Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-02-25 / nr. 8

ANUL CII. Alfetă Foie ofițială esă odată pe o sptămână, mai dând încă pe lucă și looă Suplementuri, înpreună și cu doă No. a Foiei de învățături folositoare. D5. PRINȚIPATULUI MOLDAVIEI. ... IAȘȘII, DUMINICĂ 25 FEVRUARIE 1845. PARTITĂ ADEMINISTRATIVĂ. Departamentul trevilor din Lăuntru. No. 2647. Secretariatul de Stat, prin adresul supt No. 2766, au împărtășit acestui Departament închiere Sfatului Ocărmuitor din 20 Ianuarie, urmată sunt prezidenții a Prea Învațatului Domn, cuprinzătoare: „de a se face obștește cunoscut, că căsătoriia flăcăilor de prin sate mai înaintea vrăstei lor de 20 ani cel puțin, este cu totul oprită, ca o jignitoare sănătății atăt lor căt și copiilor lor; iar fețele bisericeși ce vor cununa pe unii ca aceștia, vor cădea în grea răspundere;” deci se publică spre origeeasca știință asemine punere la cale. No. 2824. Înpcurnarea înștiințerii primită prin raportul supt No. 427, de la Dlui Aga Iorgu Hartular Dregătoriul ținutului Sucevii, cu arătare că un jidov din târgul Făalticenii au dat 100 galbini în monedă de 250 fmilici noi, drept mulțumire ca să fie protejat la vice are, și că Aluii în neplăcere a folosi de asemine bani, sau jărtfit epitropi bisericii Catedrale de acolo, cu hramul lormirii, spre ai întrebuința la nevoile ce are departamentul prin anaforaoa supt No. 1321, au supus această împregiurare cunoștinții prea Înălțatului Domn, asupra căriia au binevoit a însămna următoarea rezoluție: „Această urmare vrednică de pildă se va publica prin Folia Oficială;” deci spre îndeplinirea rezoluției Domnești, se publică spre obșteasca știință. No. 3059. Dlui Alecsandru Ponici, prin înscris cătră Departament au făcut arătare că un chelar a Dsale anume Grigori Borotcă, ce'l avea la moșiia Cosățenii ce o ține în posesie, furăndu'i niște lucruri ca de 15 gaberii, și fără ai 48 socoteală de cele ce iau fost încredințat, s'au făcut nevăzut la 13 a acestei luni, deci însămnăndui se aice fisionomiia și portul se publică spre obșteasca șiință pentru negreșit aflarea , prindere și trimeterea lui prin competenta isprăvnicie aice la Departament, împreună cu toate cele ce s'ar găsi la dânsul. Fisionomis. Grigori Borotcă, în vărstă de 34 ani, la stat de mijloc, părul capului castaniu, stricat de vărsat la față, chiar de un ochiu; portal cu căciulă albă, îmbrăcat cu cojoc lung și altul mic, încins cu cură, cu pantaloni de materie negră, și încălțat cu ciubote. Prevubrația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DD. Sameși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap.