Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-01-13 / nr. 2

2 FOAIA . . . românească foaia@foaia-iiu l ACTUALITĂȚII 9 *** a Calendar ortodox 16 ianuarie, luni, Cinstirea lanțului al Sf. Ap. Petru; Sf. Mc. Danad citețul 17 ianuarie, marți, +) Sf. Cuv. Antonie cel Mare; Sf. Cuv. Antonie cel nou din Veria 18 ianuarie, miercuri, +) Sf. Ier. Atanasie și Chiril, arhiepiscopii Alexandriei 19 ianuarie, joi, Sf. Cuv. Macarie Egipteanul; Sf. Ier. Marcu, mitropolitul Efesului; Sf. Mc. Eufrasia 20 ianuarie, vineri, Sf. Cuv. Eftimie cel Mare; Sf. Mc. In. Pin și Rin; Sf. Mc. Vas și Eusebiu 21 ianuarie, sâmbătă, Sf. Cuv. Maxim Mărt... Sf. Mc. Neofit, Evghenie, Candid, Valerian și Achila 22 ianuarie, duminică, Sf. Ap. Timotei; Sf. Sf. Cuv. Mc. Anastasie Persul. Duminica a XXXII-a după Rusalii (a lui Zaheu) 4 ANNO Calendarul nostru 1972 în „Calendarul nostru 1972”citim că: „anul acesta se împlinesc 23 de ani de la primul turneu cultural, întreprins cu ajutorul Ministerului Culturii,de către Uniunea Democratică a Românilor din Ungaria. De atunci, adică din anul 1949 încoace, Uniunea noastră organizează an de an câte 4-5 turnee culturale cu participarea și cu concursul diferitelor ansambluri folclorice, programele cărora sunt prezentate în majoritate în comunele locuite de populație mixtă.” în imaginile din pagina 70 a „Calendarului nostru 1972” vedem grupul tinerilor dansatori din Chitighaz și soliștii de cântece populare, Eva Gurzău din Micherechi și Gheorghe Cros din Chitighaz, acompaniați fiind de orchestra condusă de Gheorghe Dragoș. Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Calendarele” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! Pe copertă. 15 ianuarie-Ziua Culturii Naționale și Aniversarea poetului Mihai Eminescu (Foto internet) 13 IANUARIE 2017 Ziua Culturii Naționale sărbătorită la Budapesta Institutul Cultural Român Budapesta va celebra Ziua Culturii Naționale prin distribuirea de poezii scrise de poetul Mihai Eminescu studenților din cadrul Universității „Eötvös Loránd” din Budapesta. Poeziile vor fi traduse în limba maghiară și tipărite pe papirus. Oferirea poeziilor se va face cu sprijinul studenților din cadrul programului masteral Limba, literatura și cultura română, Catedra de Filologie română, ELTE,în data de 16 ianuarie 2017. ICR Budapesta acordă o importanță deosebită cooperării cu mediul academic, promovând valorile românești din țară și de dincolo de graniță. Pentru atingerea acestui obiectiv Institutul cooperează cu Catedra de Filologie Română de la Universitatea Eötvös Loránd din Budapesta. C Ziua Culturii Naționale și Aniversarea lui Eminescu, 99 la Seghedin atedra de Română a Universității din Seghedin împreună cu Autoguvernarea Românilor din Seghedin și Autoguvernarea Românească județeană Ciongrad organizează în ziua de vineri, 13 ianuarie, de la ora 15.00, prezentarea proiectului „Corbii Albi - Mai am un singur dor”. Evenimentul se va desfășura la Catedra de Română (Complexul Hattyas soro, corp 6, etaj 1) din Seghedin; în program: prezentarea antologiei „Corbii Albi 2015” de către Csaba Szabó, coordonator de proiect; înmânarea diplomei „Sunt român din Ungaria”-bursă lunară de 100 de euro acordată de Corbii Albi pentru un student român din Ungaria; între români și maghiari (moderarea portalului www.corbiialbi.ro-Ortenszki Loránd), Eminescu în limba maghiară; intervențiile reprezentanților românilor din Ungaria: „Despre ce ar scrie Eminescu, dacă ar trăi azi...” MBEmmmmm BiSSmm Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Poza saptamami