Gazeta de Sud, septembrie 2011 (Anul 17, nr. 5030-5055)

2011-09-16 / nr. 5043

EVENIMENT I Vineri, 16 septembrie 2011 «Gazeta de Sud INFLAȚIE MARE România s-a clasat în luna august pe a cincea poziție în Uniunea Europeană în funcție de nivelul ratei anuale a inflației, înregistrând o creștere a prețurilor de 4,3% comparativ cu aceeași lună din 2010. Cultiva canabis lângă Craiova Un tânăr din Craiova a fost reținut de procurorii DIICOT miercuri seară, chiar când s-a dus la plantația sa de canabis de lângă oraș pentru a recolta câteva frunze ft Aldeziz Marin aldezir.marin@gds.ro otrivit DIICOT- procurorilor Serviciul Teritorial Craiova, pe 30 august, ofițerii antidrog ai BCCO au anunțat că au obținut informații despre mai mulți tineri care procurau semințe de canabis din afara țării, le plantau în ghivece, după care le scoteau și le cultivau pe terenuri virane din zona limitrofă a municipiului Craiova. Atunci când plantele ajungeau la maturitate, membrii grupării culegeau frunzele, le uscau, le porționau și le comercializau către diverși consumatori din Craiova, în urma cercetărilor făcute de anchetatori împreună cu ofițerii SRI Dolj, lângă un drum pietruit care pornește din strada Luceafărului, pe un teren al Primăriei Cârcea, au fost descoperite mai multe plante de canabis, cu înălțimea între 40 și 100 de centimetri. Oamenii legii au stabilit că plantația de canabis era îngrijită constant, pentru că pământul era umed, semn că plantele fuseseră udate de curând. De asemenea, plantele fuseseră puse la aproximativ trei metri una de alta pentru a se dezvolta cât mai bine, aceasta fiind o dovadă că plantația era a unui cunoscător al substanțelor interzise. Oamenii legii au pus la cale o... pândă, în urma căreia a fost identificat și prins proprietarul plantelor. CANABIS UDAT PE ÎNTUNERIC în seara zilei de 5 septembrie, după lăsarea întunericului, la plantația de canabis a ajuns cu o mașină cu farurile stinse, Bogdan Dane, de 30 de ani, din Craiova, care a udat plantele. Tânărul a fost supravegheat constant, oamenii legii stabilind că Dane recolta fragmente vegetale de pe plantația de la Cârcea, după care fie le vindea către alte persoane, fie le consuma împreună cu diverși cunoscuți. Ofițerii antidrog au stabilit că tânărul uda plantele la două - trei zile, întotdeauna pe întuneric, ocazie cu care recolta frunzele bune pentru consum. Miercuri seară, Bogdan Dane s-a dus din nou la plantația sa de la Cârcea, unde era așteptat de oamenii legii. în mașina craioveanului, în care se mai afla un tânăr de 26 de ani, între scaunele din față au fost descoperite mai multe semințe și o pungă cu 15 grame de fragmente vegetale cu miros specific de canabis. Ieri-dimineață au fost făcute percheziții acasă la inculpat, unde au fost găsite patru plicuri ce conțineau fragmente vegetale. în același timp, de pe plantația lui Dane oamenii legii au recoltat 3,7 kilograme de plante de canabis. Ieri-dimineață, procurorul DIICOT a dispus reținerea pentru 24 de ore a lui Bogdan Dane și cercetarea în libertate a amicului său. Dane urmează să fie dus la Tribunalul Dolj cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile pentru comiterea infracțiunilor de cultivare și trafic de droguri de risc. Poliția l-a prins pe cultivator pe plantație Arest pentru mita de la Spitalul „Filantropia“ Mihaela angajata Pencea, Registraturii Spitalului „Filantropia“ din Craiova, reținută miercuri de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj pentru trafic de influență, a primit ieri mandat de arestare preventivă pentru 20 de zile. Femeia a fost prinsă în flagrant miercuri, în jurul prânzului, de ofițerii Serviciului Județean Dolj din cadrul Direcției Generale Anticorupție, în timp ce primea 500 de euro de la un investigator sub acoperire căruia îi promisese că va interveni pe lângă medicii Comisiei de Pensionare pentru pensionarea soacrei acestuia. Investigatorul sub acoperire a contactat-o pe Mihaela Pencea cu o zi înainte, după ce un denunțător a sesizat că femeia i-a cerut bani pentru a-l ajuta la pensionarea unei rude. Denunțătorul a precizat că a rămas cu banii dați, pentru că femeia nu a aranjat în final pensionarea anticipată a rudei sale. Mihaela Pencea a fost reținută pentru 24 de ore miercuri, fiind acuzată de comiterea infracțiunii de trafic de influență. Ieri, inculpata a fost prezentată Tribunalului Dolj cu propunere de arestare preventivă, iar judecătorii au admis propunerea procurorilor și au emis pe numele ei un mandat pentru 20 de zile. • Aldeziz Marin Mihaela Pencea a fost arestată preventiv pentru 20 de zile Sistem inteligent de aplicare a amenzilor pentru șoferi Poliția Locală din Târgu Jiu va folosi un sistem inteligent de aplicare a contravențiilor: în locul tradiționalelor proceseverbale și al chitanțelor va fi eliberat un singur tichet, iar, în momentul aplicării, sancțiunea va fi înregistrată direct intr-un server aflat la sediul Poliției Locale. DOUĂ APARATE DE PROBĂ Poliția Locală din Târgu Jiu va folosi gratuit, timp de două luni, două aparate prin care se aplică mai ușor sancțiunile. Echipamentele respective au fost primite de la o firmă de profil din Ardeal, în condițiile în care vor fi mulțumiți de cum funcționează aparatura, șefii Poliției Locale vor trece la achiziționarea întregului sistem: „Modul de lucru se schimbă semnificativ. Marele avantaj este că, în momentul în care polițistul va aplica sancțiunea și va introduce datele în aparat, după care va da print la o imprimantă portabilă, totul va fi înregistrat și în server, în mod automat. De exemplu, dacă agentul identifică cinci mașini parcate neregulamentar, în prezent abia dacă face două procese-verbale în zece minute. Până scrie el proceseleverbale pentru două mașini, vin ceilalți trei șoferi și pleacă. Prin noul sistem, în câteva zeci de secunde e totul gata și datele sunt înregistrate direct în calculatorul de la sediu. Poate să verifice rapid și dacă a mai avut sancțiuni. Acest sistem este folosit în statele civilizate. Ne va ajuta și la eliberarea rapidă a permiselor liberă trecere. Deocamda... vom folosi două echipamente și ulterior ne vom decide dacă închiriem sau cumpărăm, în funcție de preț, ofertă și așa mai departe“, a declara on Tudor, șeful Poliției L^oie din Târgu Jiu. Faptul că polițiștii locali vor putea aplica mai multe amenzi nu va însemna mare lucru pentru bugetul local. Direcția Publică de Venituri încearcă de câțiva ani să încaseze amenzi în valoare de aproape trei milioane de lei, rămase neplătite de către conducătorii auto indisciplinați, dar și alte categorii de persoane sancționate pentru încălcarea legii. • Eugen Măruță ADMITERE DOCTORAT 2011 Universitatea din Craiova anunță următorul calendar referitor la înscrierea candidaților și desfășurarea concursului de admitere la doctorat: 19-23 septembrie 2011 - înscrieri 26-28 septembrie 2011 - concursul de admitere la studii universitare de doctorat j R o u a N 1 a1 Fastweb Soluții web complete pentru afacerea ta! iweb .eucon .org net .info - GRATUIT Găzduire de la 0,5 euro pe lună! Adresa: Str. libertații, nr. 2, Craiova. Doi. Cod 200421 UKMO 251212037 web: I www. fastweb.ro tratamentul varicelor (laser, scleroterapie) tratamentul ridurilor (acid hialuronic, toxină botulinică, laser) tratament dermato-cosmetic tratamentul complex al acneei tratamentul petelor vasculare și pigmentare epilare definitivă laser Adresa: STR. CARACAL: 28, CRAIOVA Telefon: 0351.178.448. 0251.414.700. 0723.736.475 www.drianosi.ro