Gazeta de Sud, ianuarie 2017 (Anul 23, nr. 6626-6649)

2017-01-14 / nr. 6636

LOCAL Sâmbătă - Duminică, 14-15 ianuarie 2017* Gazeta de Sud Mașina Primăriei Craiova, parcată in sensul giratoriu Un cititor GdS a trimis pe adresa redacției o fotografie în care se observă unul din autoturismele Primăriei Craiova oprit neregulamentar în apropiere de Colegiul Național „Carol I“. Mai exact, Opelul Insignia cu numărul de înmatriculare DJ-10-17C, folosit până de curând de primarul Olguța Vasilescu, a fost surprins parcat pe un spațiu interzis circulației, la câțiva metri de sensul giratoriu de la intersecția străzilor Ion Maiorescu și Popa Șapcă, în aceeași imagine apare și un Ford Focus, oprit la fel de neregulamentar. întrebați despre această situație, polițiștii doljeni au precizat pentru GdS că oprirea și staționarea sunt interzise în acea zonă. Oamenii legii spun că, în primul rând, este interzisă oprirea autovehiculelor în intersecții, inclusiv în cele cu circulație în sens giratoriu, dar și la o distanță mai mică de 25 metri de intersecție; în al doilea rând, cele două mașini au oprit pe marcajul care delimitează un spațiu interzis circulației, deci și opririi și staționării autovehiculelor. „Potrivit art. 142, alin.1, lit. f, din Regulamentul de aplicare al Codului Rutier, oprirea și staționarea sunt interzise în intersecții, inclusiv cele cu circulație în sens giratoriu, precum și în zona de preselecție, unde sunt aplicate marcaje continue. De asemenea, Standardul 1848 - 7 prevede că marcajul aplicat în afara benzilor de circulație, format din linii paralele, înconjurate sau nu cu o linie de contur, delimitează spațiul interzis circulației", au explicat reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj. De sancționarea șoferilor care opresc sau staționează neregulamentar în municipiul Craiova se ocupă agenții Poliției Locale, instituție aflată în subordinea Primăriei Craiova. Aldeziz Marin Un cititor GdS a surprins și fotografiat unul dintre autoturismele Primăriei Craiova, oprit neregulamentar în apropierea Colegiului Național „Carol I" ru I ucililor rus Polițiști de frontieră, judecați pentru braconaj Ofițerii Serviciului Județean Anticorupție Dolj au anunțat trimiterea în judecată a trei polițiști din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră (SPF) Calafat, dar și a altor șase inculpați. Printre infracțiunile reținute de procurori se numără braconajul, darea de mită, falsul în înscrisuri sau divulgarea secretelor de serviciu. Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj au început cercetările în acest dosar în octombrie, anul trecut, când au reușit să destructureze o grupare de patru braconieri, coordonați de un agent de poliție din cadrul LPF Calafat - Sectorul Poliție de Frontieră Bistreț. Anchetatorii au reținut că, în perioada iunie - octombrie 2016, inculpații Florin Sarlă, Alexandru Uzunu, Cosmin Bărbulescu și Nicolae Bălăci „s-au deplasat în zona Bistreț, județul Dolj, unde, pe timpul nopții, au braconat prin împușcare mistreți și iepuri, acest lucru întâmplându-se pe timpul executării serviciului de către agentul de poliție Iovan Aurel, care avea în competență zona respectivă. Agentul de poliție le facilita braconierilor accesul în perimetrul fondului cinegetic, iar după ce aceștia împușcau animalele sălbatice, le asigura părăsirea în siguranță a zonei, pentru aceste facilități Iovan Aurel primind ulterior foloase necuvenite, respectiv vânat braconat“. în urma cercetărilor s-a stabilit că agentul Iovan a primit de la braconieri vânat în valoare de aproximativ 2.500 de euro. în urma anchetei, procurorii doljeni au pus sub acuzare încă doi polițiști de frontieră de la Bistreț, dar și alți doi inculpați. Este vorba de agenții de poliție Cătălin Grecu și Sorin Andrei, dar și de Florin Tătoiu și Gigi Bozgan. Primii doi sunt acuzați că au divulgat secrete de serviciu, pentru ca braconierii să nu fie prinși în urma unor eventuale controale. „Iovan Aurel, folosinduse tocmai de prerogativele funcției de agent de poliție, le-a permis celorlalți inculpați sau suspecți din cauză să comită în mod repetat infracțiuni de braconaj cinegetic sau piscicol, cu complicitatea sa activă și cu sprijinul agenților de poliție Grecu Cătălin și Andrei Sorin, prin oferirea de informații secrete de serviciu sau nepublice, pentru a nu fi depistați de alte organe abilitate ale statului cu atribuții de constatare a infracțiunilor sau contravențiilor", au mai precizat anchetatorii doljeni. Săptămâna aceasta, procurorii doljeni au încheiat cercetările și au dispus trimiterea în judecată a celor nouă inculpați, dosarul fiind înregistrat pe rolul Tribunalului Dolj. Agentul Aurel Iovan a fost arestat preventiv pe 18 octombrie, el fiind trimis în judecată în stare de arest preventiv. Alți patru inculpați - Șarlă, Ozunu, Bărbulescu și Bălăci - au fost deferiți justiției sub control judiciar. Reprezentanții SPF Calafat au precizat pentru GdS că cei trei agenți de poliție au fost suspendați din funcții până când instanțele de judecată vor da o soluție definitivă în acest dosar penal. Aldeziz Marin 11 cazuri cu gripă, confirmate în Olt In județul Olt au fost confirmate, în ultima perioadă, încă 11 cazuri cu gripă sezonieră (tip A subtip H3N2). Toți pacienții s-au prezentat la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Slatina cu simptome compatibile cu gripa: febră, dispnee, tuse, expectorație, cefalee, rinită, motiv pentru care s-au recoltat probe pentru investigarea cazurilor în laborator: „în urma rezultatelor de laborator, cele 11 cazuri au fost confirmate și de Institutul «Cantacuzino» București. Cazurile confirmate sunt cu vârste cuprinse între 6 și 71 de ani. Evoluția bolnavilor a fost favorabilă, majoritatea au fost internați sub formă de spitalizare de zi. Nu s-au înregistrat decese. Cinci din cele 11 cazuri au prezentat la internare și alți factori de risc, precum: HTA grad II, diabet zaharat, proteză valvă aortică, sindrom cerebelos", spun reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Dolj (DSP). De la începutul anului și până în prezent, în Olt au fost înregistrate 18 cazuri de gripă, 15 pacienți au fost izolați la Spitalul Județean de Urgență Slatina, iar trei au ajuns la Spitalul Municipal Caracal, în Dolj nu a fost confirmat nici un caz de gripă până în acest moment. Pentru a preveni îmbolnăvirea, dicii recomandă imunizarea cu vaccin antigripal, evitarea automedicației și izolarea persoanelor bolnave. Ana Maria Predilă S-a stins din viață marele dirijor Nicu Crețu Marele maestru dirijor Nicu Crețu s-a stins din viață, vineri, din cauza unei suferințe cardiace. Acesta era dirijorul Ansamblului Folcloric „Maria Tănase" de peste 25 de ani și a lăsat în urmă o activitate artistică impresionantă, în timpul facultății, pe care a urmat-o la Timișoara, a făcut parte din Ansamblul Studențesc „Doina Timișului" și din Ansamblul Folcloric „Timișu". Întors acasă, la Craiova, în 1970, Nicu Crețu a preluat Ansamblul „Mugurelul", iar din 1992 până în prezent era alături de orchestra Ansamblului Folcloric „Maria Tănase". Trupul său neînsuflețit va fi depus astăzi la capela bisericii Electroputere, iar duminică, 15 ianuarie, la sediul Ansamblului Folcloric „Maria Tanase", când toți cei care doresc îi pot aduce un ultim omagiu, între orele 9.00 - 12.00, înmormântarea va avea loc duminică, la ora 14.30, la cimitirul Hanul Doctorului. Colegii din ansamblu și-au exprimat regretele față de marea pierdere. „Dumnezeu să-l odihnească în pace! Rămas bun, maestre!“, au scris aceștia pe pagina de socializare a Ansamblului Folcloric „Maria Tănase". Maestrul Nicu Crețu era născut pe 17 iulie 1947, la Măceșu de Sus. Anca Dumitrașcu