Gazeta de Moldavia, 1854 (Anul 26, nr. 1-102)

1854-10-25 / nr. 84

No. 84. Iașii în 27 Octomvrie. P54, NOVIITA LE DIN N'BÜNTP à. Săatul Adminietrativ Ecrpaopdinap, încunoștiinpindusă oficieal dece perntărzieta sosire în Moldova a Ec. C. D. Dervini-Poși Comir Inperial în Principate, s'au grăbit ai delega din partea țerei o DD. tornic a Miliției, Prințul lorgu Cons mi vornicul Raducano Roseti. putapie compusă din: M. Vietin, Teodor Balș șezlul protă deputație au avut onop à complimenta ne Es. Ca la Focșeni în Oct. unde, vutoritepile locale civile mi militare, Fa ini pretutinne prin pezidenuiise țănutile, au focut D-lui Komicap Imperial onorile cuvenite înaltei sale poziții, pe cănd împoporarea, adunată toată trecerea Ve, Cage, ma spa cu vii aclamașții. Locuitorii capitaliei, de asemene s'au îngrijit a face Es. Sale o edpică Comunitatea au înălpat locolei o priimire, Ja variera oartă triumefaluă, împodogită cu stema Imperiului Ottoman și înngărată de bandierile Moldonei, purtănd următoarea inecripție: „ApgtuULLTULUI SUZEGAN, comunitatea Capitaliei, în semru de - și de supunere, ” dice ce avla înșirat în paradă escadronul de lăncieri Moldoveni comanda colonelului Afenduli, mi un peloton de jandarmi. D. on. Lascar catorgii, șelul Poliției; corpul Municipal, corporații- mi sn mare concure de boeri mi de neguțitori s'au întrunit în LOT punt Ca sosind aa 3 oare dans a mează-zi, corpul Municipal, conform datina perei, Iau prosforat păne mi cape mi D. Prezidentul Crauau felicitat ne Ke. Ca deepre a Ca bună întrare în capitalie. He. Ca s'au suit apoi în careta Domnească, cu escorta de pași ti agători a curței, pretedet mi urmat de grardiea de onor au stătut ; au frumoe baldah'n, unde, comunitatea Israiliteană, prin organul inilor, au prosforat Ee, Cane tributul respectului mi a devotamenui pației case. în mi clocul aclamațiilor ne întreruptea locuitorilor, nant în massă ne toată calea, D. Comisarul Il. au petrecut Capiea pănă la casele D. Vornicului Constantin Balș, unde au tras facnt Ee S. onorurile militare. liniegru din Năuntru D. Logof. : C. Sturza și a Dreptăței Logof pan catargiu au întămpinat ne Es. Ca la aatreul caselor, ear în rameitele unde era adunat înaltul Cler meldovan și acel arec, pnționerii mi corpul Boerilor, Preosfințitul Mitropolit Sofronie adresat următoarea alonuție Eselențiea Voastră! țara Vă așeapta cu rerăbdore, de la cel întăi pae fe ați în pămăntul Romăniei, Moldova vine înaintea Voastră cu dor ne sale nensru a Vă depune tributul credinței mi ax devotamentucelui mai adunc, ce păetrează pentru Împărăteasca Ca Mărire AU- stu- i postru SUZERANI Vete frumoasă ziua aleea, Ec. voastră, ps care un popor mișcealt de propriul seu simp, vine Ka inimă cusă mărtariească aceea ne Cimre, Ac a zi, este nenrps Moldova va: pentru Moliova în viigoriu, pu nume istoric. mé simsp fericit, Kb în căruniețile mele sănt Kemar de turma să fiu pătră VEe Voasiră organul simpirilor curate de credința AUGUSTUL nostru SUZERAN.” egă alocuție a venerabilului Arhipăstoru, s'au priimit cu o vie în țămire de cătră Ge Ca, carile, au adresat cătră Adunare, Ba Franțeză, următoarele cuvinte: foarte vă mulțămescu Domnii-mei, pentru onorabila întămpinace mi'ați făvub An însușimea mea de Comisar Imperial Otoman. NOUVEEELES DE EPNUTEȘIEUIE. Le Sonseii administratif extraordinaire, ayant été officiellement informé 1 dans les Principautés, s’est empressé de déléguer de la part du T. Valen, S. Soutzo et le Vognie pays une députation, le Vestiar composée de MM. chef provisoire de la milice, le Prince Cadoțsano Rosetty. Cette députation a eu l’honneur de complimenter S Exec. 1223 du ct. à Fokchani, où les autorités locales, civiles et militaires, ont rendu, de m'me que dans tous les chef-lieux à Mr. le Commissaire El les honneurs dûs à Sa haute position, tandis que les populations, accourues sur Son passage, le saluaient par de vives asslamations. Les habitans de la Capitale se sont empressés de faire à S. Ers. une digne réception. La Commune a fait ériger à la barrière de Socola une porte triomphale ornée des armoiries de l'Empire Oitoman, entourées de drapeaux Moldaves et portant l'inscription : » À Auguste SEșzegaim, la Commune de la Capitale, en signe de rec onnaissance et de dévouement. ‘* Là se trouvait rangé Gessadgon des lanciers en parade Moldaves, Mr. Lascaur Catargio, chef de Ia Police, le corps Municipal, les corporations, commandé par le Colonel Affenduly et une peloton de Gendarmerie. de s'étaient égale t Le -_ le corps Municipal Lui Cracté a félicité S. le pain et le sel, et Mr. le Président Exc. de Son heureuse agrivée dans la Capitale, S. Ecs. est moutée ensuite dans le sagosse Princier, entouré des pages et des officiers du palais, précedé et suivi de la garde d'honneur et s'est aggetee dans son passage sous un riche dais que la Commune Isgai- Ca- C’est aux acclalite avait élevé, et où elle à égalenient offert, par l'organe de ses bins, le tribut de son respect et de son dévouement. mations non interrompues des habitans, réunis Moldate, musique en tête, à rendu à 8. Ecs. les honneurs militaires, Mr. le Ministre de l'Intérieur et les membres du Conseil ont S. trouvait réuni le haut clergé Mollave et Grec, ainsi que les dignitaires du pays Ehs. au perron de la maison. et dans les arragtements, où se et les Boyards, a adressé à S. S. Ein. le Métropolitain Sophronius, Excellence Ga locution suivante ; Excellence! »Le pays Vous attendait avec impatience, Dès Votre première appariapoient au devant de Votre Excellence pour Lui offrir le tribut de leur fidelité et du tion sur le sol de la Comanie, les voeux des Moldaves dévorement à topte épreuve qu'ils conservent pour Sa Majesté G'e noire Auguste Sizeraæin. C'est une belle journée Excellence, que celle où an peuple eutier vient spontanément et sincèrement temoizneg de ses entiments. Une pareille journée, est pour la Moldavie, celle de Votre arrivée, et le nom de Commissaire Impérial, qui a manifesté les intentions sénéreuses de la Sublime Porte, par Sa proclamation du 17 Septembre, sera à jamais chez nous, un nom historique. Je m'estime heureux dans mes vieux jours d'avoir été appelé à témaigner Îles sentiments d'inalterable fidélité que le pays conserve à Sœæ Majesté notre Auguste Suzerain. Cette allocution du vénérable Archipasteur a été accueilli avec une vive salisfaction par Son Excellence, qui a adressé en français, à l'Assemblée les paroles suivantes : „de vous remercie beaucoup, Messieurs, de l'honorable aecueil qe Vous me faites en ma qualité de Commissaire impérial Oitoman. Je le coartiră, tir și unde sn lfetașament de infanterie Moldonană im la soei, ea voaetră, și perei prin genepoaca cu muzică, pumele împărătescului Comisar bare ea» și părinteasca proclamație din nescimbată, ne care păstrează țara pentru M. 'Ă- 17 Cenr. C. Îîmpărăte AS de la prochaine arrivée en ainsi qu'un erond concours Commissaire ment réunis sur ce point, . 0 L I1 Moldavie où 8. Exc. est arrivée de de Boyards et LA * L “ a présenté, d'après l'usage du S. Sommisurige a traversé la ville jusqu'à Constantin Baleh, où P est descendu et où Ehs. Mr. negzosiants à 3 Dervich- Pacha, heures pays, après midi, en masse, que Mr. le l'hôtel de Mr, le Vornie un détachement d'infanterie op" gesu