Gazeta de Moldavia, 1855 (Anul 27, nr. 1-102)

1855-11-21 / nr. 92

- Gazeta de Moldaviea ce publică la noul Albinei, Lunea mi Voiea, abonamentului pe suană, 111 Aei. A înființerilor căte 1 lea psnd5a, în Buletinul Oficieal 50 La Gazette de Moldavie parait à Jassy al'Institut de GAbeiPetepsles Bandis et lețdis. Prix d'abonnement, trois du. cats par année. Prix d'insertion pour des annonces 1 piastres la ligne, et parale “aps la Bulletin officiel 50 paras. PE, F . : --------- 71 AM DN - N -- S .A. on] eul HHGVII LUNI 21 NOEMVRIE. 1855. A .. Journstali DIN munte. Opdin de zi Domnesc, cu data 20 Octomvrie No. 34, fiind în considerație, servițiile săvărșite de Adjutantul Nostru Maiorul Savel Manu, cu singuință și credință, e red» Noi hărăzim numitului DD. . înmaintire la rangul de Colonel. — Aceasta poroncim a se obști spre știință. (subscrie) TPIFOPIE AGICA BB. (abul General cu No. 4309 mi 4337, publică următoarele poronci de zi, sub No. 106 și 34 a Eserenției sale General Inspectorului oastei Moldovei. $. 1. Pentru înrolarea tinerilor nobili, ne ar arata dorința a înbrățoșa servițea militară, potrivit Înaltei poronci de zi din 12 Ianuarie 1845, No. 2, se face cunoscut spre obșteasca știință, următoarele: a) de cătră părinții unor aseminea tineri să se înfățoșeze dovezi de nobleță și muzică, b) act prin care asigură venitul anual, adecă: pentru cavalerie, artilerie și marină 250 galbini, car pentru infanterie de 100 galbini, legalizat de instanțiea respectivă, cu aratare ce anume venit are fondosul, în care asigurează o așa îndatorire e) atestate doveditoare de cursul învățăturilor ce au sevărșit, d) mai tineri de 18 ani în vărstă, nu se vor priimi, fără de aseminea însușiri și acte, nimine nu va fi priimit în serbinție. §. 2. Slab și ober-ofițerii, demisionați după a lor cerire din deosebitele comenzi de linie și jandarmerie, nu vor pute întra cucerire de a fi priimiți iarăși, decăt conform legiuirei cuprinsă în articulele 272 și 274 din partea I-a, a așăzămăntului ostășesc, adecă, după trecerea a 2 ani de la demisionare și cu dritul de înaintire la locurile vacante, numai după slujba de 6 luni de la înrolare. (Subscris) Hatmanul oastei mi cavaler I. Costaci. = Ă(feG17 Z) .rr. DRE in à MOUVELLES DE LINTERIEUR. “ORDRE du JOUR PRINCIER, grade de Colonel. — Cet ordre du jour sera «(signé) GREGOIRE A. GHYKA. — Ordre du jour de tobre sous No. $. Ehs. Mr. concernant l'admission des jeunes nobles a). Tout jeune noble désirant entrer | l'infanterie, avec désignation du fonds Prenant L de noblesse et d’un torité somretente, acte de naissance. (signé) : le Hetman en date du 20 Octobre sous No. 34. et Chevalier E. Sostacr. en considération, les servicés accomplis avec zèle et fidelité par Notre Aide-de-samr le Major Savel Mano, Nous decrétons sa promotion s) I doit exhiber un certificat du cours d'etudes qu'il a suivi. 1) - Nul ne sera admis s’il n’a Gage de 6. II Les officiers d'Etat-major‘.et art. 272-et 274 partie ans après leur démission, 18 ans revolus. les officiers superieurs démissionnés a leÿr demande, ne pourront aspirer ä-rentrer ap seguise qu'en se eonformant aux dispositions des L du Réglement militaire, $. | dans ge, les 106. la connaissancé publique : la cavalerie, l'artillerie sih mois re lui constituant et et avec le Het le droit porté man de là Milice, en date du 31 Osau service militaire - dans la milice, b). Il doit être, muni d'un acte délivré par ses parents une rente annuelle la marine, et de 100 qui suivront leur rentrée de dans 1845. No, > ilest porté promotion aux postes au à la connaissance publique. à 150 ducats roș servir Conformément à l'Ordre du jour Pringier du 12 Janvier sur lequel cette ducats pour servir la Milise. 2. doit être muni de titre et legalisu rente les cadres de par Gapest assurée. s. a. d. va cants dans deux | , -- .A la Sucum- Cale man-Pama, da de șelul Eepedițiea tru trecerea intea colonei - ii s'au format pănă că raz. la 27 nainta au æocr întărzietă de numeroaseministrul comerțului, le ape, unde, trebuea să dureze poduri pentoate pe, prin Fopuiena. Guvernul Otoman, au priimit noutăți de moasă despre acea partene, se prețueau la 12,000 oameni. Scrisori de la Erzerum din 24 anunță, că CHEPIDE -i HA- Se citește în gazeta VADIS, o ordonanție Impărătească, care reble, lei 23 map. ] și pănea și atingătoare un corpus de armie, sub ordinile lui Ospozițiilor ocupate a căruiea înnăuntru de operațiile și- perderile Rosienilorlinile lui Omer , Pașa, în direcțiea Cutaisului. aceste, Rosienii avangvardiene drumul și Ele de ce știe după cum am anunțat, arată statului major Ferhad-Pașa, se au agune foarte departe, trupelor ea căci avangvardiea au luat poziție t franzolă, 5 lei Turcești ne cănd general cvartira ce are la Cemni- prețul pentru L espediționare; într'o adunătură trupele Otomane, se comanda Tivali. de d'vina artileriei, s'au tot trae înapoi împrejurimile ce aștepta la C Cu de 2 reaigrăne va hotără provizii, au putut străbate în poliție. D. baronul Coler, Internunțiul gulează vănzarea și De astădzi începănd s'au înștiințat, se portul oolei-ulde la Anco, Rebi-ul Evei însămnătoare vinde lovire sectorul nu li îngădue prețul pănei, după cursul grăului în Constantinopoli. și Puterile dușma-fonorul a fi nuimit de M. S. Sultanul, într'o audienție de congedie, - x . - robat; și că un convoiu ghea, s'au priimit de M. S. Sultanul, prea L-a dzi din comandantul acestei anunță 4 per că, Ali-Pașa, prins în lovirea de la satul Samac, au sosit aice în 4 Oct. au fost condus într'o trăsură cu 5 cai și s'au oprit în Gambasapalatul prințului Bebutofă, închisoarea da de acum înainte prețul pănei pe fiecare septămănă. 6 (18) Noemvrie, i cu cu Austriei un un a preț preție, s'au ordinară încă, după cum Însă, ce învoese neguțitorilor mai gos, mai g la Constantinopoli, a ține Niu castel nostul minicips au avut tărătă pentru numitul Pașa. Precum prin hotăr care voesc De-asemene, Duminica DAo s'au hărăzit celor mai nopoli, 29 M. trecută, nunțiu Austriean se așteaptă la A Duca zentă adusă prin ambasadorul Angliei, D. Proches-Osten în funcțiea cu sosirea Lordului viitoriu. S. Sultanul au trimes garnizonului de la Cors pentru strălucita sa defensivă din Septemvrie, medalii și decorații, rteret JURNALUL de TIFLIS „Caucazul” luna șirului Vasif-Pașa, hotărăt forterețe, doua dzi, de de rezbel în Ande Interia Constanti care bravi prin măna Muau ME AeăNnă En Masi *)1 . VIZANZ7MEAMA 522553- mătate chiar nimic chinarea ALTEPA (Încheiere) astăzi, € 4 . strat mi în anul acesta, suberane. Acest tratat mai tărziu, decăt cănd T 8 e vorba că Principatele n'au perdut din suveranitatea lor, cât supremația Tratatul cel mai tare argument, că Principatele mu au părins sau suzeranitatea s'au mai făcut nici P ©, de și după ce suverane cu o observare căt au recunospentru că noscuții articuli, ani mai multu nu era de ori mai puțin, să zică în anul lui Gr. Ureche în anul 7019. s. 1511, va să zică doi ani mai înainte de anul Porței Otomane, tratatul lui Bogdan, descoperit de D. Vornicul C. Hurmuzachi, e țălege că, Bogdan îndată lor au negociat ca e încheiet închinarea css Bordan. Colson, carile M 4 tatul de închinare a lui Bogdan, ăl pune la anul 1513. logofătul Tăutul în constantinopoli, cănd s'au reprodus în acest anu cam Moldovei staturi străine Otomană cu u0 de ani , cătră Turci , pentru anu pe urmă, publică mai întăiu À 85 tratatul Moldovei, țintă, ca fermanul Sultanului însă, Bin  AN v-a eș Cor la întrebarea despre suveranitate în s. nici § VERSAS e o importanță Acum însă, L., ci Vorenmu cg 3 A.. Acest tratat, e în adevăr de cea mai mare însă nțim datori suveranitatea nu poate fi din anul 1513. Logofătul Tăutu, carile că, Cantemir negociea cu știrea Porței, la părere x ÿ Y „ mirmigirea li s Principatelor După dreptul popoarelor s'au demonau negoțiatu acestu tratatu, au murit după mărturisirea în favorul acestei din urmă. (?) Tratatul lui Cantea mărturisi, că tratatul 7012 în care pune de cătră aceasta, din Ureche ce înpentru tratatul închinarea că 4 222225 . nul 1513, lui Bogdan s'au anul ori în cii doi trătari (1505—1506) fiindcă nice mie căt Vedem dar 8-9 după închinarea lui Bogdanu cu Poarta ce nu sa la un simveranu, fără a întreba ce poate zice de Cantemir că, Moldova la 80 Turci, negociează ca cu Petru statu sune puterea Suzerană, cu mir cu Petru, e însămnătoru numai Colson contra țerei. Numai loru, au șezut Rosiei, că adecă, Rosienii I, de ani ca argument în au cunoscut în faptă că pot trata cu Principatele ca cu state suverane, ce s'au suit ne tron, va ear, tratatul lui Petru BRD. cu Elisabeta, 6 în toate 1504 au trimes pe Tăutul privirile un argument pentru suveranitatea Principate M. .. TĂNGUIRE ASUPRA SCUMPETEI, ceea pentru fireri E însă cu pusă se fi publicat mai gănguirea asupra scumpetei nu este partnică, ea reînsuși 6 mai vechiu de a smă în toată Europa. Noi, nu credem o