Gazeta de Sud, ianuarie 2016 (Anul 22, nr. 6323-6346)

2016-01-13 / nr. 6331

GORJ Miercuri, 13 ianuarie 2016 • Gazeta de Sud ȘI MEDICII LOR SUNT NEMULȚUMIȚI Zeci de mii de medici din Anglia au declanșat marți o grevă, denunțând condițiile de lucru, inclusiv salariile mici, acesta fiind primul protest de acest gen din ultimii 40 de ani. Asistenta medicală rănită în Gorj a fost transferată la București Asistenta medicală rănită în accidentul de la Bârsești a fost transferată ieri de la Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu la o clinică de specialitate din Capitală. Starea de sănătate a asistentei medicale rănite în accidentul rutier care a avut loc luni, pe Drumul Județean 662 D, este stabilă, însă medicii de la Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu au decis ca femeia să fie transferată la un spital din București. Angajata Spitalului TBC Dobrița a fost supusă unor investigații medicale, în urma cărora medicii târgu Jieni au constatat că problemele descoperite depășesc competențele spitalului din Târgu Jiu. „S-a făcut computer tomograf. S-au făcut investigații și s-a constatat că sunt niște probleme care depășesc competențele spitalului nostru și care țin de neurochirurgie. Era politraumatizată și avea o leziune la nivel cervical“, a precizat Gheorghe Stanciu, purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu. Când se va însănătoși, asistenta Spitalului de Pneumoftiziologie „Tudor Vladimirescu“ Dobrița le va da explicații și polițiștilor, care o cercetează pentru vătămare corporală. A PIERDUT CONTROLUL VOLANULUI Femeia, de 40 de ani, lucrează ca asistentă medicală la Sanatoriul de la Dobrița, iar potrivit polițiștilor se face vinovată de producerea accidentului rutier de la începutul acestei săptămâni. Mașina acesteia a derapat, a intrat pe contrasens și s-a izbit de un autovehicul condus de un bărbat de 30 de ani, din comuna Stănești. în urma impactului, patru persoane au fost rănite, fiind nevoie de intervenția unui echipaj de descarcerare. Răniții au fost transportați la Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu, unde au beneficiat de asistență medicală de specialitate, toți fiind internați, în autovehiculul asistentei se afla și o infirmieră. Amândouă se îndreptau spre serviciu, respectiv către Spitalul de Pneumoftiziologie „Tudor Vladimirescu“ Dobrița, motiv pentru care evenimentul rutier a fost declarat accident de muncă; în urma accidentului, asistenta medicală s-a ales cu leziuni grave Nou-născutul mort la Târgu Jiu ar fi trăit dacă era monitorizat Viața nou-născutului mort, în noaptea de duminică spre luni, la Spitalul Județean de Urgență din Târgu Jiu, ar fi putut fi salvată dacă micuțul era monitorizat. Medicii legiști au tras câteva concluzii, în urma efectuării necropsiei cadavrului, și au stabilit că astfel de decese ar putea fi evitate dacă mamele ar fi monitorizate cu echipamente moderne, astfel încât să se intervină printr-o operație de cezariană. Pentru un rezultat exact al necropsiei, medicii Serviciului de Medicină Legală Gorj au prelevat probe pentru a fi expertizate suplimentar. Medicul legist Florin Dijmărescu a spus că bebelușul s-a născut mort. Familia Bădoiu acuză însă cadrele medicale că nu au intervenit la timp pentru a salva nou-născutul: „S-a născut mort. Plămânii erau nerespirați. Nu avea malformații. Era la termen fătul. Avea cam 3 kg și lungimea cam 51 de centimetri. De ce s-a produs decesul intrauterin o să stabilim după ce ne vine rezultatul. Au fost luate probe care au fost trimise la Craiova, mai ales din plămâni. Ei au zis că a fost un hematom în spatele placentei. Rămâne să vedem, în rest, nu am găsit nimic deosebit la autopsie. Sufocat poate să moară când se asfixiază cu lichidul acela amiotic din burta mamei; e posibil să fi intrat, dar nu se poate vedea decât la examenul microscopic. De aceea am luat probe din plămâni și, dacă se confirmă, asta a fost cauza. O cezariană ar fi putut ajuta, dar numai să o faci atunci când fătul intră în suferință. La noi și în multe spitale din țară nu se face monitorizare, că nu avem dotări. Fiecare mamă ar trebui să aibă niște electrozi cu care se vede în timp real situația fătului și a mamei și, când vezi că se întâmplă ceva, să intervii, dar nu există la noi așa ceva. Este foarte greu să monitorizezi dacă sunt 20 de mame care nasc. Dacă se intervenea, poate scăpa", a declarat medicul Florin mârescu. Ramona Bdi oiuliță, în vârstă de 36 de ani, din comuna Fărcășești, a fost anunțată luni dimineață, după nouă luni de sarcină, că bebelușul său a murit înainte să-l aducă pe lume. Femeia acuză asistentele că nu au anunțat medicii atunci când i s-a făcut rău. Soțul său a formulat plângere la poliție pentru neglijență în serviciu și ucidere din culpă. Pagină realizată de Eugen Măruță ,11 laurențiu ni cu vlad drăgulescu I II Duminică, 17 ianuarie, 8 p.m. regia: vlad drăgulescu M de gât! de Mihai Ignat teatrulescu la play rezervări la 0753 832 878 sau la Cafe Teatru Play T craiova.ro i.a/tx «1« si RADIO SUD 11 ESI Cotidian al oltenilor de pretutindeni hardcrew Hard Crew România, membră Hard Group din Austria, cu sediul în Timișoara, angajează: ȘOFERI DE TIR PENTRU COMUNITATE Se oferă training la angajare și salarizare atractivă. Flotă EURO 6 , camioane echipate complet și dispeceri români. Cerințe: Permis cat. C+E, Buletin, Atestat, Card TAHO, Cazier Judiciar, Cazier Auto. Așteptăm CV-ul dumneavoastră și restul documentelor la adresa noastră de e-mail. office@haldcrew.com * ' % ‘ Q? Mai multe informații lar puteți obține la numerele de telefon: 0256.43328^ / 0256.433.280 Orar: L-V 0900 ,1300 șt. 14.00,, I8.ÚD "V'-Z' A-" £ lllllllll.JlllllllllllllllllllllllllllIl LIVE The ROCK tribut AC/DC live Miercuri. 13 ianuarie orele 21.00 Artist tee: Zona A 40 lei Zona B 30 lei