Gazeta de Sud, martie 2018 (Anul 24, nr. 6926-6947)

2018-03-26 / nr. 6943

LOCAL H LOTO 114,9 NOROC NOROC PLUS SURER NOROC 2,39,12,36,34,20 6570483798286946437 Luni, 26 martie 2018. Gazeta de Sud. O tânără polițistă are nevoie de sprijin în lupta grea cu cancerul Irina Tâtaru are 33 de ani, este polițistă și are un copil de doar patru ani. Când viața părea să îi ofere tot ce avea nevoie pentru a fi liniștită și iubită, un control medical de rutină i-a distrus toată fericirea. Diagnosticul a fost crunt, cancer. Știa că este o boală nemiloasă, însă nu își închipuise niciodată că ea poate să se îmbolnăvească. După ce a aflat diagnosticul, a luptat cu ea și a înțeles, în cele din urmă, că trebuie să iasă învingătoare. Acum are nevoie de aliați, adică de oamenii din jurul ei, care o pot ajuta să strângă banii necesari pentru câștigarea luptei cu boala. Anca Dumitrașcu anca.dumitrascu@gds.ro Irina este o tânără pe care dacă ai vedea-o pe stradă nu ți-ai imagina niciodată ce luptă duce cu cancerul. Vestea că suferă de această boală a lovit-o direct în moalele capului, fără să îi dea vreun avertisment, fără să simtă vreo durere înainte. Este frumoasă și zâmbitoare, iar ochii ei expresivi arată cât de mult își dorește Irina să se facă bine. „Am descoperit că am această boală anul trecut, în vară. Atunci am mers la un control ginecologic de rutină, fără să am vreo durere. Atunci am aflat că am o tumoare de aproximativ 10 centimetri. Mi-a explicat medicul că era de dimensiunea unui ou de gâscă. Inițial mi s-a spus că este pe partea stângă, însă apoi nimeni nu reușea să mai localizeze exact unde este tumoarea. Am fost la mai mulți medici de specialitate, inclusiv la un gastroenterolog, pentru că acea tumoare era prinsă printr-un firișor de trompa uterină stângă și la fiecare ecograf pe care îl făceam ea se plimba, ori în stânga ori în dreapta. Un medic îmi punea diagnosticul de tumoare ovar stâng, altul tumoare ovar drept. Ulterior, mi s-a spus că trebuie neapărat operată. Se bănuia doar că era o tumoare malignă, însă trebuia scoasă ca să se vadă cu exactitate. După operație s-a făcut histopatologia și s-a văzut că era o tumoare malignă. Am urmat un tratament chimioterapeutic, timp de trei luni. Apoi, trei luni am fost sănătoasă, m-am întors la serviciu și mi-am continuat activitatea profesională“, a povestit Irina. CANCERUL S-A EXTINS DUPĂ CE A CREZUT CĂ SE VINDECASE Odată scoasă tumoarea, Irinei îi revenise optimismul. A crezut că a fost doar o etapă grea din viața ei, pe care a depășit-o. însă, cel mai negru coșmar a început în urmă cu câteva săptămâni, de ziua femeii. „Pe 1 martie a trebuit să fac computerul tomograf de etapă, adică de urmărire a bolii. Pe 8 martie am primit rezultatul, care a fost surprinzător și pentru mine, și pentru medic. Este mai dezastruos decât data trecută, chiar dacă nu am niciun simptom, mă simt bine fizic. Acea tumoare s-a refăcut, tot pe partea stângă, și are acum trei centimetri. Pe lângă aceasta, am aflat că mai există un cancer peritoneal, adică la membrana care căptușește peretele cavității abdomenului și acoperă organele cuprinse în această cavitate. Acest cancer este mult mai grav, iar operația este mult mai complicată. Am ales să mă operez în Londra de această dată. Am trimis toate documentele medicale, am vorbit cu medicul de acolo și sunt programată la operație pe 29 martie. Mi s-a spus că operația va dura între cinci și zece ore și că există speranțe ca totul să iasă bine. Marți, pe 27 martie, voi pleca în Londra. Din păcate a trebuit să îmi vând apartamentul pentru că trebuia să virez 25.000 de lire înainte în contul spitalului pentru a mă accepta la operație. Apoi voi mai avea nevoie de încă 25.000 de lire pentru tratament“, a mai spus tânăra plângând: PUTEREA DE A MERGE MAI DEPARTE Irina este un exemplu de voință. A găsit, în adâncul sufletului ei, o putere de luptă excepțională, de care nici ea nu credea că poate fi capabilă. A adunat dorința imensă de a trăi din fiecare zâmbet și îmbrățișare a micuțului ei, pe care își dorește să îl vadă crescând. „Imediat după ce am aflat că am această boală, am avut o etapă de acceptare. Este nevoie să îți accepți diagnosticul, să îți accepți boala. Altfel nu reușești să treci peste asta și să mergi mai departe. Este foarte important ca cei apropiați să îți fie alături. Eu am și copil și el este cel care a reușit să mă țină pe linia de plutire. Tratamentul este groaznic, chinuitor, dar trebuie să ai tărie și încredere în Dumnezeu că totul o să fie bine, înapoi nu poți merge, doar înainte. Eu am avut sprijin psihic din partea tuturor. Din păcate, când am aflat de această recidivă nu am mai putut să lupt singură din punct de vedere financiar și am cerut ajutorul celor din jur. După ce m-am operat prima dată am crezut că va fi bine, că voi putea să continuu activitatea profesională, care îmi place atât de mult. Mă întorsesem la serviciu cu gânduri bune, simțeam că pot să fac în continuare ceea ce îmi place, ca un om normal, însă a fost foarte scurtă acea perioadă. După trei luni am aflat că boala mi-a recidivat. A fost un șoc pentru mine atât prima dată, cât și a doua oară, când am aflat de boală. Nu puteam să accept și nu îmi dădeam seama de ce mi se întâmplă tocmai mie. Am înțeles, însă, că singură trebuie să îmi ridic moralul, să fiu realistă, să nu cad într-o altă extremă și să văd ce soluții am. Niciun doctor nu îți dă asigurări că o să fie totul bine și că o să te refaci, dar sper ca, în urma acestei operații din Londra, medicul să reușească ?" rețe foarte bine acele chiuie canceroase. în acest moment îmi doresc să fiu sănătoas, pot să îmi cresc copilul și să fiu lângă familie“, a mai spus Irina. Irina are nevoie de sprijinul nostru CUM PUTEM AJUTA Oamenii care doresc să o ajute pe Irina pot dona orice sumă de bani în conturile: RO89RZBR0000060009913646 - Raiffeisen Bank, titular Tătaru Irina - cont în lei RO73RZBR0000060020065663 - Raiffeisen Bank, titular Tătaru Irina - cont în euro Centrul de Remorci Oltenia Telefon, 0758.855.109. Peste 50 de modele în stoc! www.Automedal.ro Craiova, str. Izvorul Rece, nr. 93, la Intrare în Craiova dinspre Filiași 500 de metri după sensul giratoriu CENTRUL SOCIAL SFÂNTUL ANDREI MALU MARE Găzduire și îngrijire persoane vârstnice . Camere de 2 locuri cu baie proprie și camere tip garsonieră de 1 loc ■ îngrijire și supraveghere medicală permanentă ■ Găzduire pe perioadă nedeterminată sau determinată ■ Consiliere psihologică și posibilitatea efectuării stagiului de voluntariat în sector medico-sanitar și sanitar-auxiliar Str. Bechetului, nr. 276. Malu Mare Telefon: 0786.135.810 E-mail: caminbatrainmalumare 2613@yahoo.com I. 13048)