Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-05-23 / nr. 21

156- la 1837, adecăs din colțuri Cnde astăzi să desparte Zverăștea de Zamostița de optina deanului lespre apus, să măsure în jos pe optină 200 sf. Gospod, și acolo să se statorniciescă movilă și petre colțuri despărțitoare între alăturate de moșii, și din acel punct linie areptă pănă în înpreunarea obărșiilor pârăului Rușuuța, ce să scurge la Siret și drept până în apa Siretiului, pe care linii să se așeze tare, spre pacinica și în veci stăpânire, pentru a fi făcândusă 2 asemenea acturi de învoialu, prinosebit înscris orice am rugat pe Div.mul-Apelativ a țării de sus de la e au încredințat. (iscălit) Teodorit Arhimanarit, Egumen Monast. Rășci. S'au încredințat această învoială supt No. 357, și de Comitetul Mitropoliei șirilor pământești. DMai 7, No. 2360. Comisiia Cnitropicească, prin omoșeniia cu No. 304, su făcut cunoscut acestui Divan, ca în urmarea jurnalului închiet de cătră sfatul familiei casii răps. Pah. Stavrri Abram, îmbunătățit de cătră ia, să se vândă prin vezat acareturile rămasă de la răps. aice în Iași, adeca: V Un han cu locul lui din mahalaoa Tălpălarii, un alt han cu locul lui tot din acea mahala, niște lughene cu locul lor de la vale de Biserica Sf. Panteleimon, și niște case cu locul lor din mahalaoa Muntenimei de mijloc, deci să publică spre știința pretentatorilor și a doritorilor mațerni, carii se se înfățoșeze la acest Divan în termin de 40 zile. 1) Mai 4. No. 2264. - Dlui Dogi. și Cavaler Peculii Cantacuzin, au vândut fiiului Dla L. Aga lancu Cantacuzin, moșiia Horodnicenii cu săliștile ei de la țânutul Sucevii, în preț de 30.000 galțini planc. 2) Mai 8., No. 2269. - Dlui Salug. Gheorghi Ghiracii, au vândut de veci jidovului Itel Daniil, nnire case aflătoare aice în Iași la ulița târgului de jos. Zapisele acestor vânzări încredințâăndusă vremelnicește, să publică spre știința pretendatorilor în termin de 6 luni. Divanul Apelativ a țării de Jos. April 30, No. 1718. Acest Divan prin jurnalul din 3 alunei Martie TA7, hotărănd pricina dintre Dei Anastasiica Zurzati, cu soțul ei de an donie Andoni Hrietoîn unire cu dor, pentru siguripsireazotrii, studicătoriei socotință, și fiindcă părâtul soț al ei, nu are stare văzută în care să poată vejzluitoarea tăcută spovicie, potrivit §. 1640 din Condica Țivina, să publică spre obșteasca șiință, că gurutul nu este pornic a înstrăina prin vânzare le veci, din trepte lucrurile jlluitoarei mișcătoare și nemișcătoare. Mai 6. No. 1851. - După cerirea cuvioșiei sale egumenului eree. Răchitoasa, suniieu prin jaloba din 1 Martie acest an, și în primvire că la pânt. Tutovii „ geometrictecna lucrare a primilor de împrejurări, au rămas numai un inginer, acest Livan scoțind din numărul pricinilor clasificabi de pe ținutul Tutovii pentru anul următor, pricinile Monast. Răchitoasa acele trecute la Mo. 9, 10 și 11. 1( locul acestora, spre îndeplinire numărului de barricini, au clasificarisit pentru anul următor spre locală desbatere, ante 3 pricini din font. Tecuciului, și anume: la clasul al 16-le pricina Leale Vorn. Iancu Cantacuzino. Sacum a Snat. Viiseiu Cantacuzin) pentru împresurarea moșiei Giur r ștuoanii, de cătră moșiia Zăneștii a Monastechigeasa, și de cătră lăcuitorii acelui sat, la clasul al 17-le pricina răzășilor de Crășgrn pintru împresurară numitei moșii de cătră Peculai Ciochină cu ale sale neamuri, cu numele moșiilor Mohereștii, și la clasul al 18-le, primna Dsale Pah. Toader Ioan, pentru împreunută moșiei Galcbinii, de la moșiile Chițcanii și Plăcințănii răzășăști, Vladnicul a Lumisale Post, Iancu Schina și de cătră nișt lăcuitori cu nume de moșiia Ciorăștii. Despre care e prinduv atât ingineriului precum și Priudecătoriei țănt. Tecuniu cele de cuviință spre lucrare după Ane.zumnt, totodată să publică spre înștințarea părăților și a unuiomanținor proprietari atestă regularisire. Mai 6, No. 1851. După cerirea Dsale Costachi Cerchez în Unire cu soțiia sa Zoița născută Danu, încredințândul vremelnicește zanisul cu care au suntut le ven Diale Banului Iordaci Cozhmița, părțile din moșiia Răpite în hriza Dințării dela țânt. Fălciiului, cu toate rriturile lor în preț de 1240 galurii, să publică spre știința pretendatoriior în termin de 6 luni. Totodată să face eu știre știut, că arătatele părți de moșie, find zastre mai multe petre ho- a -