Gazeta de Sud, decembrie 2008 (Anul 14, nr. 4200-4223)

2008-12-03 / nr. 4202

Director: Adrian VOINEA Vine patinoarul Marian BĂDÎRCI Astăzi începe amenajarea patinoarului pe platoul Pieței „Mihai Viteazul“ din Craiova. Conform unui contract perfectat în 2006 de primărie și firma Suisse Trail SRL Brașov, craiovenii se vor bucura de patinoarul din centrul orașului în fiecare iarnă, până în sezonul 2010-2011. Construcția se va întinde pe 1.200 de metri pătrați și va fi dată în funcțiune în maximum două săptămâni, a arătat ieri reprezentanta Primăriei Craiova, Carmen Licu: în primii doi ani, tariful pentru repriza de 90 de minute de patinaj a fost același: zece lei. Craiovenii, atrași de patinoar în iarna trecută COMENTARIU Avem o situație. Trei dintre cele patru partide care vor intra în parlament după alegerile din 30 noiembrie se autoproclamă câștigătoare. ignorând definiția de bunsimț a câștigătorului unui scrutin, măcar 50% plus un vot din totalul opțiunilor valabil exprimate. De fapt, nu s-a schimbat nimic. S-a prelungit incertitudinea. Practic, PSD se proclamă câștigător, pentru că are un avans mai mic de un procent în fața challenger-ului PD-L. Insuficient, atunci când aduni 33% din voturi pentru a forma un nou guvern. Pentru „a da“ primul-ministru, ministrul de finanțe și pentru a genera politică economică pentru următorii patru ani ai țării. PD-L. Pe locul doi ca procente, țipă că ei sunt marele câștigător, argumentând cu numărul egal de mandate cu al PSD-ului. Ei spun că, de fapt, Domniile lor ar trebui să desemneze primul-ministru, pentru că „dreapta“ a câștigat. Doar că Domniile lor nu ajung, singuri, să formeze o majoritate parlamentară. Prin urmare, nu pot imprima politica economică a României pentru următorii patru ani. Și îi curtează pe mai vechii aliați Cine? Când? și dușmani, totodată, cu formula „dreapta a câștigat“, să împartă din nou puterea/ciolanul. PNL. Și ei se proclamă câștigători. Zicând că, față de scrutinul precedent, procentul individual, de aproape 19%, le arată un plus de încredere din partea electoratului. în calculul lor, probabil corect, dar care nu le ajută la nimic, au uitat să adune niște procente de la PD-L, care, de fapt, ar reprezenta liberalii care au părăsit partidul pentru a-l urma pe Theodor Stolojan în PL-D, partid care ulterior a fost absorbit de PD-L. Deși liberalii se văd și ei câștigători, nici ei nu pot coordona o majoritate parlamentară, coerentă din punct de vedere economic. Rezultatele alegerilor arată un singur lucru: viitorul guvern va trebui să fie format/sprijinit de minimum două partide. Că va fi PDL+PNL sau PSD+PD-L sau PSD+PNL, habar nu am, deși mă interesează extraordinar de mult care coaliție va contura viitorul program economic, dacă vom avea un premier competent și un ministru de finanțe chiar mai competent. Cineva care să ignore de Radu SOVIANI promisiunile electorale și să spună: „Mă băieți, e groasă. Ceea ce avem de făcut este să uităm de majorările salariale scrise cu două cifre, să tăiem cheltuieli bugetare, pentru prima dată în ultimii patru ani, altele decât cele destinate infrastructurii, să căutăm banii acolo unde sunt prea mulți, să îi atragem și să îi plasăm în infrastructură, probabil singurul motor cu șanse mai mari de a nu se bloca în anul 2009, pentru că acum este gripat. Trebuie să ungem acest motor“. Cineva suficient de responsabil care să realizeze că, în acest final de deceniu care aduce dobânzi foarte mari pentru împrumuturi, trebuie să se împrumute doar pentru ceea ce transformă în investiție și generează plus valoare pe viitor. Cineva suficient de credibil care, atunci când le va explica diplomatic politicienilor că sunt autiști din punct de vedere economic, să inspire nu riposte, ci disciplină. Iar acel cineva ar trebui să își creeze un cabinet asemănător lui. Competent, să răspundă mai puțin la telefoane politice și să dea drumul la treaba economică. (continuare în pag. 7) Nr. 4202 | 12+16 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 3 decembrie 2008 | Preț: 1 RON  Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Dispare Parcul Cornițoiu Este liber la construcții în Parcul Cornițoiu din Craiova. Verdictul a fost dat ieri de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuinței, chemat de Primăria Craiova să arbitreze meciul dintre proprietarii celor 20 de hectare de parc și municipalitate ACTUALITATE / PAGINA 3 Doljul are parlamentari Lista parlamentarilor de Dolj a fost definitivată ieri de atribuirea mandatelor prin distribuire și redistribuire de birourile electorale local și național. PSD+PC a obținut în Dolj două mandate de senator și cinci de deputat. PD-L are doi senatori și trei deputați, iar PNL a adunat un senator și doi deputați Dragii mei craioveni. Sunt mândru că sunt concetățeanul dumneavoastră și că împreună am reușit să dăm strălucire Zilei Naționale a României și Craiovei noastre. Vă mulțumesc din suflet pentru extraordinarul mod în care v-ați comportat și ați participat la celebrarea Zilei Naționale a României, reușind astfel să creați un minunat eveniment, unic în România! Am demonstrat, încă o dată, că împreună se poate! Primarul Municipiului Craiova, Antonie Solomon Cotidian al oltenilor de pretutindeni SPORT/ PAGINA 12 Revoluția în arbitraj începe la munte Clubul din Bănie s-a înscris pe lista celor care vor reformă la Comisia Centrală a Arbitrilor și sună adunarea nemulțumiților la Poiana Brașov A apărut un nou sistem de telecitire a contoarelor Detalii în interiorul ziarului