Forbes, 2015. július-december (3. évfolyam, 7-12. szám)

2015-07-01 / 7. szám

FORBES WYSIWYG MELLETT GALAMBOS MÁRTON FŐSZERKESZTŐ A Forbes őszinte és transzparens lap. Azok vagyunk, ami a maga­zinban látszik, nem csomagolunk semmit másnak, mint ami. A hir­detések és a tartalom különválasz­tása, a fizetett tartalmak jelölése ennek az alapja. Eggyel szokatla­nabb a ritkán megjelenő Pogácsa nevű minirovatunk. Ez az így dol­goztunk részben szokott megje­lenni akkor, ha egy cégtől valami­lyen szakmai utat fogadunk el, és utána cikket is írunk belőle. (Ilyenkor a cikket nem egyeztetjük, és nem vállaljuk, hogy csak jót írunk, de arra azért számíthat az új szervezője, hogy valami meg fog jelenni.) Amellett, hogy a szö­vegben is szerepel, hogy ki és hova vitt forbesos újságírót, az így dolgoztunk-ban is megjelenik egy kis dobozban ez az információ. Az eddig megjelent 21 szám elkészítéséhez talán kétszer-háromszor fogadtunk el ilyen utat. A transzparen­­ciának a hibákra is ki kell terjednie. Ha hibáztunk, helyreigazítást vagy helyesbítést közlünk, és elnézést kérünk, nem dugjuk el a lapban, hanem pirossal kiemeljük. A hiba nem szégyen, még akkor sem, ha nekünk is nagyon rossz érzés. De sokkal rosszabb, ha megpróbá­lunk úgy csinálni, mintha nem is történt volna meg. Helyesírási hibát nehéz helyreigazítani, többségében nem is szükséges. Vannak azon­ban speciális helyzetek. Az előző szám címlapján egy 1-lel írtuk, hogy mellett. A címlap az első számú főszerkesztői felelősség (ahogy az egész lap is az, de a címlap mégis kiemelt). Elnézést kérek a hibáért! Aki látta, annak az az érzése lehetett, hogy minket nem érdekel, mi van a címlapon, ha egy ilyen alapvető hibát sem veszünk észre. Ennek pont az ellenkezője az igaz. Órákat foglalkozunk AZ ELŐZŐ SZÁM CÍMLAPJÁN EGY L-LEL ÍRTUK, HOGY MELLETT. ELNÉZÉST KÉREK A HIBÁÉRT! a címlappal, először a megfelelő fotó kiválasztásával, aztán egy találó szöveg megalkotásával. Úgy készülnek a borítók, hogy egyszer-kétszer aludni tudjunk rá, mielőtt nyomdába megy. Ami egyik nap bátornak és helyesnek tűnik, másnap már harsány tud lenni. És ami egyik nap még unalmas, a következő napra figyelemfelkel­­tőnek is láthatjuk. Szóval sokat rágódunk rajta, és természetesen több kézen is átmegy, mielőtt nyomdába kerül. Ha már így alakult, egy dolgot tehetünk. Kitesszük az asztalra, hogy mi történt, elnézést kérünk érte, és olyan rendszert alakítunk ki, hogy ilyen újra ne fordulhasson elő. Már csak azért is ez a feladatunk, mert cikke­inkben időről időre mi is számon kérünk másokat a hibáikért. Hogyan várhatnánk el tőlük, hogy vállalják a felelősséget, ha mi magunk ezt nem tesszük meg. Rögtön itt van például Zsiborás Gergő cikke az EU egyik magyaror­szági programjáról. A Jeremie célja az, hogy innovatív cégeket, star­­tupokat támogasson úgy, hogy alapkezelőkön ke­resztül maga is forrást biztosít erre. Előremutató program, de idén vége lehet. Itt az ideje, hogy vé­gignézzük a hibáit. Gergő kilenc pontban szedte össze, mi minden tud félremenni, ha 97 milliárd uniós pénz áll rendelkezésre egy igazán jó célra. Van egy új rovatunk is. Arra kértük meg a Con­corde Alapkezelőt, hogy minden negyedévben készítsünk egy közös negyedéves jelentést. Mi magunk nem írunk rendszeresen makrogazda­sági fejleményekről, és ritkán jelenik meg nálunk, hogy mi történik a kínai vagy a japán piacokon. Háromhavonta érdemes áttekinteni, hogy a cégek, akikről írunk, milyen környezetben küzdenek a növekedésért. © 2015. JÚLIUS FORBES |

Next