Gazeta de Sud, noiembrie 2007 (Anul 13, nr. 3868-3892)

2007-11-08 / nr. 3874

> < I Privatizare fără binecuvântare „Comisia Europeană nu a primit notificare cu privire la contractul de privatizare a Electroputere Craiova dintre AVAS și Al Arrab Contracting Company Limited din Arabia Saudită“, a declarat iezi ofițerul de presă al comisarului european pentru concurență, Audrey Lemonnier. AVAS informa, la sfârșitul lunii octombrie, că a notificat Comisia Europeană cu privire la privatizare: „în general, companiile trebuie să trimită draftul de contract fie Comisiei Europene, fie autorităților naționale privind concurența, în funcție de suma contractului, înainte de semnarea acestuia. Dacă există o dimensiune comunitară a contractului și companiile au încheiat contractul înaintea pronunțării Comisiei, ele pot fi obligate să plătească o amendă“, a precizat Lemonnier. Surse din cadrul Consiliului Concurenței au declarat ieri, pentru NewsIn, că AVAS a trimis o informare care conține draftul contractului și care, susține AVAS, nu cuprinde elemente de ajutor de stat. Aceleași surse au declarat că, în cazul unui ajutor de stat, nu este suficient ca acesta să fie prevăzut în contract. „Trebuie aprobat un act normativ care să prevadă ștergerea datoriilor, spre exemplu“, au precizat sursele citate. Reprezentanții Biroului de Presă al AVAS au declarat pentru GdS că acuzațiile aduse de ofițerul de presă sunt nejustificate. „AVAS a transmis Comisiei Europene draftul de contract în luna octombrie, apoi a informat și presa despre acest lucru“, au spus aceștia. Newsln Semnarea contractului de vânzare a Electroputere pare să nu respecte regulile UE Plusauto Craiova, pe locul 1 Plusauto, dealerul craiovean Ford, este cel mai de succes comerciant de automobile din Dolj și s-a clasat pe primul loc în topul realizat de Camera de Comerț și Industrie „Oltenia“ pe acest segment de piață pe anul 2006. „Recunoașterea a venit firesc, ca urmare a eforturilor depuse și datorită încrederii pe care ne-au acordat-o principalii noștri parteneri, clienții“, a spus Horațiu Buzatu, patronul Plusauto Craiova. Vânzările Plusauto Ford s-au dublat de la un an la altul, iar departamentul de vopsitorie și tinichigerie din cadrul service-ului deservește peste 5.000 de mașini anual, indiferent de marcă. Realizarea cea mai importantă a acestui an rămâne însă deschiderea unei reprezentanțe Plus auto Ford la Slatina, ce va fi inaugurată pe 28 noiembrie, iar pentru 2008, obiectivul firmei este deschiderea unei reprezentanțe Plusauto Ford la Drobeta Turnu Severin, care se adresează clienților Ford din județele învecinate. Cei care doresc să cumpere un automobil Ford se pot interesa la reprezentanța de pe strada Caracal inclusiv duminica, între orele 9.30-14.00, iar automobilele beneficiază gratuit de patru ani de garanție fără limită de kilometri și un serviciu de asistență rutieră Ford Suport. Feel the difference ÎNTRE CULT ȘI CULTURĂ în vremurile în care corectitudinea politică încă nu invadase România și țiganii încă nu descoperiseră că sunt romi, puteam vedea de la fereastra camerei mele două case de țigani. De la etajul trei am privit de nenumărate ori direct în curtea lor. Erau două case foarte diferite, una cu o curte largă și aerisită, plină de paradei focoși și câini mari lățoși, unii mai negri ca alții. Cealaltă curte era îngustată de movile de fier vechi, întunecată de o mulțime de folii negre, tăcută și pustie. Locatarii blocurilor de români din vecinătate vorbeau întotdeauna despre curtea țiganilor buni și casa țiganilor răi. Dinspre țiganii buni veneau ades în miez de noapte ecourile chefurilor apocaliptice ritmate după intrarea în adolescență a brunilor paradei. Vecinii români le făceau întotdeauna scandal. Dinspre curtea țiganilor răi se auzea în schimb doar zborul flegmelor țintite către capetele copiilor români. Vecinii nu le făceau niciodată scandal căci scuipații planau silențios în aer, iar rușinea românașilor vizați hrănea ignorarea evenimentelor umed zvârlite. Până la jumătatea secolului 19, în România, țiganii erau robi. Sclavi, adică. Eliberarea lor nu a fost vreodată dublată de un efort serios din partea statului român de a-i integra pe țigani în mersul normal al cetății. Mâna de lucru ieftină a țiganilor, precum și „monopolul“ deținut de această etnie asupra ocupațiilor mai puțin plăcute populației majoritare au fost doar alte motive de a menține starea lor de marginalizare. Unii dintre ei, cei mai cuminți, au acceptat cu resemnare să măture sau să desfunde canale. Alții, cei mai talentați, dar și cei mai puțini, au devenit muzicieni renumiți. Cei mai mulți însă, oameni isteți cu sânge iute, au reacționat cu violență la scârba cu care vecinii români îi priveau. Hoția a devenit ocupația lor de bază. Odată cu apropierea noastră de statutul european, corecții politici le-au dezvăluit țiganilor că sunt romi și, în special, că sunt discriminați. Conștiința discriminării a deșteptat în populația romă certitudinea că li se datorează ceva, consecutiv dezvoltându-se trufia agresivă. Țară săracă fiind, România a fost întrucâtva ferită de consecințele acestei trufii agresive care s-a îndreptat către zone mai bogate, Italia, de exemplu. Sub ochii poliției italiene „terorizate“ de ONG-uri vigilente, agresivitatea romilor s-a desfășurat nutrită și de sentimentul recuperator. Populația marginalizată timp de secole descoperise simultan cu gustul furtului facil și resortul motivațional ideal, ne-ați persecutat atâta timp, acum e rândul să ne luăm totul înapoi. Aproape toți românii mai cred cu tărie că în sângele de țigan plutește gena hoției. în România, nimănui nu-i este rușine să spună „da, când vine vorba de țigani, mama mea e rasistă“. Exact așa stau astăzi lucrurile și în Italia. Nimănui nu-i este rușine să spună: „Plecați acasă, neam săturat de voi“. însă, obiectul xenofobiei îl constituie românii. Toți românii! Românul din metroul italian se simte astăzi ca țiganul din metroul bucureștean, ca o lepră. Ieșirea din această spirală rasistă nu e de găsit nici într-o atitudine acuzatoare și nici în vreuna din strategiile politic corecte și practic impotente. Dintotdeauna au existat curți de țigani buni și de țigani răi. Dacă pe primii îi vom invita la masă cu fustanele și ghiulurile lor, iar pe ultimii îi vom împinge prompt și dur după gratii, atunci putem spera că în Italia copiii nu vor ajunge să afirme nestingherit: „Da, când vine vorba de români, mama mea e rasistă“. Mama mea e rasistă! 1 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Cioroiul Nou, un fel de buricul civilizației romane 50 de situri arheologice din județul Dolj sunt abandonate și nevalorificate. Legile fondului funciar nu au ținut cont de existența lor, fapt pentru care mulți țărani s-au trezit proprietari de situri. Statului nu-i pasă de existența vestigiilor pentru care popoarele fără istorie ar da orice doar ca să le vadă. Fortificația romană de la Cioroiul Nou este un exemplu SOCIETATE/ PAGINA 5 Bătrâne abandonate de primării GPS a prezentat, în urmă cu două săptămâni, cazurile a trei bătrâne fără locuință, abandonate în Spitalul de Urgență Craiova. Cu excepția Primăriei Craiova, care s-a implicat, ajutând la internarea în centrul de asistență socială a uneia dintre bătrâne, celelalte două vor mai petrece multă vreme în spital, prin „grija“ primăriilor din Urzicuța și Roșiorii de Vede Nu ratați ediția de luni, 12 noiembrie! Veți afla totul despre îngrijirea căminului în suplimentul ALEGE căldura căminului tău PERFORMANT . 3 .ÎNTREȚINEREA PLĂTITĂ Astăzi la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud situat vis-a-vis de Banca Țiriac și cinematograful Modern, are loc tragerea la sorți pentru desemnarea câștigătorilor la Tombola Abonaților și concursul “îți plătim întreținerea!”. Vă așteptăm! De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de îil’Di Cotidian al oltenilor de pretutindeni JS Angajări GAZETA de SUD Ú Cotidian al oltenilor de pretutindeni Agent contractare abonamente George Enescu Distribuitori abonamente zonele Daewoo, Cornițoiu, Centru, Lăpuș Argeș, Craiovița Nouă ! Relații la telefon 0251/412.253 REDUCERE Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi.