Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-06-30 / nr. 26

205 moșiei Fălticenii cu celelalte, au vândut de veci jidovului Moisa Uscatei, locul caselor ce mai înlinte îl avea numitul jidov cu velimăn de la Cluj, în mărime de 7 st. 5 palme fața și 14 st. Apalme Gospod lungul, aflător în târgul Frănlticenii partea din sus. Zapisul vânzări s'au încredințat vremelnic de cătră acest Tribunal, dar spre înștiințarea lei șiuiților pretentatori, se publică în termin de 6 luni. Judecătoria ținutului Neamțu. No. 2984. Urmând a se vinde prin mezat lucrurile rămasă de la mortul Ioan Ghimici, se publică spre obșteasca șiință, ca acii ce vor fi doritori muperei, să se înfățoșeze la Comisarul târgului Petrii în termin de 15 zile. No. 3188. Pricina următoare după reclamația Dsale Ioan Pădure, asupra lui Gheorghi Brâncovanu, pentru împresurarii unui loc din târgul Pietrii, s'au terminat spre căutare de cătră acest Tribunal, pentru ce mai de pe urmă dată, în vade de 15 zile socotite de la data publicației:, S în privire că după lucrările înaintate pe numitul Brăncovanu, nu s'au putut găsi spre a i se înmăna chiemările, deci se publică spre înștiițare fețelor împricinate, va la împlinire arătatului termin să se înfățoșeze la acest Tribunal, cu dovezile ce vor fi având, căci la din împroură pricina se va căuta numai în ființa părții stăruitoare, sau închizănduse adase ca trimete la Arhiva Statului. Judecătoriia ținutului Romanu. No. 2855. Dlui Aga DAnavi Burchi, particular au vândut de veci D sale Sarl; Nicolai Fundăcescu, 62 st. 4 palme câmp și 109 fălui 45 prăjini acalogon din hotarul Săcuenii. Zapisul vânzurii s'au încredințat vremelniciște, dar spre înștiințarea legriuiților pretendatori, se publică în termin de 6 luni. Judecătoriia ținutului Bacău. No. 2894, preptul reclamat la acest Tribunal, de Dimitrie Popoiu din satul Grigorenii, asupra lui Ioan Balica, pentru o casă din acel sat, încă la 21 April 1833, prin jurnal s'au hotărit, ca pretendata casă, pe temeiul dovezilor înfățoșate să o ia jăfuitorul în așa stăpănire, dator fiind numai a întoarce părâtului 20833 lei 30 parale, în care hotărire jăluitorul Popoiu au și iscălit mulțămire, iar părâtul Balica regulizaire și că în urmă tot eal a perisind acea vroință au arătat că rămăne și el mulțămit după aceiași hotărire, nu au rămas altă decăt aducere întru împlinire, potrivit hotărirei și mulțămirei ambelor părți, însă fiindcă numitul jăluitor Popoiu, prin jalobă cătră Departamentul Dreptății, s'au tânguit asupra aceiași hotăriri cu niște neadevărate propropuneri. Judecătoriia din îndemnul porontii sulet No. 3303, primită în alăturare și cu copiia jabirii lui Poboiu, i a luării aminte ce au făcut în acta acestui obiect, spre a curma atât învăluirile cerane Tribunalurilor, precum și părâtului seu Balica, vroind al păgubi și de bani și de casă, au retularisit cel mai de pe urmă și neumit termin pentru aducerea întru împlinire a zișii hotăriri, la 12 a viitoarei luni Iulie. Deci se publică spre obșteasca știință, ca în arătata zi, negreșit să se afle la fața locului, atăt jăluitorul Popoiu, cu banii 2038 lei 30 parale, spre ași lua casa în stăpănire potrivit hotărirei dată cu care au rămas mulțămit, precum și părâtul Balica, spre ași primi banii și a trăda casa aipa precum au aneresit în urmă a sa nemulțămire din hotărire, cu adăogire că dacă părâtul Balica nu va fi următor a se înfățoșa, banii se vor lua în Judecătărie trădănduse casa lui Popoiu, și dacă acesta nu va aduce banii, se va împuternici ne Balica înde veci stăpân pe țitata casă, neavând în urmă nici un cuvânt de îndreptare. Judecătoriia ținutului Covurluiu. No. 1760, pricina următoare după pretenția Dsale Caminarului Ioan bercarul vechii Dsale Agoaei Profira Fote, pentru împresurarea moșiei Brăneștii și Drăculeștii, de cătră moșiia Măstăcanii a Dsale Aga Alecu Donici și răzășășt, s'au mai terminat spre căutare de cătră acest Tribunal la 10 aviitoarii luni Iulie,în privire că Dlui Aga nu sl au arătat după încunoștiințerile ce i s'au făcut, deci se publică spre înfriințareă împricinaților, iar mai cu samă a D. Agăi Donici, ca atunce negreșit să se înfățo-