Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-04-22 / nr. 16

ttrop casii răposatului Spatar Ianachi petrul, prin adresul din 27 a trecutei luni Martie, au făcut cunoscut acestei Judecătorii, că casa răposatului Spatar Negrup, având aice în orașul Iașii în târgul Cucului opt dugene cu o crâcimă, urmează a se da cu chirie pe vreme de 3 ani de zile, începători de la 26 a viitoarei luni Octomvrie anul curgător; deci se publică spre înștiințarea doritorilor mușterei de a închirie arătatele dughene, 40 zile să se înfățoșeze la acest Tribunal, ca în termin de unde în ființa pomenitului epitrop are a se și sprrși mezetul, cu hareciauire asupra muștereului ce ar da mai folositor preț. No. 1792. Dumitru, Viernicul Milin Scorțăscu, eritrop cașii reposatului Bin Teodor Moinescu, prin agresul din 27 a trecutei luni Martie, au făcut cunoscut acestei Cudecătorii, că jumătate de moșie Fresbienii din acest pținut, proprietatea casii răposatului Ban Cornescu, pe care se gesescu 36 locuitori, casă poiertească de lăcuit și o moară de cai, urmeze a se împosesui pe vreme de trei ani de zile, începători de la 13 April anul viitor 1848, deci se publice spre înștiințare doritorilor mutrerei le a împosesui arvtata moșie, ca în termin de 40 zile să se înfățoșeze la acest Tribunia, unde în ființa pomenitului epitrop, avea cu hareciuuire asupra se și suvcerși mezatul, muștereului ce ar da mai folositor preț. Judecatoria ținutului Cotoștenii. No. 1561. Diaaconul Mihhalachi și Ioan fii reps. preot Dimitrie, la vândut de veci D sale Grigori Cozmblici, o casă a lor cu locul ei, aflătoare în acest prim la mahalaoa Sf .Nicolai, în pren de 85 galniii. Zapisul vânzării s'au încredințat vremelnicește, dar spre înștiințarea lestuiților pretendatori se publică în termin de 6 luni. No. 1730. Dlui Cluci Dimitrie ,7% rriu înscris cător' acest Tribunal cerut a i se încredința zapisul cu care particular au vândut de veci Maiorului Ion Crupenschi, apucată loc din trupul moșiei Vuimăcișnii vinut dincoace Aljiei, întrupare a Fuimzecimilor, au trecut prin dișlia de la mătușa Dsale Dei Spătăriea Nariș Vrupenschi din 10 Fevr. 1835, în formu l uită de Judecătoriia ținutată la 8 Mai 1836, sus No. 140, în urmarea căriia cereri, pe de o parte s'au încredințat zapisul vremelnicește,fără a se mai urma la fața locului deosebirea părții vândute, așa precum Dlui cumpărătorul prin osebit înscris au propus că cumpărătura cu toate îngrădirile ei rămâne în ansale rezicond, iar pe de alta se publică spre înștiințare a celor ce vor ave vreun fel de pretenție, ca în termin de 6 luni să se înfățoșeze la acest Tribunal. No. 1812. La acest Tribunal urmând reclamație din partea Dsale Mariei, Frunzăti născută Feohari, asupra maicii sale Dei Păhărniceasa Soltana Feohari, pentru averea părintelui ei, Judecătoriia potrivit onoronciii departamentului Dreptății și pe temeiul închizășluirii ce au făcut Dlui Aga Neicu Roset, publică spre obșteasca științe neînstriăinara averii de pricină, pănă la ce a despvărșit hotărire. No. 1914. La acest Tribunal, urmând reclamație din partea Dsale Păh. Vatinca Feohari, asupra D. Costachi Papandovoiu, pentru 200 lei, prin jurnal in închiet la 10 Poemvrie 1842, s'au hotărit că lșa precum jăluitoarea de la pârât nu are nici un fel de dovadă că au primit acii 200 nici se poate îndatori ca să plătească, de vreme ce nu are sunetul seu, după care apoi trimeținduse pumitului Garandopolu copiaia jurnalului, nici cum s'au putut afla spre a i se înmăna, de acea ce publică spre știință, ca în termin de 2 luni ori să vie alce spre a asculta jurnalul și ași iscăli vroința, sau să trimită la Tribunal în scris în cunoștințare despre mulțumirea sa,cu hotăririe dată. Judecătoriia ținutului Sucevii. 1) No. 884. - D-Dimitrie Papandopolu și soțiia sa Sfrosina, au vândut pe veci D. spiperului Caravorel, 5 st. loc Gospod fața, 22 st. 7 palme lungul și 6 st. 2 palme fundul, din locul caselor ce au în târgul Fulticenii, pe progresati D sale Agăimitrie Cantacuzin, în preț de 8000 lei. 2) No. 885. - Iconomul Ioan, au vândut de veci fictovului Mendel Fonșentini, o casă a sa cu locul ei aflătoare în tărguța Fărăucie- Desale de aga cătră DAv La acest care și cealaltă lei, apoi