Gazeta de Sud, iunie 2017 (Anul 23, nr. 6741-6760)

2017-06-30 / nr. 6760

LOCAL I Vineri - Sâmbătă, 30 iunie -1 iulie 2017 • Gazeta de Sud LOTO 6/49 33,31,28,4,5,26 NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC 7013186 530056 954484 Fierbătoarele pe roți de la RAT, cu o călătorie cu un autobuz al SC RAT Craiova SRL, în timpul unei zile caniculare, este un adevărat coșmar. Fără să mai luăm în calcul aglomerația din mijloacele de transport în comun craiovene, mai ales la orele de vârf, condițiile din acestea sunt mizere și greu de suportat. Oamenii rezistă cu greu, fac saună fără să vrea și ajung la destinație cu hainele ude. Cei care nu au altă soluție decât mijloacele de transport trebuie să suporte umilința condițiilor inumane la care sunt supuși. Doar autobuzele Solaris, care circulă pe traseele E1 și 9, au aer condiționat, însă oamenii spun că acesta funcționează, uneori, doar la insistențele lor. Anca Dumitrașcu anca.dumitrascu.gds.roapă o singură stație parcursă cu un autobuz vechi al RAT, în care nici nu s-a auzit de aer condiționat, simți cum rămâi fără aer, iar mirosul de motorină se impregnează în haine, îți faci aer cu ceai la îndemână, respiri greu, transpiri excesiv și cobori din acesta cu dureri de cap. Când ajungi la destinație te simți deja murdar, ca și când ai fi petrecut o zi în căldură. Și mai supărător este pentru șoferii autobuzelor, care stau ore în șir asudând în căldura toropitoare. De zeci de ani, nimeni nu s-a gândit la condițiile pe care aceștia trebuie să le îndure la locul de muncă: „încercăm să rezistăm, nu avem ce să facem. Stau la serviciu opt ore. Ni se dă apă, iar la capetele de linie ne mai dăm jos să mai luăm aer. Călătorii deschid geamurile sau folosesc evantaie. Sunt șofer de 27 de ani și în fiecare vară este aceeași situație: în autobuzele cu aer condiționat știu că ar trebui să meargă aerul tot timpul când sunt în mers, dar cred că merg cam patru ore în prima parte a zilei și patru în cea de-a doua parte“, a spus un șofer al SC RAT Craiova SRL. „De dimineață este mai bine, dar după-amiază e rău de tot. Am pus draperii în autobuz ca să mă protejeze și pe mine, și pe călători. Ar fi mai bine să lucrez pe un autobuz cu aer condiționat, dar ar trebui se dea pe acelea celor tineri. De 44 de ani sunt șofer și e același lucru an de an. Nu avem ce face, nu vedeți că fără bani nu suntem nimic. Cei de la conducere ne D Cel mai mare cămin privat de bătrâni din țară, deschis la Craiova cu o suprafață de 3.850 de metri pătrați și o curte de nu mai puțin de 14.000 de metri pătrați. Căminul de seniori Sfântul Mina de pe strada Bucura, nr. 85 din Craiova devine cel mai vast amplasament privat dedicat îngrijirii persoanelor vârstnice din România. Mugurel Sufan, omul din spatele proiectului, ne povestește, în interviul de mai jos, mai multe despre facilitățile locului și despre cum este gândit acesta special pentru a oferi tot ce e necesar oamenilor care își vor petrece timpul aici. Reporter. Ce capacitate de cazare are Căminul de seniori Sf Mini? Mugurel Sufan. Căminul poate adăposti minimum 200 de persoane. în plus, lucrăm la un centru de paliație anexat căminului, pe care sperăm că îl vom da deja în folosință anul viitor. Este un proiect ambițios, căminul privat cu cea mai mare suprafață din România. Numărul de salariați pentru deservirea acestui amplasament va atinge în jur de 60 de persoane. R: Ce facilități oferă locul pentru oamenii care vor locui aici? M.S.: Este un cămin gândit în detaliu pentru bunăstarea vârstnicilor, cu toate facilitățile necesare unui trai comod, realizat la cele mai înalte standarde. Vorbim de îngrijire nonstop, grație unei echipe bine pregătite de medici, asistente și infirmiere, de camere cu 2-3 paturi medicalizate, cu baie proprie, cu televizor, mobilier din Germania, lift, în curte am amenajat și o capelă foarte frumoasă. Avem bucătărie proprie, sală de mese, iar persoanele cazate aici vor beneficia de cinci mese pe z. Avem inclusiv serviciu de ambulanță gratuit în interiorul orașului. Trebuie menționat că avem acreditare de la Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. A: Ce specializări au medicii din echipa Căminului de seniori Sf. Mina? M.S. Din echipa medicală fac parte un medic de familie, un medic specialist în diabet și boli de nutriție, un medic psihiatru și un medic cardiolog, gata oricând să ofere asistența necesară pentru pacienți. R.: V-ați gândit și la programe de activități pentru petrecerea timpului? M.S.: Sigur, avem chiar în plan accesarea de fonduri printr-un program european pentru un proiect pe această temă, pentru diversificarea activităților recreative. Dispunem inclusiv de un microbuz pentru excursii locale. Pentru oamenii veniți aici, socializarea este importantă. în plus, curtea va fi amenajată foarte frumos, iar plimbările vor fi o plăcere. Am gândit totul pentru a le face viața mai frumoasă celor care își vor petrece timpul la Căminul de seniori Sf. Mina, pornind de la amenajarea locului și până la posibilitățile de petrecere a timpului. R.: Sunteți la primul proiect de acest fel? M.S.: Nu, chiar putem spune că avem experiență în domeniu. Primul cămin l-am inaugurat în anul 2010, iar acum un an am deschis unul și în zona centrală, pe strada Unirii, la nr. 10A. Avem și un serviciu privat de ambulanță, tot sub numele Sf. Mina. Ne place să credem că fiecare proiect aduce ceva în plus și că devenim tot mai buni în ceea ce facem. Misiunea noastră este să avem grijă de acești oameni pe care îi cazăm și să le asigurăm tot ce au nevoie pentru confortul fizic și moral. Suntem mândri de acest cămin nou înființat și credem că va fi o casă caldă și primitoare pentru cei care vor veni aici. '