Flamura, ianuarie-iunie 1979 (Anul 31, nr. 3189-3214)

1979-01-04 / nr. 3189

IN PAGINILE 4-5 Oamenii muncii din județul Caraș-Severin, au pășit în noul an optimiști, încrezători în viitorul luminos pe care și-l făuresc. PROLETARI DIIN TOATE TÂn'LE, UNIȚI-VA ORGAN AI COMITETULUI JUDEȚEAN CARAS-SEVERIN AL PCR ȘI AI CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXI NR. 3189 JOI 4 IANUARIE 1979 8 PAGINI — 50 BANI MESAJUL ADRESAT DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi și mari realizări în opera de construcție socialistă. Muncind cu abnegație și elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare și modernizare a industriei, a cărei producție a crescut în cei trei ani ai cincinalului •*un mediu de peste 11 la într-un sută. A obținut, de asemenea, succedeosebite în agricultură, în creșterea producției agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naționale. Ca urmare, a sporit avuția socialistă, venitul național, ceea ce s-a reflectat în îmbunătățirea condițiilor de viață ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creștere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuțiilor; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocațiile pentru copii, s-a trecut „a" aplicarea săptămînii de lucru reduse. Succese de seamă am obținut în înflorirea științei și învățămîntului, a creației literar-artistice, în făurirea culturii noi, Socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forța creatoare a poporului nostru, liber și stăpîn pe destinele le, hotărîrea sa de a infăptui abătut Programul elaborat de voi*gresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, în jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii națiuni pe calea socialismului, bunăstării și fericirii. Pentru minunatele rezultate obținute în construcția socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi și de alte naționalități — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum și urări de noi și tot mai mari succese in activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm in anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni se propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt și modernizarea forțelor de producție, a întregii economii naționale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă in ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizației și progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activității economico-sociale, realizarea unei calități noi, superioare in întreaga operă de construcție socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potențialul material și uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnicoștiințifice în toate domeniile. Ținînd seama de dificultățile pe care le generează criza mondială de materii prime și combustibil, să fie susținută desfășurăm o bătăîmpotriva risipei, să asigurăm gospodărirea rațională a tuturor mijloacelor, să reducem substanțial consumurile materiale, cheltuielile de producție, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești și autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin democratic de participare a cadrul oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societății, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecționarea continuă a conducerii societății, a statului, a relațiilor de producție și sociale, pentru introducerea principiilor eticii și echității socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot largă a cadrului democratic mai de manifestare liberă a personalității umane în toate domeniile. Realizând prevederile planului producției materiale, vom asigura înfăptuirea integrală programului de creșterea bunăa stării poporului. Făcînd totul pentru satisfacerea cerințelor de viață materiale și maselor, să acționăm spirituale ale pentru îmbogățirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conștiinței socialiste, realizînd în viață politica partidului — al cărui țel suprem este omul, făurirea unei vieți libere, demne și fericite pentru toți fiii patriei. Vom acorda și în anul ce vine atenția cuvenită dotării forțelor armate și întăririi capacității lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle socialismului, independența și integritatea patriei. Să întimpinăm, dragi tovarăși și prieteni, cu succese tot mai însemnate mărețul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării României spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit (Continuare in pag. a 3-a) O VIAȚĂ EXEMPLARĂ închinată fericirii patriei Stă, dintotdeuna, în firea poporului nostru să omagieze pe marii săi fii și fiice, aducîndu-le cald prinos de recunoștință pentru faptele puse la temelia măreției României. Asemenea simțăminte de adine respect și deplină prețuire îndreaptă oamenii muncii de pe întreg cuprinsul țării, în aceste zile, către tovarășa Elena Ceaușescu, remarcabilă personalitate politică și științifică, cu prilejul apropiatei aniversări a zilei sale de naștere. ... Acum, cînd am încheiat bilanțul unui an rodnic și am pășit în altul, nou, care se anunță hotărîtor pentru înfăptuirea actualului cincinal, retrăim cu emoție și profundă satisfacție evenimentele deosebite ce au marcat viața politică, economicosocială și cultural-științifică țării în 1978. De fiecare dată, am a avut bucuria de a ști că, alături de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, s-a aflat tovarășa Elena Ceaușescu, care, în organele supreme partidului, ca om de știință ale cu merite larg recunoscute în țară și peste hotare, aduce, împreună cu întreaga conducere a partidului și statului, o contribuție de valoare considerabilă la elaborarea și înfăptuirea politicii de dezvoltare multilaterală a patriei, la sporirea continuă a rolului și prestigiului României socialiste pe plan internațional. Această laborioasă, activă prezență, constituind un exemplu luminos de muncă și creație, degajă multiple semnificații, un strălucit model pentru toate femeile române, pentru întreaga noastră națiune. De peste patru decenii, istoria mișcării muncitorești, de tineret și comuniste din țara noastră înscrie, în cartea sa de aur, activitatea revoluționară desfășurată, alături de cel mai iubit fiu al poporului nostru, de tovarășa Elena Ceaușescu. In anii grei ai luptei ilegale, înfruntînd teroarea și represiunile regimului burghezomoșieresc, tînăra pe atunci Elena Petrescu, activînd în rîndurile Uniunii Tineretului Comunist, ale sindicatelor, a dus la îndeplinire sarcini de mare răspundere, militînd cu ardoare revoluționară pentru mobilizarea forțelor clasei muncitoare, a tinerei generații la lupta împotriva plontării și asupririi, pentru e oviață liberă, mai dreaptă și mai bună, pentru socialism. încă din acei ani s-au cristalizat calități deosebite, cu putere de simbol pentru tovarășii săi (Continuare in pag. a 2-a) Oamenii muncii din Caraș-Severin au trecut hotărât la îndeplinirea sarcinilor celui de al IV-lea an al cincinalului, anul calității și al eficienței, al generalizării noului mecanism economic 3 ianuarie 1979. Prima de muncă din noul an a înceinut puternic stimulată de înflăcărată chemare a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, adresat poporului în mesajul din noaptea de Anul Nou de a întîmpina cu fapte deosebite evenimentul politic al anului — Congresul al XII-lea al P.C.R. La Reșița, la Anina, la Oțelu Roșu, peste tot în județ, oamenii muncii au reînceput lucrul cu optimism și voie bună. Pășind în al 35-lea an al Eliberării, oamenii muncii din Caraș-Severin, împreună cu întregul nostru popor au trecut cu hotărîre la în înfăptuirea sarcinilor care le revin pe acest al IV-lea an al cincinalului, an al calității și el (Continuare in pag. a 3-a)