Foae sătească, 1848 (Anul 10, nr. 1-52)

1848-05-30 / nr. 22

-- .r 3 - - . - - - . 3. re an în * de rezervă sau în greai, 3 vor face trei izvoade întocmai adeverite le proprietariul ori de lou săiuoreszușile și paisicii satului, din care Venul să va păstra la proprietariu, unul la casa leztească, iar telalant prin prițvitoriul ocolului să va fu vărtuși bnnăvniției, care h4va pretra în arhiva sa spre becuricear3. Fiind înveșturite patru ani se grăndițe cât să cu cere trebuința a să deschide aceste magazii, atunce proprietariul sau locoșuiitoriul slu să vor adresa în al cincele an la isprăvnicie, cu crire de a li se slobozi proluctul depue” în anul dintăiu și lugă încuviințarea georvenitiei, ur care el va învărtăși totodata știință și Departamentului din șuuntru, acea păvie a anului dinteiu propritariul sau loco țiitoriul svu o va încredința în ființa unui rănduit din partea isprăvniției prămăzii satului, are o ti învărți oat vozi lau întrepuința precum vor voi, iar opus păpușoiului sau a mălaiului a anului întâiu să va pune rodul anului al 5-le, și cu această repduială rodul de patru ani să vi puestra tuture pentru întrevuințarea lunai Departamentului din năuntru li va aspumănănd mulaiu vor lua. grevi vice pentru puetrarea „dunzturii. 6. La vreo împrișturare de trepuință în„ crepzinzea”zicelor vine făcătoare m veuri, proprietarii sau losoțiitorii lor vor cre liutoriua aretătoriului țânt. carile ei înmidat.a și înlesti. le noiui aertelor depusă în fiecaprinete tor, fiindcă ele sent cmai pentru ei gurmue ția hranii dăruitorilor. 11. La întămplare de lipsă sla Unile din sagerau întotul avării, elepozirea păn sșouilui sau a mălaiului pe apărat trepuitoriu pentru fiecare gospodăriu nevoeș, nu să ca face de cât numai prin încuviințarea Sfătului Ocârmuitor, cărue să ba punel în silere de vătră .. din apăuntru cerirea făcutu cătră isprăbnicie de suteni și adeverită de proprietar ori loco țiitoriul e său, pentru cătimea trepuitoare hrota, lăcuitorilor, pe care după înternicirea Sfatului o va slovozi din coșiăr proprietariul sau loco- țiitoriul său, înființa Unui rurnuit din partea geprăbniciei, ca lăcuitorii săo , între ei, șar despre asemine înpărțire enivnicia va înpărtăși șiință Departamentului din năuntru. 12. Zueva dispoziție stingătoare de alcătuirea țarinilor de rezervă și pazalor, vor avea 11 aplicație întocmai și la satele rvzășești, unde fiind ei singuri stăpănitori în locul proprietariului sau a locoțiitoriului ochii, privigerea întru aceasta va avea giudețiul sătesc supt îngrijirea cea mai de aprobe și mai lucrătoarea de ținuturi. 13. Orice înpieala ar fi între Itarii de moșii și lucuitori, nu poate nici cum a aduce în pedecare înființarii țarinilor le rezervă, ce ele urmează așarea lor întocmai de tovrie șuviuri înre ei și cu aplicație dună prințipiile legiuitoare de mai sus. Geculiți) Meletie Mitropolit Moldovei. Beldiman Vel Post. Ilie Cogolnicean Voru. Mihăiță poet. vomiera. Această Pravilă cercetăndusă și găsindusă întocmai cu tecstul încuviințat de cătră Drageasca Obișnuită Adunare și întărit de NJ Domn sătunul dinnaz, 1848 April 28. de cultura Vornecareat Vrupenschi. A Bran Post. C Carp Post. Vopia aceasta poelectuită cu firieni să încredințaza pentru întocmai. (Secălit) Meletie Mitropolit. Pravilău pentru prifacerea dejmii în lucru. 1. Dejma cuvenită proprietariului din toaîntămelari de lipsz. 2. Este vimerit ca price unui an să aibă sau coșăria, iar depuinduse în Un singur coșăr cătimea de păpușoi a mai mulți cât un an, acel coșar urmeaza a ave desperțituri pentru osevirea șinii, și va fi pricigerea să scoate vurure pe ace depusă uca și pentru gropile cu măruțiu. 9. Stăpanire: pentru nici o altă Citunui nu are art fez amesteca la aceste 73 duri nici proprietarii la nevoile anul dintuiu, și asemine. să oe pă- al-