Gazeta de Sud, septembrie 2010 (Anul 16, nr. 4728-4753)

2010-09-11 / nr. 4737

21 EVENIMENT Sorin Ovidiu Vântu, arestat pentru 29 de zile Sorin Ovidiu Vântu, Octavian Țurcan și Alexandru Stoian au fost arestați preventiv, joi noapte, pentru 29 de zile, prin decizia Tribunalului București, care însă nu este definitivă și poate fi atacată cu recurs. Ședința în care magistrații Tribunalului București au judecat propunerea de arestare a celor trei a durat aproximativ două ore, iar instanța a deliberat încă aproximativ o oră. Procurorii au înaintat joi seară magistraților Tribunalului București propunerile de arestare preventivă, pentru 29 de zile, în cazul lui Sorin Ovidiu Vântu, Octavian Țurcan și Alexandru Stoian. Potrivit procurorilor, din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat că Sorin Ovidiu Vântu i-ar fi trimis sume de bani lui Nicolae Popa, „pentru ca acesta să se sustragă de la executarea pedepsei de 15 ani închisoare, aplicată prin sentința penală nr. 423/20.03.2007 a Tribunalului București, pronunțată în dosarul nr. 24.632/3/2006, rămasă definitivă prin decizia penală nr. 2098/2009 a înaltei Curți de Casație și Justiție, dosar în care la data de 23.07.2009 a fost emis mandat european de arestare“. Procurorii spun că, pe parcursul urmăririi penale, s-a stabilit că transmiterea sumelor de bani „s-a realizat în baza dispozițiilor inculpatului Vântu Sorin Ovidiu, prin transfer bancar, dintr-un cont deschis la o bancă cu sediul în Nicosia, Cipru, în contul unei societăți comerciale înregistrate în Indonezia, la care condamnatul Popa Nicolae avea acces cu ajutorul inculpatului Țurcan Octavian, sau în numerar cu sprijinul inculpatului Stoian Alexandru“. Omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu a cerut, joi noapte, magistratului Tribunalului București care a decis arestarea sa să îl aresteze pe el și să îi lase liberi pe Țurcan și Stoian, strigându-i judecătoarei, după pronunțarea deciziei: „Rușine, doamnă!“. „Asistăm la cea mai cumplită perioadă din istoria României după 1989“, a spus, joi noapte, Sorin Ovidiu Vântu, după pronunțarea deciziei privind arestarea sa pentru 29 de zile. Avocații lui Vântu, Țurcan și Stoian au declarat recurs împotriva deciziei pronunțate de Tribunal. Sorin Ovidiu Vântu, aroganță și sfidare Fratele lui Nicolae Popa, Virgil, a reușit să părăsească teritoriul României pe 4 decembrie 2009, la o zi după ce a fost audiat de procurori și a primit măsura consemnului de frontieră, se arată în referatul Parchetului General cu propunerea de arestare a lui I.O. Vântu, O. Țurcan și Alex Stoian. „La acest moment trebuie precizat că Popa Virgil a fost audiat pe 3.12.2009 de procurori și s-a dispus măsura «consemnului la frontieră», însă pe 4.12.2009 acesta a reușit să părăsească teritoriul României și să ajungă în Indonezia, unde devine «persoana de legătură între Popa Nicolae și inculpatul Vântu Sorin Ovidiu»“, se arată în referatul citat. De asemenea, anchetatorii susțin că Vântu, Țurcan și Stoian i-au oferit sprijin lui Nicolae Popa și după arestarea acestuia, în Jakarta, pe 2 decembrie 2009, „în acest sens, pentru ca Popa Nicolae să nu execute din pedeapsa de 15 ani un interval prea mare de timp în arestul autorităților indoneziene sau în cazul în care nu se putea obține acest rezultat, momentul extrădării sale în România să fie amânat cât mai mult cu putință, inculpații Vântu Sorin Ovidiu, Țurcan Octavian și Stoian Alexandru au derulat o serie de demersuri și acțiuni. Acestea au fost concretizate în sprijin material și moral acordat condamnatului atât personal, cât și prin intermediul fratelui său Popa Virgil, care s-a deplasat în acest scop la Jakarta - Republica Indonezia“, se arată în referat. Pe de altă parte, în referatul cu propunerea de arestare se arată și că Vântu, Țurcan și Stoian aveau impusă, prin ordonață a procurorului, măsura obligării de a nu părăsi țara. Țurcan avea interdicție din 7 decembrie, Vântu - din 16 decembrie, iar Stoian - din 11 decembrie, în legătură cu această interdicție impusă lui Sorin Ovidiu Vântu, în referat se arată că omul de afaceri a avut o „atitudine de aroganță și sfidare evidentă“. Mai mult, procurorii mai spun și că, după impunerea interdicțiilor, Vântu este ținut în continuare la curent cu situația judiciară a lui Nicolae Popa, însă prin limbaj cifrat. „Prin intermediul convorbirilor telefonice, care devin «cifrate» după luarea măsurilor procesuale în cauză, a mesajelor de tip SMS, dar și prin intermediul inculpatului Stoian Alexandru (escorta lui Vântu Ovidiu Sorin) care este informat de regulă de către Popa Virgil (fratele lui Popa Nicolae, aflat și el în Indonezia) inculpatul Vântu Ovidiu Sorin este «ținut la curent cu situația juridică a condamnatului Popa Nicolae»“, se arată în documentul citat. Newsin Vântul se consideră o victimă a sistemului Eliberarea lui Solomon, salutată de Berceanu Senatorul Radu Berceanu a declarat vineri într-o conferință de presă că justiția a luat decizia potrivită când l-a eliberat pe primarul Craiovei, Antonie Solomon. „Eu mă bucur sincer că, în sfârșit, justiția și-a dat seama că această chestiune poate fi judecată în stare de libertate. Rămân la părerea că trebuia să-și dea seama după maximum șase zile, ba nu, după 24 de ore“, a spus Berceanu. Fostul ministru al transporturilor a mers și mai departe: „Eu mă întreb acuma, dacă se produce toată judecata și la sfârșit îl găsim nevinovat, face cineva, care i-a dat șase luni, face și el șase luni?“. Berceanu a spus că părerile sunt valabile pentru toate cazurile similare: „în legătură cu primarul de la Râmnicu Vâlcea, el a fost judecat de nouă judecători, pe diferite paliere: șapte l-au găsit nevinovat, iar doi vinovat. Și atunci nu poți să nu constați că e în neregulă. Eu nu mă refer la nici unul dintre cazuri în sine. Dar la partea cealaltă, mi se pare că nu mai e în regulă“, a spus senatorul. Radu Berceanu a recunoscut că s-a gândit că ar putea fi arestat și el într-o bună zi. „Cum să nu! Bineînțeles că m-am gândit! Și bănuiesc că toți miniștrii, toți primarii, secretarii de stat ș.a.m.d. se gândesc la asta. Pentru că judecăția...“. Marian BĂDÎRCIOT întrebarea zilei la www.gds.ro DA- 55% Credeți că, în cazul unor alegeri anticipate, Antonie Solomon ar fi reales primar? NU* 45*/ întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane* și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până pe 7 septembrie 2010 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 9 septembrie 2010, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna august pentru trei familii care locuiesc la bloc. *La extragere participă doar taloanele corespunzătoare lunilor august-septembrie (A-L), decupate pe linia punctată și completate cu albastru. E TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" 1 Nume..................................................Prenume..................................................... Ocupație.................................................................................B............................... Adreșă ......................................................................................................................... Vârstă . ..Telefon A-S i 1 asociația 1.8. drăgulescu visează , 12 septembrie, ora 20:30 Teatrul da vari, Parcul Romaneacu Qmm dviTAS ■ [UNK] Muni ai Municipiului Craiova luJmc tv> ț»Ramm Departamentul de itil teatrali, Caleva Tv" 8 iarda naționala da mediu, Comturiatul Județean Bell iw www.teatrile8cy.ro Comentariu de Dan TAPALAGĂ HotNews.ro Vântule, dormi liniștit! Aproape toată presa lucrează pentru tine (urmare din pag. 1) * Bogdan Chirieac, la Realitatea TV. E o arestare politică. Sunt nouă luni de când a fost arestat Popa. Cred că se va merge și pe arestarea preventivă pentru SOV, îl mai vizitam pe domnul Vântu și de fiecare dată el se cunoștea cu cei care îl monitorizau îndeaproape. în toate televiziunile antiputere lumea se uită cu mare îngrijorare la ce se întâmplă acum, pentru marele public însă, e puțin important.De ce n-ar fi important pentru cei 300.000 de păgubiți FNI? De ce nu mai bocește dl Chirieac astăzi pe umerii boborului sărman? - n.r.). * Mircea Dinescu, la Realitatea TV: Eu eram un mare susținător al lui Băsescu și am făcut niște emisiuni nimicitoare la adresa PSD-ului pe vremea aceea, la adresa lui Năstase, la adresa miniștrilor de pe vremea aceea, și mă întâlneam prietenește, cum m-am întâlnit și în ultima vreme cu Vântu, pentru că Vântu, întâmplător, este un mare intelectual. Puțină lume știe că el a scris poezii în tinerețe și are o bibliotecă uriașă acasă, deci nu este un..., nu face parte din tagma uriașă a semianalfabeților care s-au îmbogățit după Revoluție. Ei bine, el era puțin îngrozit de acele emisiuni. * Alina Gorghiu, PNL, la Realitatea TV: Reținerea lui Vântu nu rezolvă problemele României. Instanța va decide, mâine, dacă probele sunt solide. Până nu se știe exact despre ce este vorba, suntem la nivelul speculațiilor (...) Știu cu siguranță cine pierde pentru că pe agenda populației această reținere nu există. Drept este că pe noi, clasa politică, jurnaliști etc., ne interesează, dar pentru cei care nu au cu ce să-și plătească ratele și nu știu cum să treacă peste iarnă acest subiect este egal cu zero. Erau la mine în cabinet oameni și am schimbat impresii cu ei. Nu-i interesează subiectul acesta. Ei vor să știe cum se vor plăti salariile și pensiile, că l-au auzit pe președinte că nu avem bani de pensii și salarii, în paranteză fie spus, unul dintre politicienii răsfățați de Realitatea TV cu apariții TV, Alina Gorghiu (deputat PNL), chemată și astăzi la televizor să se întrebe dacă nu cumva o fi răzbunarea lui Băsescu la mijloc, câștigă bani frumoși dintr-un contract cu AVAS în procesul cu FNI. Pe scurt, avocatul Gorghiu se face că recuperează banii furați de la FNI, iar politicianul Gorghiu îl apără pe SOV. Ce schizofrenie, ce nebunie! Florin Iordache, PSD, la Antena 3. Este o situație anormală. Dacă Vântu este vinovat, nici o problemă, să plătească. Ne aflăm într-o telenovelă pentru a abate atenția de la problemele românilor. Mesajul care se încearcă să fie transmis românilor este acela că acei oameni care i-au ajutat pe președinte, pe Solomon, Diaconescu etc., oameni care l-au ajutat pe Traian Băsescu să ajungă președinte și i-au fost aproape, pot păți la fel dacă i se opun. Probabil că Vântu este convins că Traian Băsescu nu este străin de ceea ce i se întâmplă acum. * Cozmin Gușă, la Antena 3: Ceea ce se întâmplă cu Vântu acum i s-a întâmplat și domnului Băsescu înainte de a deveni președinte, în 2004, în proiectul Basarab, în acel caz, dacă nu era un vot împotrivă, domnul Băsescu ar fi pățit la fel. Vor urma presiuni ale străzii, iar puterea are nevoie de o presă timorată. Vă confirm că în 2004, dacă Vântu nu acționa pro-Băsescu... * Doru Bușcu, la Antena 3. Este un mod de operare care face parte din alocul politicii, constă-n principal din a-ți alege un adversar din categoria serioasă. Dacă nu poți controla ceea ce se întâmplă, derivat, din acțiunile politice, atunci trebuie să găsești un adversar, cineva care să fie demonizat sau care să fie atractiv pentru populație. Conflictul dintre Vântu și Traian Băsescu este generat în mare măsură de temperamentul și tipul de impulsivitate pe care aceste două personaje le au, atât în raport cu lumea, cât și-n raporturi personale, chiar cu ei înșiși. * CTP, la Realitatea TV. Am fost un martor al relațiilor dintre domnul Vântu și domnul Băsescu, fiind un colaborator al Realității TV, între 2005-2008, Realitatea a fost un post pro-Băsescu, ea fiind un fel de oaie neagră. Dânsul a fost primit cu sticle de vin la Realitatea, în 2008 nu s-au mai înțeles. Din acel moment, postul Realitatea a devenit mult mai puțin prietenos cu domnul Băsescu. Nu m-ar mira ca domnul Băsescu să instrumenteze politic arestarea domnului Vântu, iar domnul Vântu să facă tot ceea ce îi stă în putință să-l dea jos de la putere pe domnul Băsescu. Nu am însă date legate de implicații politice în reținerea domnului Vântu. La ora când scriu, îl aud stupefiat pe CTP vorbind, la fel ca Dinescu, despre „certele înclinații literare“ ale lui Sorin Ovidiu Vântu. Dar despre certele lui înclinații penale, de dinainte și de după ‘89, ar fi auzit domnii CTP și Dinescu? Oare nu despre asta vorbim noi astăzi, despre dosare penale, rechizitorii, nu despre volume de versuri? CTP, CTP, ce jos ajungi... * Dan Diaconescu: Eu sunt un mogulaș și, probabil, vor urma și mogulul Voiculescu și apoi ceilalți moguli. Probabil domnul Voiculescu va fi servit poporului înainte de Crăciun pentru ca ei să uite de salariile tăiate de acest nou credit pe care statul dorește să-l ia. Sunt arestări extrem de mediatizate. Toată lumea discută despre ele și automat nimeni nu mai discută despre guvern sau despre Traian Băsescu. Parcă asistăm la un concurs de mâncat rahat: cine înghite mai mult. Câtă ticăloșie în fiecare din frazele diversioniste de mai sus! Câtă obsesie anti-Băsescu, câtă rea-credință, ce cazuri patologice! Dumnezeule mare, de ce ne-ai părăsit? De ce ne-ai orbit cu televiziuni și jurnaliști care și-au vândut conștiința pe arginți? De ce ai amestecat Binele și Răul în așa fel încât slujitorii Tăi să nu mai poată deosebi între ele? De ce Binele se împuținează și Răul crește în jurul nostru? Cât cinism, ce faliment moral printre jurnaliști și unii politicieni, apărau un om suspect de favorizarea unui infractor, condamnat definitiv la 15 ani de închisoare, pentru înșelăciune, în dosarul FNI. Puțin le pasă lor astăzi că SOV este acuzat că favorizează un infractor dovedit - Nicolae Popă - că a înșelat câteva sute de mii de oameni. Puțin le pasă lor de oameni acum! Cei mai mulți se tem că una din sursele lor grase de venit, intrând la pușcărie, se închide la propriu. SOV și-a plătit cu mare generozitate toate conștiințele pe care le-a închiriat. Alții au ajuns în ultima perioadă să-l împrumute ei pe Vântu cu bani frumoși, iar acum se citește disperarea în ochii lor. Cui să mai ceară bani dacă Vântu și Luca se ascund în arest? Cum să-și mai recupereze gaura în buget (furat tot de la SOV)? Unde sunt imaginile cu amărâții, disperații, distrușii că și-au pierdut agoniseala de o viață, suprapuse eventual cu poza lui SOV și a lui Nicolae Popa? Unde sunt lacrimile de crocodil stoarse pe umerii poporului? Cum? în ziua când se anunța că Nicolae Popa, marele fugar condamnat în dosarul FNI, condamnat la 15 ani de închisoare, va fi extrădat din Indonezia în România, nici un remember FNI în imagini? Cum? în ziua reținerii lui Vântu, suspectat de favorizarea infractorului, ziariștii și politicienii prinși în insectarul lui SOV au uitat de popor? Cum se face că poporul celor 300.000 de mii de înșelați s-a evaporat de pe ecrane? Spumele populismului de odinioară de la gura unui CTP, Ursu, Bușcu sau Păunescu s-au condensat într-un scuipat trimis într-o singură direcție: Traian Băsescu. Azi, Realitatea, Antenele și corul apărătorilor lui Vântu ne spun că poporul trebuie uitat momentan. Ne spun că tot ce vedem azi este exclusiv răzbunarea lui Băsescu. Urletele, lacrimile de crocodil vărsate în capul păgubiților de jurnaliștii populiști au fost, cum zic ei, circ mediatic. Cei care introduc false teme în dezbaterea publică vor să obțină efecte artistice, nu adevărul. Caută să-l umanizeze pe Vântu, să reducă totul la conflictul său cu Traian Băsescu, să relativizeze astfel încât să nu mai distingem Răul de Bine, adevărul de minciună și victima de călău. Cei care evită fondul cauzei folosesc tehnica de succes a victimizării: SOV este prezentat ca un martir al luptei împotriva unei dictaturi imaginare. Toți avocații lui de astăzi ar merita felicitați de fiecare dintre cei 300.000 de păgubiți FNI, cât mai condensat. Vă amintiți sloganul? Dormi liniștit! FNI lucrează pentru tine. Iată că nu și-a pierdut actualitatea. Vântu poate dormi liniștit, chiar și în arest. Aproape toată presa lucrează pentru el. PS: Văd cum, la Antena 3, Gigi Becali este prezentat și el ca o victimă a represiunii Băsescu și, scandalos, e comparat de Radu Tudor cu deținuții politici de pe vremea comunismului, îndemnat „să-și păstreze credința“. Se răsucesc martirii anticomunismului în mormânt! La fel Dinescu, îl aud la Realitatea, cam pe la zece seara, cum se căznește să pozeze în urmărit ca pe vremea lui Ceaușescu, la fel și Patriciu, și Dan Diaconescu. Horror. Oamenii ăștia își bat joc de memoria dizidenței românești făcând o paralelă între istoria lor penală de astăzi, ridicolă, de miliardari de carton, și istoria tragică a marilor persecutați politic de dinainte de '89. Recompunerea atmosferei din comunism face parte tot din arsenalul diversiunii TV. é Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! * Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automat* la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud * Economisești 58% față de prețul de la chioșc • Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. * Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 0,6 RON. TELEFON ABONARE 1x CALCULATOR PERFORMANT Preț abonament: numai 17 lei 10 x 100 LEI NOI 4 1