Fotó, 1984 (31. évfolyam, 1-12. szám)

1984-01-01 / 1. szám

Premfotó — engedményekkel A békéscsabai 17. „Kulich Gyula” Országos Prem­fotó kiállításra 105 szerző 642 képet küldött be. A zsűri azonban csak 43 fotót talált kiállításra méltó­nak. Noha a beérkezett képek eddig még nem szere­peltek a nyilvánosság előtt, s többnyire technikailag sem hagytak kívánnivalót maguk mögött, nem voltak igazán eredetiek sem az ötleteket, sem a kivitelt te­kintve. Már az a gondolat is felvetődött, hogy a kiállí­tást az idén ne rendezzék meg, végül azonban mégis­csak bemutatták 31 szerző 71 fotóját. Ami a fotósorozatokat illeti — ezúttal is a szokásos problémák adódtak: az egyes képek hol hibás kompo­­zíciós elv szerint, hol pedig fölöslegesen kerültek egymás mellé. Az egyes fotók közül kiemelkedően magas színvo­nalú Váradi Zoltán Nyílt vízen című pasztellszürke fotó­költeménye, Körtvélyesi László Monokini című kissé szatirikus „izgi-aktja”. Heinrich Károly Fény—árnyék felvétele Szőnyi István kerti padját idézi, és szép Zágon László Camera-stílusú felvétele, a Gémeskút. Új törekvések jelei fedezhetők fel Fuszenecker Ferenc rotalemezre készült Ősz című, a belga fotográfus, Léonard Misonne képeinek hangulatát idéző tájképén. Katona Bálint Viszonylatok című képe kevésbé fotószerű, inkább szürrealista festményre emlékeztet, viszont ér­dekesek Gráciák c. kísérletei, valamint A. Horváth Péter Lakat, Favágó című fotói. Sajnos annak is tanúi lehettünk, miként tehet tönkre ígéretes munkákat is a silány kidolgozási technika . Schmidt Andrea bravúros, riportszerű sportfotói például egyértelműen a rossz labormunka áldozatai. Pataki Zoltán Kolónia képe lágyabb fokozatú papírt igényelne, Kürti Mihály Újságárusát agyonnyomja a túl­zott fekete keret, amelyet több szerző, sajnos indoko­latlanul alkalmaz. Szép viszont Bajtai Lajos paszpartus megoldása. Balogh Ferenc BALOGH ISTVÁN SZILÁRD: A CSEND VILÁGA 2

Next