Gazeta de Sud, septembrie 2010 (Anul 16, nr. 4728-4753)

2010-09-16 / nr. 4741

?Á Polițiștii vor lucra la numai 75 la sută Sindicatul Național al Polițiștilor și Personalului Contractual (SNPPC) a anunțat declanșarea, începând cu 20 septembrie, a protestului sindical al polițiștilor prin limitarea proporțională a activității. Polițiștii au anunțat că vor munci numai 75%, pentru ca munca lor să fie proporțională cu cât câștigă în prezent, după ce le-a fost redus salariul cu 25%. SNPPC a precizat că „limitarea activității nu este îndreptată împotriva statului și a cetățenilor, ci este o luare de atitudine față de subfinanțarea poliției, reducerile drepturilor salariale, disponibilizările anunțate, precum și față de alterarea relațiilor de muncă din interiorul instituției, produse prin abuzuri manageriale“. Potrivit reprezentanților SNPPC Dolj, în prezent, aproximativ 1.000 de polițiști, polițiști de frontieră și de la Transporturi sunt înscriși în sindicat, aceștia urmând să înceapă protestul pe 20 septembrie. Gioni Bălan, vicepreședintele SNPPC Dolj, a explicat că se așteaptă să se alăture protestului și membrii Pro Lex, care în Dolj sunt aproximativ 500. Salariu 75%, muncă la fel De pe 20 septembrie, polițiștii vor adopta o serie de măsuri de limitare a activității. Aceștia nu vor lucra cu publicul și nu vor primi sesizări ori alte documente, cu excepția celor pentru care soluționarea nu suferă amânare. Polițiștii de la Rutieră vor ieși pe străzi, dar nu vor patrula, nu vor dirija traficul și nu vor da amenzi, cu excepția avertismentelor. De asemenea, polițiștii de la Rutieră vor refuza să plece în misiuni fară echipament și cu aparate radar sau etiloteste neomologate. Polițiștii de la Ordine publică vor ieși în stradă, dar nu vor patrula, ci vor staționa pe toată durata programului de lucru în puncte fixe, din care vor interveni doar la apelurile de urgență. Nici aceștia nu vor aplica amenzi, ci doar avertismente; în plus, posturile rurale de poliție la care nu se lucrează în ture vor fi deschise de luni până vineri, între orele 8.00 -16.00, iar sâmbăta și duminica vor fi închise. De asemenea, polițiștii nu vor pune în aplicare mandatele de audiere emise de instanțele de judecată. Polițiștii vor amâna audierile în orice fel de sesizări, reclamații sau dosare, iar persoanele deja citate vor fi reprogramate. Criminaliștii vor amâna întocmirea planșelor foto și a expertizelor pentru cazurile care nu prezintă gravitate deosebită. Spre deosebire de colegii de la IPJ Dolj sau Transporturi, polițiștii de frontieră vor munci mai mult, în sensul că vor face controale amănunțite, prelungind astfel timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei. Aldezii MARIN Polițiștii de la Rutieră nu vor mai da amenzi după 20 septembrie, ci numai avertismente Iși iau calculatoarele acasă Pe lângă reducerea activității, polițiștii au anunțat că își vor retrage aparatura și dotările personale pe care le folosesc la serviciu. Vor refuza să conducă mașinile de serviciu dacă sunt defecte, nu au CASCO sau ITP-ul efectuat. Polițiștii nu vor răspunde la apelurile de serviciu primite pe telefoanele personale, vor refuza participarea la testări, bilanțuri, ședințe de tragere, verificări sau controale în afara programului normal de lucru sau în timpul liber. Oamenii legii se vor prezenta la serviciu, în afara orelor de program, numai în caz de catastrofe, calamități sau la instituirea stării de urgență ori a stării de asediu. întrebarea zilei la www.gds.ro) DA- 39% Credeți că oltenii vor deprinde obiceiul de a depozita selectiv gunoiul? NU* 61*/ PE 25 SEPT £ MBfttf., FAC GURATENII ÎN TOATĂ ȚARA. www.idsdOitromania.ro SIT*S DOK. ROMANIA n m ÍOOömliniaî este cel mai mare proiect de implicare socială, care își propune să curețe România de deșeurile abandonate necorespunzător și să prevină reapariția acestora. El este coordonat în întregime de voluntari și presupune ca, pe data de 25 septembrie 2010, toți doritorii, cu mic, cu mare, să pornească într-o misiune ecologică și să strângă gunoiul din vecinătatea locuinței lor. Leonard Doroftei ne susține: * înscrie-te și tu pe site-ul www.letadoitromania.ro / Consultă blogul .er Contact: Cătălin Zamfir, coordonator județ Dolj, 0723663100. de LUI și Cotidian al oltenilor de pretutindeni pretutindeni Jui 4« craiova.ro orașul încrj PTBl ip EVENIMENT Curtea de Apel București se pronunță astăzi, la ora 15.00, pe recursurile declarate de Sorin Ovidiu Vântu, Octavian Țurcan și Alexandru Stoian. Cei trei au fost aduși ieri, la ora 11.00, la Curtea de Apel București. Vântu a ajuns la Curtea de Apel într-un autoturism, iar Țurcan și Stoian cu o dubă a poliției. Procesul a început la ora 14.00 și a durat aproximativ două ore și jumătate. Un complet format din judecătoarele Viorica Costiniu, Luciana Mera și Cristina Rotaru a judecat recursurile celor trei împotriva deciziei Tribunalului București, de arestare preventivă. Astfel, Curtea de Apel București va decide dacă cei trei inculpați rămân în arest până pe 8 octombrie sau vor fi cercetați în libertate. Sorin Ovidiu Vântu a declarat în fața Curții de Apel București, în ultimul cuvânt în fața instanței, la procesul privind arestarea sa, că este un proces politic, recunoscând totodată veridicitatea interceptărilor și a documentelor din dosar, însă acuzând „cheia în care au fost lecturate“. Astfel, Vântu a spus, în fața instanței, că toate susținerile procurorului de ședință referitoare la interceptări și documente bancare sunt corecte, dar că aceste susțineri urmează să fie discutate pe fond. „Noi nu avem de-a face cu un proces, este o problemă strict politică“, a punctat omul de afaceri. Pe de altă parte, Vântu a adăugat că, în 2007, înaintea referendumului privind suspendarea președintelui, Traian Băsescu i-a cerut sprijinul, iar împreună au convenit un plan de modernizare a României, care cuprindea nouă principii. Omul de afaceri a susținut că a asistat la încălcarea acestor principii convenite, acuzând, totodată, că Băsescu i-ar fi cerut, prin emisari, să cedeze o parte din trustul său media, în continuare, Sorin Ovidiu Vântu a povestit că asupra sa s-au făcut presiuni, fiind amenințat că vor fi dezvăluite discuțiile pe care le avea cu jurnaliști din trustul său, dar și că va fi blocat financiar. Totodată, omul de afaceri a vorbit și despre controlul ANAF de la Realitatea Media, în ultimul cuvânt în fața instanței, omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu a arătat că asupra magistraților se fac presiuni. „Nu eu sunt cel care urâțește chipul justiției“, a spus Vântu, care a adăugat și că a fost monitorizat de 140 de angajați ai Serviciului Român de Informații. De asemenea, omul de afaceri a susținut și că a fost închiriată o frecvență de satelit special pentru a-i fi interceptate telefoanele. Totodată, Vântu a declarat că Nicolae Popa îi este prieten, dar faptul că a încercat să îl ajute cu bani pentru avocați nu este o favorizare a lui. întrebat de instanță ce are de spus asupra recursului său, omul de afaceri a zis că, dacă ar fi să aleagă între pledoaria procurorului de ședință și cea a avocatului său, ar alege-o pe a „maestrului Nazat“ (avocatul Marian Nazar l-a reprezentat pe Sorin Ovidiu Vântu în fața Curții de Apel București - n.r.). Curtea de Apel București a anunțat, ieri, că se va pronunța astăzi, la ora 15.00, pe recursurile lui Sorin Ovidiu Vântu, Octavian Țurcan și Alexandru Stoian împotriva arestării preventive pentru 29 de zile, în fața instanței, avocații celor trei au cerut admiterea contestațiilor și cercetarea clienților lor în libertate, în timp ce procurorul de ședință a cerut ca ei să fie cercetați în continuare în stare de arest. Vântu, Stoian și Țurcan au refuzat să facă declarații la începutul ședinței. Ulterior au fost susținute pledoariile avocaților, cea a pro Vântu. Nu eu urâțesc chipul justiției . Vântu se consideră victima lui Traian Băsescu curolului de ședință și apoi cei trei au avut ultimul cuvânt. Newsln A vrut să se sinucidă pentru că a rămas fără loc de muncă Un bărbat a înghițit zeci de pastile pentru a-și pune capăt zilelor din cauza faptului că a rămas șomer. Marius Gigan, de 38 de ani, din comuna gorjeană Albeni, a ajuns la Unitatea de Primiri Urgențe după ce soția sa l-a găsit leșinat în pădure. Nemulțumit că a rămas fără un loc de muncă, bărbatul, care a lucrat ani întregi în construcții, a încercat să se sinucidă. După ce a înghițit pastilele, Marius Gigan a plecat în pădure, așteptând ca acestea să își facă efectul. Cea care l-a salvat a fost soția sa. „M-a găsit imediat. Pe la 12.00 am luat 30 de pastile de Diazepam și am fugit în pădure, să mor liniștit. Am făcut gestul ăsta pentru că am rămas fără serviciu. Nevasta mea nu lucrează, am două fete la școală. Patronul la care am lucrat și-a bătut joc de noi. Ne ținea fără carte de muncă, zece ore pe zi. Am muncit în construcții. Cum să mai suport să trăiesc fără bani și fără un loc de muncă? Am vrut să mor“, a spus bărbatul. Marius Gigan are două fete, de nouă, respectiv 16 ani. Mihaela FLOROIU Grup infracțional destructurat de polițiștii gorjeni Patru tineri sunt cercetați după ce polițiștii au stabilit că ei făceau parte dintr-un grup infracțional specializat în furturi din automobile. Cei patru membri ai grupului, suspectați de comiterea a zece astfel de fapte, au fost reținuți, urmând ca instanța să decidă dacă își vor petrece următoarea lună în arest preventiv. Marți seară, polițiștii l-au identificat pe unul dintre tineri, asupra căruia au găsit un pistol cu bile pentru care nu deținea permis port armă. Pe numele lui Valentin A., de 23 de ani, din comuna Runcu, a fost întocmit dosar penal. Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au stabilit la audieri că Valentin C.A., împreună cu alți trei tineri - Emilian C.R., de 18 ani, din comuna Runcu, Ion M.D., de 20 de ani, din comuna Peștișani, și Nicolae Ș.R., de 20 de ani, din orașul Rovinari, au comis în perioada martie 2009 - 14.09.2010, zece furturi din autoturisme parcate în Târgu Jiu și localități limitrofe, cauzând un prejudiciu de aproximativ 16.000 de lei. Pe parcursul cercetărilor, polițiștii au recuperat peste 80% din bunurile sustrase, respectiv 11 jante și pneurile aferente, trei radio-CD-uri auto, o antenă pentru stație emisie-recepție, o trusă medicală auto, un triunghi reflectorizant etc., bunuri care urmează a fi restituite părților vătămate. Polițiștii continuă cercetările în vederea documentării întregii activități infracționale a suspecților și recuperării prejudiciului. Mihaela FLOROIU Tinerii riscă să își petreacă următorii ani din viață după gratii Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 58% față de prețul de la chioșc Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 17 lei 11/412.146 TELEFON ABONARE