Gazeta de Sud, noiembrie 2017 (Anul 23, nr. 6847-6867)

2017-11-21 / nr. 6861

LOCAL 1 Marți, 21 noiembrie 2017 • Gazeta de Sud LEGILE JUSTIȚIEI, MODIFICATE NUMAI ÎN COMISIA SPECIALĂ CONDUSĂ DE IORDACHE Plenul comun al Parlamentului a aprobat luni, cu 198 de voturi „pentru" și 119 „împotrivă", modificarea regulamentului Comisiei speciale privind sistematizarea, unificarea și asigurarea stabilității legislației în domeniul Justiției, astfel încât actele normative cu incidență asupra Justiției să fie modificate numai în această comisie. Dăruiește din inima ta pentru Mihnea! Mihnea Diaconu, băiețelul de șapte ani, din Craiova, diagnosticat în vara acestui an cu leucemie acută limfoblastică cu celule T, are nevoie de ajutorul nostru pentru a continua lupta cu boala. Este o luptă contra cronometru, o luptă din care Mihnea trebuie să iasă învingător și în care noi îi putem fi aliați. Povestea lui Mihnea a fost relatată în paginile Gazetei de Sud, în luna septembrie. La acel moment, Mihnea urma un tratament cu citostatice, iar medicii sperau ca trupul firav al copilului să răspundă bine la chimioterapie, astfel încât să aibă șansa să se vindece fără să fie nevoie de un transplant de măduvă. în situația în care tratamentul nu va aduce însă o ameliorare, se va impune transplantul, care, în străinătate, presupune costuri de peste 100.000 de euro. Mihnea este un băiețel pe cât de firav, pe atât de puternic și de încrezător. Deși de aproape cinci luni Spitalul Fundeni din Capitală i-a devenit casă, iar înțepăturile acelor i-au măcinat trupul și așa slăbit, Mihnea știe că acestea sunt doar etape dintr-o mare bătălie în care va învinge. Pentru acest lucru are însă nevoie de ajutorul nostru. Pe parcursul tratamentului cu citostatice, Mihnea trebuie să facă transfuzii de sânge și cum singura fabrică de sânge este inima noastră, îl putem ajuta să lupte cu boala donând sânge grupa Ol cu RH pozitiv, la Centrul de Transfuzie Sanguină aflat în curtea Spitalului Județean Craiova sau la Spitalul Fundeni București. Pot dona și cei care nu au această grupă de sânge pentru că se fac schimburi între Craiova și București. Toți cei care donează trebuie să facă mențiunea: Mihnea Andrei, Spitalul Clinic Fundeni din București, Clinica Oncologie Pediatrică - Pediatrie 2, medic curant conf. dr. Anca Coliță. TURNEU DE TENIS ȘI CONCERT CARITABIL PENTRU MIHNEA Transfuziile de sânge îl vor ajuta pe Mihnea să reziste tratamentului extrem de agresiv cu citostatice, dar băiețelul va avea nevoie și de ajutor financiar, având în vedere că intervenția chirurgicală de transplant de măduvă, care se va face în străinătate, presupune costuri de peste 100.000 de euro. Cei care doresc să îl ajute și financiar pe Mihnea pot participa la un turneu caritabil de tenis la dublu, duminică, 26 noiembrie, la Baza de tenis Dist Sport (fostă Cojan), pe Aleea Potelu, nr. 26, Craiova, înscrierea se face la numerele de telefon 0748.085.231 și 0767.597.161, iar taxa de înscriere este de 100 lei/persoană, toți banii strânși fiind donați pentru Mihnea. La baza sportivă vor fi și urne speciale pentru cei care doresc să facă donații suplimentar. Un alt eveniment destinat strângerii de fonduri pentru ca Mihnea să poată învinge leucemia va fi un concert caritabilixe se va desfășura pe 7 decembrie, la ora 19.00, în Sala Alexandru Buia a Universității din Craiova, și al cărui bilet de intrare va costa 40 de lei. Vor concerta Old School Band, The Wheels, Corul de copii „The Whishers“ - May Lily. Evenimentele fac parte din campania „Dăruiește din inima ta!“. „Campania a fost inițiată în cadrul cursului de comunicare și marketing social, de la Masterul Dezvoltare comunitară și integrare europeană al Facultății de Științe Sociale din cadrul Universității din Craiova, iar cazul lui Mihnea a fost ales de către masteranzi. Ne-am gândit la acest turneu de tenis și ca suport moral pentru tatăl lui Mihnea, care era jucător de tenis amator, și am vrut să îi transmitem că nu este singur. Campania are mai multe ținte: în primul rând, să le transmitem părinților că suntem alături de ei și să îi sprijinim, în al doilea rând, vrem să creștem nivelul de educație față de ceea ce înseamnă să donezi pentru că oamenii asociază donarea de sânge cu ceva rău și vrem să știe că lucrurile nu stau deloc așa. Practic, sunt informații care trec dincolo de cazul lui Mihnea. Nu în ultimul rând, dorim să strângem bani pentru Mihnea. Suma pe care trebuie să o strângem pentru transplant este de peste 100.000 de euro“, a spus lect. univ. dr. Constantin Crăițoiu, prodecan al Facultății de Științe Sociale din cadrul Universității din Craiova. Cei care nu pot lua parte la aceste evenimente și doresc să îl ajute pe Mihnea pot face donații în contul: RO30 1NGB0000999906587641, titular: Diaconu Matei; detalii plată: Donație pentru Diaconu Mihnea Andrei. Totodată, firmele care doresc să facă sponsorizări pot contacta Asociația „Devotament și încredere", înființată de Matei Diaconu, tatăl lui Mihnea. Oamenii de știință susțin că în cazul bolnavilor de cancer suportul moral este la fel de important ca și tratamentul. Este la îndemâna fiecăruia dintre noi să îl ajutăm pe Mihnea să învingă leucemia. De la donare de sânge, la o mică sumă de bani sau pur și simplu un gând bun, orice constituie un punct de sprijin pentru Mihnea în lupta lui pentru viață. Monica Stuparu Mihnea Andrei, cu puțin înainte să fie diagnosticat cu leucem POVESTEA FOTOGRAFULUI ÎNDRĂGOSTIT DE LOCURILE NATALE Album de fotografii vechi și noi din Slatina George Pitulescu (foto) face fotografii de doar doi ani, însă fiecare postare a sa pe Facebook adună nenumărate aprecieri. Ceea ce surprinde prin obiectiv completează cu informații adesea inedite despre oameni și locuri. Legenda unui monument aparte pentru slătineni, Catedrala Ionașcu, așa cum este cunoscută, constituie nucleul unui album fotografic important care reunește imagini vechi și noi din Slatina, scoase la lumină de tânărul George Pitulescu (30 ani), fotograf, jurnalist și îndrăgostit de Slatina. „Iubim Slatina“ se numește albumul lansat de tânărul jurnalist vineri, 17 noiembrie 2017, în mijlocul a numeroși prieteni, iar povestea ctitoriei filantropului Ionașcu Cupețu este prima care a văzut lumina tiparului: în cele 100 de pagini ale albumului, cei care iubesc Slatina vor aprecia, cu siguranță, pe de o parte, fotografiile care înfățișează orașul așa cum nu mai este astăzi (adunate de tânărul jurnalist de prin arhive și de la posesori care s-au lipsit de ele), iar pe de altă parte se vor bucura de cum vede autorul Slatina din 2017. Deși astăzi foarte multe persoane apreciază fotografiile lui George Pitulescu, tânărul spune că numai în urmă cu doi ani și-a dat seama că surprinde bine lucrurile care îl interesează. Prima fotografie apreciată îl înfățișa pe un copil-călușar venit la un festival-concurs în Slatina. Puștiul se sprijinea în bățul de călușar, absorbit de ce se întâmpla în fața sa, pe scenă. Fotografia postată de George pe Facebook a primit laude, iar el a continuat cu încredere să scrie și să fotografieze. Chiar dacă de-abia acum a adunat într-un album (și pe pagina de Facebook cu același nume - Iubim Slatina) numeroase fotografii, spune că este îndrăgostit de locurile natale de când se știe și, de asemenea, foarte curios. Prima curiozitate a fost legată de vechea catedrală din municipiu, iar căutând a reușit să scoată la iveală povestea impresionantă a filantropului Ionașcu Cupețu și a soției sale, jupâneasa Neaga, cei care au ridicat, pe locul actualei catedrale, o biserică, dar și primul spital și prima școală din oraș, în amintirea fetei lor pierdută prea devreme. Cei curioși să afle care este povestea nu au decât să caute albumul jurnalistului, care va ajunge la biblioteca orașului și în arhivele altor instituții. Alte imagini vechi arată, spre exemplu, teatrul de vară, care nu a supraviețuit timpului potrivnic, străzi cu blocuri răzlețe, primele ridicate în orașul nou etc. George Pitulescu spune că fiecare călătorie, indiferent că bate drumurile ținutului natal ( slătinean din moșistrămoși) sau meleaguri noi, este un nou prilej de a căuta și a scoate la lumină poveștile de altădată. Astăzi îi este mai ușor să-și urmeze pasiunea, ca jurnalist experiența de zi cu zi oferindu-i nenumărate ocazii. George Pitulescu are 30 de ani, este absolvent al Facultății de Litere, este redactor al publicației Ziarul de Olt din Slatina, dar și-a început activitatea ca profesor suplinitor la o școală de țară. A renunțat după doi ani, „convins" de nivelul salariului proaspăt tăiat, în 2010, din care nu-i mai rămânea mare lucru după plata navetei. Cei doi ani i-au fost, însă, de ajuns să aprecieze ambiția copiilor care, deși ar fi normal să se bucure de aceeași șansă ca și colegii lor de la oraș, nu o au. Au fost ani în care le ducea manuale fotocopiate și participa la colecta profesorilor pentru cei mai săraci dintre ei, rămași, iarna, fără haine groase sau încălțări. Pentru anul următor, jurnalistul pregătește o carte de poezie, dar va continua să fotografieze și să descopere lucruri noi, pe care să le împărtășească prietenilor. Alina Mitran