Flamura, ianuarie-iunie 1989 (Anul 41, nr. 3712-3737)

1989-01-04 / nr. 3712

Fie ca Anul Nou pe care îl începem să aducă poporului nostru noi și mărețe împliniri în toate domeniile de activitate, să asigure "area patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație, de bunăstare și fericire a poporului, pe cele mai înalte culmi ale civilizației socialiste și comuniste, să ducă la întărirea și mai puternică a forței materiale și spirituale, a independenței și suveranității României ! NICOLAE CEAUȘESCU ANUL XLI, NR. 37128 H MIERCURI, 4 IANUARIE I MESAJUL DE ANUL NOU ȘI AL TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU jresat întregului nostru ponor, la posturile de radio și televiziune ■ agi tovarăși și prieteni, sățeni ai Republicii Socialiste •mânia, •in anul 1988 cu importante» în dezvoltarea fortelor de proe și ridicarea gradului general de izare al patriei noastre socialiste. In acest an poporul român, sub lucerea gloriosului nostru partid copist, a obținut noi realizări însemnateezvoltarea economico-socială, în creșca producției industriale, agricole, a verii national, a avuției generale a pai noastre. S-au obținut succese importante in citarea științei, învățământului și culții — factori fundamentali ai progresi economic și social, n anul pe care îl încheiem sarcaun volum important de investiții în astrie, agricultură, în alte sectoare ale îomiei naționale, precum și în domei construcțiilor de locuințe și altor aminte social-culturale, concordanță cu politica generală a Actului și statului nostru de ridicare iinită a bunăstării materiale și spirite a întregului popor, în acest an a pus majoritatea retribuțiilor și pensiile care au beneficiat, în ultima parte ii, circa 1 milioane de oameni ai . I. același timp, s-a desfășurat o largă nede perfecționare și organizare a rații economico-sociale, a conducerii .nificării tuturor sectoarelor de acti,c, a activității statului și organismelor democrației muncitorești-revoluționare. Marea dezbatere, in partid și în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale și stadiul actual al construcției socialiste în patria noastră, a evidențiat cu putere marile realizări obținute de poporul român in construcția socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfirșitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societății socialiste românești, s-au trasat obiectivele dezvoltării in deceniul următor, pînă în anul 2000 și, în unele domenii și in primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii — spre comunism. Trebuie să spunem — ca adevărați revoluționari, în spiritul deplinei răspunderi in fața partidului și poporului — și acum, la încheierea anului, că nu toate planurile și programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat in cele mai bune condiții. Pe ansamblu insă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, in strinsă unitate, poporul român a obținut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii națiuni. Pentru toate mărețele realizări obținute și in acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre de noi culmi de progres și civilizație, de creștere a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenței și suveranității României. Dragi tovarăși și prieteni. In marele forum democratic de la sfîrșitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice și în Marea Adunare Națională s-au adoptat planurile și programele de dezvoltare economico-socială .În anul 1989, al 4-lea an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotărâtor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea (Continuare in pag. a 3-a) 0MĂ exemplara închinată CAUZEI PARTIDULUI, FERICIRII POPORULUI In cartea de aur a națiunii române, alături de numele marelui Erou, ctitorul României moderne, strălucitul nostru conducător, tovarășul ■icolae Ceaușescu, se află numele tovarășei Elena Ceaușescu, membru alomitetului Politic Executiv d C.C. al P.C.R., prim vicepim-ministru al Guvernuluiepublicii Socialiste România, «ședințele Consiliului Nțional al Științei și învățănîntului, luminos exemplu de muncă și viață dedicate cauzei partidului, progresului patriei, fericirii poporului. Lupta neobosită pentru împlinirea idealurilor revoluționare, patriotice și umaniste ale poporului român înscrie paginile sale și activitatea nflăcărată, desfășurată cu eroism și neînfricare de tovarășa Elena Ceaușescu: încă din anii tinereții, tovarășa Elena Ceaușescu a participat, alături de cel mai iubit fiu al națiunii, la marile bătălii de clasă, antifasciste și antirăzboinice. In acest an, în care aniversăm jumătate de secol de la istoricul 1 Mai 1939, dobîndește o semnificație și importanță deosebită contribuția adusă, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de tînăra Elena Petrescu (Ceaușescu) la ampla demonstrație antifascistă, antirevizionistă și antirăzboinică din București. In aceste bătălii s-au format trăsăturile morale ce vor defini întreaga viață și activitate revoluționară a tovarășei Elena Ceaușescu, patriotismul înflăcărat, eroismul, combativitatea, fermitatea, devotamentul nețărmurit în slujba clasei muncitoare, a partidului comunist român. Anii cei mai glorioși din întreaga noastră istorie, ani ce cu justificată mîndrie patriotică îi numim „Epoca Nicolae Ceaușescu“, relevă contribuția hotărîtoare adusă, alături de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de tovarășa Elena Ceaușescu, militant de și statului, frunte al partidului eminent om de știință, la punerea în fundamentarea și aplicarea mărețelor planuri de dezvoltare economico-socială a țării, la înflorirea necontenită a României, întărirea independenței și suveranității sale, la ridicarea ei pe trepte tot mai înalte de progres și civilizație. (Continuare în pag. 4-5) Cinstim Eroii Tarii Pin piscuri carpatine pină in pragul mării Incorporați in ginta unui viteaz popor, Sub steaua hărniciei cinstim Eroii tării, Ne arcuim voința spre-un falnic viitor. * Văscindu-ne-n tradiții de-a pururea senne, Purtăm frăție-n inimi pe fiecare drum Și ne unim în ample strădanii spre mai bine ! Urmind înțelepciunea Eroilor de-acum. Din carpatine piscuri la Marea Euxină, Cu patria păstrată in fiecare gînd. Moi ne cinstim Eroii cu suflet de lumină ! Victorii seculare in preajma lor iscînd. Cu tulnicul iubirii eternizat sub soare Slăvim străbuna vatră de grîne și de brazi. Sub aripile păcii vibrăm intre popoare Și ne evităm virtutea Eroilor de azi ! Cheorghe AZAP