Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-05-28 / nr. 22

tul Toader Arizm iiță pentru a lui aflare. No. 386ă. 60 No. 3834. Starostiu țânt. Puțini prin ranontul cu No. 4320, au făcut cunoscut Vetrici, că dintre biruiții satului Scurta, au pribegit unul anume să publică spre obșteasca și iIe prăvniciia țânutului Tecuciu prin raportul cu No. 4566, au făcut cunoscut Visteriei, cu dintre birnicii satului Fundenii acel țănut, au ripezit unul anume Ioan Șteful, (în vârstă ani, la stat de mijloc, părul capului alb și mustețile cărunte, ) împreună cu femeia sa Ileana, deci să puplică spre obșteasca știință pentru a lor aflare. Comitetul Sănătății. No. 453. Starea sănătății lăcuitorilor din amăndoă Prințipaturile, după științele adunate de pe la locurile cuvenite, este bună, precum asemine și în areapta parte a Dunării de la Balcanuri încoale, se găsește ferită despre molipsitoare boală, deci să publică spre obșteasca știință. Departamentul averilor Bisericești. No. 161. Dăruirile în bani. .. și mișcătoare de ori ce fel, ce în viitorie s ar aduce de oricine cătră eparhialnicile case sau cătră vreuna din Monast. Pământești, după cuprindertea Așezământului averilor Bisericești, urmând a se trece în condica șnuruită și sclipisită, ce Departamentul înadine este însărcinat a păstra spre arătarea scoposului la care țintesc aceste de laudă și de mare cuviință hărăziri, să publică spre iștiințari tuturor acelor ce cu creștinesc cuget or voi a face asemine ciucurii, spre înzestrarea și ajutorul oricăriia din arătatele Sf. Răcașuri, să se adresască la acest Departament, de a se trece în înformă luita condică felul lunuinii și numele persoanei supt însalși a să iscăliture, spre preștearsa lor pomenire și primirea lucrului dănuit. Isprăvniciia țeonutului Neamțu. No. 4488. Privighitorul ocolului de sus dela acest ținut prin raportul cu No. A13, au făcut cunoscut Isprăvniciei, că de la preotul Vasini Păslariul din satul Varaticul, mai bine de 5 săptămâni s'au furat dei cai înserați la șoldul stune cu litera V., unul la păr roib brez în frunte, iar altul negru cu ele în frunte, deci să publică spre obșteasca știință pentru negreșit aflarea acelor vite. Isprăvniciia ținutului Vasluiu. No. 4197. Deși prin Folia Sătească cu No. 20 din 14 a curgătoarei luni după împărtășirea acestei isprăvnicii de subt No. 34198, s'au publicat vânzarea obiectelor de îndestulare pentru acest târg, adecă pâne, carne și lumănări, pe un an începător de la 1 Octomvrie acest an, cu zine hotărite pentru înfățoșarea muștreilor, la 5, 15 și 25 Iunie, însu fiind că după luarea aminte ce în făcut erizevicie asupra acestei lucruri, s'au văzut că din greșală nu s'au observat caz, fără care Formelitelele întru aceasta nu ar fi îndeplinite, Isprăvniciia însămnând alte termine, și anume: la 25 Iunie, la 5 și 15 iulie viitor, pentru vânzarea acestor obiecturi, să publică din nou spre înștiințarea doritorilor mușterei, carii la zilele însămnate, să se înfățoșeze în presudsifia acestei isprăvnicii. Cu adrogire că antreprenorul ce va fi, are a să în voi cu D. proprietarul moșiei, pentru despăgubirea dritului de la toate obiecturile arătate adecă carne, păne, lumănări, și nu numai pentru că sănii și murgerii, precum să cuprinde înțțiata publicație de mai înainte. Viorița orașului Focșanii. No. 492. Dafruraniul cailor potarnicești din acest oraș, de trebuință fiind a să face pe anul curgător ce să încipe de la 1 Sept. 4 stoguri fân pun în mărime de 12 st. Ghespod împregiur și 7 st. reste cap, precum și 100 chile orz, care negreșit trebue aduse aice la stanițe atât fănul cât și orzul pănă la 15 Poe gust piitor; să publică spre îștiințarea doritorilor mușterei de a lua asupră le și teslimarisiri arătatului furaju, carii la 10, 20 și 30 a viitoarii luni Iunie, să se înfățoșeză în presudsifia acestei Vforii. Vforia târgului Bărladu. No. 360. Cerjia tiipuința a să da în podreal teslinariere a 1 stoguri fân pun de căsură, și 88 oile orzu, în furajul cailor pomarnicești din acett tărg, să publică spre înștiințarea dorito- deci ca de