toate statele socialiste, pentru întărirea unității partidelor comuniste și muncitorești, a consolidării frontului antiimperialist, organizația noastră, întregul tineret al patriei își vor manifesta și pe mai departe solidaritatea activă cu forțele democratice și progresiste ale tinerei generații de pe toate continentele, va dezvolta legături multiple cu tineretul și organizațiile din întreaga lume, își va aduce propria sa contribuție la mișcarea mondială a tineretului și studenților pentru pace, democrație și progres social. Patriotismul și spiritul internaționalist profund, știința de a munci și învăța, de a ne integra cu toate forțele mersului ascendent al societății, așa cum ni se insuflă, prin exemplul și activitatea sa partidul comuniștilor, secretarul general al partidului, vor constitui expresia de netăgăduit a însuși crezului și apartenenței noastre la cauza progresului și civilizației, la opera de înfăptuire a idealurilor socialismului și comunismului. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociațiilor Studențești, toți tinerii și tinerele țării, aducem prinosul dragostei și recunoștinței noastre fierbinți. Partidului Comunist Român — care de o jumătate de secol ține sus, neînfricat, steagul de luptă, de jertfă și biruință pentru libertatea și fericirea celor ce muncesc — poporului român — liber și stăpîn pe destinele sale, patriei socialiste — liberă și înfloritoare. Ne unim gîndurile, inimile și cugetele, în fața partidului, in fața dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, și ne angajăm solemn că vom munci și învăța cu nestăvilit avint pentru ca tot ce hotărăște partidul să devină faptă, pentru ca fapte mari, nepieritoare să incunune țara, pentru ca poporul român să se înalțe tot mai demn și prosper între popoarele lumii, pentru ca patria să se ridice pe tot mai multe culmi ale propășirii și civilizației socialiste. BIROUL C.C. aL U.T.C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, lon Costiănescu, prim-secretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T C.. Marțian Florea Diaconescu, strungar. Dan, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica“ din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Feteș, președintele Biroului de turism pentru tineret. Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scînteia Tineretului“. Dumitru Gheorghișan, prim-secretar al Comitetului municipal București U.T C., Ion Ghergu, operator chialmist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean — Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist al C.C. al U.T.C.. Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.C. de la Fabrica „Bucegi“ din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioana Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian I Ștefănescu, președintele Consiliului U.R.S.R.,Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S.— Căzănești, județul Ialomița, Francisc Torok, secretar al Comitetului județean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județean — Prahova al U.T.C., Iosif Walter. ★ Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii : Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter. MEMBRII Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului , U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr“ din București, Gabor Cseke, redactor-șef al ziarului „Ifjúmunkás“, Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetu SUPLEANȚI Al C.C. aL U.T.C lui U.T.C. din comuna Gîrbovi, județul Ilfov, Celus Neagoe, mecanic agricol — secretar al U.T.C. la I.M.R. — Balș, Comitetului Agneza- Dori Neurohr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. ai întreprinderii „1 Iunie“ — Timișoara, Fetru BIROULUI Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul Organizației de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă“ din București. I CONSFĂTUIREA DE LUCRU A CONDUCĂTORILOR CENTRALELOR INDUSTRIALE Și AI CELORLALTE UNITĂȚI CU STATUT DE CENTRALĂ Luni dimineața s-au deschis lucrările Consfătuirii de lucru a conducătorilor centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală. în Lucrările Consfătuirii au început prezența tovarășilor Ceaușescu: Manea Mănescu, Nicolae Paul Niculescu-Mizil, Ghorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Florian Dănălache, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Vasile Patilineț, Mihai Marinescu, Ion Pățan. La lucrări participă conducători ai centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală, miniștri și cadre de conducere din ministere, directori de întreprinderi, secretari cu probleme economice ai comitetelor județene de partid, secretari de partid și specialiști din întreprinderi, președinții Uniunilor sindicatelor pe ramuri de producție și președinți ai comitetelor sindicatelor din întreprinderi, specialiști din institutele de cercetări și proiectări, cadre didactice din învățămîntul superior, tehnic și economic. Consfătuirea a fost deschisă de tovarășul Manea Mănescu. In cursul zilei de luni, lucrările Consfătuirii s-au desfășurat pe ministere și ramuri de producție, urmînd ca marți să fie reluate în ședință plenară. (Agerpres) In Apar. atia Cincinalul 1966—1970 CINCI TREPTE PE VERTICALA PROGRESULUI Industria" Uzarea socialistă UZINELE DE CRAIOVA. „ELECTROPUTE— La Fabrica de transformatoare se lucrează intens la autotransformatorul de 400 M.V.A., destinat echipării stațiilor electrice de transformatoare de la Slatina și București. Tot aici au început lucrările la al doilea transformator de aceiași putere, la transformatorul bloc de 190 M.V.A., cu care va fi dotat hidroagregatul nr. 5 al centralei electrice de la Porțile de Fier. Tineri în concurs ținînd pilda celor 2 000 de tineri participanți la dezbaterile înaltului for al tinereții — Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist— elevii Grupului școlar C.S.R. au trăit clipe de intensă pregătire a unor acțiuni izbutite. între acestea se numără cele trei concursuri urmărite cu emoție , de către viitorii „cavaleri ai siderurgiei reșițene: „Cel mai bun recitator", „Cincinalul în cifre fapte“, „Cine știe sport și muși zică, cîștigă". Celor dintîi clasați, Ilie Ilava, Ion Ștefan, Viorel Tarcă, Ianoș Baderca și alții, li s-au înmînat premii în valoare de 300 de lei. Reușita acestei seri distractive se datorește entuziasmului tinerilor participanți, îndrumării atente și competente asigurate de cadrele didactice : Ana Croitoru, Dorina Gruescu, Carmen Rădoi, Gheorghe Orz. (Informație primită în cadrul concursului „Te slăvim, partid iubit“, organizat de ziarul nostru). ILIE FLOREA secretar al organizației U.T.C. Grupul școlar C.S. Reșița Pentru îmbunătățirea calității aglomeratului Zilele acestea la fabrica de aglomerare a minereurilor din Combinatul siderurgic reșițean a fost terminată o nouă lucrare de investiții. în crul acesteia în sectorul cade dozare al fabricii au fost înlocuite vechile dozatoare vibratoare cu altele noi, cu bandă extractoare, ceea ce va permite o mai bună dozare a minereurilor. In ultimă instanță lucrarea efectuată conduce la respectarea mai riguroasă a rețetei tehnologice și ca atare la îmbunătățirea calității aglomeratului. Mecanizatorii de la Berzovia sunt hotărîți să muncească mai bine Recent a avut loc adunarea generală a salariaților Stațiunii pentru mecanizarea agriculturii de la Berzovia. Analizînd cu temeinicie realizările din 1970, mecanizatorii acestei stațiuni au ajuns la concluzia că rezultatele obținute nu sunt pe măsura posibilităților pe care le au, în condițiile noi, create prin reorganizarea stațiunii, ei sunt hotărîți să muncească mai bine, să sporească veniturile și producțiile agricole în unitățile pe care le deservesc. In telegrama adresată Comitetului județean de partid lucrătorii S.M.A. Berzovia au concretizat în cifre angajamentele luate. Bunăoară, ei și-au propus să realizeze pe fiecare tractor fizic 1 450 de ore de funcționare în brazdă să reducă cheltuielile cu 95 000 lei și să sporească veniturile cu 72 000 lei. De asemenea s-au angajat să execute toate lucrările agricole la timpul optim și de bună calitate, să depășească planificate la producțiile medii grîu, porumb, orz, floarea soarelui și in pentru ulei. HHIIIIH Mfl Primirea în partid îi educarea panica sarcina de mare răspundere ou IOSIF STOLOJESCU secretar al Comitetului județean Caraș-Severin al P.C.R. Desigur activitatea de primire de noi membri este o latură importanta a muncii de partid. Trăsăturile unui comunist de militant activ pentru înfăptuirea politici partidului, ferm și intransigent față de neajunsurile ce se mai manifestă, combativ și disciplinat se formează în procesul munci de educație, de îndeplinire a sarcinilor pe care o desfășoară organizațiile de bază cu aceștia. O, membrii nou primiți în partid organizațiile de bază au desfășurat o muncă susținută, s-au preocupat de îmbunătățirea conținutului și eficienței propagandei de partid, a muncii politice și culturale de masă, în vederea studierii, cunoașterii și aplicării în practică a hotărîrilor Congresului al X-lea, c plenarelor C.C. al P.C.R. Prin acțiunile întreprinse, organele și organizațiile de partid s-au preocupat de formarea și dezvoltarea trăsăturilor morale ale comuniștilor, creșterea răspunderii acestora față de îndeplinirea sarcinilor ce le revin în economie, în domeniul vieții de partid și al activității obștești, a rolului și influenței lor în rîndul oamenilor muncii, în vederea mobilizării maselor la înfăptuirea obiectivelor stabilite de partid în actuala etapă de dezvoltare a patriei noastre. Un număr însemnat de tineri comuniști au fost cuprinși în cercurile și cursurile de studiere a statutului partidului și a unor probleme ale construcției de partid De asemenea, au fost organizate cu aceștia mai multe expuneri și dezbateri pe probleme ale vieții interne de partid privind întărirea disciplinei, respectarea normelor moralei comuniste, apărarea și dezvoltarea avutului obștesc, folosirea criticii și autocriticii, drepturile și îndatoririle comuniștilor, în același timp s-a îmbunătățit conținutul adunărilor generale de partid, ele se țin cu mai multă regularitate și sunt mai bine pregătite, dezbat aspecte majore ale vieții și activității organizațiilor de bază, fapt ce a contribuit la creșterea influenței educative a acestora în masa membrilor de partid, la creșterea răspunderii și combativității comuniștilor față de îndeplinirea sarcinilor încredințate. Deși s-au făcut pași însemnați in această direcție trebuie s-o spunem că numărul mare de comuniști sancționați anul trecut nu arată că nu peste tot munca politico-educativă s-a ridicat la înălțime. Lipsurile existente se datoresc și faptului că unii activiști de partid, organe și organizații de bază nu s-au străduit să organizeze acțiuni permanente de educare a comuniștilor, nu au urmărit cu exigență modul în care unii membri de partid își îndeplinesc sarcinile politice și profesionale, dacă respectă normele moralei comuniste în familie și societate. Recent biroul comitetului județean de partid a analizat efectivul și compoziția organizației județene de partid și a stabilit că este necesar ca munca de primire să fie condusă cu competentă și răspundere de către comitetele municipal, orășenești, comunale și din întreprinderi, să sporească exigența lor fată de calitățile moral-politice ale celor ce solicită intrarea în partid. Totodată, organele amintite să studieze repartizarea forțelor partidului pe locurile de producție, ținind seama de necesitatea întăririi în primul rînd a organizațiilor de bază care au un număr mic de membri. Conducerile organizațiilor de masă să fie îndrumate pentru a se ocupa mai mult de inițierea și desfășurarea muncii politico-educative în rîndurile membrilor acestora, aducîndu-și in mare măsură contribuția la ridicarea nivelului de cunoștințe pe(Continuare in pag a III-a) JL