Gazeta de Sud, februarie 2007 (Anul 13, nr. 3638-3661)

2007-02-14 / nr. 3649

Misiune pentru viață Un bebeluș grav bolnav, care avea nevoie de îngrijiri speciale, a fost transportat ieri de urgență de la Craiova la București, cu un elicopter SMURD, în încercarea medicilor de a-i salva micuțului viața. Copilul, de numai cinci săptămâni, suferă de o boală hemoragică și a fost dus la Spitalul Floreasca din Capitală. Transportul de ieri este primul efectuat de SMURD de la accidentul aviatic care a avut loc în luna decembrie a anului trecut, în județul Bistrița-Năsăud. Atunci, un elicopter SMURD a fost pus în situația de a ateriza forțat din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. Membrii echipajului au supraviețuit accidentului, suferind numai răni ușoare, însă aeronava a fost distrusă în totalitate. ------ —— pagina. Angajații SMURD au din nou permisiunea să folosească elicoptere pentru intervenții de urgență , începând de la 1 ianuarie, Officiul pentru Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj a introdus Registrul general de intrare, care conține o evidență clară a tuturor documentelor cadastrale depuse la OCPI Dolj. „Acest lucru este necesar pentru ca, la un moment dat, informațiile din Cartea Funciară să poată fi accesate de pe internet. Deocamdată, aceste informații apar numai în format text. In timp vor fi însă și în format grafic“, a declarat Maria Băsescu, directoarea OCPI Dolj. Potrivit acesteia, de la începutul anului, la OCPI Dolj, în Registrul general de intrare au fost introduse peste 7.700 de documentații cadastrale. OCPI Dolj avea și până acum o bază de date, însă lucra în alt sistem. Drept urmare, pentru a putea fi accesate pe internet și informațiile înscrise în această bază de date, în paralel cu completarea Registrului general de intrare, documentațiile cadastrale depuse la OCPI Dolj în anii trecuți sunt scanate și introduse într-o bază de date. „Totodată, în paralel cu completarea Registrului general de intrare, cu bani de la guvern, toate Cărțile Funciare vor fi transpuse în format digital“, a adăugat Maria Băsescu. Directoarea OCPI Dolj a precizat că, dacă această operațiune se va finaliza până la sfârșitul anului, nu e exclus ca începând din 2008 informațiile din Cartea Funciară să poată fi accesate pe internet. (A.H.) Informațiile cadastrale, pe internet de Alin TEODORESCU AGENDA PUBLICA Dureri de cap pentru strategii particulari Când este ministru sau e doar bogat, pe lângă fiecare politician din România găsești ceea ce se numește un consultant particular. N-ar fi rău, dacă ar fi bine, în lupta politică, mult mai dură decât își imaginează cineva din afara sistemului, ai adeseori nevoie de expertiză profesională pentru diferite situații imposibile. Un politician care nu poate să consulte asemenea servicii profesionale dă, de obicei, cu bățul în baltă, scrie biletele care pot fi folosite la nevoie, dă telefoane nepotrivite, apare la televizor cu cravată în dungi, costum în dungi și cămașă în dungi și câte alte bazaconii nu poate face un politician prost sau deloc consiliat. Tagma consultanților politici din România este compusă ca toate tagmele din tot felul de oameni. Nici unul nu este onorabil. Nici unul nu poate spune: aceasta este meseria mea. Mulți dintre ei și-au schimbat ocupațiile cu batistele, realizatori de radio și TV, ziariști de presă scrisă, proprietari de sereleuri închise cu datorii la furnizori, coautori de volume colective, cadre didactice prin tot felul de universități. Dar acești oameni, care nu știu nimic concret, știu pe toată lumea. Ei află cine are bani sau cine are acces la resurse și își construiesc atacul cu mare minuțiozitate. Aruncă o plasă de vorbe și culeg o căciulă de bani. Trec de la analiza datelor de cercetare la manipularea prin presă, de la construcția imaginii la asistența pentru situații de criză cu o ușurință pe care un profesionist adevărat nu o are. Acești oameni sunt acum în dificultate. Situația actuală este prea complexă pentru mințile lor sărăcăcioase. Determinarea lui Mircea Geoană de a continua procesul parlamentar de suspendare a președintelui Băsescu a reușit să încurce gândurile acestor strategi de ocazie. Procesul este, de fapt, foarte simplu: 163 de senatori și deputați depun o cerere la birourile reunite ale Camerei Deputaților și Senatului; cererea trebuie acceptată; se supune la vot în Camerele reunite dacă președintele este suspendat sau nu; dacă se obține majoritatea, atunci președintele este suspendat pe 30 de zile; în aceste 30 de zile, guvernul este obligat să organizeze un referendum. Dacă la referendum se obține majoritatea simplă (adică 50% plus 1 din voturile exprimate), atunci președintele este demis și se organizează alegeri prezidențiale din nou. Pe tot acest parcurs este o singură necunoscută, cum vor vota liberalii în ședința Camerelor reunite. Dacă liberalii votează pentru suspendarea președintelui, atunci Traian Băsescu are 30 de zile de concediu fără plată (pe perioada suspendării nu i se plătesc drepturile salariale). Dacă liberalii votează pentru suspendarea președintelui, atunci au nevoie de o decizie privind viitorul lor candidat la președinție. Partidul Social Democrat îl are pe Mircea Geoană. Becali e Becali. Vadime Vadim. Marko Bela e Marko Bela. Sigur că mai pot apărea figuri pitorești, ca la fiecare tur de alegeri prezidențiale (vă mai aduceți aminte de tămăduitorul Mudava, care a candidat în 1996?). Partidul Democrat merge sigur cu Traian Băsescu -faptul că e demis prin referendum nu îl face inapt pentru altă cursă electorală. Dar liberalii? Cu cine vor merge la președinție, dacă tot acest parcurs posibil se realizează? Nici un liberal nu depășește cota de popularitate a actualului prim-ministru și a președintelui Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu. Dacă Tăriceanu sau Bogdan Olteanu doresc să candideze la președinție, atunci liberalii vor vota pentru suspendarea președintelui și vor face în așa fel încât la referendum Traian Băsescu să concureze singur și să piardă. O pot face, sunt la putere, ei organizează alegerile. Nimeni altcineva. Da. Dar dacă Traian Băsescu câștigă din nou alegerile prezidențiale? Ce fel de coaliție de guvernare va face el? Cu social-democrații nu ar putea, pentru că ei au inițiat procesul. Cu liberalii, cu atât mai puțin, căci ei vor fi fost cei care au pus cireașa pe tort. Rămân doar ungurii și democrații. Cu aceștia nu faci guvern nici în Noua Guinee. Nu sunt destui. Așa că, după alte 60 de zile chinuitoare, Traian Băsescu, reales președinte, ar trebui să dizolve parlamentul și să convoace alegeri parlamentare anticipate. Iar la anticipare, nimeni nu mai știe ce se poate întâmpla. V-am amețit? Așa sunt astăzi consultanții de ocazie. Amețiți. Și ei, și clienții lor de conjunctură. Din păcate, au reușit să amețească o țară întreagă. 1 Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 Pădurea Viișorenilor a rămas fără câtor Două instituții ale statului s-au încurcat în competențe, rătăcind pe drum documente importante. Mai multe titluri de proprietate, printre care și cel al pretinselor moștenitoare ale boierului Viișoreanu, Yvonette Rudeanu și Gabriela Cealîc, au dispărut din evidențele Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Dolj, după ce au trecut mai întâi pe la Direcția Silvică Craiova SOCIETATE/PAGINA . Regiile au dezgropat secarea războiului Acuze grave aduse de Regia Autonomă Apa Craiova surorii sale, Regia de Termoficare: zeci de puncte termice sunt ilegal racordate la rețeaua de apă, provocându-i astfel pierderi însemnate furnizorului ECONOMIE/PAGINA . Angajații ELECTRICA au ieșit în stradă Aceștia cer salarii de bază mai mari cu 35% și majorări succesive pentru venituri comparabile cu cele din UE ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / PAGINA . Bani insuficienți pentru săracii Doljului O parte din primăriile doljene ar putea lăsa asistații social fără drepturi bănești în acest an pentru că fondurile vizate de Direcția Generală a Finanțelor Publice nu sunt suficiente Șapte bănci se bată pe creditul CJ Șapte bănci cu filiale în Craiova au intrat până în prezent în posesia caietului de sarcini al licitației pentru creditul de 53,6 milioane de lei noi pe care Consiliul Județean Dolj dorește să-l contracteze în acest an. Constantin Dascălu, vicepreședintele CJ, a declarat că data-limită de depunere a ofertelor este 26 martie, iar deschiderea plicurilor cu oferte se va face în aceeași zi. „Până acum au depus oferte Alpha Bank, BRD, BCR, Raiffeisen, Eximbank, ABN AMRO și OTP Bank. Sigur vor fi și alte bănci interesate, iar clarificările pot fi cerute până pe 15 martie“, a spus Dascălu. Administrația doljeană intenționează să folosească banii proveniți din credit pentru modernizarea a nouă drumuri județene și pentru extinderea Secției de istorie a Muzeului Olteniei. (C.B.) Cazul Redea, rezolvat după 16 ani Cei 300 de doljeni care au cerut pământ în comuna Redea din județul Olt își vor primi, după 16 ani de așteptare, terenurile cerute în baza Legii nr. 18/1991. După ani de tergiversări în care cetățenii din Amărăștii de Sus, Amărăștii de Jos și Celaru au fost purtați de la o comisie de fond funciar la alta, prefectul de Dolj, Nicolae Giugea, a anunțat că problema a fost rezolvată, iar suprafața de 1.300 de hectare cerută de doljeni va fi restituită. „Așteptăm în acest moment doar un aviz din partea Autorității Naționale de Restituire a Proprietăților pentru ca acești oameni, care au așteptat 16 ani, să primească terenurile de la Redea. Autoritățile au identificat deja terenul necesar pentru ca oamenii să fie puși în posesie“, a spus Giugea. Dosarele înaintate de cei 300 de doljeni au constituit de-a lungul timpului motiv de dispută între autoritățile județene din Dolj și cele din Olt. La ședințele organizate anul trecut pentru rezolvarea problemei, reprezentanții Prefecturii Olt au susținut că 25% din dosare nu sunt complete, iar comuna Redea nu mai are nici un petec de pământ pentru retrocedare. (C.B.) Restaurant PaIIace Craíova J Spectacol + meniu all inclusive Q- - _| Invitați speciali: Daniela Gyorfi, Taviul Colen (ex. Talisman), Vacanța Mică 0724.180.220 GAZETA de SUD angajează DISTRIBUITOR ABONAMENTE pentru cartierul Valea Roșie Relații la telefon: 0251/412.253 USD 2,6105 EURO 3,3945 1 gr. AUR 55,8018 Cuvioșii: Auxențiu, Maron și Avraam; Sf. Filimon, episcopul Gazel (Harți - Dezlegare la lapte, brânză, ouă și pește. Zi a liturgică) Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin 11 ° C/ 11 ° C/ 9 ° C/ 10 ° C/ 3 ° C 3 ° C 1 ° C 2 ° C% ABONEAZA-TE CU NUMAI 12,9 LEI* REDUCERE ECONOMISEȘTI 13,5 lei 50% Abonare și reclamații: 0251/412.146 Cotidian al oltenilor de pretutindeni I * Tiraj: 30.285 BRAT =5=2