Gazeta de Sud, aprilie 2016 (Anul 22, nr. 6399-6423)

2016-04-22 / nr. 6417

LOCAL Q Vineri, 22 aprilie 2016* Gazeta de Sud Bălăceala de la Water Park-ulur o familie cu doi copii va plăti pentru a intra la parcul acvatic din Craiova cât pentru o zi la mare în Grecia. Tarifele propuse de Primăria Craiova pornesc de la 24 de lei pentru copiii până la zece ani și ajung la 50 de lei pentru un adult, mai mari decât în parcurile acvatice renumite din țară, precum cele cu apă termală de la Băile Felix, la Valentin Tudor Valentin.tudor@gds.ro Accesul în Water Park-ul Craiovei, cel puțin în weekend, este mai scump decât în alte orașe din țară. GdS a comparat tarifele induse de primărie în regulamentul de funcționare a parcului acvatic pe care l-a supus dezbaterii publice până pe 20 mai cu prețurile altor aqua park-uri din țară sau din țări apropiate de România. Potrivit regulamentului de funcționare, taxele de acces sunt următoarele: 24 de lei pentru copiii între 5 și 10 ani, de luni până vineri (vor primi brățară albă - n.r.), 36 de lei pentru persoanele de peste 10 ani, de luni până vineri - brățară albastră, 34 de lei pentru copiii între 5 și 10 ani, în weekend - brățară roșie și 50 de lei pentru persoanele de peste 10 ani, în weekend - brățară neagră. Cei care doresc să meargă la saună vor plăti 15 lei, dar acest lucru este recomandat persoanelor peste 16 ani. Ele vor primi o brățară de identificare de culoare verde. De asemenea, părinții își pot trimite copiii la cursuri de înot care costă 20 de lei. UE NE-A DAT: UE NE CERE Primăria explică în raportul care însoțește proiectul supus dezbaterii că aceste tarife au fost impuse pentru că așa îi cere Comisia Europeană, atâta timp cât costurile de realizare a Water Park-ului au fost finanțate o treime din fonduri europene. Jumătate din suma totală de 84 de milioane de lei a venit de la bugetul local printr-un împrumut contractat de fosta administrație, iar restul de la guvern. Și totuși, cum a ajuns primăria la prețul de 50 de lei pentru un bilet de intrare și nu 10 lei, de exemplu? „Profitabilitatea financiară a investiției și a contribuției proprii investite în proiect, durabilitatea financiară a proiectului, impactul economic, social și de mediu al proiectului sunt stabilite prin intermediul indicatorilor analizei cost-beneficiu", se arată în raportul care enumeră apoi mai mulți indicatori tehnici de care s-a ținut seama, pentru ca apoi să ajungă la analiza economică. „Durabilitatea financiară a proiectului trebuie evaluată prin verificarea fluxului net de numerar cumulat (neactualizat). Acesta trebuie să fie pozitiv în fiecare an al perioadei de analiză (...) Pentru fiecare proiect trebuie determinați următorii indicatori economici, pentru întreaga valoare a proiectului: Venitul net actualizat economic. Acesta trebuie să fie pozitiv. Rata internă de rentabilitate economică. Aceasta trebuie să fie mai mare sau egală cu rata socială de actualizare (5,5%). Raportul beneficii/ cost. Acesta trebuie să fie mai mare decât 1. Proiectele care nu îndeplinesc aceste condiții nu au un impact relevant, deci nu sunt importante și nu vor primi finanțare din fondurile structurale“, mai spune primăria care precizează că proiectul a putut fi cofinanțat din fonduri europene tocmai pentru că a fost prevăzută o taxă de intrare la Water Park. „în etapa de evaluare și selecție a cererii de finanțare, proiectul a fost punctat pentru îndeplinirea indicatorilor din analiza cost-beneficiu, în conformitate cu Grila de evaluare tehnică și financiară, anexă la Ghidul solicitantului“, se arată în raport. Pe baza calculelor făcute înainte de aprobarea Comisiei Europene, primăria a estimat că va avea cheltuieli cu întreținerea și administrarea parcului de 8.702.257 lei inclusiv TVA pentru primul an de exploatare. La această sumă se adaugă salariile angajaților Direcției care se va înființa la primărie în acest scop. Cum raportul dintre venituri și cheltuieli trebuie să fie mai mare de 1, era clar că primăria este obligată să încaseze mai mult decât cheltuiește, așa că și-a estimat venituri de 9,3 milioane de lei pe an (circa 2 milioane de euro). La un preț meu de 42 de lei de persoană ... Până la inaugurarea Water Park-ului mai este mult de muncă CENTRUL MEDICAL ÎNGRIJIRI PALIATIVE “Sf. Elena“ PARTENERIAT MEDICAL ROMÂNO-TURC ÎMBUNĂTĂȚIM CALITATEA VIEȚII • îngrijire bătrâni (1.500 lei/lună) • spitalizare continuă (2.000 lei/lună) • spitalizare de zi • cabinet consultații (oncologie, neurologie, psihologie) Str. Eugeniu Carada, nr. 18, Craiova Telefon: 0351.434.634 | 0773.341.560 E-mail: paliatie@yahoo.com | Web: www.centruldepaliatie.ro LOTO 6/49 18,47,5,14,46,6 NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC 0306247 703390 311232 Doljul a obținut premiul I de română și biologie ba și literatura română și la biologie. Eleva Maria Dincă de la Școala Gimnazială „Mircea Eliade“ din Craiova, care a reușit să se facă remarcată pentru mediile de 10 la simularea evaluării naționale, dar și pentru premiile pe care le-a câștigat până acum la concursurile școlare, a obținut locul I la Olimpiada de limba română pentru gimnaziu derulată la Râmnicu Vâlcea. De altfel, colegul său, Andrei Cristescu, elev în clasa a VII-a, a luat mențiune la acest concurs, iar Daria Maria Barbu, elevă în clasa a V-a la Colegiul Național „Frații Buzești“ din Craiova, a obținut premiul special. De asemenea, la Olimpiada de biologie derulată la Satu Mare, elevii de la Colegiul Național „Frații Buzești“ au reușit să obțină cele mai multe premii. Astfel, Victor Florin Petrișor, din clablevii de gimnaziu reușesc să obțină rezultate frumoase la olimpiadele naționale de lim ba olimpiadele la a VlI-a, și Maria Teodora, din clasa a Xl-a, de la Colegiul Național „Frații Buzești“ din Craiova, au obținut premiul I. Totodată, eleva Anda Maria, din clasa a VII-a, a obținut premiul II, iar elevii Teodora Andreea Călin și Adriana Jidovin au luat mențiune. Tot mențiune a obținut și eleva Eliza Ștefania Bănică, de la Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“ din Băilești. Carmen Rusan Maria Dincă, elevă în clasa a Vlll-a la Școala Gimnazială „Mircea Eliade" din Craiova, a obținut premiul I la Olimpiada națională de limba română pentru gimnaziu