Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-07-15 / nr. 28

tă vara, el prin antioraoa sun No. 1387, au oupus la cunoștința Pre Înzințatului Domn Stapănitor, atăt propuneri 1. căt și chibzuința sa întru aceasta, și Înălțimea Sa au binenvoit a încuviința cuprinderea unei asemine avaterale împărtășită Departamentului în copie pe lângă omoșeniia secretariatului de Stat sup No. 1430, potrivit cu rostirea că aria s'au dat asupra noastra ținerea lipitorilor din tot Principatul pe vreme de trei ani începători de la 1 Iulie viitor după următoarele condiții: I. Poi antreprenorii vom fi datori a ave și a da cu îndestulare în toată bremt acestui contract ori cătă somă de lipitori ca trebui, atăt lice în capitalie căt și în toată țara. 2. Prețul vânzăarii lipitorilor s'au hotărit a fi pe vreme de la 18 Mai pănă la 15ept. câte 11 parale lipitoare, mr de la 15 Sept. pănă la 15 Mai căte 20 parale una, fără să avem cre o dreptate de a mai cere sporire căt de mică, după orice împregiurare, care preș, să socotește potrichit cu acel de 20 parale lipitoare, însemnat de Obștisca Obicinuita Adunare, prin anaforaua cub No. 68 din anul curgător, căci de și prețul unei lipitori pentru lunile de la 15 Sept. pănă la 15 Mai figurează de 26 parale, dar maloghi senduse deosevirea ce urmează pe 4 luni în care au a se vinde lipitorile numai căte 11 parale una, nu covărșește prețul le 20 parale. 3. Ocărmuirea va da cuviincioasele poronci spre știință, că nimene altul afară de noi contractierii, fără înadins a noastră învoire, nu vor fi slovozi a întrepuințe speculațiia de lipitori în parți, și la din arotivă prinzănduse să licriie lipitorile controbant în felosul nostru. 1. Toți de prin orașe și târguri el fie opriți de a cumpăra lipitori dela alții, sau de ale apleca mai mult decăt odată , și avei ce se vor dovedi călcători unei asemină dispoziții să fie arătați la Vărmuire spre a le face cuvenita înfrănare. 5. Noi vom fi datori ada pe fieștecare an căte 1500 lipitori în folosul spitalului Milităresc fără nici o plată sau smintealaă. 6. La întămplare cănd noi nu am avea îndestul număr de lipitori, vom fi supuși a plăti deosevire arepului cu care s'ar cumpăra lipitori pentru trebuința eptgeacă. 7. Pentru siguranța îndestulării cu lipitori ațarii pe vremt lucrării acestui contract, fără cea mai mică sminteală de lipsă, și pentru că vom păzi condițiile de mai sus, cu pescutare sau uneltire de prea pecuviințăi am dat și chizăși, cel f- iu pe Dlui Dimitrie Mândru, cel al 2-le pe D. T. Pist Dimitrie Ștrănescu, și cel al 3-le pe jidorul Meer Focșeneanu, după osebit înscris forma unice chizești ce sau oprit în Departament, cătră care vom fi răspunzetori și cu averile ce avemu fără a ne pute folosi atăt noi căt și chizășii, de vre o streină protecție. Drept aceia făcănduse doă aseminea contracturi cu de o potrivă cuprindere, acesta iscălit de noi s'au dat în Departament spre giința urmărei întocmai, iar altul întărit supt iscălitura și pecete Departametului am primit pol. T. vist Dimitrie Ștfănescu, Tant Peigrr și Meer Marcus. (iscăliți) No. 13.5881. Agia prin raportul sub No. 9172 au făcut cunoscut Departamentului că din comanda pojarnicească de aice din capitalia Iașii, au priregit unul anume Vasili Buta, luând cu sine și amoniție dea haznelii; un hastuc, o cămișă neu; și o păreche cibote de tovar; deci însămnănluise aice fisionomiia se publică spre știința locuitorilor și cuvenita din partele urmare pentru aflarea și trimeterea lui aice. Fisionomiam. Vasili Buta, în vârstă de 30 ani, la stat cald, părul capului și sprincenile castanii, la față balan cam stricat de vărsat, ochii alanaștri, nasul și gura potrivite, mustețile galbne mari. No. 143.599. Din slujba Mariiei pămăntești, dezertăndride voii: Vasili sin Loim, Costandin sin gheorghi Costin, ghorghi sin Ilie Hărnuja și gheorghi a lui vasili Ioan, au luat cu ei și amoniție deahaznelii, deci însămnăndulise aite fisionomiia și amonițiia ce au luat, se publică spre știința lalcuitorilor și cuvenita din partele urmare pentru aflarea și trimetere lor la urmări. Fisionomia. 1. Redivorul Pasili sin Ichim, recrut dat de satul Brăhășeștii cu altele de la ținutul Tecuciului, părul capului și sprintenile ca staniii ochii negri, nasul supțire și lung, mustețile negri, gura potrivită, parba rode, dinții mărunți