Foiletonul Zimbrului, 1855 (nr. 1-50)

1855-09-11 / nr. 34

Ea FOILETONUL ZIMBRULUI. Iașii, Duminică 11 septemvrie. SOILA MĂRIUGĂI. ROMAN NATIONAL. (Urma.) În acelu momentu Raluța care venise de multi șogu mi ega în negărdaghe ka să intre câtu putu mai încetișogu pe ușă. Mătușa Floaghea mearsă îndată și luă coborga mi Raluța întră nu fără ca să se înfiogeze docamdată de aspeptulu celu u ghiciosu an nndei țivance. Ea depusă ne veargă cofăelululS apă, după toate ghefulele pghesc ghise de țițancă și aceasta, după ce mai pusă o clipă la focu ulcica pănă de ceag'a gh'ncepu să sfăghie, o turnă a cofăelulu acesta, sumulindu d'in gura d'in toate puteghile, apoi luă veggha cea remasă și începu a ostiocoli de ea prin apă. căndu ceag'a sleindu se pluti deasupra, ea o stghinsă în păceghe și făcu, că tu putu mai bine o caghieatugă în formă de omu, ascuți apoi puținu veggeala în sin de jghigaghe mi înțănă în ca pge omușogulu seu. Raluța în timpulu mișcărilogu acestoru vabalistice, cu ochii boldiți și cu gura în jghedeschisă aștenta să veadă finitulu, se camu împlotivi căndu țivanca xi zisă să se dislogare ka mi dănsa, dar o ptivighe sagcastică și diavolească ceea aruncă o îndemmuă să asculte poguncile d'in puntu în puntu. Căndu văzu că fetița, goașă ka unu buzont, de tgemuga Kawi fgunza lăngă veatră, ea emi afagă mi gh'itgă îndată aducăndu Punănd'o josu făcu semnu fetiței o covată. Se între în ea mi d'in picioage. Floaghea o mugă, tugnăndu apa cea ghece d'in cosăclu pe capulu ei, tgemuga și făgă aceasta de fghițu. Afagă ega noapte completă. În bordeiu lud impgelugu, făcea o scenă egozavă, unu țughile bogdeiului, și apoi unu gemutu pghelungitu ca sub pămăntecu. Tăceghea apoi se gheașează. Raluța pică de o laviță obosită de „Cumu se topește omulu cestu de ceagă de „călciug'a focului, așia să se topească (cutaghe) „de călciug'a dragostei mee. ” - Aszi? de noue ori mn'anoi... lasu!.... îi videa!.. - Bine mătuși că, întregumpsă fetiț'a, așăzindu văgvulu o ghițăghei pe o peatgă pusă pentru Floaghea eși d'in bogdeiu. Ceaga topinduse pica pe cărbuni în picătughi de focu lăsindu unu migosu de agsugă ce se respăndia în toate păgrțile. caghele ceaghea mughindă a focului, studia cu coada ochiului. După căteva minute focu, ne sagatecu, mi pigrăndu în goșu toa d'in aceste doue ființe oghigaghea cu omulu de seamă la nici de și ne'ncetatu ca le de groază pentru fetiSB se gh'mbgace și are spectaclu de ceagă o mișcaghe așiață, pisana deșănțatu îi dădu de difeghite în totulu. De odată o plesnitugă astă jgheabă, se auzi unu șuegu puternicu, apoi ba de biciuri, me la tuspat cu colde spaimă Daoarea Vrăjitogea, căci ji toage, jucăndu se păghea în negu că nu Bagh d'ale Raluței pe veatră, voiă dăndu'i apoi eriga pea nmeni: — Na, zisă ea, de origă mi era ogăoghige omușorulu acesta Ja zi Vingsr» 9 ori: 1855