Flamura, decembrie 1974 (Anul 26, nr. 2974-2978)

1974-12-03 / nr. 2974

ANUL XXVI Nr. 2974 ■ MARȚI, 3 DECEMBRIE 1974 ■ 8 pagini — 50 bani Hotărîrile Congresului al XI-lea al partidului înfăptuite exemplar! TOVARĂȘUL NICOLAE GERULESCU A FOST REALES SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Decisivă este acum activitatea concretă, politică și organizatorică de transpunere In viață Trăim — cu intensitatea și la temperatura marilor arderi comuniste — un moment crucial în milenara istorie a României: începutul unei noi epoci, ale cărei contururi sînt trasate ferm, cu rigoare științifică și strălucitoare măreție, in hotărîrile Congresului al XI-lea al Comunist Român. La temeliile ei stă, Partidului apăsat, semnătura tuturor comuniștilor, a întregului popor român. Stă voința nestrămutată de a dura edificiul înalt al civilizației socialiste și comuniste pe pămîntul patriei. Sînt așezate faptele noastre zilnice, răspunderea pentru viitor. In cel mai profund orizont al acestei epoci știm că se va împlini un vis de aur. Este o certitudine care își are astăzi izvor în documentele aprobate de Congres, și mai cu seamă în faptul că făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea spre comunism sunt garantate de singura forță în stare să conducă națiunea spre înaltele culmi ale devenirii sale — partidul nostru. Congresul al Xl-lea a chibzuit cu înțelepciune direcțiile fundamentale ale dezvoltării societății românești în cursul unei îndelungate perioade istorice. La baza activității pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite stă Programul partidului in care sînt cristalizate strategia de ansamblu și orientările tactice pentru transpunerea în viață a proiectului celei mai superioare orînduiri — socialismul și comunismul. Materializind tezele programatice ale acestui document de importanță covîrșitoare, ale Raportului prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu în fața Congresului, Directivele cu privire la planul cincinal 1976—1980 și liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pentru perioada 1981—1990 prefigurează o etapă care va marca ridicarea țării noastre pe o treaptă superioară și în cursul căreia vom parcurge mare parte a drumului de făurire a societății soocialiste multilateral dezvoltate. Pentru prima dată, dintr-o noțiune generală, abstractă, viitorul primește valoarea unui program concret de acțiune pentru comuniști, pentru toți oamenii muncii, implicînd nemijlocit munca fiecăruia dintre noi pentru realizarea sarcinilor ce condiționează înălțarea destinului României. Acum, cînd avem orientări precise pentru toate domeniile de activitate, este necesar ca organizațiile de partid, colectivele din toate sectoarele și unitățile să treacă ferm la o muncă perseverentă, de calitate superioară, pentru înfăptuirea minunatelor hotărîri adoptate de Congres. Premisele materiale în acest sens se regăsesc în însuși bilanțul pe care l-am înfățișat în raportul către forumul partidului, în numeroasele propuneri formulate cu prilejul dezbaterii documentelor programatice ale acestuia, în adunările și conferințele pentru date de seamă și alegeri. Realizarea ritmurilor superioare de creștere a producției industriale prevăzute pentru perioada următoare, impune o preocupare stăruitoare pentru valorificarea integrală a rezervelor de care dispune economia, organizarea științifică a producției și a muncii, modernizarea proceselor de fabricație, concentrarea și specializarea producției. Un obiectiv de mare însemnătate asupra căruia trebuie îndreptată permanent atenția și reprezintă finalizarea tuturor angaja(Continuare în pag. a 2-a) * In săptămîna trecută România a trăit patru zile de aur, patru zile în care s-a îngemănat prezentul cu viitorul, în care o întreagă națiune își deținea crezul ei. Pentru că, dincolo de jalonarea unor direcții de acțiune, de stabilirea unor nivele de atins, Congresul partidului a determinat un spirit nou de muncă, o puternică emulație. Înscriindu-se în conștiința noastră ca o manifestare a unității de voință și acțiune a unui popor dornic de propășire economică și socială, îmi stăruie în minte însuflețitoarea chemare adresată de secretarul general al partidului de la înalta tribună Congresului, de a porni cu abneagație pentru transpunerea în viață a istoricelor hotărîri adoptate. Sîntem solicitați, nu la o plimbare pe autostradă, ci la un drum de muncă, cu asperitățile lui inerente, dar și cu satisfacția pe care ți-o oferă victoria. Pentru că, așa cum s-a spus răspicat de glasul cel mai autorizat al națiunii, numai prin eforturi proprii, România poate depăși statutul de țară în curs de dezvoltare. Multe sînt gîndurile pe care le deșteaptă Congresul al Xl-lea în conștiința opiniei publice. Cel mai pregnant rămîne însă hotărîrea de a urma neabătut drumul jalonat de partid, spre gloria României. Chezășie stau mărturiile oamenilor, rostite în cuvinte emoționante sau dăltuite de-a dreptul în metal, lemn, cărbune și minereu. Ei știu, că prin tot ceea ce DE acum, FAPTELE fac azi, pregătesc, de fapt, condițiile trecerii la perioada ce se va înscrie ca o etapă de seamă pe drumul edificării societății socialiste multilateral dezvoltate. Reporter Hind, am avut prilejul să cunosc pe viu această mișcare spre mai bine, spre mai mult. La Oțelu Roșu, ieri orășelul siderurgiei, mîine cetate a metalului, tovarășul Iulian Mustață, secretarul comitetului de partid ne-a vorbit despre mîndria de a participant la înnoirea țării, desipre obligația comunistă de a munci mai bine, aducînd ca argumente fapte din activitatea tovarășilor lui de muncă. Luminatorii, în chiar zilele Congresului, imprimînd o viteză sporită agregatelor, au trecut pragul celui de-al patrulea an al cincinalului. Socotind depășirea de plan doar un prim răspuns, siderurgiștii s-au pregătit, ca odată cu intrarea în producție a noilor capacități, să asimileze noi mărci de oțeluri, să diversifice gama profilelor laminate. Vești despre succesele ce vin să confirme preocuparea de autodepășire primim și din alte localități, lucrătorii secției de industrie locală din Oravița, au intrat în ultimul an al cincinalului, muncitorii din sectorul de exploatare forestieră Topleț lucrează în contul lunii martie 1975, la Reșița, laminatorii au prelucrat într-o singură zi peste prevederi 375 de tone de oțel. Adînc implicați în realizarea sarcinilor actualului cincinal, ca Eugen FIERARU (Continuare in pag. a 3-a) TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român tovarășului Nicolae Ceaușescu Din cuprinsurile de străveche istorie ale Caraș-Severinului, din preajma vetrelor nestinse ale Reșiței, gîndurile și sentimentele comuniștilor, ale tuturor oamenilor acestor locuri — români, germani, sîrbi, maghiari și de alte naționalități —, au fost îndreptate cu profundă satisfacție, cu elan patriotic spre marele forum comunist al țării, care a definit jaloanele viitorului luminos al patriei noastre, spre Dumneavoastră, mult stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, fiul cel mai iubit al acestui popor, expresie vie a trăsăturilor și aspirațiilor sale cele mai nobile. Vă rugăm să ne îngăduiți, ca în numele organizației județene Caraș-Severin a P.C.R., în numele tuturor cetățenilor acestui colț de țară românească, să vă transmitem sincere și călduroase felicitări cu ocazia realegerii Dumneavoastră în înalta funcție de secretar general al partidului, laolaltă cu expresia încrederii depline, a dragostei și a stimei cu care vă înconjurăm și vă urmăm în pilduitoarea Dumneavoastră activitate consacrată fericirii, bunăstării, libertății și demnității poporului nostru. In această realegere, care consacră voința unanim exprimată a partidului, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră, vedem garanția sigură a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, a înaintării patriei noastre spre orizonturile comunismului. Vă asigurăm, mult stimate și iubite tovarășe secretar general, că vom face totul pentru înfăptuirea hotărîrilor adoptate de către Congresul al XI-lea al P.C.R., pentru îndeplinirea înainte de termen a prevederilor actualului cincinal și pentru crearea tuturor condițiilor, ca în perioada 1976—1980 să sporească pe multiple planuri contribuția județului nostru la accelerarea general al României socialiste. Ne exprimăm totodată progresului adeziunea deplină la politica internațională a partidului și statului nostru, întemeiată pe înaltele principii ale internaționalismului socialist, politică menită să promoveze spiritul înțelegerii, și al colaborării, să asigure poporului român un loc demn între popoarele lumii. Unindu-ne conștiințele și glasurile cu acele ale întregii noastre națiuni socialiste, vă urăm, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, succes deplin în activitatea Dumneavoastră prodigioasă, dedicată împlinirii destinelor comuniste ale României, sănătate și viață îndelungată, spre fericirea și prosperitatea poporului. COMITETUL JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P.C.R.